Autobusy
(17-10-2021, 23:23)101ksl napisał(a): Pomyślałem przy okazji o możliwości dodania do setu Solarisa Urbino 9.
(19-10-2021, 12:03)McZapkie napisał(a): Jak ktoś narysuje to chętnie zakoduję do setu 
To ja chciałbym przy tej okazji powrócić do dawnej propozycji wydłużenia Urbino 15.
Przy zachowaniu obecnej skali Urbino 9 będzie miał długość Mercedesa Sprintera.
Ja bym proponował użycie obecnych spritów 12 jako 9 i wydłużenie o kilka pikseli 12 i 15 aby nadać im lepsze proporcje.
Zrobiłem małe porównanie jak to by wyglądało. Dodałem też Urbino 24 i poprawioną grafikę Sprintera.
Jeśli chodzi o proporcje...
Przy długościach ~9/12/15/18/24m
powinno to być 13/17/22/26/35pix
obecne mają (12)/14/16/26/(34)pix
nowe miałyby 14/18/20/26/34pix
Tak by wyglądała nowa 15-tka (czerwony) w sytuacjach "konfliktowych".
Dla porównania użyłem Ikarusa 412 z węgierskiego setu, który ma taką właśnie długość.
Oczywiście pewnym "drobnym" problemem tego podejścia byłaby jedynie konieczność przeskalowania pozostałych autobusów...
Hanomag
Jego grafiki wymagałyby wyrównania. Zwłaszcza z otwartą naczepą w kierunkach SE i SW, ale właściwie wszystkie naczepy potrzebowałyby drobnych korekt.
Mam nadzieję, że dobrze to widać na gifach.
Zwróć uwagę na położenie sąsiadujących kół ciągnika i naczepy - po poprawieniu pozycji odstęp w każdym kierunku jest taki sam.
Drogi
Fajne są nowe nazwy. Brzmią o wiele lepiej niż podstawowa / ulepszona / współczesna. Tego czego brakuje, to z pewnością dedykowanej drogi miejskiej z obniżonym ograniczeniem prędkości. Co do kolejności wolałbym aby gruntowa była pierwsza. Ewentualnie miejska i jeśli się nie da inaczej, najwyżej to jej używałyby boty - lepsze to będzie niż drogi brukowane. [/size]
A pro po grafik, nie myślałeś może o użyciu dróg i warsztatów Ufibiego? Moim zdaniem poza drogą brukową wyglądają one znacznie lepiej. Ewentualnie mógłbym zaproponować własne drogi, gdybyś chciał ich użyć (musiałbym dorobić kilka rzutów) -
coś w tym stylu
Strefa pieszych
Bardzo fajny pomysł, ale działa to bardzo średnio. Przede wszystkim jest problem z budowaniem, bo ta droga nie chce łączyć się z innymi. Jest to bardzo uciążliwe. Kolejny problem to brak widoczności kierunku drogi. Nie widać też gdy na skrzyżowaniu brakuje odgałęzienia, co zwykle skutkuje tym, że miasto nie może się rozwijać, bo nie może się połączyć z tą drogą. Poza tym miejsca łączenia zwykłej drogi ze strefą nie wyglądają najlepiej. Myślę, że taka droga w każdym wypadku powinna mieć taki sam podział na chodniki i jezdnie.
Ładowności
To nadal wygląda źle. Naprawdę nie wiem co poprawiłeś, bo cały czas widzę te same problemy. Balans setu pod względem ładowności zwyczajnie leży.
(30-05-2021, 15:33)LaChupacabra napisał(a): Lista skarg i zażaleń:
1. Niedorzecznie niskie ładowności - Niby domyślna ładowność jest podwójna, ale Star nawet w prawdziwym świecie był w stanie i bardzo często przewoził większe ładunki. W przypadku Stara C-28 na forach są wzmianki o tym, że był w stanie uciągnąć nawet i 40 ton, a nie tak jak jest w secie podane... 4 tony. Przecież taka ładowność, zwłaszcza w przypadku ciągnika z naczepą to śmiech na sali. Nawet te 12 ton w przypadku niezalecanej potrójnej ładowności są po prostu żałosne i to przez wielkie "Ż". Mowa o węglu i innych ładunkach masowych. W przypadku opakowań może już przewieźć 48 ton! Bo przecież plastik i karton są lżejsze niż piasek i węgiel.
Ta uwaga dotyczy w zasadzie wszystkich ciężarówek z czasów komunizmu. Niestety, ale idąc drogą "realizmu", pod względem transportu przemysłowego uczyniłeś set kompletnie bezużytecznym we wczesnych latach. Generalnie ładowności w secie potrzebują solidnego rebalansu. Btw. Spytałem tego Stara C-28 jak się czuje z 40 tonami na pace i powiedział, że całkiem dobrze.
Na prostej nie rozpędzi się bardziej niż do 62 (/80), ale jakby co, to da radę nawet ruszyć pod górę z całym ładunkiem, więc naprawdę warto by było zrewidować te parametry, aby ten set był po prostu grywalny.
2. Wełna, Włókna roślinne, Żywiec - te ładowności nie mają żadnego sensu. Są zdecydowanie zawyżone. Skąd wiesz, jak wielkie są bele, skąd wiesz jak gatunek stanowi żywiec? Te wielkości są umowne i ogólnie określone. Spójrz na ładowności innych setów - nigdzie nie spotkasz różnic rzędu 800% (Star 2000: węgiel vs. żywiec). Gospodarstwa rolne też wcale nie produkują 4-8 razy więcej niż kopalnie, aby te różnice ładowności miały uzasadnienie. Kolejnym elementem, który mówi, że te ładowności to nonsens są stawki za transport - dlaczego transport niektórych produktów rolnych ma według Ciebie kosztować 4-8 razy więcej niż innych ładunków? Te stawki są dobrane do odpowiednich ładowności, ale tutaj są one wypaczone.
3. Glina - Dlaczego Kamaz i Actros nie przewożą gliny? Chyba żaden inny set nie jest tak skrupulatny, aby upierać się, że ta glina jest w formie sproszkowanej.
4. Opakowania - Co jest cięższe: 40 ton stali czy 40 ton pierza?
Odpowiedź oczywista. Mam tu na myśli to, że Polroad uznaje, że tona opakowań waży mniej niż tona innych ładunków. Z jednej strony jest to kompletnie nielogiczne, a z drugiej nieużyteczne w grze, bo opakowania wcale nie potrzebują większych ładowności. Zwykle jest wręcz odwrotnie.