Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,

Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD. Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami. Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach.

Z poważaniem,
Zespół OpenTTD Polska.
Ocena wątku:
  • 6 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
POJAZDY Polish Road Set
#1
Smile 
Witam. Udało mi się stworzyć w ramach prób z programem GRFMaker mały GRF zastępujący podstawowe autobusy sześcioma innymi, bardziej swojskimi:
[Obrazek: busyh.png]
Prezentują się o wiele ładniej niż te podstawowe i dostajemy z większą częstotliwością.
Starałem się ustawić parametry wzorując się na realnych ale pod grę, aby nie odstawały od reszty pojazdów czyli, mniejsza ilość pasażerów, cena, prędkości pod grę i nieco inne lata występowania niż w rzeczywistości.
San01 jest dostępny już w roku 1945.
San H100 jest dostępny w roku 1962.
Autosan H9 jest dostępny w roku 1969
Ikarus 260 jest dostępny w roku 1973
Jelcz 120 jest dostępny w roku 1989
Jelcz 121M jest dostępny w roku 1995
Solaris 12 jest dostępny w roku 2001.

Czekam na opinie o moich autobusach będących moimi pierwszymi groszami dodanymi do OTTD.
Na razie tyle, może kiedyś rozwinę rozwinę tego grf'a ale na razie próbuję nauczyć się tworzyć budynki aby zrobić choć mały krok na przód z projektem polskie budynki.

Link do downloadu:
http://www.mediafire.com/?jj55v3z656k6lf6
Odpowiedz
#2
Wyglądają elegancko, czy kolor czerwony zmienia się wraz ze zmianą koloru firmy?
Odpowiedz
#3
Tak, kolor czerwony w grze jest kolorem firmy, więc jeśli ustawimy np. niebieski jako nasz kolor, czerwone elementy tu, będą w grze niebieskie.
Drugi kolor jest stały, próbowałem zrobić aby drugi kolor był drugim kolorem firmy ale program chyba tego nie uznaje.
Odpowiedz
#4
Wygląda bardzo obiecująco. Smile
Jesli chodzi o kolory firmy na samochodach, to jest to wręcz obowiązkowe. Bo o ile pociągi jeżdżą tylko po własnych torach i łatwo je przez to rozróżnić, to znalezienie w korku ulicznym swoich samochodów bez użycia kolorów firmy jest bardzo trudne.

Cytat:próbowałem zrobić aby drugi kolor był drugim kolorem firmy ale program chyba tego nie uznaje.

Opcja 2CC jest zdaje się dostępna tylko po zainstalowaniu odpowiedniego patch'a do OTTD...
Odpowiedz
#5
Co by nie bylo, mozna by to dorzucic do serwerow po jakis testach :> halabala?
Odpowiedz
#6
Po testach dlaczego nie, zależy oczywiście od głosowania.
Będziesz tworzył jakieś inne pojazdy? Jelcz itp.
Odpowiedz
#7
Docelowo mógłbym zastąpić wszystkie podstawowe pojazdy z klimatu umiarkowanego własnymi, bardziej swojskimi a nawet dodać kilka dodatkowych bo mogę na nie przerobić np. pojazdy z klimatu zabawkowego i zaznaczyć że mają pojawić się tylko w klimacie umiarkowanym przez co zwiększę ilość pojazdów w klimacie umiarkowanym ponad domyślną. Ale nie wiem czy miałoby to sens gdy powstaje projekt polskie drogi. Poza tym wygląda na to że GRFMaker nie daje możliwości tworzenia pojazdów przegubowych co ogranicza możliwości.
Dodam jeszcze że mogę zrobić aby te (na razie) autobusy korzystały z dwóch kolorów firmy, poprzednio przeoczyłem że jest taka opcja w GRFMakerze. Ale myślę że biały i żółty i tak najładniej wygląda w tym przypadku, więc zmiana samego czerwonego jako koloru firmy jest wystarczająca.
Odpowiedz
#8
A może to: http://openttd-polska.pl/showthread.php?tid=672 ?
Odpowiedz
#9
badzo ładne grfy zrobiłeś aż normalnie tylko klekac i chodzic tak za toba Tongue
Odpowiedz
#10
Szczerze mowiac bym bardziej poszerzyl mozliwosci o klimat chociazy arktyczny Smile w koncu [mam nadzieje] sie zmieni mapa.. a co za tym idzie dobrze by bylo zeby wszystkie grfy chodzily
Odpowiedz
#11
Myślę że nie będzie z tym problemów na pewno w przypadku autobusów bo domyślnie chyba w każdym klimacie gra korzysta z tych samych. Z innymi pojazdami (jakbym chciał zrobić ich dużo), mógłby być problem bo mogło by mi zabraknąć miejsca (ID) na nowe pojazdy - każdy klimat ma inne ładunki więc więcej obsługiwanych klimatów - więcej towarów - więcej potrzebnych pojazdów ogółem.
Myślałem czy nie rozwinąć tego grfa o jakieś polskie czy spotykane w Polsce ciężarówki ale skoro GRFMaker nie może tworzyć pojazdów przegubowych i skoro powstaje "projekt polskie drogi" raczej nie ma to sensu. Chyba że PPD nie powstanie i nikomu nie będą przeszkadzać "nie zginające się" tiry.
Jeśli będę rozwijał tego GRFa to najprawdopodobniej o kolejne nie-przegubowe autobusy i 3 osiowego Solarisa.
Jakby co jestem otwarty na sugestie.
Odpowiedz
#12
Proponowałbym połączyć Polskie Drogi z Twoim wątkiem i podobnie jak w Polish Secie zrobić listę pojazdów, listę towarów - i przypisać każdemu towarowi pojazd. W większości przypadków samochody można przebudować na większość typów.

Jak to zabraknie ID? Z tego co pamiętam, problem ten już jakiś czas temu został rozwiązany.
Odpowiedz
#13
(15-12-2011, 09:58)Rysh napisał(a): Jak to zabraknie ID? Z tego co pamiętam, problem ten już jakiś czas temu został rozwiązany.

I tak, i nie: http://openttd-polska.pl/showthread.php?...79#pid8779 . Na szczęście to ograniczenie nie dotyka aż tak mocno samochodów.

@Sojita:
W GRFMaker'ze w polu ID można wpisać dowolną liczbę hex. Nie trzeba się ograniczać do wyświetlanej listy z domyślnymi nazwami pojazdów.

Odpowiedz
#14
(15-12-2011, 09:58)Rysh napisał(a): Proponowałbym połączyć Polskie Drogi z Twoim wątkiem i podobnie jak w Polish Secie zrobić listę pojazdów, listę towarów - i przypisać każdemu towarowi pojazd
Ja mogę ponownie utworzyć dokument, skopiować listę towarów z pociągów, ale przypisywanie im pojazdów leży poza moją wiedzą. Jedynie jestem w stanie nadać uprawnienia do edycji.
Odpowiedz
#15
Poprawiłem błędy i dodałem dodatkowy autobus pojawiający się w roku 2010 - trójosiowy Solaris urbino 15
Link do nowej wersji: http://www.mediafire.com/?4194ku8ukaigs8x

Postanowiłem złączyć moje autobusy z projektem polskie drogi - będę tego grf'a aktualizował dodając stopniowo pojazdy z PPD oczywiście przerobię ich grafiki aby pasowały stylem i skalą do moich autobusów. Jednakże bez pojazdów przegubowych bo GRFMaker nie daje możliwości tworzenia takich. Myślę że nimi musi zająć się ktoś inny i wydać dodatkowy GRF uzupełniający ten o pojazdy przegbowe.

(15-12-2011, 10:51)TadeuszD napisał(a): @Sojita:
W GRFMaker'ze w polu ID można wpisać dowolną liczbę hex. Nie trzeba się ograniczać do wyświetlanej listy z domyślnymi nazwami pojazdów.

Sprawdziłem to i okazało się że nie ma takiej możliwości - mogę tylko wybierać z rozwijanej listy. Mam jakąś starą wersję GRFM?

Odpowiedz
#16
Ściągałem sobie GRFMaker'a jakiś miesiąc temu, więc nie jest jakiś super "świeżutki".
Faktem jest, że testowałem go wyłącznie pod kątem pociągów. Sprawdzę jutro, jak to jest z samochodami...
Odpowiedz
#17
Sprawdziłem. Rzeczywiście dowolny ID można wpisać tylko w przypadku lokomotywy. Czyli generalnie kicha... Sad
Może jednak spojrzysz łaskawszym okiem na język NML? Tam nie ma tych dziwnych ograniczeń, wynikających z niedoskonałości GRFMaker'a.
Odpowiedz
#18
TadeuszD, bardzo dobrze opisał proces kodowania - i prawdę mówiąc wydaje się on dosyć banalny.
Odpowiedz
#19
NML wydaje się prosty do ogarnięcia choć tworzenie w nim wydaje się pracochłonne.
Na razie zostaję przy GRF Makerze i uczę się kolejnych rzeczy. Obecnie kombinuję nad pojazdami przegubowymi bo jednak GRFMaker daje możliwość tworzenia takowych (choć bardzo przydatna jest wiedza o NFO).
Na dowód moich rosnących umiejętności (opanowałem zmianę wyglądu pojazdu w zależności od stopnia załadowania)
a raczej aby dodać jeszcze bardziej swojski klimat na drogach (na razie umiarkowanych) w OpenTTD rozwinąłem set (jeszcze zgodnie z pierwotnymi założeniami czyli w duchu domyślnej gry) i obecnie można w nim znaleźć:
[Obrazek: busyiauta.png]

Star20 pojawia się tak jak pierwszy autobus z tego setu w 1945 roku. Występuje od razu w takich odmianach:
Star20 (paka) może wozić wszystkie materiały sypkie (domyślnie węgiel) oraz towary po przebudowaniu
Star20 (plaski) może wozić stal a po przebudowaniu drewno
Żywiec i cysterna to wiadomo - żywiec i ropa
Star20 (furgon) wozi pocztę a po przebudowaniu kosztowności

Star25 to w zasadzie to samo co Star20 z tymi samymi możliwościami ale szybsze i nie posiada już wersji furgon.
Zamiast niej dochodzą nam w roku 1958 szybka Nysa do przewozu poczty a po przebudowaniu kosztowności
i w 1959 Żuk - wolniejszy od Nysy ale pojemniejszy, przewozi to samo co Nysa.

---===LINK DO POBRANIA OBECNEJ WERSJI:===---
http://www.mediafire.com/?84ehp7q08rebaa8

Na razie tyle, jeśli uda mi się opanować tworzenie pojazdów przegubowych rozwinę set o ciągniki siodłowe i dodatkowe ciężarówki i furgony aż do roku 2012 a może i dalej. Zachęcam do sprawdzenia tych pojazdów i podzielenia się opinią.
Odpowiedz
#20
Ja i tak wciąż jestem pod wrażeniem Twoich grafik. Niesamowicie dopracowane. Big Grin

NML, jako język programowania, siłą rzeczy będzie zawsze dawał więcej możliwości niż klikanie w programie. A tak BTW - dlaczego nie używasz polskich literek?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
[-]
Witaj
You have to register before you can post on our site.

Login/Adres e-mail:


Hasło:





[-]
Zamknięcie forum OpenTTD Polska
Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,
Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD. Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami. Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach.
Z poważaniem,
Zespół OpenTTD Polska.

[-]
Discord

[-]
Ostatnie posty
Europa Centralna V4 [16384x16384]
@"pAter"...pAter — 21:14
Europa Centralna V4 [16384x16384]
@"pAter" m...Walter Novotny — 16:34
Open TTD problem z wyładunkiem towarów.
Jeśli na stację od...LaChupacabra — 23:32
Open TTD problem z wyładunkiem towarów.
Jeśli na stację od d...pAter — 16:20
Open TTD problem z wyładunkiem towarów.
Po jakimś czasie sta...Jerzy1208 — 18:14