KOLEJ Polish PKP Set v2.0
|
Liczba postów: 93
Liczba wątków: 16
Dołączył: Sep 2008
czy ten dragon już dostępny, proponuje predkość min. 160km/h
Liczba postów: 137
Liczba wątków: 3
Dołączył: Aug 2012
(14-03-2021, 19:09)gravelpit napisał(a): czy ten dragon już dostępny, proponuje predkość min. 160km/h
Nie, nie jest. I prędko nie będzie, jeśli w ogóle. Set jest martwy, i to od dłuższego czasu. Tadeusz wchodzi na forum raz na kilka miesięcy a jakiekolwiek postępy umarły. Zresztą ciężko się dziwić bo ileż można dodawać repaintów MojegoUlubionegoLokalnegoPrzewoźnikaKtóryKoniecznieMusiByćWSecie
Już nie mówiąc o tym że Vmax dragona to 120km/h.
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2015
Pomyślałem, że skoro kiedyś już bawiłem się z Żartem (aczkolwiek mocno Impulsowym) Waltera, w tym roku mam mieć i tak zabawę z Notepadem++ na studiach, to mogę spróbować przejrzeć pliki Tadeusza, dokumentację i spróbować zakodować tego rzeczonego, osieroconego Darta. Wydaje mi się, że ogarnąłem większość, nie jestem tylko pewien czy długość została dobrze zdefiniowana. W kodzie nie wklejam nagłówka, bo jeszcze go nie ruszałem.
Kod: /* ED161 sprites */
#define ED161_FILE "gfx/ed161-pendolino.png"
spriteset(sset_ed161_purchase, ed161_FILE) { tmpl_sprite_purchase(5, 660) }
spriteset(sset_ed161_advert, ed161_FILE) { tmpl_sprite_advertisement300(5, 680) }
/* spriteset & spritegroup template */
#define ed161_SPRITES(part, x, y) \
spriteset(sset_ed161_##part, ed161_FILE) { tmpl_sprite_train10(x, y) } \
spriteset(sset_ed161_##part##_open, ed161_FILE) { tmpl_sprite_train10(x, y) } \
spriteset(sset_ed161_##part##_rear, ed161_FILE) { tmpl_sprite_train10_rear(x, y) } \
spriteset(sset_ed161_##part##_rear_open, ed161_FILE) { tmpl_sprite_train10_rear(x, y) } \
spritegroup sgroup_ed161_##part { \
loaded: [sset_ed161_##part]; \
loading: [sset_ed161_##part##_open]; \
} \
spritegroup sgroup_ed161_##part##_rear { \
loaded: [sset_ed161_##part##_rear]; \
loading: [sset_ed161_##part##_rear_open]; \
}
ed161_SPRITES(1, 4, 20)
ed161_SPRITES(8, 4, 300)
/* sprites for normal train */
ed161_SPRITES(2_normal, 4, 60)
ed161_SPRITES(3_normal, 4, 100)
ed161_SPRITES(4_normal, 4, 140)
ed161_SPRITES(5_normal, 4, 180)
ed161_SPRITES(6_normal, 4, 220)
ed161_SPRITES(7_normal, 4, 260)
/* sprites for reversed train */
ed161_SPRITES(2_rev, 138, 60)
ed161_SPRITES(3_rev, 138, 100)
ed161_SPRITES(4_rev, 138, 140)
ed161_SPRITES(5_rev, 138, 180)
ed161_SPRITES(6_rev, 138, 220)
ed161_SPRITES(7_rev, 138, 260)
/* ed161 switches */
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_articulated, extra_callback_info1) {
1..13: return item_ed161; // including dummy parts
return CB_RESULT_NO_MORE_ARTICULATED_PARTS;
}
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_length, position_in_vehid_chain % 16) {
1: return 4; // dummy part
3: return 4; // dummy part
5: return 4; // dummy part
7: return 4; // dummy part
9: return 4; // dummy part
11: return 4; // dummy part
13: return 4; // dummy part
15: return 4; // dummy part
return 8;
}
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_purchase, extra_callback_info1 & 0xFF) {
0x21: return sset_ed161_advert;
return sset_ed161_purchase;
}
#define ed161_DIRECTION_SWITCHES(part) \
switch(FEAT_TRAINS, PARENT, switch_ed161_##part##_front, vehicle_is_reversed) { \
1: return switch_ed161_##part##_rev_front; \
return switch_ed161_##part##_normal_front; \
} \
switch(FEAT_TRAINS, PARENT, switch_ed161_##part##_rear, vehicle_is_reversed) { \
1: return switch_ed161_##part##_rev_rear; \
return switch_ed161_##part##_normal_rear; \
}
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(1)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(8)
/* switches for normal train */
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(2_normal)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(3_normal)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(4_normal)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(5_normal)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(6_normal)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(7_normal)
/* switches for reversed train */
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(2_rev)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(3_rev)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(4_rev)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(5_rev)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(6_rev)
ed161_GRAPHICS_SWITCHES(7_rev)
/* direction switches */
ed161_DIRECTION_SWITCHES(2)
ed161_DIRECTION_SWITCHES(3)
ed161_DIRECTION_SWITCHES(4)
ed161_DIRECTION_SWITCHES(5)
ed161_DIRECTION_SWITCHES(6)
ed161_DIRECTION_SWITCHES(7)
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_graphics, position_in_vehid_chain % 16) {
0: return switch_ed161_1_front;
1: return switch_ed161_1_rear;
2: return switch_ed161_2_front;
3: return switch_ed161_2_rear;
4: return switch_ed161_3_front;
5: return switch_ed161_3_rear;
6: return switch_ed161_4_front;
7: return switch_ed161_4_rear;
8: return switch_ed161_5_front;
9: return switch_ed161_5_rear;
10: return switch_ed161_6_front;
11: return switch_ed161_6_rear;
12: return switch_ed161_7_front;
13: return switch_ed161_7_rear;
15: return switch_ed161_8_front;
16: return switch_ed161_8_rear;
return CB_FAILED;
}
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_capacity, position_in_vehid_chain % 16) {
0: return 45-1;
2: return 56-1;
4: return 18-1;
6: return 74-1;
8: return 74-1;
10: return 74-1;
12: return 61-1;
return 1; // dummy parts
}
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_visual_effect_normal, position_in_vehid_chain % 16) {
9: return visual_effect_and_powered(VISUAL_EFFECT_ELECTRIC, -4, DISABLE_WAGON_POWER);
return visual_effect_and_powered(VISUAL_EFFECT_DISABLE, 0, DISABLE_WAGON_POWER);
}
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_visual_effect_rev, position_in_vehid_chain % 16) {
7: return visual_effect_and_powered(VISUAL_EFFECT_ELECTRIC, -4, DISABLE_WAGON_POWER);
return visual_effect_and_powered(VISUAL_EFFECT_DISABLE, 0, DISABLE_WAGON_POWER);
}
switch(FEAT_TRAINS, PARENT, switch_ed161_visual_effect_local, vehicle_is_reversed) {
1: return switch_ed161_visual_effect_rev;
return switch_ed161_visual_effect_normal;
}
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_can_attach, vehicle_type_id) {
item_en57: return string(STR_ATTACH_DISALLOW_EZT2);
item_en71: return string(STR_ATTACH_DISALLOW_EZT2);
item_ed72: return string(STR_ATTACH_DISALLOW_EZT2);
item_ed161: return CB_RESULT_ATTACH_ALLOW;
item_en76: return string(STR_ATTACH_DISALLOW_EZT2);
item_ed250: return string(STR_ATTACH_DISALLOW_EZT2);
return string(STR_ATTACH_DISALLOW_EZT1);
}
switch (FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_start_stop, COUNT_EZT > 2) {
1: return string(STR_TRAIN_TOO_LONG, string(STR_ed161_NAME));
return CB_RESULT_NO_TEXT;
}
ENGINE_RUNNING_COST_SWITCH(ed161, ed161)
DIESEL_ELECTRIC_ENGINE_POWER_SWITCH(ed161)
ENGINE_VISUAL_EFFECT_SWITCH(ed161)
#ifdef SITTING_PLACES
#undef SITTING_PLACES
#endif
#ifdef STANDING_PLACES
#undef STANDING_PLACES
#endif
#define SITTING_PLACES 36+24+18+48+60+3*56
#define STANDING_PLACES 24*7
#define CARGO_CAPACITY_ed161 int((SITTING_PLACES+STANDING_PLACES+3)/7)
#define AGE_ed161_2_CLASS 185
#define AGE_ed161_1_CLASS 185*2.82
/* Define the actual train */
item(FEAT_TRAINS, item_ed161) {
property {
/* common properties */
name: string(STR_ed161_NAME);
climates_available: PKP_CLIMATES;
introduction_date: date(2016, 1, 1);
model_life: VEHICLE_NEVER_EXPIRES;
vehicle_life: 20;
reliability_decay: 20;
CARGO_PASSENGERS_WAGON_DEFINITION
loading_speed: 6; // per part
cost_factor: PURCHASE_COST_ed161;
running_cost_factor: RUNNING_COST_ed161;
cargo_age_period: int((60*AGE_ed161_1_CLASS + 294*AGE_ed161_2_CLASS)/354);
/* train properties */
sprite_id: SPRITE_ID_NEW_TRAIN;
speed: 160 km/h;
misc_flags: bitmask();
refit_cost: 0;
track_type: RAIL;
ai_special_flag: AI_FLAG_PASSENGER;
power: 2400 kW;
running_cost_base: RUNNING_COST_ELECTRIC;
dual_headed: 0;
cargo_capacity: CARGO_CAPACITY_ed161;
weight: 395 ton;
ai_engine_rank: 0; // not intended to be used by the ai
engine_class: ENGINE_CLASS_ELECTRIC;
extra_power_per_wagon: 0 kW;
tractive_effort_coefficient: 0.3*75/135;
air_drag_coefficient: 0.06;
length: 8;
extra_weight_per_wagon: 0;
visual_effect_and_powered: visual_effect_and_powered(VISUAL_EFFECT_DISABLE, 0, DISABLE_WAGON_POWER);
bitmask_vehicle_info: bitmask(VINFO_PASSENGER_WAGON);
}
graphics {
purchase: switch_ed161_purchase;
additional_text: switch_ed161_add_text;
default: switch_ed161_graphics;
// cargo_subtype_text: switch_enxx_subtype_text;
articulated_part: switch_ed161_articulated;
length: switch_ed161_length;
visual_effect_and_powered: switch_ed161_visual_effect;
purchase_cargo_capacity: return CB_FAILED;
cargo_capacity: switch_ed161_capacity;
can_attach_wagon: switch_ed161_can_attach;
start_stop: switch_ed161_start_stop;
ENGINE_RUNNING_COST_CALLBACKS(ed161)
ENGINE_POWER_CALLBACKS(ed161)
}
}
Konkretnie te części kodu budzą moje wątpliwości:
Kod: switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_length, position_in_vehid_chain % 16) {
1: return 4; // dummy part
3: return 4; // dummy part
5: return 4; // dummy part
7: return 4; // dummy part
9: return 4; // dummy part
11: return 4; // dummy part
13: return 4; // dummy part
15: return 4; // dummy part
return 8;
}
Kod: switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_ed161_capacity, position_in_vehid_chain % 16) {
0: return 45-1;
2: return 56-1;
4: return 18-1;
6: return 74-1;
8: return 74-1;
10: return 74-1;
12: return 61-1;
return 1; // dummy parts
}
Odwołania w tekście do plików PKP setu są celowo, nawet jeśli PKP set nie będzie aktualizowany, a mnie się jakoś uda skompilować grf, to Darta (lub Flirta) w moim odczuciu bardzo brakuje w okolicy współczesności, więc widziałbym go jako addon. Trochę zainspirowały mnie tutaj chyba addony Japan Setu, przy których zresztą miałem okazję już dorzucić swoje (graficzne) trzy grosze.
Liczba postów: 62
Liczba wątków: 2
Dołączył: Dec 2015
(22-03-2021, 22:39)Lw25 napisał(a): Pomyślałem, że skoro kiedyś już bawiłem się z Żartem (aczkolwiek mocno Impulsowym) Waltera, w tym roku mam mieć i tak zabawę z Notepadem++ na studiach, to mogę spróbować przejrzeć pliki Tadeusza, dokumentację i spróbować zakodować tego rzeczonego, osieroconego Darta. Wydaje mi się, że ogarnąłem większość, nie jestem tylko pewien czy długość została dobrze zdefiniowana. W kodzie nie wklejam nagłówka, bo jeszcze go nie ruszałem.
[... ]Odwołania w tekście do plików PKP setu są celowo, nawet jeśli PKP set nie będzie aktualizowany, a mnie się jakoś uda skompilować grf, to Darta (lub Flirta) w moim odczuciu bardzo brakuje w okolicy współczesności, więc widziałbym go jako addon. Trochę zainspirowały mnie tutaj chyba addony Japan Setu, przy których zresztą miałem okazję już dorzucić swoje (graficzne) trzy grosze.  Dart już jest zrobiony w moim forku PKP Setu nazwanym Polish Train Set.  Mało tego - posiada grafiki x2.
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2015
22-03-2021, 23:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2021, 23:46 przez Lw25.)
(22-03-2021, 22:45)Mewa napisał(a): (22-03-2021, 22:39)Lw25 napisał(a): Pomyślałem, że skoro kiedyś już bawiłem się z Żartem (aczkolwiek mocno Impulsowym) Waltera, w tym roku mam mieć i tak zabawę z Notepadem++ na studiach, to mogę spróbować przejrzeć pliki Tadeusza, dokumentację i spróbować zakodować tego rzeczonego, osieroconego Darta. Wydaje mi się, że ogarnąłem większość, nie jestem tylko pewien czy długość została dobrze zdefiniowana. W kodzie nie wklejam nagłówka, bo jeszcze go nie ruszałem.
[... ]Odwołania w tekście do plików PKP setu są celowo, nawet jeśli PKP set nie będzie aktualizowany, a mnie się jakoś uda skompilować grf, to Darta (lub Flirta) w moim odczuciu bardzo brakuje w okolicy współczesności, więc widziałbym go jako addon. Trochę zainspirowały mnie tutaj chyba addony Japan Setu, przy których zresztą miałem okazję już dorzucić swoje (graficzne) trzy grosze.  Dart już jest zrobiony w moim forku PKP Setu nazwanym Polish Train Set. Mało tego - posiada grafiki x2. No to teraz czuję się jak debil
Oczywiście dzięki za info, zaraz pobiorę i wrzucę do mojego przeładowanego OTTD 
Tylko tak z rozwojowego punktu widzenia, są jakieś błędy w tym kodzie?
Liczba postów: 62
Liczba wątków: 2
Dołączył: Dec 2015
(22-03-2021, 23:42)Lw25 napisał(a): Tylko tak z rozwojowego punktu widzenia, są jakieś błędy w tym kodzie? 
Między innymi długości są niepoprawne. Możesz zobaczyć i porównać jak to wygląda u mnie w kodzie.
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2015
(24-03-2021, 21:25)Mewa napisał(a): (22-03-2021, 23:42)Lw25 napisał(a): Tylko tak z rozwojowego punktu widzenia, są jakieś błędy w tym kodzie? 
Między innymi długości są niepoprawne. Możesz zobaczyć i porównać jak to wygląda u mnie w kodzie. Dzięki
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jun 2021
Przepraszam, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to pobrać? Z góry dziękuję za pomoc
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jul 2021
no wszystko fajnie tylko nie ma chyba Pendolino.
Liczba postów: 93
Liczba wątków: 16
Dołączył: Sep 2008
sluchajcie to kto w takim razie aktualizowal pkp polish set ? i to najwyrazniej z jakimis bledami bo dlugosci sa chyba niepoprrawne ,w ogole gzie można zobaczyc te poprrawki?
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
Witaj
|
You have to register before you can post on our site.
|
|