INNE Projekt polskie budynki
|
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 9
Dołączył: Aug 2017
(05-08-2018, 20:24)TadeuszD napisał(a): W takim razie czekam, aż ktoś mi pomoże....
W wolnym czasie zrobiłem za to ORCO Tower. Wyszedł trochę za niebieski, wymaga więc drobnej poprawy. Jest tez trochę niski w porównaniu z blokami mieszkalnymi, ale to już chyba wina skali tych bloków:
![[Obrazek: 983orco_tower.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/983orco_tower.png) A jak dodać te wierzowce bo ja ich nie mam....
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2017
Tych wie żowców jeszcze nie ma dostępnych online
Liczba postów: 1,084
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2011
Liczba postów: 602
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(17-09-2018, 16:42)TadeuszD napisał(a): (17-09-2018, 15:48)pAter napisał(a): Przykładowo jakie to są zależności?
Kluczowe jest wypadkowe prawdopodobieństwo, będące wynikiem wszystkich innych parametrów i reguł. W przeciwieństwie do np. setu pojazdów, gdzie dodanie nowego nie ma żadnego wpływu na pozostałe, w secie budynków wszystko jest płynne. Jeśli w secie masz 10 budynków i dodasz jedenasty, to automatycznie wszystkim poprzednim przycinasz prawdopodobieństwo wybudowania z 1/10 na 1/11. Na to nakładają się daty dostępności, lokalne współczynniki prawdopodobieństwa, reguły stawiania budynków, a nawet wielkość budynku (większy trudniej wpasować w układ ulic). I to jest hardkor, bo jak nie zapewnisz odpowiednich proporcji, to np. w określonych latach budują się miasta bez przedmieści, albo złożone z samych hoteli.
Samo zaznaczanie kolorkami lub cyferkami w Excelu to dużo za mało, żeby nad tym zapanować.
Edit
Zobacz jak to działa (rysunek w załączniku). Załóżmy, że mamy 3 budynki, dla uproszczenia wszystkie o tym samym prawdopodobieństwie. Bud. A występuje tylko na przedmieściach, B i C tylko w centrum. Aby zrobić płynne przejście między epokami, bud. B i C nakładają się latami budowy. Skutkuje to jednak zmniejszeniem przedmieści w latach 1930-50. Budynki B i C można by dać na styk, np. w 1940, ale wtedy wystąpi efekt "cięcia nożem", tzn. rozpoczęcie rozgrywki w 1939 wygeneruje miasta złożone wyłącznie z budynków B w centrum, a już w 1940 - z samych budynków C.
To tylko 3 budynki. Wyobraź sobie, gdy jest ich 100 i w dodatku bardzo różnorodnych...
W porządku, rozumiem i zdaję sobie sprawę z tego, że tych czynników, algorytmów itp. jest więcej.
Ogólnie - ja chcę się skupić na stronie internetowej, a nie stricte na secie budynków. Z mojego punktu widzenia (czyli twórcy systemu, a nie współtwórcy setu budynków) wygląda to tak, że najpierw i tak muszę wprowadzić wszystkie budynki do systemu, a dopiero potem będę mógł stworzyć jakąś sensowną wizualizację tego. I dla mnie to nie jest aż tak istotne, czy docelowo będzie to wizualizacja graficzna, czy jakaś forma tabelki, czy cokolwiek innego - jak będę miał wprowadzone dane, to będę mógł zaprojektować wizualizację. Bo tak to będziemy dyskutować nad złożonością problemu i z każdym postem będę dowiadywał się czegoś nowego, zamiast po prostu spojrzeć na surowe dane i zobaczyć horyzont. Najpierw więc postawię stronę i wstępnie skonfiguruję system do wprowadzania danych z setu budynków
Liczba postów: 1,084
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2011
20-09-2018, 09:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2018, 09:28 przez TadeuszD.)
(18-09-2018, 20:43)pAter napisał(a): Ogólnie - ja chcę się skupić na stronie internetowej,
No to przyświecają nam nieco inne cele...
Coś czuję, że podzielę wszystkie budynki na sztywne, z góry narzucone epoki, np:
1850-1945 (historyczne),
1946-1965 (wczesny PRL),
1966-1985 (późny PRL),
1986-2005 (czas przemian),
2006-9999 (współczesność)
Oleję rzeczywiste daty wybudowania poszczególnych budynków, bo i tak w grze budują się gdzie chcą i kiedy chcą. Za to będzie prościej zapanować nad tym wszystkim, o czym wcześniej pisałem.
Liczba postów: 602
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(20-09-2018, 09:25)TadeuszD napisał(a): (18-09-2018, 20:43)pAter napisał(a): Ogólnie - ja chcę się skupić na stronie internetowej,
No to przyświecają nam nieco inne cele... 
Stworzenie takiej strony pokrywa się z twoim celem  Nie wiem, może mnie źle rozumiesz. Wczuj się w osobę, która w tej chwili chciałaby ci pomóc przy tworzeniu tego projektu - przecież nawet nie wiadomo co można rysować. Nie wiadomo ile budynków jest narysowanych dla PRLu, a ile współczesnych i czy to już dużo, czy za mało. Narysować teatr? A może stadion? A może kolejny wieżowiec z wielkiej płyty? Ty rysujesz kolejny drapacz chmur - czy to oznacza, że brakuje tego typu budynków? Czy po prostu rysujesz je, bo ładnie wyglądają, albo twoim celem jest narysowanie top 30 najwyższych budynków w Polsce? Nie widzimy celu tego projektu. Nie widzimy planów. Nie wiemy co robić. Podobnie jest z zestawem PKP - może gdybym bardziej interesował się koleją, to bym wiedział jakiej lokomotywy jeszcze brakuje. Ale nawet nie wiem co wpisać w wyszukiwarkę, więc jak mam ci pomóc?
Moim skromnym zdaniem prowadzenie tego typu przedsięwzięć na forum à la MyBB, które jest mało praktycznym wymysłem z ubiegłego wieku, jest po prostu ciężkie. Spróbuj poprosić społeczność o jakiś rysunek - po 10 postach nikt już o tym nie będzie pamiętał. Co innego, gdybyś miał dedykowaną stronę - brakuje budynku? W porządku - klikam zakładkę "brakujące budynki", wyświetla mi się ich lista wraz z opisem, jakimś tłem historycznym, wstępne szkice, zdjęcia poglądowe, bezpośrednie linki do szablonów... Tworzę strony internetowe od 18 lat, niejeden portal społecznościowy stworzyłem i uwierz mi, że wiem na co się piszę i znam swoje możliwości.
(20-09-2018, 09:25)TadeuszD napisał(a): Coś czuję, że podzielę wszystkie budynki na sztywne, z góry narzucone epoki, np:
1850-1945 (historyczne),
1946-1965 (wczesny PRL),
1966-1985 (późny PRL),
1986-2005 (czas przemian),
2006-9999 (współczesność)
Oleję rzeczywiste daty wybudowania poszczególnych budynków, bo i tak w grze budują się gdzie chcą i kiedy chcą. Za to będzie prościej zapanować nad tym wszystkim, o czym wcześniej pisałem.
Ale możesz też zrobić kilka "zazębień" - można zrobić pulę budynków, które wymieniają się w różnych latach przed końcem epoki, ale niech liczba (albo procent ogółu) aktywnych będzie taka sama w każdym czasie.
W ogóle, ja proponuję skategoryzować budynki - kultura, religia, edukacja, sport, mieszkalne itp. Niech każda z kategorii będzie miała jednakowy procent budynków co w poprzedniej epoce (również można ustalić procentową ilość budynków zajmujących więcej niż 1 kratkę). Do tego ww. pula "zazębień". Jeśli chcielibyśmy większą różnorodność w późniejszych epokach - wystarczy, że będziemy trzymać się ustalonych proporcji.
Liczba postów: 1,084
Liczba wątków: 10
Dołączył: Oct 2011
Napisałem "nieco", gdyż mi byłoby potrzebne narzędzie, w którym wprowadzam/zmieniam jakieś dane, a ono wylicza mi różne dziwne współczynniki, kompletnie niezrozumiałe dla zwykłego zjadacza chleba... Kwestia wizualizacji jest dla mnie drugo- a nawet trzeciorzędna.
(20-09-2018, 11:44)pAter napisał(a): Nie widzimy celu tego projektu. Nie widzimy planów.
Słuszna uwaga. Ale bierze się ona stąd, że w tym secie faktycznie nie ma określonych planów ani celu. Gdzieś na początku był cel prostego przepisania starego setu na NML, ale trochę się "rozmył"...
Cytat:Ale możesz też zrobić kilka "zazębień"...
Zazębienia obejmujące całe epoki - OK. Ale takie np. +/-5 lat znowu wszystko rozwalą, bo wypadkowe prawdopodobieństwa w sąsiednich epokach będą różne. Musiałbyś dokładnie pilnować każdego wyjątku, a tego właśnie chciałbym uniknąć.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2018
Dzień dobry
Zrobiłem swój pierwszy rysunek budynku do TTD, lecz nie ma jeszcze sprite'ow budowy
proszę państwa, przedtawam wam posterunek policji!
![[Obrazek: poster10.png]](https://i36.servimg.com/u/f36/19/95/93/44/poster10.png)
(znów troszkę mały, wybaczcie)
Era budownictwa: współczesnośc (2006-9999)
idealny dla przedmieśc i malych miejscowosci
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2018
Dzień dobry,
Skończyłem robic wszystkie etapy budowy mojego posterunku policji, jak i jego osnieżoną wersję. Radiowózy marki NoName zostały zamienionye na Ople Astry z Polroada. Budynek posiada aż 4 etapy budowy (w sensie sprity),
1. Kopanie i funamenty
2. Piwnice
3. Powstawanie Scian oraz podlog
4. Stan surowy budynku (bez okien i drzwi, chodnik w budowie)
Postanowiłem użyc pojazdow z Polroada, gdyż są to polskie budynki, więc pojazdy na placu budowy też powinny byc polskie. Myślę, że dało to całkiem fajny efekt. Jakby etapów budowy było za dużo, można jede usunąc (najlepiej z piwnicą). ![[Obrazek: poster11.png]](https://i36.servimg.com/u/f36/19/95/93/44/poster11.png)
(wiem ze pewnie cos pewnie jest nie tak z tym, tak samo jak ET05, lecz nie robilem budynku wczesniej, wybaczcie mi i w razie czego powiedzcie jak robic to lepiej)
-Sergiusz aka Wahtever.
PS. czytałem wpis TadeuszaD na temat braku celu PLB, a zainteresował mnie najbardziej fragment o braku "normalnych budynków".
Mogę się tym zając. Myslę, ze moge zacząc od pokolorowania domków podmiejskich i wiejskich. Tutaj jest przyklad:
[img] https://i36.servimg.com/u/f36/19/95/93/44/zaty_d10.png[/img]
Mam też więcej pomysłów na budynki, jeśli ktośby chciał to mogę się nimi podzielic
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2021
Szkoda, że set nie jest dostosowany do arktycznego klimatu, bo mógłby być dobrym uzupełnieniem Mapy Wyszechradzkiej.
Liczba postów: 1,119
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
Postanowiłem zrewitalizować projekt, którego źródła na szczęście zapisałem zanim dev.coop zniknął z sieci.
Przeglądając kod zauważyłem, że niektóre budynki pojawiają się poniżej pewnej wysokości (domyślnie 7, jako parametr), zazwyczaj duże - co ma sens, drapacze chmur w górach głupio wyglądają.
Ale nie ma chyba budynków, które się pojawiają powyżej tej wysokości, a przydałyby się,
jakieś góralskie domki, hotele ze skośnymi dachami, drewniane kościoły itp. Więc jakby coś ktoś...
Liczba postów: 602
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(11-07-2023, 00:48)McZapkie napisał(a): Postanowiłem zrewitalizować projekt, którego źródła na szczęście zapisałem zanim dev.coop zniknął z sieci.
To dobra wiadomość. A czy planujesz pracować nad nim na GitHubie?
(11-07-2023, 00:48)McZapkie napisał(a): Przeglądając kod zauważyłem, że niektóre budynki pojawiają się poniżej pewnej wysokości (domyślnie 7, jako parametr), zazwyczaj duże - co ma sens, drapacze chmur w górach głupio wyglądają.
Ale nie ma chyba budynków, które się pojawiają powyżej tej wysokości, a przydałyby się,
jakieś góralskie domki, hotele ze skośnymi dachami, drewniane kościoły itp. Więc jakby coś ktoś...
Kiedyś o tym myślałem - głównie o domach w stylu zakopiańskim, które właśnie mogłyby być budowane powyżej jakiegoś poziomu wysokości, ale nie wiedziałem czy jest taka możliwość. Mam zebranych kilka zdjęć dla przykładu, ale niczego nie narysowałem.
Ale i tak, wcześniej chciałem zająć się bardziej stroną zarządzania tym projektem, żeby uniknąć bałaganu i niepotrzebnej pracy (np. rysowania niepotrzebnych budynków, które nigdy nie znajdą się w secie). Kilka postów wyżej można też poczytać dyskusję na temat epok, ale nie wiem czy w końcu zostało to zaimplementowane.
Mam też zapisaną jakąś notatkę sprzed 2-3 lat, jak ja bym widział nowy projekt/fork polskiego zestawu budynków. Miałem sporo pomysłów, ale też głównie zmianę koncepcji - rezygnacja z rozpoznawalnych budynków, na rzecz bardziej uniwersalnych, charakterystycznych dla danej epoki (przykładem wyżej jest dom handlowy z PRL), z wieloma wariantami ścian, dachów i rozmieszczenia (ewentualnie, możliwość włączenia tych charakterystycznych budynków w parametrach). W sumie to styl zakopiański też się do tego zalicza, ale nie tylko, bo styl staropolski też mi chodził po głowie (dworki, chaty ze strzechą itp.).
Miałem też pomysł stworzenia polskich grafik podstawowych (base graphics set), które nie zmieniałyby niczego w mechanice, ale w nieinwazyjny sposób nadawałyby polski klimat - od budynków, przez stacje, przedsiębiorstwa, po pojazdy i drogi. Ale to temat na osobny wątek...
Liczba postów: 1,119
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
Tak, zamierzam wrzucać prace na github, ale na razie muszę uporządkować co jest a czego nie ma.
W tym celu stworzę excela w którym będą nazwy, parametry itp.
Właściwie to chyba zrobię kod po swojemu, tak jak zrobiłem dla HotHut:
parametry z excela będą eksportowane do pnml, więc jak się coś doda/zmieni, to od razu będzie i w dokumentacji i w kodzie.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
Witaj
|
You have to register before you can post on our site.
|
Zamknięcie forum OpenTTD Polska
|
Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,
|
Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD.
Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami.
Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach. |
Z poważaniem, |
Zespół OpenTTD Polska. |
Ostatnie posty
|
Projekt polskie budynki
|
Tak, zamierzam wrzuc...McZapkie — 16:19 |
Projekt polskie budynki
|
Postanowiłem zrewi...pAter — 12:10 |
Projekt polskie budynki
|
Postanowiłem zrewita...McZapkie — 00:48 |
Europa Centralna V4 [16384x16384]
|
Niestety strona któr...McZapkie — 00:36 |
Polish Train Set
|
Mam propozycję zmian...gustlik — 12:32 |
|