Zastanawiam się nad utworzeniem mapy, która pozwoli na rozgrywkę w skali 1:1 czyli 50 metrów na kratkę i 20 kratek na kilometr. Przy grze na około 55 metrach na kratkę można objąć zasięgiem wszystkie ważniejsze miasta regionu. Umożliwia to tworzenie realistycznych rozkładów jazdy oraz okładów torowych (liczba odstępów na SBL między miastami może być taka jak w rzeczywistości.
![[Obrazek: mapa-zrzut.png]](https://i.ibb.co/M8vbnMN/mapa-zrzut.png)
- start 1835 rok
- format 16384x16384 ?
Link do generowania mapy wysokości:
https://portal.opentopography.org/raster...5191975373
Lokalizacja wierzchołków:
Xmin = 11° Ymin = 47° Xmax = 24.3° Ymax = 55.3°
![[Obrazek: newgrf.png]](https://i.ibb.co/GRRwQFX/newgrf.png)
Pojawiły się jednak pytania:
- Jak wygenerować rzeczywiste miasta i rzeki? Czy jest ktoś, kto robi takie rzeczy? (coś nie za bardzo umiem skorzystać z dostępnego tu na forum generatora, ani sprawić aby działał na tak dużych mapach)
- Jak wygląda stabilność map tej wielkości? Czy lepiej aby grać na mapach mniejszych?
[alternatywnie myślę o mapie Japonii, do której jest dostępna mapa wysokości 4k x 16k]
![[Obrazek: mapa-zrzut.png]](https://i.ibb.co/M8vbnMN/mapa-zrzut.png)
- start 1835 rok
- format 16384x16384 ?
Link do generowania mapy wysokości:
https://portal.opentopography.org/raster...5191975373
Lokalizacja wierzchołków:
Xmin = 11° Ymin = 47° Xmax = 24.3° Ymax = 55.3°
![[Obrazek: newgrf.png]](https://i.ibb.co/GRRwQFX/newgrf.png)
Pojawiły się jednak pytania:
- Jak wygenerować rzeczywiste miasta i rzeki? Czy jest ktoś, kto robi takie rzeczy? (coś nie za bardzo umiem skorzystać z dostępnego tu na forum generatora, ani sprawić aby działał na tak dużych mapach)
- Jak wygląda stabilność map tej wielkości? Czy lepiej aby grać na mapach mniejszych?
[alternatywnie myślę o mapie Japonii, do której jest dostępna mapa wysokości 4k x 16k]