Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
INNE OpenTTD z rozszerzonymi depotami
#1
Nowa kategoria depotów - rozbudowywalne z ograniczeniem składów - dzięki którym pociąg o długości 6 pól nie może wyjechać z depotu na 1 pole. Nie można mieć 300 pojazdów drogowych w jednym garażu. 300 statków nie może zostać zatrzymanych na tym samym kaflu stoczni.

za : https://github.com/OpenTTD/OpenTTD/pull/8480
 
Opis
Ten PR wprowadza nowy kafel zajezdni dla transportu kolejowego, drogowego i wodnego: rozszerzone depoty.
Standardowe depoty to starsze depoty OpenTTD. Zachowują się tak samo jak wcześniej i teraz można je łączyć z innymi kaflami zajezdni pod tym samym identyfikatorem depotu i rodzajem transportu .
Rozszerzone zajezdnie mają ograniczenia związane z ilością pojazdów, które mogą obsłużyć. Istnieje możliwość łączenia rozbudowanych zajezdni z innymi rozbudowanymi lub standardowymi zajezdniami.
Możesz również połączyć kafle zajezdni z różnymi typami szyn, aby zastąpić elektryczny pojazd szynowy zamiennikiem maglev lub jednoszynowym.
Jak tego użyć:
  • W ustawieniach możesz wybrać, z jakich typów zajezdni mogą korzystać użytkownicy (wyszukaj "rodzaje zajezdni").

  • Wymiana na inny typ szyny jest możliwa dzięki opcji „zezwalaj na wymianę pojazdów szynowych na niekompatybilny typ szyny”. To samo dotyczy pojazdów drogowych.

  • Łącz kafle zajezdni w taki sam sposób, w jaki łączysz kafle stacji.


Ograniczenia
To jest do celów testowych. 
Jest kilka rzeczy do poprawy i potrzebne są informacje zwrotne: sformułowanie, funkcjonalność, wdrożenie,...

Potrzebne są testy i informacje zwrotne  
Proszę spodziewać się awarii. Jest prośba zgłoszenia ich na https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=88309   
Spróbuj też sprawdzić w:
  • Tryb wieloosobowy z użyciem NewGRF

  • Wymiana/autoodnawianie/autozastępowanie



Do rozważenia
  • Można zastanowić się, jakie nowe grafiki są potrzebne i możliwe wsparcie NewGRF (GFX extra zoom jest zgodna).

  • Długość peronów dla stacji i zajezdni może być przechowywana w tablicy map, dzięki czemu mogą z niej korzystać "tropiciele". (Uważa się, że jest to obecnie poza zakresem, ale można to zrobić).

  • Powiązane z poprzednim punktem: Stacja::GetPlatformLength została zmieniona na ogólną GetPlatformLength. Nie ma pewności, czy to jest droga do zrobienia. Pomoc będzie w tym doceniona.

  • Hangary: lotniska z wieloma hangarami mają obecnie różne okna zajezdni dla różnych kafli hangarów i można budować samoloty w każdym z tych kafli; przy obecnej realizacji zajezdni wielokaflowych hangary lotniska mają to samo okno, a nowo budowany samolot jest umieszczany tylko w pierwszym hangarze. To działa, ale nie jest to obecne zachowanie 'tradycyjne'. Skontaktuj się ze społecznością/programistami, czy jest to dopuszczalne, czy nie.(Mając na uwadze lotniska, które można 'kaflować', nowe zachowanie może być lepszym podejściem niż obecne).

  • Jak te zmiany wpływają na AI API? W tej chwili AI jest w stanie budować małe składy, niezależnie od ustawień. Utrzymanie tego zachowania jest najłatwiejszym sposobem radzenia sobie z AI i dużymi depotami. Wystawienie dużych zajezdni na sztuczną inteligencję nie jest łatwym zadaniem, ponieważ powinny one radzić sobie z wymianą 'krzyżową' i maksymalną długością pociągu w zajezdni peronowej.



Lista kontrolna do przeglądu
Niektóre rzeczy nie są zautomatyzowane i często się 'zapominają'. Ta lista jest przypomnieniem dla recenzentów.
  • uaktualnienie zapisu etykiety
  • Ten PR wpływa na API GS/AI? (etykieta „wymaga sprawdzenia: Script API”)
    • ai_changelog.hpp, gs_changelog.hpp wymagają aktualizacji.
    • Opakowania zgodności (compat_*.nut) wymagają aktualizacji.
  • Ten PR wpływa na API NewGRF? (etykieta „wymaga przeglądu: NewGRF”)



Pliki binarne tego 'rozgałęzienia' są dostępne pod adresem https://www.openttd.org/downloads/openttd-branches/pr8480/latest.html
Odpowiedz
#2
Intro do programowania obiektowego C++ dla OpenTTD

Być może to nie jest ten moment , ale jak przyjdzie z czasem , by  trochę majsterkować w .cpp to nigdzie nie ma ujętego polskiego textu a'la introduction na rozruszanie komórek szarych . Przy poczytnym wydawnictwie z regułami instrukcji nie od razu zrozumiałe bywa bez wprawy . Dobrze jakby było tu coś do przejrzenia i na inną okoliczność np. poprawiając długość dnia do wdrożenia nakładki przez NewGRF. Na pewno trudno byłoby napisać OpenTTD od początku nawet w pełni profesjonalnym programistom . Za to nie jest źle i lepiej później niż wcale na dodanie w istniejący jakiegoś nowego fragmentu kodu , który może być wykorzystany w apce. Język tworzenia jest wspólny dla wielu systemów - Androrid , Windows. Mogą występować drobne różnice w środowisku aplikacji kompilującej - tj dodatkowe pliki konfiguracyjne, inna zawartość pojedynczych linii w pliku. Do napisania czegokolwiek w  łatce  można korzystać  z jakiegokolwiek oprogramowania  developerskiego . Wymagana jest oczywiście chęć zrobienia tego , bez tej inspiracji łatwo nie będzie , dlatego w tym wątku można znaleźć albo dopisać parę  postów , które mogą każdemu umożliwić wnieść wkład do jakiejkolwiek przydatnej funkcji w najsławniejszej symulacji na świecie.  OpenTTD właśnie stał się znany niemal u każdego e-sportowca , choć nie wszyscy w to grają, , większość zerknęła i czasem powraca . W 2021 serwery multiplayer pobiły rekordy popularności jakie wcześniej chyba nie spotykane . A solo panie chyba lubią partyjkę pasjansa z układania torów i zobaczyć czy wyjdzie z tego towaru jakaś kasa . Nie tylko wynik może być coraz lepszy, ale i różnorodność NewGRF , kiedy indziej skłania do urozmaicenia rozgrywki na mapie powyżej 64x64 .  Nieliczni zaczynają programować coś czego nie ma OTTD , tym bardziej z uznaniem są osoby włączające się w te procesy. Ten produkt to więcej niż granie to po prostu program z otwartym źródłem. 

Ogólnie kiedyś użytkownik , aby coś zmodyfikować w komputerowym projekcie, wystarczyła wiedza o samym kodowaniu . I tego zamiaru trzymajmy się w dalszym konstruowaniu rozwiązań do swoich wersji uzdatniania. W dziejach początkowych branży multimedialnej, istotna była pamięć informacji lub właściwie pojemność tych danych . Wcześniej lampowymi kalkulatorami zastąpiono dawne liczydła i mieściły się w szafach na cały salon. A usprawnienia kosztowały tyle co rakieta w kosmos. Z postępem 'galopował' komfort . Stąd idea kodowania binarnego (praktyczny sposób działania układów elektronicznych - 'zdygitalizowanych' ) z bardziej czytelną metodą przejściową , ale z optymalizowane to do tak niskich wymagań sprzętu . Więc co wiązało się z większymi zasobami, miało być upakowane jak w formie szesnastkowej HEX. Później słowny język cyfrowy zastąpiła - w latach '50 'Asemblacja' oraz przełomowe wejście klawiatury (przedtem brak wyświetlaczy - wydruk perforowany ), wczesne "ASCII" było standardem 4-bitowym , co przyspieszało wprowadzanie zmian pisania . Dopiero po tym programowano z przekodowaniem na C w XX wieku , gdzie OpenTTD miało swoje pierwsze realizacje, które obecnie są kontynuowane ze względu na obszerny materiał . C++ to zestaw z tzw. bibliotekami, obsługi wyjścia etc. Choćby teraz można złożyć na tyle wydajne urządzenia, żeby sprostało temu, aby robić to bez kompilacji, np.  skryptowym Python . Ponadto przyszłość należy do komunikowania jakimś prostym dialektem AI .

W skrócie programowanie obiektowe to taka odmienna strukturalnego. W tym drugim program zawiera części , zwane procedurami określonego typu, które budują jego strukturę wykonawczą. Natomiast w obiektowym , definiuje się obiekty , które są nanoszone na swoistą grafikę , bądź po klatkowe wideo. Nie jest to konieczne , ale program najlepiej zacząć od opracowania bloków algorytmu. Temat na poziomie podstaw , także tu tyle co utrwalającego przypomnienia . To ten opis w punktach i zobrazowany w schemacie czynności dla jednostki sterującej czyli maszyny obliczeniowej całym przetworzonym kodem. Szerzej pod hasłem "algorytm" w Wikipedii .
     Zatem w odpowiedzi już tylko treściwe ukontentowanie o samym C++ , poza konwersją wynikowego pliku.exe (albo .apk) z debugowaniem czyli znalezieniem nieoczekiwanych pomyłek formalnych składni , łączności z peryferiami sieciowymi (w skokowych sekwencjach niekiedy razem ze spoglądaniem na obszar rejestrów, stosu etc) .
Odpowiedz
#3
 Link na treściwą publikację C++  
.
Można pojmować zależności i poszerzać możliwości .
Aczkolwiek , zanim pierwsze maszyny licząca miały wspomagać obliczenia , nie myślano o zastosowaniu ich do przetwarzania innych informacji typu dane grafiki cyfrowej.
Dopiero z czasem gdy stało się to możliwe przy coraz tańszej seryjnie wytwarzanej , ale szybszej do wykonania, elektroniki , mogły posłużyć do sterowania wyświetlaniem obrazu , generowania dźwięku .
To co sprawiło , że program z jakimś kodem pozwala na operowanie obiektami i poruszania (wideo)
jest procesem logiki .
Architektura mikro układu ( scalonego ) , umożliwia liczbowo określać różne stany i przekazy komunikacji ( ludzie - sprzęt ) .
Jako, że w tym narzędziu znajdujące się obwody elektryczne i skupiska przełączników tranzystorowych, zmieniają kombinacje wartośći prądu w komórkach pamięciowych , to poza tym, że zanik prądu oznacza 0 , a 1 jest w krótkim czasie impulsem prądowym , pewne tych cyfr ustawienia mogą pełnić jakby wstępną metodę C++ .
System binarny (razem z operacyjnym pod BIOS) może wytwarzać elementarne instrukcje , ich kodowanie w celu kompresji i przechowania większej ilości  oraz dekodowanie do wyrażeń dwójkowych , które zachodzą w rejestrach - magazynach potencjału (buforach).
Na wyjściu można odczytać ciąg szesnastkowy zwany bajtami dla lepszej czytelności - skróconej od znacznie rozległych bitów.
Wynik dla urządzenia wyjściowego to punkty na monitorze przemieszczające się lub zbiór nut i brzemienia fal.
Na wejściu mozna podać przypisane całe słowa do czynności C.P.U w formie umownych uproszczonych poleceń .
W  prekursorskiej polskiej szafie komputerowej "ZAM-41" (Zakładu Aparatury Matematycznej oparty na IBM)  było to  pojedyńcze "zdanie" z dwu literowym asemblerem (odmiana SAS- adresów symbolicznych) .
Chociaż obecny C++  posiada przyswajalne z angielskiego  .
Złożenie koncepcji software'owej z kalkulacji konstrukcji , plątaniny kabli stało się wyrafinowanym dialektem .
Bo po A. powstało B , z tego C .
Nie poziom szyfru jest tu decydujący - w kolejnych C można zawrzeć linie A. , a może kiedyś ponownie bardziej zrozumiały polski .
link do:
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
[-]
Witaj
You have to register before you can post on our site.

Login/Adres e-mail:


Hasło:





[-]
Discord

[-]
Ostatnie posty
podreczne .chm , .hlp z istotniejszymi ...
Chciałbym zauważyć, ...luk3Z — 11:54
Najnowsza wersja patch'owa wydana na Gi...
Cześć! Sprawdzał k...luk3Z — 11:35
Jak uruchomoc open ott
Pobierając i instalu...pAter — 10:26
Jak uruchomoc open ott
Witam panowie jak ur...Hejden — 01:17
"Nietypowe" rysunki na serwerze
Sądzę, że należy się...yazalo — 16:44