17-09-2021, 19:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2021, 23:07 przez spaceport.
Powód edycji: opcja tematu
)
Nowa kategoria depotów - rozbudowywalne z ograniczeniem składów - dzięki którym pociąg o długości 6 pól nie może wyjechać z depotu na 1 pole. Nie można mieć 300 pojazdów drogowych w jednym garażu. 300 statków nie może zostać zatrzymanych na tym samym kaflu stoczni.
za : https://github.com/OpenTTD/OpenTTD/pull/8480
Opis
Ten PR wprowadza nowy kafel zajezdni dla transportu kolejowego, drogowego i wodnego: rozszerzone depoty.
Standardowe depoty to starsze depoty OpenTTD. Zachowują się tak samo jak wcześniej i teraz można je łączyć z innymi kaflami zajezdni pod tym samym identyfikatorem depotu i rodzajem transportu .
Rozszerzone zajezdnie mają ograniczenia związane z ilością pojazdów, które mogą obsłużyć. Istnieje możliwość łączenia rozbudowanych zajezdni z innymi rozbudowanymi lub standardowymi zajezdniami.
Możesz również połączyć kafle zajezdni z różnymi typami szyn, aby zastąpić elektryczny pojazd szynowy zamiennikiem maglev lub jednoszynowym.
Jak tego użyć:
Ograniczenia
To jest do celów testowych.
Jest kilka rzeczy do poprawy i potrzebne są informacje zwrotne: sformułowanie, funkcjonalność, wdrożenie,...
Potrzebne są testy i informacje zwrotne
Proszę spodziewać się awarii. Jest prośba zgłoszenia ich na https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=88309
Spróbuj też sprawdzić w:
Do rozważenia
Lista kontrolna do przeglądu
Niektóre rzeczy nie są zautomatyzowane i często się 'zapominają'. Ta lista jest przypomnieniem dla recenzentów.
Pliki binarne tego 'rozgałęzienia' są dostępne pod adresem https://www.openttd.org/downloads/openttd-branches/pr8480/latest.html
za : https://github.com/OpenTTD/OpenTTD/pull/8480
Opis
Ten PR wprowadza nowy kafel zajezdni dla transportu kolejowego, drogowego i wodnego: rozszerzone depoty.
Standardowe depoty to starsze depoty OpenTTD. Zachowują się tak samo jak wcześniej i teraz można je łączyć z innymi kaflami zajezdni pod tym samym identyfikatorem depotu i rodzajem transportu .
Rozszerzone zajezdnie mają ograniczenia związane z ilością pojazdów, które mogą obsłużyć. Istnieje możliwość łączenia rozbudowanych zajezdni z innymi rozbudowanymi lub standardowymi zajezdniami.
Możesz również połączyć kafle zajezdni z różnymi typami szyn, aby zastąpić elektryczny pojazd szynowy zamiennikiem maglev lub jednoszynowym.
Jak tego użyć:
- W ustawieniach możesz wybrać, z jakich typów zajezdni mogą korzystać użytkownicy (wyszukaj "rodzaje zajezdni").
- Wymiana na inny typ szyny jest możliwa dzięki opcji „zezwalaj na wymianę pojazdów szynowych na niekompatybilny typ szyny”. To samo dotyczy pojazdów drogowych.
- Łącz kafle zajezdni w taki sam sposób, w jaki łączysz kafle stacji.
Ograniczenia
To jest do celów testowych.
Jest kilka rzeczy do poprawy i potrzebne są informacje zwrotne: sformułowanie, funkcjonalność, wdrożenie,...
Potrzebne są testy i informacje zwrotne
Proszę spodziewać się awarii. Jest prośba zgłoszenia ich na https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=88309
Spróbuj też sprawdzić w:
- Tryb wieloosobowy z użyciem NewGRF
- Wymiana/autoodnawianie/autozastępowanie
Do rozważenia
- Można zastanowić się, jakie nowe grafiki są potrzebne i możliwe wsparcie NewGRF (GFX extra zoom jest zgodna).
- Długość peronów dla stacji i zajezdni może być przechowywana w tablicy map, dzięki czemu mogą z niej korzystać "tropiciele". (Uważa się, że jest to obecnie poza zakresem, ale można to zrobić).
- Powiązane z poprzednim punktem: Stacja::GetPlatformLength została zmieniona na ogólną GetPlatformLength. Nie ma pewności, czy to jest droga do zrobienia. Pomoc będzie w tym doceniona.
- Hangary: lotniska z wieloma hangarami mają obecnie różne okna zajezdni dla różnych kafli hangarów i można budować samoloty w każdym z tych kafli; przy obecnej realizacji zajezdni wielokaflowych hangary lotniska mają to samo okno, a nowo budowany samolot jest umieszczany tylko w pierwszym hangarze. To działa, ale nie jest to obecne zachowanie 'tradycyjne'. Skontaktuj się ze społecznością/programistami, czy jest to dopuszczalne, czy nie.(Mając na uwadze lotniska, które można 'kaflować', nowe zachowanie może być lepszym podejściem niż obecne).
- Jak te zmiany wpływają na AI API? W tej chwili AI jest w stanie budować małe składy, niezależnie od ustawień. Utrzymanie tego zachowania jest najłatwiejszym sposobem radzenia sobie z AI i dużymi depotami. Wystawienie dużych zajezdni na sztuczną inteligencję nie jest łatwym zadaniem, ponieważ powinny one radzić sobie z wymianą 'krzyżową' i maksymalną długością pociągu w zajezdni peronowej.
Lista kontrolna do przeglądu
Niektóre rzeczy nie są zautomatyzowane i często się 'zapominają'. Ta lista jest przypomnieniem dla recenzentów.
- uaktualnienie zapisu etykiety
- Ten PR wpływa na API GS/AI? (etykieta „wymaga sprawdzenia: Script API”)
- ai_changelog.hpp, gs_changelog.hpp wymagają aktualizacji.
- Opakowania zgodności (compat_*.nut) wymagają aktualizacji.
- ai_changelog.hpp, gs_changelog.hpp wymagają aktualizacji.
- Ten PR wpływa na API NewGRF? (etykieta „wymaga przeglądu: NewGRF”)
Pliki binarne tego 'rozgałęzienia' są dostępne pod adresem https://www.openttd.org/downloads/openttd-branches/pr8480/latest.html