Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
INNE Polskie latarnie morskie
#1
Polskie latarnie morskie

Set polskich latarni morskich, autorstwa yazalo.

[Obrazek: file.php?id=216761]

If you don't speak Polish, look here

Aktualna wersja: 0.1.1

Dostępna na BaNaNaS: TAK Big Grin

Licencja: GPL v3 lub CC-BY-SA 4.0

GitHub: https://github.com/yazalo/Polish-Lighthouses

Pobierz plik NewGRF: Polish_lighthouse_set_0.1.1.zip


Wszelkie zauważone błędy, rzeczy, które można poprawić, lub pomysły na ulepszenie NewGRF'a najlepiej zgłosić w tym wątku, albo w wiadomości prywatnej do mnie Big Grin

Latarnie są, oczywiście, dodane do gry jako obiekty.

Wszystkie latarnie są wykonane w tej samej skali.

Lata dostępności pokrywają się z oryginalnymi latami budowy.

Światło latarń w grze jest zaprogramowane tak, jak w ich prawdziwych odpowiednikach (w miarę możliwości OpenTTD).

Poprzednie wersje dostępne na: https://github.com/yazalo/Polish-Lighthouses/releases

Lista elementów w secie:

Kod:
Gotowe:
Latarnia morska ze Świnojścia
Latarnia morska Kikut
Latarnia morska z Niechorza
Latarnia morska z Kołobrzegu
Latarnia morska z Gąsek
Latarnia morska z Darłowa
Latarnia morska z Jarosławca
Latarnia morska z Ustki
Latarnia morska z Czołpina
Latarnia morska ze Stilo
Stara latarnia morska z Rozewia
Latarnia morska z Jastarni
Latarnia morska z Helu
Latarnia morska Gdańsk Port Północny
Latarnia morska z Krynicy Morskiej
Bliza
Do zrobienia:
Nowa latarnia morska z Rozewia (nieczynna)
Latarnia morska Gdańsk Port Północny (nieczynna)
Latarnia morska stacji Arctowski (Antarktyka)
Latarnia morska stacji Hornsund (Arktyka)
Latarnia morska Góra Szwedów (nieczynna)
Latarnia morska Gdynia Oksywie (nie istnieje)
Latarnia morska Jastarnia Bór (nie istnieje)
Latarnia morska z Sopotu (nie jest uznawana za latarnię, wg prawa)
Stawa Młyny (Świnoujście) (nie jest latarnią)
Twierdza Wisłoujście (nie jest latarnią)
Stary wygląd poszczególnych latarni


Udostępniam ten plik na licencji GPL v3 oraz CC-BY-SA 4.0: To znaczy m. in., że możesz wykorzystać elementy dodatku (rysunki, fragmenty kodu) w swoim NewGRFie, ale musisz wtedy zaznaczyć że ja (yazalo) jestem jednym z autorów. Musisz również udostępnić swoje dzieło na licencji takiej samej jak jedna z tych, bądź kompatybilnej


Załączone pliki Miniatury
   
Obrazki
   
Odpowiedz
#2
Oryginalny pierwszy post:

Cytat:Na początek, trochę historii:

Był sobie pewien człowiek, który tworzył scenariusz z mapą Polski do OpenTTD:

(10-05-2013, 01:41)pAter napisał(a): Przygotowałem już sobie mapę wysokości (w programie MicroDem - wygląda świetnie), zbieram mapki Polski z informacjami o rzekach, jeziorach, krainach, zasobach, zakładach przemysłowych itp. (wszelkie pomoce mile widziane). Zamierzam zamieścić kilka "smaczków", typu wszystkie 15 polskie latarnie morskie ; )

~

Był sobie inny człowiek, który stwierdził, że latarnie morskie nie zawsze wyglądają tak:

[attachment=1327]

Tamten drugi człowiek chciał nauczyć się tworzyć NewGRFy. Stwierdził więc: "Hej, nie umiem rysować, ani kodować, wszystko w porządku!" Przeczytał tutorial (https://www.tt-wiki.net/wiki/NMLTutorial - wielkie dzięki FooBar!), napisał kilka wiadomości do kogoś, kto stworzył już swojego NewGRFa (wielkie dzięki fridaemon!), a następnie narysował... Zupełnie co innego:

[attachment=1329]

Stwierdził, że skoro Żabka wyszła całkiem nieźle, może zacząć rysować prawdziwe latarnie morskie Big Grin Pierwsza była latarnia w Stilo...

[ciąg dalszy nastąpi niedługo Smile]



Wszyscy na pewno już przeczytali historię, więc ogłaszam, że powstał pierwszy set:
Polskie latarnie morskie

Big Grin

Latarnie są, oczywiście, dodane do gry jako obiekty.
Wszystkie latarnie są wykonane w tej samej skali.
Lata dostępności pokrywają się z oryginalnymi latami budowy.
Światło latarń w grze jest zaprogramowane tak, jak w ich prawdziwych odpowiednikach (w miarę możliwości OpenTTD).

To mój pierwszy NewGRF, więc nie będzie na pewno idealny. Jeśli ktoś znajdzie błędy w moich rysunkach, albo kodzie (lub po prostu ktoś będzie uważał że coś można zrobić lepiej Big Grin), będę wdzięczny za opisanie ich Smile. (Na razie nikt ich nie znajdzie, w ciągu tygodnia udostępnię pierwszą wersję testową).

Oprócz latarń morskich, planuję także dodać takie elementy jak:
  • bliza: https://pl.wikipedia.org/wiki/Bliza. Planuję stworzyć kilka rodzajów bliz, na razie mam tę jedną:

       

    Blizy będą dostępne wcześniej niż standardowe latarnie morskie.

  • stawa: https://pl.wikipedia.org/wiki/Stawa. Prawdopodobnie umieszczę w secie charakterystyczną stawę z Gdańska (obecnie nie istnieje), jednak raczej nie będę wrzucał wielu innych. Są one już w innych dodatkach, nie ma potrzeby żeby się z nimi dublować (MariCo, The Lighthouse Set).
Pierwsza wersja na bananach pojawi się, gdy set osiągnie minimalną funkcjonalność: Gdy stworzę już wszystkie obecnie istniejące latarnie na polskim wybrzeżu.

Wersja beta do ściągnięcia bezpośrednio z posta pojawi się niebawem tutaj Smile.

W następnym poście: Wyjaśnienie dot. dat budowy Smile
Odpowiedz
#3
Myślę, że latarnie morskie to na tyle mało skomplikowane obiekty (pod względem zaprogramowania ich), że to świetny pomysł na naukę tworzenia NewGRF. Przy okazji możesz umieścić pliki źródłowe na GitHubie i poćwiczyć działanie gita Wink
Odpowiedz
#4
(03-02-2021, 01:22)pAter napisał(a): Myślę, że latarnie morskie to na tyle mało skomplikowane obiekty (pod względem zaprogramowania ich), że to świetny pomysł na naukę tworzenia NewGRF. Przy okazji możesz umieścić pliki źródłowe na GitHubie i poćwiczyć działanie gita Wink

Właśnie tak zamierzam zrobić, całość udostępnię na licencji GPL, ale to w momencie, gdy już skończę te podstawy (tak jak pisałem Smile).


Obiecane wyjaśnienie dat budowy:
Mam problem z datami budowy. Mam nadzieję, że kiedy projekt osiągnie pewien stopień zaawansowania, latarnie trafią na mapę Polski Big Grin, a jak wiadomo, tamten scenariusz zaczyna się w 1950 roku. Latarnia Kikut powstała w 1962 roku, a latarnia Gdańsk Port Północy w 1984 roku. Planuję rozwiązać to w ten sposób, żeby przed rokiem wybudowania w danym miejscu znajdował się inny budynek (zamiast latarni Kikut wieża widokowa, która była tam wcześniej, w Gdańsku byłby to zwykły budynek, potem przebudowywany na latarnię).

Automatycznie nasuwa się pytanie: Co w takim razie z innymi latarniami? Przecież one też dawniej wyglądały inaczej niż obecnie. W związku z tym, w późniejszych wersjach setu zamierzam stworzyć również stare sprite'y latarni morskich, które zostały potem przebudowane z wyglądu, który miały dawniej.

Jednak latarnie, które istniały historycznie, a obecnie są zniszczone, nie będą burzone w grze. Przez to rozważam też opcję, żeby każdą latarnię morską (np. Kołobrzeg z lat <1909, 1909-1945 i z czasów współczesnych) umieścić w grze jako osobny obiekt. To rozwiązanie ma kilka wad:
  1. powoduje, że w przypadku scenariuszy należałoby się zdecydować na jeden z tych obiektów, nawet jeśli przez lata trwania gry powinno się to zmieniać,
  2. nie będę w stanie utworzyć wszystkich latarń, tylko te których fotografie/szkice są w internecie
  3. latarnie będą musiały być albo pozbawione flagi IRREMOVABLE (czyli będą możliwe do usunięcia zwykłym narzędziem dynamitu), albo np. w Kołobrzegu, będą stały trzy latarnie na raz.
Jednakże, jeśli ktoś znajdzie więcej zalet niż wad, lub jeszcze inne rozwiązanie, proszę żeby to napisał. Nie wykluczam całkowicie żadnej możliwości Smile

w następnym poście: zrzuty ekranu z gry z latarniami
Odpowiedz
#5
(04-02-2021, 07:16)yazalo napisał(a):
(03-02-2021, 01:22)pAter napisał(a): Myślę, że latarnie morskie to na tyle mało skomplikowane obiekty (pod względem zaprogramowania ich), że to świetny pomysł na naukę tworzenia NewGRF. Przy okazji możesz umieścić pliki źródłowe na GitHubie i poćwiczyć działanie gita Wink

Właśnie tak zamierzam zrobić, całość udostępnię na licencji GPL, ale to w momencie, gdy już skończę te podstawy (tak jak pisałem Smile).

Skoro już jesteśmy przy licencjach i rozpoczynasz nowy projekt, to poczytaj o licencjach Creative Commons, które pozwalają na nieco bardziej precyzyjne określenie warunków wykorzystywania, niż GPL: https://creativecommons.pl/poznaj-licenc...e-commons/

Np. ja swoją mapę Polski udostępniam na CC BY-NC-SA - https://creativecommons.org/licenses/by-....0/deed.pl
Każdy może ją za darmo pobrać i udostępniać innym. Można ją zmodyfikować, następnie udostępnić, ale wykorzystywać do celów wyłącznie niekomercyjnych. Należy również określić, że autorem oryginalnej mapy jestem ja (w przypadku NewGRFa z latarniami autora można umieszczać bezpośrednio na grafikach, tak jak to jest w secie PKP, PolRoad, czy Polskich Budynków). Dodatkowo, modyfikacje mojej mapy należy udostępniać na tej samej licencji.
Brzmi podobnie do GPL, jednak tutaj kluczową różnicą jest właśnie możliwość wykorzystywania wyłącznie do celów niekomercyjnych - zarówno mojej mapy, jak i jej modyfikacji.

(04-02-2021, 07:16)yazalo napisał(a): Obiecane wyjaśnienie dat budowy:
Mam problem z datami budowy. Mam nadzieję, że kiedy projekt osiągnie pewien stopień zaawansowania, latarnie trafią na mapę Polski Big Grin, a jak wiadomo, tamten scenariusz zaczyna się w 1950 roku. Latarnia Kikut powstała w 1962 roku, a latarnia Gdańsk Port Północy w 1984 roku. Planuję rozwiązać to w ten sposób, żeby przed rokiem wybudowania w danym miejscu znajdował się inny budynek (zamiast latarni Kikut wieża widokowa, która była tam wcześniej, w Gdańsku byłby to zwykły budynek, potem przebudowywany na latarnię).

Automatycznie nasuwa się pytanie: Co w takim razie z innymi latarniami? Przecież one też dawniej wyglądały inaczej niż obecnie. W związku z tym, w późniejszych wersjach setu zamierzam stworzyć również stare sprite'y latarni morskich, które zostały potem przebudowane z wyglądu, który miały dawniej.

Jednak latarnie, które istniały historycznie, a obecnie są zniszczone, nie będą burzone w grze. Przez to rozważam też opcję, żeby każdą latarnię morską (np. Kołobrzeg z lat <1909, 1909-1945 i z czasów współczesnych) umieścić w grze jako osobny obiekt. To rozwiązanie ma kilka wad:
  1. powoduje, że w przypadku scenariuszy należałoby się zdecydować na jeden z tych obiektów, nawet jeśli przez lata trwania gry powinno się to zmieniać,
  2. nie będę w stanie utworzyć wszystkich latarń, tylko te których fotografie/szkice są w internecie
  3. latarnie będą musiały być albo pozbawione flagi IRREMOVABLE (czyli będą możliwe do usunięcia zwykłym narzędziem dynamitu), albo np. w Kołobrzegu, będą stały trzy latarnie na raz.
Jednakże, jeśli ktoś znajdzie więcej zalet niż wad, lub jeszcze inne rozwiązanie, proszę żeby to napisał. Nie wykluczam całkowicie żadnej możliwości Smile

w następnym poście: zrzuty ekranu z gry z latarniami

Wiesz już więc, że tworzenie dodatków do tej gry to sztuka kompromisów Big Grin Trzeba to podkreślić, że OpenTTD to nie jest symulator - wiele rzeczy jest tutaj umowna, jak np. wielkości, odległości, wygląd miast, ulic, logika pasażerów itd. Przykładowo, na mojej mapie Polski nie ma żadnej Biorafinerii, bo te domyślnie zaczynają powstawać dopiero od 2001 roku, a byłem zmuszony do wyłączenia powstawania nowych przedsiębiorstw w trakcie gry. Z miastami również jest problem, bo np. taki Stargard Szczeciński od 2015 roku jest po prostu Stargardem, a miasto Czerwionka-Leszczyny powstało w 1975 roku z dwóch miast, które otrzymały prawa miejskie w 1962 roku - tych zmian w trakcie gry nie ma i jakoś da się z tym żyć Wink Przykładów jest wiele, jednak trzeba się zastanowić i wybrać co jest lepsze dla gracza - sztywne trzymanie się dat, czy jednak swoboda decydowania o tym kiedy co mogło powstać/wydarzyć się.

W przypadku twoich latarni sugerowałbym tworzenie tych, które istniały w okresie np. od 1918 roku - daj swobodę nie tylko graczom, ale i twórcom scenariuszy, bo nie każdy rozpoczyna grę od 1950 r. Z renowacjami jest problem taki, że ciężko, aby scenariusz z automatu usuwał jakąś i zastępował ją inną. Trzeba szukać kompromisu i ja osobiście wolałbym widzieć współczesną wersję, niż historyczną (i jeśli jest taka możliwość, to tylko te istniejące do dziś mogłyby mieć flagę IRREMOVABLE). Jednak kto wie, czy w przyszłości któryś z GameScriptów nie będzie miał zaimplementowanego jakiegoś buildera obiektów podobnego do tego: Industry Builder. Ale jak by nie było, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby narysować kilka wersji historycznych jednej latarni. Myślę, że każdy gracz już sam mógłby sobie wybrać, czy chce starą latarnię usunąć, czy nową postawić obok Wink
Odpowiedz
#6
Hej yazalo!
(03-02-2021, 00:58)yazalo napisał(a): To mój pierwszy NewGRF, więc nie będzie na pewno idealny (...)

Zawsze będziesz mógł wrzucić z czasem jakąś aktualizację. Wink

Mówi się, że obiekty są najprostszymi dodatkami newGRF i że najłatwiej je stworzyć.
Aby nie było za prosto napiszę parę uwag.   Smiley54

Może wiesz, może nie, istnieje już jeden dodatek z latarniami morskimi i innymi obiektami.
Łatwo go znaleźć po świetnie dobranej nazwie... SuperCars. Smiley29 Dwa pojazdy, które zawiera są akurat wyjątkowo marne, ale same obiekty i latarnie są już całkiem niezłe.
Set jako jeden z nielicznych ma też dodany opis do każdego obiektu - też mógłbyś coś takiego załączyć.
Wadą, typową dla wielu setów obiektów jest bezsensownie rozciągnięte okno podglądu - proszę, zwróć na to uwagę. Co prawda okno i tak dostosuje rozmiar do najmarniej zrobionego setu, ale sądzę, że warto zachować dobry poziom.
   

Możliwość usuwania latarni
Jeśli nie będzie to problemem, myślę, że dobrze by było dać opcję włączającą / wyłączającą nieusuwalność latarni.
Na serwerze dobrze by było aby były nieusuwalne, ale w grze solo to ograniczenie może być wkurzające.
Tym pierwotnym latarniom nie dawałbym w ogóle tego ograniczenia.

Przebudowy latarni
Jestem tego samego zdania co pAter: w grze najlepiej umieścić to co widać współcześnie - osoby, które widziały obiekt na żywo łatwiej będzie go rozpoznać niż nieznaną wersję historyczną. Natomiast ewentualne wcześniejsze wersje mogą być również dostępne i zmieniać się z czasem, tak jak ma to miejsce z wyglądem stacji huty ISR czy japońskich stacji. Nie dawałbym jednak automatycznej aktualizacji (chyba, że opcjonalnie) - czasami dawny wygląd może być ciekawszy - niech gracz zadecyduje czy będzie chciał odnowić latarnie np. nadbudowując ją.
Obiekty mogą pozwalać na nadbudowanie lub nie. Nadbudowa też może wiązać się z kosztami, a może być za darmo. GarryG zrobił w kilku miejscach ten błąd, że nadbudowując niektóre obiekty można coś zarobić. Smiley16

Koszty
Dość ważny element. Warto tutaj za punkt odniesienia wybrać dodatek City Objects. Tam proporcje - to one są najważniejsze - kosztów są dość dobrze dobrane. To istotne, gdy ktoś chce podnieść koszty budowy obiektów, w tym wieżowców jak Taipei 101 czy Empire State Building z tego dodatku, aby były bardziej adekwatne. Sir Tocznet kiedyś dodał ten dodatek i za budowe nowej siedziby na jego serwerze płaciło się setki milionów.

Tylko latarnie czy coś więcej?
Jeśli chciałbyś, aby set zawierał też inne obiekty, warto by było abyś odpowiednio podzielił te elemenenty między zakładki. Ostatnio GarryG zrobił porządek ze swoimi dodatkami i wyszło to naprawde nieźle. (zobacz)

Nazwa dodatku
Ważne jest, aby dodatek używał tej samej nazwy zarówno w oknie pobierania jak i w oknie ustawień NewGRF. Używanie innych np. spolszczonych wersji nazw naprawdę jedynie utrudnia ich wyszukanie po pobraniu.
Btw. Nazwy nienarodowe są moim zdaniem przyjemniejsze w użyciu, bardziej uniwersalne.

Oznaczenie wersji w nazwie
Jest to ważne, gdy potrzebujesz mieć widok wszystkich wersji dodatków. W przypadku wielu dodatków panuje straszny chaos i brak konsekwencji w oznaczeniach. Najgorzej jest w dodatkach Garry'ego. Odnaleźć się w nich to koszmar. Naprawdę warto już na początku wybrać styl oznaczeń i trzymać się go. Każda wersja powinna być inaczej oznaczona, również te które publikowałbyś w ramach testów. Kiedyś Tadeusz opublikował dwie różne wersje PKP 2.0.12 - do dziś niektóre save'y mam popsute. Popularne są oznaczenia w stylu 0.0.1 / 0.0.1a / 0.0.1-alpha-1 lub 0.1 / 1.0 / 1.0a (literki lub alpha/beta często są oznaczeniami wersji testowych, nieoficjalnych)

Powodzenia Smile
Odpowiedz
#7
Wow, dzięki wam za tyle porad! Smile Niestety mój komputer ma awarię chłodzenia, więc wszystkie zmiany, które planowałem dokonać w weekend, będę musiał wprowadzić później. Z tego samego powodu, zrzuty ekranu też pojawią się dopiero później Sad. Na razie jestem w stanie powiedzieć tyle:

Licencje

(04-02-2021, 14:01)pAter napisał(a): Skoro już jesteśmy przy licencjach i rozpoczynasz nowy projekt, to poczytaj o licencjach Creative Commons, które pozwalają na nieco bardziej precyzyjne określenie warunków wykorzystywania, niż GPL: https://creativecommons.pl/poznaj-licenc...e-commons/
Przeczytałem poradnik tutaj, zajrzałem też na kilka stron poświęconych licencjonowaniu. Nie chcę stosować tej licencji, ponieważ to uniemożliwi wykorzystanie fragmentów NewGRFa w innych dodatkach, udostępnianych w większości na warunkach GPL. Ponadto:

planetmaker napisał(a):This choice excludes the NewGRF also from being included in cover-DVDs of computer magazines and alike which ship e.g. OpenTTD bundled with base sets and a hand-selected set of NewGRF.
Zastanawiam się, czy dodatkowo nie udostępnić tego na licencji CC-BY-SA, jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać to w projektach licencjonowanych w ten sposób.

Możliwość usuwania latarni

(05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Jeśli nie będzie to problemem, myślę, że dobrze by było dać opcję włączającą / wyłączającą nieusuwalność latarni.
Na serwerze dobrze by było aby były nieusuwalne, ale w grze solo to ograniczenie może być wkurzające.
Tym pierwotnym latarniom nie dawałbym w ogóle tego ograniczenia.
(04-02-2021, 14:01)pAter napisał(a): jeśli jest taka możliwość, to tylko te istniejące do dziś mogłyby mieć flagę IRREMOVABLE). Myślę, że każdy gracz już sam mógłby sobie wybrać, czy chce starą latarnię usunąć, czy nową postawić obok Wink
Jeszcze wczoraj stworzyłem parametr, który odpowiada za nieusuwalność obiektów. Jest on na razie typu on/off, ale w skoro i tak już istnieje, równie dobrze mogę zmienić go na taki z dostępnymi trzema opcjami:

Nieusuwalne obiekty: (żadne)/(istniejące latarnie morskie)/(wszystkie)

Prawdopodobnie tak właśnie zrobię, dla wczesnych scenariuszy. Dodałem również parametr pozwalający włączyć/wyłączyć flagę ONLY_SE, dzięki czemu latarnie mogą być dostępne tylko z poziomu Edytora scenariuszy. To zapobiegnie ośmiu identycznym latarniom obok siebie w grze wieloosobowej Wink

Przebudowa latarni

(04-02-2021, 14:01)pAter napisał(a): Z renowacjami jest problem taki, że ciężko, aby scenariusz z automatu usuwał jakąś i zastępował ją inną.
Właśnie dlatego zastanawiam się, czy nie wprowadzić tego jako jeden obiekt, który do (np.) 1962 roku będzie miał określony wygląd, a potem inny. To jest możliwe i nietrudne do zrobienia, za pomocą funkcji current_year. (Obiekt sam się zmienia.) Jednak:

(05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Nie dawałbym jednak automatycznej aktualizacji (chyba, że opcjonalnie) - czasami dawny wygląd może być ciekawszy - niech gracz zadecyduje czy będzie chciał odnowić latarnie np. nadbudowując ją.
Obiekty mogą pozwalać na nadbudowanie lub nie. Nadbudowa też może wiązać się z kosztami, a może być za darmo. GarryG zrobił w kilku miejscach ten błąd, że nadbudowując niektóre obiekty można coś zarobić. Smiley16
Nie wiem jak działa ta nadbudowa, kiedy odzyskam komputer, spróbuję to rozgryźć. Dobrze rozumiem że jeden obiekt może być nadbudowany innym, konkretnym?
Uwaga: nowy pomysł Big Grin

Wpadłem teraz na pomysł współpracujących ze sobą parametrów, które postaram się zrealizować:
Dostępność latarni: (zawsze)/(wg rzeczywistych dat)
i

Przebudowane latarnie: (stary wygląd latarni dostępny jako osobny obiekt)/(automatyczna przebudowa wg rzeczywistych dat)
Opis:
Połączenie opcji "Automatyczna przebudowa" i opcji "Dostępność latarni: zawsze" spowoduje, że latarnia pojawi się w danym miejscu dopiero w momencie faktycznego wybudowania, nawet, jeśli obiekt umieszczony został tam wcześniej.
opcjonalnie:
Automatyczna przebudowa uwzględnia także wyburzanie latarni, które w rzeczywistości już nie istnieją, jeśli na ich miejscu nie powstały nowe. Niezalecane w połączeniu z ustawieniem parametru "Nieusuwalne obiekty" na "wszystkie".

Przekroczono limit obrazków w poście, ciąg dalszy w następnym Wink
Odpowiedz
#8
(05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Nazwa dodatku
Ważne jest, aby dodatek używał tej samej nazwy zarówno w oknie pobierania jak i w oknie ustawień NewGRF. Używanie innych np. spolszczonych wersji nazw naprawdę jedynie utrudnia ich wyszukanie po pobraniu.
Btw. Nazwy nienarodowe są moim zdaniem przyjemniejsze w użyciu, bardziej uniwersalne.
Hm... Nie pomyślałem o tym, na razie (dla polskiego i angielskiego) nazwy są w odpowiednich językach. Jestem zwolennikiem tłumaczenia tłumaczenia nazw, jednak faktycznie może o utrudniać wyszukanie, zastanowię się nad zmianą.
Oznaczenie wersji w nazwie
To akurat uwzględniałem od początku Smile.
Tylko latarnie czy coś więcej?
W tym secie będą tylko latarnie. Zastanawiam się nad przeniesieniem do gry też innych rozpoznawalnych obiektów, ale jeśli (kiedyś) się za to zabiorę, stworzę dla nich osobny NewGRF. Poza tym, wszystko w swoim czasie, na razie nie zrobiłem rysunków nawet połowy latarni Smile. (Może się też okazać, że moje grafiki będą tak brzydkie, że set nie będzie miał wzięcia, i moje dalsze tworzenie nie będzie miało sensu Wink.)
Koszty
Tym jeszcze nie zacząłem się zajmować, dzięki za podpowiedź, będę się wzorował na tamtym dodatku.
(05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Mówi się, że obiekty są najprostszymi dodatkami newGRF i że najłatwiej je stworzyć.
Aby nie było za prosto napiszę parę uwag.  Smiley54

Może wiesz, może nie, istnieje już jeden dodatek z latarniami morskimi i innymi obiektami.
Łatwo go znaleźć po świetnie dobranej nazwie... SuperCars. Smiley29 Dwa pojazdy, które zawiera są akurat wyjątkowo marne, ale same obiekty i latarnie są już całkiem niezłe.
Set jako jeden z nielicznych ma też dodany opis do każdego obiektu - też mógłbyś coś takiego załączyć.
Wadą, typową dla wielu setów obiektów jest bezsensownie rozciągnięte okno podglądu - proszę, zwróć na to uwagę. Co prawda okno i tak dostosuje rozmiar do najmarniej zrobionego setu, ale sądzę, że warto zachować dobry poziom.
Wszystkie uwagi przyjmuję bardzo chętnie Big Grin
Nie wiedziałem o tamtym dodatku, po nazwie znalazłem za to The Lighthouse Set. Planuję umieszczać opisy do latarni (np. Latarnia w Świnoujściu: najwyższa latarnia na polskim wybrzeżu (67,7 metra), i jednocześnie pierwsza od zachodu. Jej zasięg światła to 24 Mm. Od 2000 roku jest udostępniona do zwiedzania.), a zwłaszcza do innych obiektów niż latarnie, ale jeszcze ich nie napisałem.
Nie wiem jak rozciąga się okno podglądu, mam nadzieję że przypadkiem tego nie zrobiłem... Mam nadzieję, że okaże się że nie, wrzucę screena jak będę miał możliwość Smile
Odpowiedz
#9
Uwaga: ważna aktualizacja pierwszego posta dla zainteresowanych tym setem Wink
Big Grin
Odpowiedz
#10
Świetna robota! Szybko się uwinąłeś z tym setem - nie dość, że narysowałeś i zaprogramowałeś, to jeszcze udostępniłeś wszystko w odpowiednich miejscach Smile

Mam kilka drobnych uwag:
1. Wydaje mi się, że latarnia w Świnoujściu powinna być obrócona o 90 stopni.

[Obrazek: kIcp1pTm.png]

2. Latarnia w Kołobrzegu chyba trochę krzywo stoi - zaokrąglenie podstawy budynku jest dosyć problematyczne przy rysowaniu.
3. Animacje mogłyby mieć (?) więcej klatek, tak aby był widoczny obrót światła.

Swoją drogą, ciekawy jestem czy współpraca przy rysunkach na GitHubie będzie wygodna - może ktoś ze społeczności dokona jakichś poprawek? Smile 

PS. Skoro już wrzuciłeś na BaNaNaS, to będę mógł dodać set przy następnej aktualizacji mapy Smile
Odpowiedz
#11
(11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): Mam kilka drobnych uwag:
1. Wydaje mi się, że latarnia w Świnoujściu powinna być obrócona o 90 stopni.

Mnie zdaje się, że powinna o około 45 Smiley29...  W następnej w takim razie zrobię widoki z obu stron, tak, aby każdy mógł wybrać ten, który bardziej mu odpowiada.

(11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): 2. Latarnia w Kołobrzegu chyba trochę krzywo stoi - zaokrąglenie podstawy budynku jest dosyć problematyczne przy rysowaniu.

[Obrazek: Latarnia_morska_w_Ko%C5%82obrzegu_-_panoramio.jpg]

Tak skupiłem się na tej "przybudówce" po lewej, że zupełnie nie zauważyłem tej na środku... Kiedy ją dorysuję, cała latarnia też będzie bardziej wyprostowana Smile .

(11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): 3. Animacje mogłyby mieć (?) więcej klatek, tak aby był widoczny obrót światła.

Mogłyby mieć. Wtedy byłoby trudniej zaprogramować je tak, aby świeciły jak w rzeczywistości, ale postaram się dojść do tego przed wersją 1.0 Smile

(11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): PS. Skoro już wrzuciłeś na BaNaNaS, to będę mógł dodać set przy następnej aktualizacji mapy Smile

Szczerze mówiąc wolałbym poczekać z tym na pełną wersję (1.0, będą już tam wszystkie planowane obiekty), na razie set jest trochę niedokończony Wink

Btw, muszę jeszcze dokończyć latarnię w Porcie Północnym (Gdańsk). Ze względu na to, że znajduje się na zamkniętym terenie portu, w internecie jest mało jej zdjęć. Przez to miałem problemy przy rysowaniu (czasami trudno było określić, jaką stronę przedstawia dane zdjęcie). Jednakże odkryłem, że GoogleMaps udostępnia widoki tej latarni w 3D. (Co prawda akurat na tym zdjęciu jest w remoncie). W związku z tym mogę obejrzeć tę latarnię dokładnie od strony, od której chcę ją narysować Big Grin Poprawię to w następnym wydaniu
Odpowiedz
#12
(11-02-2021, 09:14)yazalo napisał(a):
(11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): Mam kilka drobnych uwag:
1. Wydaje mi się, że latarnia w Świnoujściu powinna być obrócona o 90 stopni.

Mnie zdaje się, że powinna o około 45 Smiley29...  W następnej w takim razie zrobię widoki z obu stron, tak, aby każdy mógł wybrać ten, który bardziej mu odpowiada.

Nadal nie rozumiesz Smiley57 Powinniśmy widzieć południowo-zachodnią stronę (tę z wejściem głównym i z dodatkowym daszkiem nad nim), a widzimy południowo-wschodnią. Ten dolny budynek w rzeczywistości jest ustawiony bardziej wzdłuż osi północ-południe, wzdłuż Świny. Ale uparłeś się przy swoim ustawieniu i nie chcesz tego zweryfikować Smile Sprawdzałem pozostałe latarnie - np. ta w Rozewiu ma wyjście na południe i w grze to wyjście jest zwrócone w dół-prawo. Podobnie Ustka - też jest w tę stronę zwrócona, więc w pozostałych powinna być zachowana konsekwencja. 

[Obrazek: LkBVNOHm.png]
Odpowiedz
#13
(11-02-2021, 11:21)pAter napisał(a): Nadal nie rozumiesz Smiley57 Powinniśmy widzieć południowo-zachodnią stronę (tę z wejściem głównym i z dodatkowym daszkiem nad nim), a widzimy południowo-wschodnią. Ten dolny budynek w rzeczywistości jest ustawiony bardziej wzdłuż osi północ-południe, wzdłuż Świny. Ale uparłeś się przy swoim ustawieniu i nie chcesz tego zweryfikować Smile Sprawdzałem pozostałe latarnie - np. ta w Rozewiu ma wyjście na południe i w grze to wyjście jest zwrócone w dół-prawo. Podobnie Ustka - też jest w tę stronę zwrócona, więc w pozostałych powinna być zachowana konsekwencja.

Dzisiaj/jutro po południu odpalę mapę, i sprawdzę jeszcze raz wszystkie latarnie po kolei, bo faktycznie mogę mieć błędy w ułożeniu, część latarni zrobiłem "domyślnie" z "najkorzystniejszej" strony. Nie upieram się Wink
Odpowiedz
#14
Realizm realizmem, ale osobiście wolałbym latarnię obróconą ładniejszą stroną niezgodnie z mapą, niż właściwą z mapą ale brzydszą.

PS. Fajnie byłoby mieć przełącznik który by określał, czy latarnie mogą być stawiane/burzone przez gracza czy tylko przez map-dewelopera.
Odpowiedz
#15
(11-02-2021, 12:11)yazalo napisał(a):
(11-02-2021, 11:21)pAter napisał(a): Nadal nie rozumiesz Smiley57 Powinniśmy widzieć południowo-zachodnią stronę (tę z wejściem głównym i z dodatkowym daszkiem nad nim), a widzimy południowo-wschodnią. Ten dolny budynek w rzeczywistości jest ustawiony bardziej wzdłuż osi północ-południe, wzdłuż Świny. Ale uparłeś się przy swoim ustawieniu i nie chcesz tego zweryfikować Smile Sprawdzałem pozostałe latarnie - np. ta w Rozewiu ma wyjście na południe i w grze to wyjście jest zwrócone w dół-prawo. Podobnie Ustka - też jest w tę stronę zwrócona, więc w pozostałych powinna być zachowana konsekwencja.

Dzisiaj/jutro po południu odpalę mapę, i sprawdzę jeszcze raz wszystkie latarnie po kolei, bo faktycznie mogę mieć błędy w ułożeniu, część latarni zrobiłem "domyślnie" z "najkorzystniejszej" strony. Nie upieram się Wink
(12-02-2021, 14:59)McZapkie napisał(a): Realizm realizmem, ale osobiście wolałbym latarnię obróconą ładniejszą stroną niezgodnie z mapą, niż właściwą z mapą ale brzydszą.

Akurat w przypadku Świnoujścia, nie ma ono brzydkiej strony Smile. W kolejnych wersjach prawdopodobnie dodam więcej widoków wszystkich latarni (na pewno z Gdańska będzie widok z 4 stron), ale podstawowym widokiem będzie ten południowo-zachodni, jak mapie Polski. (I innych mapach, na których morze Bałtyckie jest wzdłuż lewej-górnej krawędzi). W momencie, kiedy wszystkie latarnie są w jednym kierunku, to, że ta jedna jest w innym, jest to pewnego rodzaju mój błąd.
W najbliższej aktualizacji będzie już Świnoujście "poprawnie" (realistycznie) Wink.
Poza tym mam do poprawki (według mapy):
  • Kikut (numer 2), Czołpino (9), Krynica (ostatnia): drzwi powinny być bardziej po prawej (żadnemu z nich to nie zaszkodzi, Kikut nawet zrobi się ładniejszy Smile)
  • Gąski (5): drzwi... trzeba narysować, nie zauważyłem, że ich nie ma Blushsmiley
  • i wyprostować Kołobrzeg
(12-02-2021, 14:59)McZapkie napisał(a): PS. Fajnie byłoby mieć przełącznik który by określał, czy latarnie mogą być stawiane/burzone przez gracza czy tylko przez map-dewelopera.
   
Taki przełącznik? Wink
Odpowiedz
#16
(01-02-2021, 13:08)yazalo napisał(a): Aktualna wersja: 0.1.0

Tak, to prawda, w końcu wprowadziłem te kilka zapowiadanych zmian, i aktualizuję NewGRF do wersji 0.1.0 Big Grin

Dodatkowe wyjaśnienie: W obecnej wersji nie ma latarni morskiej ze Świnoujścia w poprzednim widoku. Wersja 0.1 zakłada minimum, czyli jeden, południowo-zachodni, widok każdej istniejącej latarni, i dodatkowo bliza dostępna od czasów Średniowiecza. Na większą ilość widoków, trzeba poczekać do wersji 0.2 Smiley1

A tak wyglądało rysowanie latarni z Gdańska Smiley29  :

   
Odpowiedz
#17
Wersja 0.1.1, z poprawioną perspektywą, jest już dostępna na BaNaNaS
Teraz latarnie wreszcie są dopasowane do innych obiektów w grze Big Grin

Wersja zawiera również po dwa widoki Świnoujścia i Kołobrzegu.

Obecnie pracuję nad propozycją pAtera, aby dodać więcej klatek animacji poszczególnych sprite'ów. Ze względu na to, jak napisałem kod, będzie to trochę trudniejsze niż powinno. Chcę zachować rzeczywisty rytm świecenia latarni, ale jeśli będzie to bezsensowne komplikowanie, to, być może, dodam wersję ze "światłem obrotowym" tylko jako wariant (zamiast prawdziwego rytmu).

W kwestii technicznej: od wersji 0.1.1, wszystkie będą oprócz licencji GPL v3 udostępniane na licencji CC-BY-SA (linki do pełnego tekstu w pierwszym poście). Jeśli nie rozumiesz o co chodzi w tym zdaniu, wcale się tym nie przejmuj Wink

Na zdjęciach: poprawiony Kołobrzeg: Smile

[Obrazek: file.php?id=216603]
[Obrazek: file.php?id=216604]
Odpowiedz
#18
Czy projekt będzie kontynuowany? (są pytajniki w miejsce niektórych latarń).
Pytam bo odświeżam projekt PL2048
Odpowiedz
#19
(04-07-2021, 12:11)McZapkie napisał(a): Czy projekt będzie kontynuowany? (są pytajniki w miejsce niektórych latarń).
Pytam bo odświeżam projekt PL2048

Będzie Smile Ale obecnie mam sporo zajęć, poza światem OpenTTD, myślę że będę w stanie kontynuować rysowanie za ~4, 5 miesięcy
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
[-]
Witaj
You have to register before you can post on our site.

Login/Adres e-mail:


Hasło:





[-]
Discord

[-]
Ostatnie posty
podreczne .chm , .hlp z istotniejszymi ...
Chciałbym zauważyć, ...luk3Z — 11:54
Najnowsza wersja patch'owa wydana na Gi...
Cześć! Sprawdzał k...luk3Z — 11:35
Jak uruchomoc open ott
Pobierając i instalu...pAter — 10:26
Jak uruchomoc open ott
Witam panowie jak ur...Hejden — 01:17
"Nietypowe" rysunki na serwerze
Sądzę, że należy się...yazalo — 16:44