(24-04-2021, 16:05)gravelpit napisał(a): A czym się rózni zaplanowany od wymagany
Ten przycisk po prostu przełącza wyświetlanie dat w tabeli. Możesz mieć widoczne daty przeliczone na podstawie zaplanowanych przez ciebie czasów przejazdów i postojów z uwzględnieniem spóźnień i pośpiechów (czyli wymagane przez ciebie czasy). Druga opcja to zwykłe przeliczenie od danej stacji/przejazdu do kolejnego punktu w rozkładzie (czyli np. zaplanowałeś, że czas przejazdu wyniesie 30 dni, więc na tej podstawie wyliczona jest data docelowa).
(24-04-2021, 16:05)gravelpit napisał(a): i z tymi równymi odstępami możesz coś więcej bo na JGRPP jest po prrostu auto separation
W JGRPP tak jak napisałeś - jest opcja automatycznego tworzenia odstępów, natomiast bez tego patcha musisz sam wyznaczyć datę początkową (trzymając Ctrl przy wciskaniu "Data początkowa") i dopiero wtedy stworzą się równe odstępy czasowe.
W równych odstępach czasowych chodzi o regularność pobierania ładunku ze stacji. Wygląda to tak, że np. masz 3 współdzielone pojazdy, które cały rozkład przejeżdżają w 90 dni. Pierwszy zajedzie pierwszą na stację, załaduje się, przejedzie do końcowej stacji po 45 dniach, rozładuje się i wróci po 90 dniach, by rozpocząć cykl od nowa. W międzyczasie, po 30 dniach od pierwszego pojazdu na pierwszej stacji, zajeżdża drugi i rozpoczyna swój cykl, przesunięty o 30 dni względem pierwszego. To samo robi trzeci pojazd z przesuniętym cyklem o 60 dni. Takim oto sposobem pojazdy nie jeżdżą jeden za drugim raz na 3 miesiące, za to regularnie, co miesiąc. Oczywiście mógłbyś ręcznie sobie wpisać, że pierwszy ma rozpocząć rozkład 1 stycznia, drugi 1 lutego, trzeci 1 marca, ale sprawa się komplikuje, jak pojazdów masz kilkanaście, a odstępy między nimi mają wynosić np. kilka dni - zamiast tego wszystkie obliczenia robi się współdzieleniem i Datą początkową w Ctrl.
Korzyścią tej regularności jest to, że na stacji nie zalega ładunek, który obniżałby ocenę stacji, a pojazdy mają mniej więcej równy ładunek, zamiast np. pierwszy pojazd jedzie pełny, a ostatni pusty. Ta opcja jest przydatna np. dla autobusów. Inny przypadek to np. kiedy chcesz przewozić regularnie maszyny do kopalni co 90 dni, zamiast zbyt często, marnując zaopatrzenie.