Ankieta: Czy jesteś za wyłączeniem awarii?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Jestem za
54.55%
6 54.55%
Jestem przeciw
36.36%
4 36.36%
Jest mi to obojętne
9.09%
1 9.09%
Razem 11 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Mapa Polski] Wyłączenie awarii
#1
Proponuję wyłączenie awarii pojazdów na serwerze Mapa Polski. Moim zdaniem to ustawienie wpływa negatywnie na rozgrywkę w kombinacji z charakterystyką PKP Setu.
Otóż w przypadku lokomotyw towarowych elektrycznych jedynym słusznym wyborem są ET21, EU07 i ET22. Są to lokomotywy o największej niezawodności (kolejno 96%, 96% i 97%). Nie mają one praktycznie żadnej sensownej alternatywy aż do pojawienia się hyperloopa. ET40, ET41 i ET42 są awaryjne (81%) i ich wybór do ciężkich pociągów na bardzo obciążonych liniach skutkuje zatorami. Ten sam problem dotyka Traxxa i Vectrona. Mało tego, Vectron nie dość, że jest dużo bardziej zawodny od ET22, to jest droższy w utrzymaniu i ma mniejszą siłę pociągową od dwóch ET22 Smiley3 . Powoduje to, że od lat 60 aż do końca gry używa się tych samych modeli lokomotyw. Zdecydowanie nie urozmaica to rozgrywki.
Odpowiedz
#2
Niezawodność jest losowo ustawiana przy każdej kolejnej rozgrywce - raz są jedne lepsze, raz drugie.
Odpowiedz
#3
(12-10-2020, 13:05)McZapkie napisał(a): Niezawodność jest losowo ustawiana przy każdej kolejnej rozgrywce - raz są jedne lepsze, raz drugie.
Masz rację, ale nie do końca. W przypadku tego serwera wygląda to inaczej. Po przeczytaniu Twojego posta wbiłem od razu na serwer. Niezawodność pojazdów jest dokładnie taka sama jaka była w sobotę.
Cofając się bardziej w przeszłość - mam na dysku save z początku tego miesiąca kiedy na serwerach była wgrana wersja gry 1.10.2. Niezawodności pojazdów też są identyczne!
Być może ma na to wpływ scenariusz, nie wiem.
Odpowiedz
#4
Masz rację, to o czym pisałem tyczy się serwerów w których za każdym razem losowana jest nowa mapa, gra ze scenariuszem to po prostu wczytywanie od nowa tego samego zapisu gry.


Hmm, mam pewien pomysł na gry scenariuszowe: zamiast scenariusza, grać mapę wysokości, gdzie miasta i przemysł dodawane są za pomocą skryptu po rozpoczęciu rozgrywki (potrzebne byłoby jakieś jedno losowe małe miasto, bo bez nie go nie nic wystartuje), rzeki generowałyby się same gdyby im przygotować koryta.
Odpowiedz
#5
Czy zmiana wejdzie na serwer? Tongue
Odpowiedz
#6
Zgadzam się. To nie jest wielkim utrudnieniem, ale psuje rozgrywkę.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
[-]
Witaj
You have to register before you can post on our site.

Login/Adres e-mail:


Hasło:





[-]
Discord

[-]
Ostatnie posty
Polish Train Set
Cześć, wróciłem osta...101ksl — 10:46
Narzędzia do automatycznej generacji rz...
Wersja pod OpenTTD 1...pAter — 16:57
Aktualizacja OpenTTD 12.2
Serwery już kompletn...zdziwix — 11:21
podreczne .chm , .hlp z istotniejszymi ...
Chciałbym zauważyć, ...luk3Z — 11:54
Najnowsza wersja patch'owa wydana na Gi...
Cześć! Sprawdzał k...luk3Z — 11:35