27-03-2020, 15:22
O.T.T.D posiada możliwość rozbudowy o modułowe podprogramy zwane AI lub GS
Pierwszy rodzaj jest automatem wykonującym czynności za prawdziwego użytkownika
i może zajmować się wirtualną firmą,
druga odmiana rozszerza mechanikę symulacji .
Oba składniki są pisane w języku skryptowym SQ inaczej Squirrel (wie wióra).
Zrezygnowano z C++ (wcześniej stosowany), ze względów stabilności ,
gdyż jakikolwiek błąd powodował usterkę całej aplikacji,
natomiast skrypt przeważnie może zawiesić tylko ten fragment .
Skrypty umieszczone są w podkatalogach AI albo GAME w zależności od działania .
Każdy zawarty jest w katalogu "swojanazwa" .
W nim znajduje się zestaw plików .nut (tzn. zbiór orzechowy - kod tekstowy którym posiłkuje się ).
Najważniejsze to :
| info.nut
od info zaczyna ładować się skrypt - niezbędny do uruchomienia , ale to tylko informacje inicjujące
| main.nut
jest właściwym kodem przetwarzającym różne urozmaicenia do OTTD.
Bywa więcej plików rozdzielonych dla przejrzystości i komfortu zmian (np.z konfiguracją parametrów).
Chociaż mogą być spakowane w 1 Gamecript .tar (tudzież gotowe linuxowo .gz pobierane jak inne dodatki).
Programowanie odbywa sie przez pisanie tzw.klas(jakiś schemat kontrolujący, który chce się wprowadzić)
i funkcje do wykonania .
więcej o SI :
https://wiki.openttd.org/Comparison_of_AIs
Wstępnie w GS'ach można określić wszelkiego rodzaju dane:
~ jakieś cele dla firm,
~ ustalić nieruchomości w miejscowościach (budowy przemysłów, domów -
tym samym generować przyrost populacji w miastach) .
~ tworzyć subsydia
GS obsługiwane są od wersji 1.2 - nie ma w TTDPatch ,
więcej o Game Script :
https://wiki.openttd.org/NoGo
Aktywacja GS'ów została na openttd pl przerabiana .
Powstały nawet polskie GS'y ,
NWD choćby nie ukończony (miał łączyć pewne założenia ,jako że nie można używać więcej niż 1 osobno),
a inne jakby przeróbki (,,zbugowanego T&IC) chyba nie jest kontynuowane ,
więc tu trochę o składaniu GS'a , żeby nie powielać wielowątkowo prostsze ulepszenia .
Pierwszy rodzaj jest automatem wykonującym czynności za prawdziwego użytkownika
i może zajmować się wirtualną firmą,
druga odmiana rozszerza mechanikę symulacji .
Oba składniki są pisane w języku skryptowym SQ inaczej Squirrel (wie wióra).
Zrezygnowano z C++ (wcześniej stosowany), ze względów stabilności ,
gdyż jakikolwiek błąd powodował usterkę całej aplikacji,
natomiast skrypt przeważnie może zawiesić tylko ten fragment .
Skrypty umieszczone są w podkatalogach AI albo GAME w zależności od działania .
Każdy zawarty jest w katalogu "swojanazwa" .
W nim znajduje się zestaw plików .nut (tzn. zbiór orzechowy - kod tekstowy którym posiłkuje się ).
Najważniejsze to :
| info.nut
od info zaczyna ładować się skrypt - niezbędny do uruchomienia , ale to tylko informacje inicjujące
| main.nut
jest właściwym kodem przetwarzającym różne urozmaicenia do OTTD.
Bywa więcej plików rozdzielonych dla przejrzystości i komfortu zmian (np.z konfiguracją parametrów).
Chociaż mogą być spakowane w 1 Gamecript .tar (tudzież gotowe linuxowo .gz pobierane jak inne dodatki).
Programowanie odbywa sie przez pisanie tzw.klas(jakiś schemat kontrolujący, który chce się wprowadzić)
i funkcje do wykonania .
więcej o SI :
https://wiki.openttd.org/Comparison_of_AIs
Wstępnie w GS'ach można określić wszelkiego rodzaju dane:
~ jakieś cele dla firm,
~ ustalić nieruchomości w miejscowościach (budowy przemysłów, domów -
tym samym generować przyrost populacji w miastach) .
~ tworzyć subsydia
GS obsługiwane są od wersji 1.2 - nie ma w TTDPatch ,
więcej o Game Script :
https://wiki.openttd.org/NoGo
Aktywacja GS'ów została na openttd pl przerabiana .
Powstały nawet polskie GS'y ,
NWD choćby nie ukończony (miał łączyć pewne założenia ,jako że nie można używać więcej niż 1 osobno),
a inne jakby przeróbki (,,zbugowanego T&IC) chyba nie jest kontynuowane ,
więc tu trochę o składaniu GS'a , żeby nie powielać wielowątkowo prostsze ulepszenia .