Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zabawa z grafiką (help)
#1
Question 
Hej. Chciałbym spróbować swoich sił w grafice i porobić jakieś dodatki do gry. Od czego zacząć i jak się do tego zabrać? Przejrzałem już forum i nie znalazłem nic co by mi mogło pomóc Smile
Odpowiedz
#2
(25-01-2019, 14:29)(nie)Miły napisał(a): Hej. Chciałbym spróbować swoich sił w grafice i porobić jakieś dodatki do gry. Od czego zacząć i jak się do tego zabrać? Przejrzałem już forum i nie znalazłem nic co by mi mogło pomóc Smile

Ja osobiście korzystam z darmowego programu GIMP. Najlepiej zacząć od dokładnego rozeznania w tym jaki styl prezentuje dany dodatek graficzny lub jeśli samemu chcesz zrobić to aby był kompatybilny wizualnie z innymi. Przed narysowaniem czegokolwiek należy zebrać odpowiednią bazę w postaci fotografii z każdej strony oraz znajomości wszystkich koniecznych wymiarów. Lepiej dłużej posiedzieć zbierając dokumentację niż później poprawiać dziesiątki rysunków przez jakieś niedopatrzenie na początku.
Odpowiedz
#3
Dużo też zależy jaki rodzaj grafiki chcesz zacząć tworzyć, czy 3d czy nie. Dużo od tego zależy, ale czy chciałbyś od razu rzucić się na głęboką wodę?... Smile
Polecam także poszperać ogólnie w wyszukiwarkach albo od razu uderzyć do jakiejś grupy na fb dla początkujących. Będą wiedzieli jak Ci pomóc i jak pokierować Smile
Odpowiedz
#4
(12-04-2019, 10:00)Hooligan napisał(a): Dużo też zależy jaki rodzaj grafiki chcesz zacząć tworzyć, czy 3d czy nie. Dużo od tego zależy, ale czy chciałbyś od razu rzucić się na głęboką wodę?... Smile
Polecam także poszperać ogólnie w wyszukiwarkach albo od razu uderzyć do jakiejś grupy na fb dla początkujących. Będą wiedzieli jak Ci pomóc i jak pokierować Smile
 w open ttd nie ma grafiki 3d jest tylko 8 bit i 32bit  z tego co wiem to należy prrzestrzegać jedynie palety kolorów
Odpowiedz
#5
(24-01-2021, 21:47)gravelpit napisał(a):  w open ttd nie ma grafiki 3d jest tylko 8 bit i 32bit  z tego co wiem to należy prrzestrzegać jedynie palety kolorów

Gwoli ścisłości, 8- i 32-bitowa grafika tyczy się głębi kolorów, a więc liczby możliwych do uzyskania kolorów na pojedynczym pikselu (dla 8 bpp jest to 256 kolorów, a dla 32 bpp ponad 4 miliardy).

OpenTTD jest grą 2D (dwuwymiarową), jednak wiele dodatków tworzonych jest najpierw w trzech wymiarach (np. w Blenderze), a następnie zapisywana jest w odpowiednim rzucie do dwóch wymiarów np. z użyciem 32-bitowej palety kolorów.
Odpowiedz
#6
(24-01-2021, 22:13)pAter napisał(a): Gwoli ścisłości, 8- i 32-bitowa grafika tyczy się głębi kolorów, a więc liczby możliwych do uzyskania kolorów na pojedynczym pikselu (dla 8 bpp jest to 256 kolorów, a dla 32 bpp ponad 4 miliardy).

OpenTTD jest grą 2D (dwuwymiarową), jednak wiele dodatków tworzonych jest najpierw w trzech wymiarach (np. w Blenderze), a następnie zapisywana jest w odpowiednim rzucie do dwóch wymiarów np. z użyciem 32-bitowej palety kolorów.

Bardzo ładnie to brzmi, ale wytłumacz mi, w takim razie, pAter, jak to działa, że grafika 32-bitowa jest też przy OpenTTD synonimem grafiki o większej rozdzielczości? Czy to czysty zbieg okoliczności?
Odpowiedz
#7
(24-01-2021, 22:40)yazalo napisał(a):
(24-01-2021, 22:13)pAter napisał(a): Gwoli ścisłości, 8- i 32-bitowa grafika tyczy się głębi kolorów, a więc liczby możliwych do uzyskania kolorów na pojedynczym pikselu (dla 8 bpp jest to 256 kolorów, a dla 32 bpp ponad 4 miliardy).

OpenTTD jest grą 2D (dwuwymiarową), jednak wiele dodatków tworzonych jest najpierw w trzech wymiarach (np. w Blenderze), a następnie zapisywana jest w odpowiednim rzucie do dwóch wymiarów np. z użyciem 32-bitowej palety kolorów.

Bardzo ładnie to brzmi, ale wytłumacz mi, w takim razie, pAter, jak to działa, że grafika 32-bitowa jest też przy OpenTTD synonimem grafiki o większej rozdzielczości? Czy to czysty zbieg okoliczności?

Pewnie dlatego, że przy normalnym przybliżeniu (a nie 4-krotnym) jakości szczegółów tych 32-bitowych grafik aż tak dobrze nie widać. Myślę, że jeśli ktoś już tworzy modele 3D do OpenTTD, to zależy mu na tym, aby można było im się przyglądać. A paleta 4 miliardów kolorów daje właściwie jakość fotograficzną, której potencjału nie dałoby się wykorzystać mając do dyspozycji zaledwie kilkadziesiąt pikseli szerokości jednego pola na mapie Smile Oczywiście, można by było je tworzyć dla normalnego zooma i w 8-botowej palecie kolorów, ale po co, skoro mamy model, któremu możemy nadać dowolne kolory i przeskalować go do dowolnych rozmiarów.

Ja osobiście, gdybym tworzył grafiki dla 4-krotnego przybliżenia, to i tak robiłbym je na palecie 8-bitowej, bo jestem fanem pixel artu i ditheringu na gradientach Big Grin

Edycja: z naszego podwórka - TadeuszD kilka wagonów i lokomotyw narysował w 2-krotnym przybliżeniu:
   
   
Byłoby czymś wspaniałym, gdyby ten set poszedł właśnie w kierunku stworzenia 4-krotnego przybliżenia dla każdej istniejącej już grafiki. Ale rąk do pracy brak Wink
Odpowiedz
#8
Przy założeniu minimum rozdzielczości "poziom 2" grafiki z 8 bitami palety, mają nawet swoje lepsze strony, bo można mobilnie (nawet na zwykłej komórce) zautomatyzować zmiany barw etc.
i nie trzeba później ręcznie każdy obrazek dostosowywać do różnej konfiguracji .
https://www.masswerk.at/rc2018/04/TinySpriteEditor/
Ale to tylko przykład w uproszczeniu narzędzia na przeróbke
Odpowiedz
#9
A są wogle jakieś wymiary jeśłi chodzi o sprity?
Odpowiedz
#10
(24-01-2021, 22:13)pAter napisał(a):
(24-01-2021, 21:47)gravelpit napisał(a):  w open ttd nie ma grafiki 3d jest tylko 8 bit i 32bit  z tego co wiem to należy prrzestrzegać jedynie palety kolorów

Gwoli ścisłości, 8- i 32-bitowa grafika tyczy się głębi kolorów, a więc liczby możliwych do uzyskania kolorów na pojedynczym pikselu (dla 8 bpp jest to 256 kolorów, a dla 32 bpp ponad 4 miliardy).

OpenTTD jest grą 2D (dwuwymiarową), jednak wiele dodatków tworzonych jest najpierw w trzech wymiarach (np. w Blenderze), a następnie zapisywana jest w odpowiednim rzucie do dwóch wymiarów np. z użyciem 32-bitowej palety kolorów.
 a można podstawiac dowolne sprrity pod ten sam kod powiedzmy jednokafelkowy fake building?
i możesz trroszke wiecej o tym blenderze
Odpowiedz
#11
(26-01-2019, 17:32)Walter Novotny napisał(a):
(25-01-2019, 14:29)(nie)Miły napisał(a): Hej. Chciałbym spróbować swoich sił w grafice i porobić jakieś dodatki do gry. Od czego zacząć i jak się do tego zabrać? Przejrzałem już forum i nie znalazłem nic co by mi mogło pomóc Smile

Ja osobiście korzystam z darmowego programu GIMP. Najlepiej zacząć od dokładnego rozeznania w tym jaki styl prezentuje dany dodatek graficzny lub jeśli samemu chcesz zrobić to aby był kompatybilny wizualnie z innymi. Przed narysowaniem czegokolwiek należy zebrać odpowiednią bazę w postaci fotografii z każdej strony oraz znajomości wszystkich koniecznych wymiarów. Lepiej dłużej posiedzieć zbierając dokumentację niż później poprawiać dziesiątki rysunków przez jakieś niedopatrzenie na początku.
Tzn tak napewno bede korzystał z kolorow i podłóg z klasycznych setów ,chciałbym tylko zrobic kilka fake bldings (budynki uzyteczności publicznej) t.j.
kościłki
teatry
zameczki
ratusz 
komisariat,szpital itp. wszystko jako 'eye candy'

bo wiekszość już zrobiono a jak grasz te kilka godzin a kkażde miasto takie same .Wogóle marzy mi się taki geneator bdynów i obietów w OpenTTD
Odpowiedz
#12
(24-01-2021, 23:02)pAter napisał(a):
(24-01-2021, 22:40)yazalo napisał(a):
(24-01-2021, 22:13)pAter napisał(a): Gwoli ścisłości, 8- i 32-bitowa grafika tyczy się głębi kolorów, a więc liczby możliwych do uzyskania kolorów na pojedynczym pikselu (dla 8 bpp jest to 256 kolorów, a dla 32 bpp ponad 4 miliardy).

OpenTTD jest grą 2D (dwuwymiarową), jednak wiele dodatków tworzonych jest najpierw w trzech wymiarach (np. w Blenderze), a następnie zapisywana jest w odpowiednim rzucie do dwóch wymiarów np. z użyciem 32-bitowej palety kolorów.

Bardzo ładnie to brzmi, ale wytłumacz mi, w takim razie, pAter, jak to działa, że grafika 32-bitowa jest też przy OpenTTD synonimem grafiki o większej rozdzielczości? Czy to czysty zbieg okoliczności?

Pewnie dlatego, że przy normalnym przybliżeniu (a nie 4-krotnym) jakości szczegółów tych 32-bitowych grafik aż tak dobrze nie widać. Myślę, że jeśli ktoś już tworzy modele 3D do OpenTTD, to zależy mu na tym, aby można było im się przyglądać. A paleta 4 miliardów kolorów daje właściwie jakość fotograficzną, której potencjału nie dałoby się wykorzystać mając do dyspozycji zaledwie kilkadziesiąt pikseli szerokości jednego pola na mapie Smile Oczywiście, można by było je tworzyć dla normalnego zooma i w 8-botowej palecie kolorów, ale po co, skoro mamy model, któremu możemy nadać dowolne kolory i przeskalować go do dowolnych rozmiarów.

Ja osobiście, gdybym tworzył grafiki dla 4-krotnego przybliżenia, to i tak robiłbym je na palecie 8-bitowej, bo jestem fanem pixel artu i ditheringu na gradientach Big Grin

Edycja: z naszego podwórka - TadeuszD kilka wagonów i lokomotyw narysował w 2-krotnym przybliżeniu:


Byłoby czymś wspaniałym, gdyby ten set poszedł właśnie w kierunku stworzenia 4-krotnego przybliżenia dla każdej istniejącej już grafiki. Ale rąk do pracy brak Wink


A te frontalne rzuty to jaki (ile stopni?)
Odpowiedz
#13
(26-01-2021, 21:06)gravelpit napisał(a): kościłki
teatry
zameczki
ratusz 
komisariat,szpital itp. wszystko jako 'eye candy'

bo wiekszość już zrobiono a jak grasz te kilka godzin a kkażde miasto takie same .Wogóle marzy mi się taki geneator bdynów i obietów w OpenTTD

W JGRPP masz dostępną funkcję, która pozwala stawiać pojedyncze budynki (domy) w Edytorze scenariuszy, może to będzie opcja której szukasz, w połączeniu z setem budynków, zawierającym różne budynki użyteczności publicznej (w polskim jest m.in. remiza Straży Pożarnej, szkoła, kościoły, starówka, w Swedish houses np. stacje benzynowe). Tylko wtedy nie jest to 'eyecandy' tylko jako domy, za to nie będziesz musiał tworzyć sam NewGRFa
Odpowiedz
#14
(27-01-2021, 00:00)yazalo napisał(a):
(26-01-2021, 21:06)gravelpit napisał(a): kościłki
teatry
zameczki
ratusz 
komisariat,szpital itp. wszystko jako 'eye candy'

bo wiekszość już zrobiono a jak grasz te kilka godzin a kkażde miasto takie same .Wogóle marzy mi się taki geneator bdynów i obietów w OpenTTD

W JGRPP masz dostępną funkcję, która pozwala stawiać pojedyncze budynki (domy) w Edytorze scenariuszy, może to będzie opcja której szukasz, w połączeniu z setem budynków, zawierającym różne budynki użyteczności publicznej (w polskim jest m.in. remiza Straży Pożarnej, szkoła, kościoły, starówka, w Swedish houses np. stacje benzynowe). Tylko wtedy nie jest to 'eyecandy' tylko jako domy, za to nie będziesz musiał tworzyć sam NewGRFa

Sorki JGRPP co to?! Smiley29
Odpowiedz
#15
(31-01-2021, 16:26)gravelpit napisał(a): Sorki JGRPP co to?! Smiley29
JGR Patch Pack, zmodyfikowana wersja OpenTTD: https://openttd-polska.pl/Thread-Inne-JGR-patch-pack. Zawiera sporo usprawnień, których nie ma w oficjalnej wersji gry.
Odpowiedz
#16
Superancko pozdro!
Odpowiedz
#17
(27-01-2021, 00:00)yazalo napisał(a):
(26-01-2021, 21:06)gravelpit napisał(a): kościłki
teatry
zameczki
ratusz 
komisariat,szpital itp. wszystko jako 'eye candy'

bo wiekszość już zrobiono a jak grasz te kilka godzin a kkażde miasto takie same .Wogóle marzy mi się taki geneator bdynów i obietów w OpenTTD

W JGRPP masz dostępną funkcję, która pozwala stawiać pojedyncze budynki (domy) w Edytorze scenariuszy, może to będzie opcja której szukasz, w połączeniu z setem budynków, zawierającym różne budynki użyteczności publicznej (w polskim jest m.in. remiza Straży Pożarnej, szkoła, kościoły, starówka, w Swedish houses np. stacje benzynowe). Tylko wtedy nie jest to 'eyecandy' tylko jako domy, za to nie będziesz musiał tworzyć sam NewGRFa
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
[-]
Witaj
You have to register before you can post on our site.

Login/Adres e-mail:


Hasło:





[-]
Discord

[-]
Ostatnie posty
Polskie latarnie morskie
Jak słusznie zauważy...yazalo — 16:45
Polskie latarnie morskie
Wersja 1.0.0 z 10.11...yazalo — 17:23
Czemu nic się na forum nie dzieje?
Witam jestem "M...Miulasowo — 17:15
Mapa Polski (McZapkie) 2048x2048
Witam wyskakuje błąd...JancioThor — 16:39
Polish Train Set
Cześć fajnie że ktoś...Hunter3000 — 21:55