13-01-2017, 17:44 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2017, 17:00 przez Rysh.)
Jeszcze jedna fajna rzecz jest w JGR, ktra dawno powinna być w regularnym openttd: wzorce wymiany taboru.
Działa to w ten sposób, że definiuje się wzorzec składu, na który mają być wymienione wszystkie pociągi z danej grupy.
Uwaga - w odróżnieniu od autowymiany, definiuje się tylko efekt wyjściowy, jeśli chcemy wymienić tylko niektóre pociągi, musimy je przesunąć do oddzielnej grupy (jeśli mają współdzielenie rozkazów, trzymanie CTRL przy przesuwaniu jednego przesunie wszystkie inne do danej grupy).
Wreszcie można bez problemu zamieniać np. podwójną trakcję na pojedynczą, kilka wagonów na piętrusa itp.
Ponadto możemy zdefiniować, czy stare pojazdy mają być sprzedane, czy mają pozostać w depo, oraz czy nowe pojazdy mają być zawsze kupowane, czy brane z depo jeśli są tam. Można więc podmieniać tabor, np. przesuwać słabszy starszy tabor na mniej ważne pociągi.
Poniżej lista najważniejszych rzeczy, które zawierają się w paczce JGR, szczegóły i linki są na brytyjskim forum: https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=73469
ale dobrze mieć je tu podsumowane ku pamięci:
wiele innych ulepszeń wydajności, bajery dla edytora scenariuszy, możliwość zmiany zasięgu stacji, czasu życia pojazdów, ulepszenie wyświetlania grup itp.
Większość tych łatek dawno powinna być w standardowym openttd
13-04-2018, 14:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018, 14:09 przez McZapkie.)
W ramach uzupełnienia: istnieje ukryty fiuczer: "slot operation", odkrywa się go w Settings/Interface/signals(advanced)/Show advanced routing restrictions.
Opcja ta umożliwia zdefiniowanie "slotów", coś w rodzaju berła które kiedyś było używane na kolei - pobierane na wjeździe na odcinek a oddawane przy jego opuszczaniu, dzięki czemu można kontrolować, ile składów jest na danym odcinku.
Szczególnie przydatne na liniach jednotorowych i stosowaniu semaforów 2-kierunkowych, które same w sobie są "głupie" i mają tendencje do kompletnego zatykania linii, ale w połączeniu ze "slot operations" działają OK.
Przykładowo, mam linię która kończy się stacją, oraz mijankę z semaforami 2-kierunkowymi (po lewej) - gdyby wjechały tam pod rząd 3 pociągi, to by zablokowały linię na amen. Więc na drugiej, przedostatniej mijance (po prawej), definiuję dla semafora puszczającego w lewo, że wjazd jest jeśli slot który nazwałem fru1 jest wolny, a dla semafora puszczającego w prawo, że slot fru1 ma być zwolniony. Każdy slot może mieć zdefiniowaną ilość wolnych miejsc, w tym wypadku dałem 2 miejsca, i można sobie podglądać (w Zarządzaj listą pociągów) zajętość slotów:
Wersja 0.24.0 ma nowy ciekawy fiuczer: "load through". Polega on na tym, że jeśli pociąg jest dłuższy niż stacja, to zamiast ładować/rozładowywać całość bardzo wolno, ładuje/rozładowuje szybko ale tylko wagony stojące na stacji, po czym podjeżdża kawałek i ponawia czynności.
Całość wygląda efektownie, można np. symulować kopalnię z dozownikiem węgla, ale nie o to mi chodzi, bo jest coś ważniejszego:
gdy stacja jest końcowa, to pociąg dalej nie podjedzie, tylko przerwie załadunek/wyładunek i zawróci wykonując następny rozkaz.
Czyli że można wreszcie załadować/wyładować kawałek pociągu! Co to znaczy dla zaawansowanych ekonomii typu FIRS lub ECS to chyba nie muszę tłumaczyć
Czekam na kolejną wersję i wrzucam na serwer
Kiedyś istni-ała/eje inna wersja OTTD z łatką "Conditional loading" , która umożliwia pojazdom czekać na określony poziom załadunku - na stacji .
W Yet Another Patch Pack based on YACD wszelkie okoliczności opóźnień można korygować wybierając warianty bez oczekiwania długo do pełnej ładowności - poza tym , że tabor nie odjedzie pusty .
Jeśli jest coś takiego w JGR pack to jak to zrobić , aby skład pozostał_w_miejscu jakoś zaparkowany i żeby był w tym czasie obsługiwany, aż do załóżmy połowy wagonów (pojemności)
polecenia:
1. jedź do stacji jakiejś "magazyn"
2. wróć do polecenia 1 dopóki procent załadowania mniejszy od 50 %
...
realizują to (w default setting) tak , że w transporcie kolejowym następuje poruszanie się wzdłuż peronu ,
Jeśli wyłączone zawracanie poza depotem i krótsza platforma to automatycznie manewruje od bocznicy do końca toru,
A można by tu prosto ustawić limit opłacalności .
Hej. Witam wszystkich serdecznie. Chciałem się zapytać czy w JGR jest gdzieś opcja utrzymywania stałej odległości między składami jeśli z przodu jedzie wolniejszy pociąg ?
Drugą rzeczą jest podgląd rozmieszczenia wolnych wagonów w depotach ?
W ramach poziomu trudnosci , kiedy jest konkurencja pierwszy kurs bywa niezbilansowany .
To obecnie przy rozmaitych dodatkach symulacyjnych ( jak Daylength zawarty w JGR )
tam gdzie ma byc lepsza synchronizacja dobrze troche odlozyc typowe polecenia
na rzecz rozkladu jazdy .
Dla regularnych lini najprosciej mozna to utworzyc tak :
najpierw na wykazie polecen poumieszczac przystanki do przebycia
A ,
B ,
C ,
. . .
A i ewentualne serwisowanie bez tzw. warunkowych skokow i uzywania opcji " full ".
Nastepnie klik na ' rozklad '
i sprawdzic czy wcisniete ' automat. wypelnienie ' ( oznaczenia w zaleznosci od ustawien ) .
Wtedy po przebytej trasie w rozkladzie zostana okreslone poszczegolne godziny przyjazdow.
Tam gdzie ma byc wiekszy lub mniejszy zaladunek wpisac recznie minuty postoju - w miejsce stacjonowania-
poprzez dwukrotne klikniecie na wskazanie i wypelnienie tylko cyfr z potwierdzeniem ' ok '
Z reguly ile czasu przecietnie moze zajac ladowanie 1 % i proporcjonalnie to nalezy wyczaic .
W Ottd , wplyw na koniunkture ma wiele - od aglomeracji , przemyslu , po renome rozwoznika, czy przeladunek etc.
Rozwoj roznie przyspiesza przez prywatne kampanie reklamowe lub inwestycje w publiczna infrastrukture .
Zwykle najlepiej pokombinowac na jakiejs nie calkiem fikcyjnej magistrali
- w pliku [wybrzeze.scn] ze wzgledu zminimalizowania obszaru sa pewne niescislosci , ale do modyfikacji .
23-11-2018, 14:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2018, 14:14 przez McZapkie.)
@yard - na razie nie ma chyba opcji typu "wait until half-full load", ja sobie radzę w ten sposób, że daję rozkaz zatrzymania się na początku peronu (który musi być ciut dłuższy niż pociąg) i polecenie zwykłego załadunku, po czym idzie rozkaz warunkowy - przeskocz kolejny rozkaz jeśli ładunek więcej niż dajmy na to 90% - a następny rozkaz to zatrzymanie na końcu peronu i czekanie ileś tam dni.
W ten sposób jak się załaduje (prawie) cały to jedzie od razu, jak ma mniej, to czeka dłużej żeby z pustymi rękami nie jechać (i wyrobić ocenę stacji przy okazji).
#vlad - czy chodzi ci o automatic schedule? To się dobrze sprawdza w przypadku tramwajów, ewentualnie w wahadłowym ruchu pasażerskim.
To gwarantuje, że nie będą jechać "w stadzie".
Natomiast jeśli pytasz o to, czy szybki pociąg zwolni zamiast ciągle hamować i ponownie się rozpędzać, to w JGR nie ma takiego patcha jeszcze
(istnieje taki mało znany patch - dodatkowe żółte światła na sygnalizatorach - ale tu go nie ma).
EDIT: jest nowa wersja JGR 0.28.0, a w niej ważna rzecz: wiadukty nad stacjami! Można zrobić Kępno
(23-11-2018, 14:13)McZapkie napisał(a): @yard - na razie nie ma chyba opcji typu "wait until half-full load", ja sobie radzę w ten sposób, że daję rozkaz zatrzymania się na początku peronu (który musi być ciut dłuższy niż pociąg) i polecenie zwykłego załadunku, po czym idzie rozkaz warunkowy - przeskocz kolejny rozkaz jeśli ładunek więcej niż dajmy na to 90% - a następny rozkaz to zatrzymanie na końcu peronu i czekanie ileś tam dni.
W ten sposób jak się załaduje (prawie) cały to jedzie od razu, jak ma mniej, to czeka dłużej żeby z pustymi rękami nie jechać (i wyrobić ocenę stacji przy okazji).
#vlad - czy chodzi ci o automatic schedule? To się dobrze sprawdza w przypadku tramwajów, ewentualnie w wahadłowym ruchu pasażerskim.
To gwarantuje, że nie będą jechać "w stadzie".
Natomiast jeśli pytasz o to, czy szybki pociąg zwolni zamiast ciągle hamować i ponownie się rozpędzać, to w JGR nie ma takiego patcha jeszcze
(istnieje taki mało znany patch - dodatkowe żółte światła na sygnalizatorach - ale tu go nie ma).
EDIT: jest nowa wersja JGR 0.28.0, a w niej ważna rzecz: wiadukty nad stacjami! Można zrobić Kępno 
Apropo wiaduktów, kiedy będzie można zrobić wiadukt nad wiaduktem? Albo wiadukt nad Inną infrastrukturą kanałów (porty, akwedukty, śluzy), tak samo czemu nie ma tunelów wodnych?
Oprócz tego, brakuje jeszcze czegoś innego (co wymagałoby dużej pracy)- skośne przejazdy kolejowe, skośne tunele i mosty.
Czy JGR patch ma jakieś problemy z PKP Setem? Właśnie mi pokazał SM42 jako "nieprawidłowy pojazd", swoją drogą w komunikacie "nieprawidłowy pojazd is too heavy".
05-01-2020, 15:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2020, 15:26 przez metro.
Powód edycji: nowe formatowanie
)
Generalnie, chyba jedna z lepszych to wersja 29.0
pozniej troche niewielkich zmian , bardziej dla 1 048 576 do miliona kafli .
Nawet 2 osoby w takim zasiegu niewiele moga , ale na wiecej jest rozmach .
W zalaczniku plik do edycji spolszczenia - w miare stabilne 31.5 .
A dopoki nie pojawi sie Realistic Train Shunting ,
to nic nowszego .
Skoro nazwa patch pack to w pakiecie moga znalezc sie tylko istniejace latki .
Po testach uznaje , ze powinno pojawic sie, bledy sa tylko przy 'nieprawidlowej' obsludze,
ktore mozna zablokowac i rozwijac pod GRF.
Autor JGR cos wspomnial , ze jest brane pod uwage ,
ale jeszcze nikt nie sprawdzil jak to z innymi lepszymi dodatkami .
Nie wiem jak wiecej ustawien, ale skoro mozna bylo Daylength wprowadzic nie pelne
( "Real" time z zegarem chocby minuta w sekundzie)
to moze w jakims osobnym mniejszym pakiecie mozna byloby i z m.in. :
Reverse at waypoint ...
Departure boards
Programmable signals ( moga byc te skrocone, byle z uzyciem flashing -migania dla zresetowanych, w razie usuniecia zaleznych)
Infrastructure sharing
Typy ladunkow (branz) i torow powyzej standardu ttd
Freight train through load
Add a 32bpp SSE2 palette animator
W najmniej zawodne oTTD 1.8 (rezultat pod minimalist compiler), pozniej mozna dosztukowac cokolwiek.
_Osombiscie_ nie robilem, wiec moge jesli ktos kto robil by zaczal
wszystkim jakby co kazdemu
Z inflacja stawki moga byc akurat, przy roku rozpoczecia 1 8 9 9
Kapitalizacja : K = k0 * ( 1 + procent ) ^lat
k0 ~ od kwoty poczatkowej
procent ~ bywa w ulamku np. setne 0,02
lata ~ wykladnik potegi = ile okresow dokapitalizowania
Wynik to ten sam kapital zwiekszany o coroczny %
dla przykladowo 1000 PLN z tzw. stopa procentowa +2 po dekadzie > 1218,9
po 50 sezonach 2691,5 i ponad dwukrotnie przekracza swoja wartosc "zerowa"
W obecnej (39.1) wersji warto zwrócić uwagę na ciekawą opcję: ocena stacji zależna od ilości towarów zależy też od jej wielkości - przystanek na którym czeka 1000 pasażerów straci ocenę szybciej niż duża stacja.
Mam nadzieję że taki feature pojawi się kiedyś w oficjalnej wersji, wreszcie jest sens budować np. dodatkowe budynki stacyjne (które do tej pory tylko były kosztowną dekoracją).
Warto wspomnieć, że wersja 0.39.1 to także ulepszone drogi jednokierunkowe i wyprzedzanie pojazdów: https://github.com/JGRennison/OpenTTD-pa...-way-roads
Wreszcie jest sens stawiania przystanków przelotowych na drogach jednokierunkowych.
(10-05-2018, 16:40)McZapkie napisał(a): Wersja 0.24.0 ma nowy ciekawy fiuczer: "load through". Polega on na tym, że jeśli pociąg jest dłuższy niż stacja, to zamiast ładować/rozładowywać całość bardzo wolno, ładuje/rozładowuje szybko ale tylko wagony stojące na stacji, po czym podjeżdża kawałek i ponawia czynności.
Całość wygląda efektownie, można np. symulować kopalnię z dozownikiem węgla, ale nie o to mi chodzi, bo jest coś ważniejszego:
gdy stacja jest końcowa, to pociąg dalej nie podjedzie, tylko przerwie załadunek/wyładunek i zawróci wykonując następny rozkaz.
Czyli że można wreszcie załadować/wyładować kawałek pociągu! Co to znaczy dla zaawansowanych ekonomii typu FIRS lub ECS to chyba nie muszę tłumaczyć
Czekam na kolejną wersję i wrzucam na serwer
Dzieje za ten komentarz,towarowe używam zwylkkle dłuższe od pasażerrów a budowa specjalnych peronów z waypointami jest nużąca
(21-11-2018, 20:30)Vlad napisał(a): Hej. Witam wszystkich serdecznie. Chciałem się zapytać czy w JGR jest gdzieś opcja utrzymywania stałej odległości między składami jeśli z przodu jedzie wolniejszy pociąg ?
Drugą rzeczą jest podgląd rozmieszczenia wolnych wagonów w depotach ?
W JGRPP 40,4,0 jest teraz opcja (auto separation) która oblicza czasy dla poszczeglnych pojazdów ,warunkiem jest (nie) ustawianiem full load i zaznaczenie tylko bezpośenich połączeń .W JGRPP jest opcja wielość oczekjącego jest zależna od wielkości stacji ,jeśli ktoś to przetestował prośba o podzielenie się wnioskami.
(21-03-2021, 11:10)gravelpit napisał(a): W JGRPP jest opcja wielość oczekjącego jest zależna od wielkości stacji ,jeśli ktoś to przetestował prośba o podzielenie się wnioskami.
Tak, używam tego, dokładnie to ocena stacji na której jest dużo czekającego ładunku spada wolniej gdy stacja ma dużo peronów.
Czyli 1000 pasażerów na przystanku autobusowym szybko spowoduje słabą ocenę i tracenie pasażerów, a 1000 pasażerów na kilkuperonowej stacji z dodatkowymi budynkami i innymi ozdóbkami nie będzie tak szybko obniżać ratingu. W praktyce ma to znaczenie przy cargodist, gdy stację odwiedzają często lokalne pojazdy (nie ma obniżki za zbyt rzadkie odjazdy) ale dużo ludzi czeka na przesiadkę na dalekobieżny pojemny ale rzadko jeżdzący..
(21-03-2021, 11:10)gravelpit napisał(a): W JGRPP jest opcja wielość oczekjącego jest zależna od wielkości stacji ,jeśli ktoś to przetestował prośba o podzielenie się wnioskami.
Tak, używam tego, dokładnie to ocena stacji na której jest dużo czekającego ładunku spada wolniej gdy stacja ma dużo peronów.
Czyli 1000 pasażerów na przystanku autobusowym szybko spowoduje słabą ocenę i tracenie pasażerów, a 1000 pasażerów na kilkuperonowej stacji z dodatkowymi budynkami i innymi ozdóbkami nie będzie tak szybko obniżać ratingu. W praktyce ma to znaczenie przy cargodist, gdy stację odwiedzają często lokalne pojazdy (nie ma obniżki za zbyt rzadkie odjazdy) ale dużo ludzi czeka na przesiadkę na dalekobieżny pojemny ale rzadko jeżdzący..
A jak to się ma do np jak masz kopalnie i jeden lub dwa kafle przystanku Cargo czy to wystarczy na dobry rating kopalni czy nie?
No, od wersji z nr '35' dodano ustawienie, które lepiej skaluje pojemność stacji oraz tolerancję oceny według rozmiaru. Tzn. stacja może magazynować towaru mniej , jeśli składa się z małej ilości tzw. 'kafli' .
Jeśli stacja zostanie rozbudowana to może pomieścić więcej i pasażerów , ale zajmując więcej pól na "planszy" .
A Rating jakiegoś przedsiębiorstwa np. kopalni zależy też od jej wydobycia (produkcji) . Można opczaić jak długą zrobić rampę i szeroką by stykło na konkretną liczbę jednostek do przewozu.
Mogę odnotować , że wersje komórkową , OpenTTD JGRpp można uruchomić ze zwykłą myszką USB, przy użyciu przejściówk do mikro złącza 'telefonicznego' w rodzaju jak obok: