[Grupa Wyszehradzka] Propozycje zmian
|
Liczba postów: 601
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
Rozpoczynam nowy wątek dotyczący ustawień na mapie V4.
Na szybko pierwsze rzeczy, które rzuciły mi się w oczy i trzeba je zmienić:
BaseCosts Mod:
- clear rocks: unchanged /te koszty póki co mogą zostać standardowe - na mapie Polski kamienie to granice, a tu granic na razie nie ma/
FIRS:
- Ekonomia: Ekstremalna /trzeba przygotować scenariusz od nowa/
- Pozwalaj zakładom przetwórczym na upadłość: wł
2cc Trains:
- Mnożnik kosztów zakupu: 1/4
- Mnożnik kosztów utrzymania: 1/2
- zostawić tylko Europę Wschodnią
2cc Bus Set:
- Purchase costs: Normal (x1)
Inne dodatki:
- brakuje samochodów towarowych (ale nie wiem który dodatek włączyć)
- usunąć 2cc Subways
- dodać 2cc Trams
- dodać NuTracks
Liczba postów: 1,116
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
Co do samochodów, to możę Road Hog - dosyć nowoczesny set, ładniejszy i wygodniejszy niż eGRVTS gdzie nigdy nie wiadomo czy articulated czy nie. Ewentualnie Polroad z wyłączonymi autobusami.
Przydałby się też HEQS albo narrow gauge 600mm dla transferów technologicznych na małe odległości.
A jak się zapatrujesz na pomysł, aby wyspę z Visby przysunąć trochę bliżej aby się zmieściła w górnym rogu? Można by wtedy dać tam kopalnię z rudą żelaza.
Liczba postów: 601
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(23-09-2017, 14:18)McZapkie napisał(a): A jak się zapatrujesz na pomysł, aby wyspę z Visby przysunąć trochę bliżej aby się zmieściła w górnym rogu? Można by wtedy dać tam kopalnię z rudą żelaza.
W sumie niewiele brakuje do tej wyspy - mogę dorysować kawałek lądu. Będzie to dobre urozmaicenie na tej pustej morskiej przestrzeni.
Co do samochodów - ten Road Hog to chyba tylko brytyjskie, te piętrowe autobusy trochę nie pasują... Może faktycznie Polroad by wystarczył.
Wąskotorówki - jeśli już, to byłbym za Narrow Gauge 600mm.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2014
Tak tylko wejdę i powiem że metro fajnie działa na Śląsku, więc proszę o przemyślenie jego usunięcia.
Liczba postów: 601
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(23-09-2017, 19:16)kubex napisał(a): Tak tylko wejdę i powiem że metro fajnie działa na Śląsku, więc proszę o przemyślenie jego usunięcia.
O, myślałem, że przypadkiem się tam znalazł  Ok, można zostawić.
Liczba postów: 1,116
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
W zasadzie to wożenie towarów w FIRS bez grfów ograniczających przychody z pax/mail jest takie raczej hobbystyczne. Na pasażerach najlepiej się zarabia.
Czemu mapa nie ma rzek? Gdzieś była strona z rzekami europejskimi w formie wektorowej, można było wygenerować obrazek, za pomocą tego obrazka można mapę wysokości lekko przyciemnić aby stworzyć koryta rzek i wtedy jak się włączy rzeki przy generacji mapy, to same popłyną tam gdzie trzeba (a i mosty będzie można robić bez hopek).
Liczba postów: 601
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(24-09-2017, 22:30)McZapkie napisał(a): Czemu mapa nie ma rzek? Gdzieś była strona z rzekami europejskimi w formie wektorowej, można było wygenerować obrazek, za pomocą tego obrazka można mapę wysokości lekko przyciemnić aby stworzyć koryta rzek i wtedy jak się włączy rzeki przy generacji mapy, to same popłyną tam gdzie trzeba (a i mosty będzie można robić bez hopek).
Póki co, postawiłem jedynie miasta - to pierwsza wersja mapy. Poszukam tej strony (chociaż nigdy nie korzystałem, bo ja swoje rzeki na mapie Polski rysowałem ręcznie, jeszcze zanim powstało import_land).
Co do pasażerów - absolutna racja, zupełnie zapomniałem o tym.
Będę działał w tym tygodniu.
Liczba postów: 1,116
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
(24-09-2017, 22:39)pAter napisał(a): Póki co, postawiłem jedynie miasta - to pierwsza wersja mapy. Poszukam tej strony (chociaż nigdy nie korzystałem, bo ja swoje rzeki na mapie Polski rysowałem ręcznie, jeszcze zanim powstało import_land). Ja dane hydrograficzne ściągałem stąd:
http://www.diva-gis.org/gdata
ale nie pamiętam chwilowo, czym je przerabiałem na bitmapy.
Jak mi przyślesz bitmapę, to mogę spróbować ją przerobić aby były doliny.
Liczba postów: 1,370
Liczba wątków: 52
Dołączył: Jun 2008
Szkoda że nie da się dodać połączeń drogowych. Fajnie by było gdyby "główne" drogi na starcie byłby narysowane.
Liczba postów: 601
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(25-09-2017, 13:53)McZapkie napisał(a): Ja dane hydrograficzne ściągałem stąd:
http://www.diva-gis.org/gdata
ale nie pamiętam chwilowo, czym je przerabiałem na bitmapy.
Jak mi przyślesz bitmapę, to mogę spróbować ją przerobić aby były doliny.
Ok, dzięki. Poradzę sobie.
Liczba postów: 1,116
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
Może warto by zamiast tego starego setu z polskimi budynkami, który działa tylko w klimacie umiarkowanym i z ograniczoną datą, dać jakiś lepszy, np. TTRS?
Wtedy można by dać klimat arktyczny ze zmienną linią śniegu, ma to takie zalety:
1. nie ma problemu z dostarczaniem żywności do miast
2. pola uprawne znikają na zimę, a wiosną pojawiają się usuwając drzewa (co zmniejsza rozmiar mapy)
3. do wzrostu miast w zimie potrzebna żywność, a więc samymi pasażerami ciężej grać.
4. można ustawić datę startową np. na 1900, bo od 1950 to mało czasu jest zwłaszcza przy FIRS Extreme.
Ponadto trochę za dużo jest przemysłu, może dać ograniczenie 1 przemysł na 1 miasto?
Co sądzisz o skrypcie który stawia przemysł w/g daty w zadanych obszarach mapy?
Liczba postów: 1,132
Liczba wątków: 80
Dołączył: Jan 2009
To napiszcie na co się decydujecie.
Liczba postów: 601
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
Przygotuję scenariusz w ten weekend.
Liczba postów: 122
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2016
Jeśli chodzi o transfery technologiczne na krótkie odległości, to może lepiej tramwaje towarowe, zamiast kolejki wąskotorowej?
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2014
pAter, a jest możliwość wyrównania miast na Śląsku żeby ich siatka się pokrywała? Bo jak już się któreś rozrośnie to wygląda beznadziejnie i jest średnio praktyczne.
Liczba postów: 601
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(27-09-2017, 18:23)kubex napisał(a): pAter, a jest możliwość wyrównania miast na Śląsku żeby ich siatka się pokrywała? Bo jak już się któreś rozrośnie to wygląda beznadziejnie i jest średnio praktyczne.
No, właśnie - dosyć istotna kwestia. Prawdopodobnie zrobię miasta nie na siatce, a na "lepszych drogach".
Liczba postów: 430
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
28-09-2017, 02:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2017, 15:37 przez LaChupacabra.
Powód edycji: literówka
)
(25-09-2017, 15:14)Rysh napisał(a): Szkoda że nie da się dodać połączeń drogowych. Fajnie by było gdyby "główne" drogi na starcie byłby narysowane.
Wszystko się da  Tylko... po co. Transport drogowy i tak jest łatwiejszy od kolejowego. Poza tym przy limicie 100 pojazdów i tak nie dałoby się rozwinąć żadnej ciekawej firmy trudniącej się transportem drogowym. No i jeszcze jedno - "niczyje" drogi każdy może sobie usunąć. Chyba, że należałyby one do jakiejś firmy "rządowej"(na hiszpańskim serwerze było coś takiego - należała do admina i funkcjonowała z podatków od wszystkich pozostałych firm)... To plus jakiś dodatek uniemożliwiający budowanie przejazdów kolejowych... mogłoby być ciekawie.
Co do ciężarówek, do 2cc Bus bardziej by pasował eGRVTS niż Polroad - mniejsza różnica w skali pojazdów.
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2015
08-10-2017, 12:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2017, 12:11 przez ado2307.)
Drzewko technologiczne jest bardzo ograniczone... Z metalu jedyne co można produkować to towary i opakowania ,natomiast jedyna możliwość pozyskania maszyn to port. Proponowałbym dodanie tak zróżnicowanego przemysłu jak na serwerze Mapa Polski ,bo tak to zostaje tylko pasażerka.
Dodatkowo wypadałoby ograniczyć powstawanie łowisk bo Bałtyk jest tym zaśmiecony po krótkim czasie gry.
Liczba postów: 430
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
Prostszy przemysł też ma swoje zalety  Co do łowisk rozwiązaniem byłoby wyłączenie opcji "wiele podobnych przedsiębiorstw w mieście". Nadal brakuje na mapie jakichkolwiek ciężarówek, miasta szybko rosną (może dodać skrypta RCG lub NWD? Ten z wyznaczaniem stref dla przedsiębiorstw, o którym pisał Zapkie raczej byłby pracochłonny w określeniu parametrów), samoloty są zbyt tanie (WAS byłby tutaj dobry - mają odpowiedni zasięg) no i ogólnie ten kto nie ma pasażerki ten nędzarz. Z ejkandów brakuje jakichś stacji towarowych (ISR lub CHIPS?), może mało wyszehradzkie, ale ciekawe są stacje z Japan set - widać pasażerów na stacjach, gdy jest ich coraz więcej; Co do dróg pojawił się Total Bridge dla UK Roads, więc można by było użyć te dwa dodatki - drogi te moim zdaniem wyglądają o wiele ciekawiej.
No i jeszcze klimat... pAter, gdybyś robił jakąś aktualizacje, pomyśl może o klimacie arktycznym - widać by było śnieg na górach. Co do setu budynków polecałbym wtedy Swedish Houses (z wyłączonymi flagami).
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2017
Ludzie.. Po co 2cc trains set.
Można by i to i pkp set 2.0 wgrać.
W końcu grupa wyszechradzka to też polska
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
Witaj
|
You have to register before you can post on our site.
|
Zamknięcie forum OpenTTD Polska
|
Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,
|
Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD.
Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami.
Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach. |
Z poważaniem, |
Zespół OpenTTD Polska. |
|