Warto dodać, że skróty klawiszowe MOŻNA ZMIENIĆ. Są zapisane w pliku hotkeys.cfg, który otworzyć można w zwykłym notatniku. Dla windows'a plik znajduje się w folderze Dokumenty > OpenTTD. Przed zmianami lepiej zapisać sobie gdzie indziej oryginał.
(12-02-2014, 18:39)niemiec napisał(a): Ma ktoś kopię pliku w PDFie lub chcę zrobić własną wersję?
Zrobiłem ulepszoną wersję z oficjalnej strony openttd wiki, tzn wersja z ikonkami dla szybszego odnalezienia poszukiwanej funkcji
sorki, że nie idealnie, ale męczyłem się z paintem na zasadzie Ctrl+C, Ctrl+V, oprócz tego poprawki różnych szczegółów, co zajęło mi trochę czasu, ale praca warta efektu końcowego, tak myślę
PS. dodałem chyba dwa pola pominięte na oficjalnej stronie, a jedno usunąłem, oraz skróciłem opis Ctrl+G do niezbędnego minimum.
27-06-2021, 23:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2021, 23:17 przez spaceport.
Powód edycji: wycinek fragmentu
)
Zawartość pliku hotkeys.cfg ( wybrana - w kolejności: [sekcja] lub nazwa = klawisze ; opis )
Kod:
[maintoolbar] ; pasek główny z menu
pause = F1,PAUSE ; pauza
fastforward = ; przyspieszenie r.
settings = F2 ; opcje w OTTD
saveload = F3 ; zapis rozgrywki
load_game = ; otwarcie
smallmap = F4,M ; mała mapa
town_list = F5 ; lista miejscowości
subsidies = F6 ; subsydia
station_list = F7 ; lista stacji
finances = F8 ; finanse
companies = F9 ; info firmy
story_book = ; 'dziennik'
goal_list = ; 'specjalny cel'
graphs = F10 ; wykres obrotów
league = F11 ; ranking firm
industry_list = F12 ; fundowanie branż
train_list = SHIFT+F1 ; lista pociągów
roadveh_list = SHIFT+F2 ; lista aut
ship_list = SHIFT+F3 ; lista statków
aircraft_list = SHIFT+F4 ; lista samolotów
zoomin = NUM_PLUS,=,SHIFT+=,SHIFT+F5 ; przybliżenie
zoomout = NUM_MINUS,-,SHIFT+-,SHIFT+F6 ; oddalenie
build_rail = SHIFT+F7 ; budowa kolei
build_road = SHIFT+F8 ; budowa dróg
build_docks = SHIFT+F9 ; budowa doków
build_airport = SHIFT+F10 ; budowa lotniska
build_trees = SHIFT+F11 ; sadzenie drzew
music = SHIFT+F12 ; muzyka
ai_debug = ;
small_screenshot = CTRL+S ; mały zrzut ekranu
zoomedin_screenshot = CTRL+P ; zrzut w pełnym przybliżeniu
defaultzoom_screenshot = CTRL+D ; standardowy zrzut e.
giant_screenshot = ; zrzut całości
cheats = CTRL+ALT+C ; "czity"
terraform = L ; kształtowanie krajobrazu
extra_viewport = V ; 'extra widok'
client_list = ;
sign_list = ;
build_tram = ;
plan_list = P ; lista
[scenedit_maintoolbar] ; edytor scenariuszy
pause = F1,PAUSE ; pauza
fastforward = ;
settings = F2 ; ustawienia
saveload = F3 ; zapis
gen_land = F4 ; generacja lądu
gen_town = F5 ; generacja miejscowości
gen_industry = F6 ; generacja branż
build_road = F7 ; budowa dróg
build_docks = F8 ; infrastruktura wodna
build_trees = F9 ; roślinność
build_sign = F10 ; umiejscowienie napisu
music = F11 ; muzyka
land_info = F12 ; info terenu
small_screenshot = CTRL+S ; mały zrzut ekranu
zoomedin_screenshot = CTRL+P ; powiększony zrzut ekranu
defaultzoom_screenshot = CTRL+D ; standardowy zrzut ekranu
giant_screenshot = ;
zoomin = NUM_PLUS,=,SHIFT+=,SHIFT+F5 ; przybliżenie
zoomout = NUM_MINUS,-,SHIFT+-,SHIFT+F6 ; oddalenie
terraform = L ; terraformowanie
smallmap = M ; mała mapa
extra_viewport = V ; 'extra widok'
build_tram = ;
[terraform] ; terraformowanie
lower = GLOBAL+Q ; obniżenie
raise = GLOBAL+W ; podwyższenie
level = GLOBAL+E ; wyrównanie
dynamite = GLOBAL+D ; dynamit
buyland = U ; kupno terenu
trees = I ; drzewa
placesign = O ; umiejscowienie znaku
placeobject = P ; umiejscowienie obiektu
[terraform_editor] ; edytor terenu
dynamite = GLOBAL+D ; dynamit
lower = GLOBAL+Q ; obniżenie
raise = GLOBAL+W ; podwyższenie
level = GLOBAL+E ; wyrównanie
rocky = R ; skały
desert = T ; pustynia
object = O ; obiekt
[signlist] ; lista znaków
focus_filter_box = F ; filtr
[roadtoolbar] ; toolbar drogowy
build_x = 1 ; budowa x - wł./wył.
build_y = 2 ; droga wzdłuż Y
autoroad = 3 ; 'autodroga'
demolish = 4 ; wyburzenie
depot = 5 ; ukierunkowanie garażu
bus_station = 6 ; przystanek pas.
truck_station = 7 ; postój ciężarówek
oneway = 8 ; jednokierunkowa
bridge = B ; most
tunnel = T ; tunel
remove = R ; usunięcie kawałka
convert = C ; konwersja typów
[railtoolbar] ; toolbar kolei
build_ns = 1 ; północ południe
build_x = 2 ; tor X
build_ew = 3 ; wschód zachód
build_y = 4 ; tor Y
autorail = 5,GLOBAL+A ; 'autoszyny'
demolish = 6 ; wyburzenie
depot = 7 ; zajezdnia
waypoint = 8 ; punkt orientacyjny
station = 9 ; stacja
signal = S ; sygnał
bridge = B ; most
tunnel = T ; tunel
remove = R ; usunięcie
convert = C ; konwersja
polyrail = CTRL+5,GLOBAL+CTRL+A ; 'wielotory'
new_polyrail = SHIFT+CTRL+5,GLOBAL+SHIFT+CTRL+A ; nowe 'polytory'
Kod:
[order] ; polecenie
skip = D ; pominięcie
delete = F ; usunięcie
goto = G ; idź do
nonstop = H ; non stop
fullload = J ; pełny załadunek
unload = K ; rozładunek
nearest_depot = ; najbliższy depot
always_service = ; zawsze serwisowanie
transfer = ; transfer
no_unload = ; bez rozładunku
no_load = ; bez załadunku
force_unload = ; 'wymuszony' rozładunek
(27-06-2021, 23:26)spaceport napisał(a): Zawartość pliku hotkeys.cfg ( wybrana - w kolejności [sekcja] lub nazwa = klawisze ; opis )
Good Job. naprawdę się dziwie widząc to, co robicie, bo szczerze sam chciałbym nauczyć się programowania, napisania NewGRF, edycji pliku źródłowego itp, a dla mnie to czarna magia, choć stary nie jestem XD (95')