[Polska Mapa Polski] Zwiększenie ilości pojazdów
|
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2016
20-10-2016, 18:07
Witam, ostatnio na serwerze "Polska Mapa Polski" zetknąłem się z problemem takim że miałem 100 pojazdów i nie mogłem rozwijać miasta które było mi potrzebne, z resztą nie tylko ja. Proponuję zwiększenie ilości pojazdów do co najmniej 200.
Pozdrawiam, Jasiek
Liczba postów: 599
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
20-10-2016, 18:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2016, 18:38 przez pAter.)
Ja napiszę krótko - starajcie się budować bardziej dochodowe trasy, a tych 100 pojazdów w zupełności wystarczy.
Liczba postów: 79
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2016
Chciałem to zaproponować, ale to nie przejdzie bo auta podobno zamulają serwer. Prawie zawsze dochodzę do 100. Nie rozumiem czemu można mieć 100 pojazdów, ale 500 pociągów już tak. Pod koniec gry robiąć "autostrady" łatwo dojść do dużych ilości.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2016
(20-10-2016, 18:48)P_I_T_E_R napisał(a): Chciałem to zaproponować, ale to nie przejdzie bo auta podobno zamulają serwer. Prawie zawsze dochodzę do 100. Nie rozumiem czemu można mieć 100 pojazdów, ale 500 pociągów już tak. Pod koniec gry robiąć "autostrady" łatwo dojść do dużych ilości.
Nigdy tego jakoś nie doświadczyłęm i nie widziałem
Liczba postów: 428
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
(20-10-2016, 18:48)P_I_T_E_R napisał(a): ...to nie przejdzie bo auta podobno zamulają serwer.
Idąc dalej tą logiką należałoby całkiem wyłączyć możliwość zakupu wszelkich pojazdów, pociągów czy statków - wtedy serwery będą śmigać jak szalone i wszyscy będą zadowoleni.
(20-10-2016, 18:25)pAter napisał(a): Ja napiszę krótko - starajcie się budować bardziej dochodowe trasy, a tych 100 pojazdów w zupełności wystarczy.
Ja też napiszę krótko - Jeden pociąg powoduje obciążenia podobne co 5-10 pojazdów, a mi się tak w ogóle to podobają głównie statki, więc uważam, że wszystko inne można ograniczyć od 10 góra 20 - to w zupełności wystarczy.
Liczba postów: 79
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2016
Tak jak napisałem podobno, możecie też przeczytać opinię twórcy mapy, a patrząc na problemy z awariami (gdy sprawa ucichła zostało to poprawione), gdy wypowiadały się osoby które wcale nie grają i opinie administracji . Mogłem wywnioskować, że nie przejdzie, jednak powtórzę, że jestem za.
Liczba postów: 122
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2016
(20-10-2016, 20:35)LaChupacabra napisał(a): (20-10-2016, 18:48)P_I_T_E_R napisał(a): ...to nie przejdzie bo auta podobno zamulają serwer.
Idąc dalej tą logiką należałoby całkiem wyłączyć możliwość zakupu wszelkich pojazdów, pociągów czy statków - wtedy serwery będą śmigać jak szalone i wszyscy będą zadowoleni.
(20-10-2016, 18:25)pAter napisał(a): Ja napiszę krótko - starajcie się budować bardziej dochodowe trasy, a tych 100 pojazdów w zupełności wystarczy.
Ja też napiszę krótko - Jeden pociąg powoduje obciążenia podobne co 5-10 pojazdów, a mi się tak w ogóle to podobają głównie statki, więc uważam, że wszystko inne można ograniczyć od 10 góra 20 - to w zupełności wystarczy. Nie sprowadzaj wszystkiego do absurdu, bo to jest żałosne. Są ustawienia absurdalne i ustawienia wyśrodkowane. I o to chodzi, by znaleźć wyśrodkowane. A twoje jedyne zdanie się nie liczy, tylko właśnie chodzi o odsianie debili "srających" pojazdami, pociągami i czym tam chcą bez sensu, zapychając mapę.
Liczba postów: 859
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2009
Formy wypowiedzi niektorych nie bede komentowac..
Natomiast pytanie jest takie... po co wam wiecej samochodow? Bo ja moge sie zalozyc o wszelkie pieniadze tego swiata ze chodzi o "pompowanie" miast tylko i wylacznie i nikt mi nie powie ze chodzi o zarobkowy transport towarow... bo do tego nawet pociagow wiekszosc nie uzywa...
Liczba postów: 1,356
Liczba wątków: 114
Dołączył: Jun 2008
Problemy z dużą ilością samochodów były, ktoś zbudował tak fajne 2 trasy, że niestety PF dla tych pojazdów zwariował.
Liczba postów: 122
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2016
22-10-2016, 10:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2016, 11:23 przez kabexxx.)
(21-10-2016, 10:44)Sander napisał(a): Formy wypowiedzi niektorych nie bede komentowac..
Jeśli chodzi o mnie - no cóż, jeśli ktoś nie rozumie mimo powiedzenia tego kilku(nasto)krotnie normalnym językiem, to jak to inaczej powiedzieć?
Zwłaszcza jeśli była to marna forma wyśmiania.
Liczba postów: 428
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
22-10-2016, 23:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2016, 23:34 przez LaChupacabra.)
(21-10-2016, 10:44)Sander napisał(a): Natomiast pytanie jest takie... po co wam wiecej samochodow? Bo ja moge sie zalozyc o wszelkie pieniadze tego swiata ze chodzi o "pompowanie" miast tylko i wylacznie i nikt mi nie powie ze chodzi o zarobkowy transport towarow... bo do tego nawet pociagow wiekszosc nie uzywa...
Ja na przykład jakiś czas temu chciałem sobie zrobić właśnie firmę stricte samochodową, taką która z pozyskanych na śląsku surowców miała produkować maszyny i sprzęt rolniczy, i rozwozić je po wszystkich przedsiębiorstwach kilku innych graczy.  Po zrealizowaniu pierwszej części planu, do rozwożenia maszyn pozostało mi kilka wolnych pojazdów...
Jak już kiedyś pisałem, nie zawsze gra się dla mega zysków. Natomiast do rozwijania miast przy obecnym skrypcie wcale nie trzeba jakiejś wielkiej ilości pojazdów. Najlepiej w tym sprawdzają się statki + spreading stacji Serio
Podać numer konta?
(21-10-2016, 13:46)Mouse napisał(a): Problemy z dużą ilością samochodów były, ktoś zbudował tak fajne 2 trasy, że niestety PF dla tych pojazdów zwariował.
Bardzo w to wątpię, aby kiedykolwiek sama duża ilość pojazdów a już tym bardziej kształt trasy (!!!) powodowały lagi. Jeśli masz save z tamtej gry, przede wszystkim zwróć uwagę na to ile pociągów jeździło już po mapie i czy ktoś przypadkiem nie puścił statków okrężną drogą między dwoma bliskimi portami (bez boi).
Krótko i konkretnie: Nie podoba mi się zmniejszanie liczny pojazdów z tego względu, że jest to narzucanie z góry sposobu w jaki należy grać. Właśnie z tego samego powodu pAter pisałem te wszystkie propozycje odnośnie twojej mapy, aby każda gałąź transportu mogła generować podobne dochody, bez względu na to czy ktoś zajmuje się transportem węgla, zboża czy też pasażerów. Ta sama idea przyświecała mi gdy pisałem założenia dla skryptu NWD - aby przede wszystkim nikomu nie narzucać w jaki sposób ma grać.
Liczba postów: 122
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2016
Nie pisz bzdur. Nikt nikomu nic nie narzuca. Po prostu widać, jak gracze wykorzystują środki transportu.
Cytat:Ja na przykład jakiś czas temu chciałem sobie zrobić właśnie firmę stricte samochodową, taką która z pozyskanych na śląsku surowców miała produkować maszyny i sprzęt rolniczy, i rozwozić je po wszystkich przedsiębiorstwach kilku innych graczy.[Obrazek: smile.gif] Po zrealizowaniu pierwszej części planu, do rozwożenia maszyn pozostało mi kilka wolnych pojazdów...
Jak już kiedyś pisałem, nie zawsze gra się dla mega zysków. Natomiast do rozwijania miast przy obecnym skrypcie wcale nie trzeba jakiejś wielkiej ilości pojazdów.Najlepiej w tym sprawdzają się statki + spreading stacji [Obrazek: wink.gif] Serio
Jeśli chcesz grać na zasadzie "to jest mój własny świat i moje własne kredki", to odpalasz sobie mapę w grze offline.
Cytat:Bardzo w to wątpię, aby kiedykolwiek sama duża ilość pojazdów a już tym bardziej kształt trasy (!!!) powodowały lagi.
No właśnie, wątpisz. A jest troszeczkę inaczej...
Gra online jest po to, by mogło grać jak najwięcej osób - potrzebne są jakieś kompromisy. Jak ktoś ma jakieś chore i niesprawdzone ekstremum w głowie, może sobie grać na swój własny rachunek i nie powinien męczyć ludzi w grze. A serwer nie powinien tego umożliwiać.
Liczba postów: 1,356
Liczba wątków: 114
Dołączył: Jun 2008
(22-10-2016, 23:33)LaChupacabra napisał(a): (21-10-2016, 13:46)Mouse napisał(a): Problemy z dużą ilością samochodów były, ktoś zbudował tak fajne 2 trasy, że niestety PF dla tych pojazdów zwariował.
Bardzo w to wątpię, aby kiedykolwiek sama duża ilość pojazdów a już tym bardziej kształt trasy (!!!) powodowały lagi.
Dżizas... Napiszę to może jeszcze raz: ktoś zrobił "fajne 2 trasy" z dużą ilością samochodów i niestety PF zwariował.
Teraz lepiej?
Liczba postów: 79
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2016
Lagi były w większości powodowane przez dużą ilość graczy i wielkie magistrale. Kiedyś na serwie grał gracz który robił wielkie trasy samochodowe (używał też pociągów) np. Gdańsk Szczecin i do tych lini podłączali się inni gracze, parę osób miało ponad 100 pojazdów i było ok. Innym razem założyliśmy w 3 osoby wielką firmę, z rozwiniętą pasażerką i paroma liniami towarowymi. Oprócz nas grało dość dużo osób, a po jakimś czasie nieobecność w 2050 roku lagi nie dawały już grać naprawa lini zniszczonych przez ufo to było wyzwanie. Ostatnio nie gram aż tyle na serwie, ale nigdy nie zdarzyły mi się lagi powód? Większy poziom trudności nie było 10 firm z magistralami między ogromnymi miastami. A tak swoją drogą czy dojście do 500 pociągów z paroma wagonami nie spowodowałoby już lagów?
Liczba postów: 428
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
(23-10-2016, 19:01)Mouse napisał(a): Dżizas... Napiszę to może jeszcze raz: ktoś zrobił "fajne 2 trasy" z dużą ilością samochodów i niestety PF zwariował.
Teraz lepiej? 
No nie wiem  ... w sumie napisałeś to samo  Wątpliwości wcale nie rozwiałeś tym wyjaśnieniem
(23-10-2016, 22:15)P_I_T_E_R napisał(a): ...czy dojście do 500 pociągów z paroma wagonami nie spowodowałoby już lagów?
No właśnie te proporcje 500 do 100 kłują  Tym bardziej rażąca jest ta dysproporcja, gdy weźmie się pod uwagę to, że każdy jeden pociąg średnio 5 razy bardziej obciąża serwer niż jeden samochód.
(17-10-2016, 01:53)kabexxx napisał(a): tu problemem jest sam scenariusz. (...) zbyt mikolskim podejściem do strategicznych aspektów.
I takie patologiczne scenariusze jak Mapa Polski się często nie pojawiają. Więc należy go olać... (20-10-2016, 21:27)kabexxx napisał(a): Nie sprowadzaj wszystkiego do absurdu, bo to jest żałosne. Są ustawienia absurdalne (...) A twoje jedyne zdanie się nie liczy, tylko właśnie chodzi o odsianie debili "srających" pojazdami... (23-10-2016, 17:23)kabexxx napisał(a): Nie pisz bzdur. (...) "to jest mój własny świat i moje własne kredki" (...) ktoś ma jakieś chore i niesprawdzone ekstremum w głowie...
http://zdrowie.swiatkobiety.pl/tematy-na...Id,7967367
Nie wiem czy to jest najlepszy adres, ale z niepierwszej już twojej odpowiedzi w podobnym tonie wnioskuję, że jednak powinieneś się leczyć, bo nie jest z tobą najlepiej.
Btw. Daruj sobie i więcej do mnie nie pisz i nie cytuj mnie, bo nie mam zamiaru czytać, ani tym bardziej odpowiadać na twoje przesiąknięte żółcią posty.
Liczba postów: 1,132
Liczba wątków: 80
Dołączył: Jan 2009
Dopiero co chcieliście zmniejszenia liczby pojazdów :/
Liczba postów: 428
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
(24-10-2016, 17:03)niemiec napisał(a): Dopiero co chcieliście zmniejszenia liczby pojazdów :/
Kto chciał, ten chciał  Ja nie głosowałem - nie miałem wtedy czasu nawet zaglądnąć na forum. Dla mnie tak znaczące ograniczenie liczby pojazdów nie jest fair, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że maksymalna liczba pociągów w ogóle nawet nie drgnęła i w praktyce oznacza "no limit".
Liczba postów: 599
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
25-10-2016, 00:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2016, 00:57 przez pAter.)
(22-10-2016, 23:33)LaChupacabra napisał(a): Krótko i konkretnie: Nie podoba mi się zmniejszanie liczny pojazdów z tego względu, że jest to narzucanie z góry sposobu w jaki należy grać. Właśnie z tego samego powodu pAter pisałem te wszystkie propozycje odnośnie twojej mapy, aby każda gałąź transportu mogła generować podobne dochody, bez względu na to czy ktoś zajmuje się transportem węgla, zboża czy też pasażerów. Ta sama idea przyświecała mi gdy pisałem założenia dla skryptu NWD - aby przede wszystkim nikomu nie narzucać w jaki sposób ma grać.
Chcesz ograniczenia zysków z pasażerów, ograniczenia samolotów, ale ograniczenia liczby samochodów już są dla ciebie złe. Dlaczego chcesz narzucać komuś jak ma grać? Dlaczego nie pozwalasz zarabiać graczom, którzy lubią wozić pasażerów? A samoloty? Co ze słabymi graczami, którzy nie potrafią budować linii kolejowych? Dlaczego zmuszasz ich do grania innymi środkami transportu? Oczywiście ironizuję, ale według mnie, to nie jest narzucanie sposobu gry - to jest taki sam limit jak każdy inny, dotyczący chociażby niższych zysków za pasażerów. Bo kupowanie masy bezsensownych samochodów jest zbyt proste chociażby do rozbudowy miast.
Zerknij sobie czasem na serwer - z moich obserwacji wynika (a grałem przez ostatnie 2 tygodnie dosyć często i mam sporo sejwów), że dużą większość kupowanych pojazdów stanowią właśnie autobusy. Mało tego, 30-60% z tych pojazdów nie przynosi żadnych zysków. To jest tak częsty scenariusz, że w mojej ocenie zupełnie bezsensownym jest zwiększanie tego limitu - wystarczyłoby wymienić te pojazdy bez zysku na bardziej przemyślane połączenia. Gracze kupują je na pałę, bo tak jest łatwo - nie blokują się tak jak pociągi, ładnie podbijają % dla miasta, szybko je rozbudowują. Znam jedynie dwóch-trzech graczy na tym serwerze, którzy starają się sensownie wykorzystać ciężarówki, a i tak nie zawsze dobijają do setki sztuk. Zresztą, mało kto dobija, nawet z tymi na minusie.
(23-10-2016, 23:27)LaChupacabra napisał(a): No właśnie te proporcje 500 do 100 kłują Tym bardziej rażąca jest ta dysproporcja, gdy weźmie się pod uwagę to, że każdy jeden pociąg średnio 5 razy bardziej obciąża serwer niż jeden samochód.
Mało kto w ogóle przekracza liczbę 200 pociągów (oczywiście są wyjątki - raz na kilka/kilkadziesiąt gier ktoś się trafi, co puści i 250), więc limit 500 i tak jest mocno przesadzony, nikt nigdy nie dojdzie do tej liczby (oczywiście jeśli mówimy o sensownych połączeniach, a nie floodzie). Spoko, można ustawić limit 200, bo i tak mało komu to zaszkodzi. Z pojazdami jest nieco inna sprawa - na samych samochodach nie da się zbudować dobrej firmy. To jest tylko pomocniczy środek transportu. I tak jak napisałem wyżej - limit 100 samochodów ma zmusić graczy do myślenia, do kombinowania, kalkulowania, do robienia i uczenia się czegoś nowego, jak chociażby przebudowa pojazdów na drogę powrotną.
Liczba postów: 859
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2009
(25-10-2016, 00:55)pAter napisał(a): na samych samochodach nie da się zbudować dobrej firmy.
[Obrazek: cab9eb38030537cce5e0fd55fe2a7eb4b23ddcf6...65ffdd.jpg]
Liczba postów: 428
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
(25-10-2016, 08:50)Sander napisał(a): (25-10-2016, 00:55)pAter napisał(a): na samych samochodach nie da się zbudować dobrej firmy.
[Obrazek: cab9eb38030537cce5e0fd55fe2a7eb4b23ddcf6...65ffdd.jpg]
Tylko zabłysnę...
Da się.
@pAter: No w końcu ktoś przytoczył jakieś sensowne argumenty. Nie są po mojej myśli, ale w dużej mierze muszę się z tobą zgodzić  Niestety, faktem jest, że dużo łatwiej jest wypuścić z warsztatów 500 pojazdów niż 500 pociągów. Mimo wszystko nadal uważam, że obciążenia jakie powodowały pojazdy były znacznie mniejsze niż te powodowane przez pociągi, dlatego nie było potrzeby aż takiego ograniczania ich liczby. 200 było moim zdaniem ok. Myślę, że dobrym rozwiązaniem, ograniczającym nieco "spam drogowy" mogłoby być podniesienie cen pojazdów, a zwłaszcza autobusów - to jednak jest bardziej kwestia ustawień Polroad'a niż samego serwera.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
Witaj
|
You have to register before you can post on our site.
|
Ostatnie posty
|
Polish Train Set
|
Zakładam że działa, ...qamil — 19:42 |
Polish Train Set
|
Dzięki wielkie! Dobr...101ksl — 10:33 |
Polish Train Set
|
Tymczasowo wersja bę...qamil — 22:51 |
Polish Train Set
|
Dzięki pomocy Brickb...qamil — 13:44 |
Polish Train Set
|
To ja trochę pasożyt...101ksl — 10:30 |
|