20-07-2016, 01:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2016, 02:15 przez LaChupacabra.)
Ok, kontynuując temat aktualizacji set'ów na serwerze FIRS z wątku założonego przez Tomasza "Same Tróje" 333333
dodaję ankietę wraz z kilkoma propozycjami. Co do aktualizacji samego FIRS'a z wersji 1.4.4 na 2.1.2 nie dałem opcji wyboru (poza wyborem ekonomii). Ogólnie zmiany nie są jakieś wielkie; z tego co zauważyłem najbardziej widoczne są podniesione produkcje przedsiębiorstw rolnych, są też nowe lepsze grafiki dla kilku przedsiębiorstw (zwłaszcza huty). Jest też parę innych zmian, ale chyba najistotniejszą z nich jest ta, sprawiająca że z nowym setem mapy wyraźnie szybciej się ładują, no i sam ten fakt jest chyba w zupełności wystarczającym argumentem za aktualizacją. Z FIRS"em pozostaje jedynie pytanie jaką ekonomię (czyli ilość i rodzaj przedsiębiorstw) wybrać, a jest ich do wyboru pięć. Moim zadaniem fajnie by było dla odmiany, chociażby na jakiś czas, zmienić obecną ekonomie FIRS zwaną w nowym secie Ekstremalną na jakąś inną. Moim zdaniem całkiem ciekawa jest ta W Gorącym Kraju - przedsiębiorstw jest w niej nieco mniej niż obecnie (nadal jest ich sporo), ale wiele z nich jest zupełnie nowych, nie opatrzonych tak, przez co gra, myślę że byłaby nawet ciekawsza. Najciekawiej by było gdyby klimat i ustawienia FIRS'a zmieniały się losowo przy każdym restarcie serwera, ale nie wiem czy jest to w ogóle wykonalne bez patchowania gry. Niżej przedstawiłem grafiki z listą przedsiębiorstw dla poszczególnych ekonomii wraz z krótkim opisem do nich. Te zwykłe ekonomie wydają mi się jednak zbyt ubogie, dlatego w ankiecie dałem jedynie wybór między dwoma najciekawszymi i najbardziej rozbudowanymi. Mam nadzieje, że nikt mi nie będzie miał tego za złe.
Poza tym są w ankiecie - razem choć osobno - dwa inne pytania co do dodania do gry skryptu oraz moim zdaniem bardzo istotnego, zwłaszcza przy grze z FIRS'em, dodatku Reduced Passenger Payment.
A: Ekonomie FIRS'a, czyli ilość i rodzaj dostępnych przedsiębiorstw w grze.
W ankiecie każdy może zaznaczyć 1, 2 lub 3 ekonomie, które mu najbardziej odpowiadają.
1. Zwykła ekonomia dla klimatu umiarkowanego
![[Obrazek: 127FIRS_2.1.2_1_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/127FIRS_2.1.2_1_ekonomia_.png)
Ilość przedsiębiorstw jest tutaj dość mocno ograniczona - chyba nie o to chodzi, dlatego nie dałem tej ekonomi do wyboru w ankiecie.
2. Zwykła ekonomia dla klimatu arktycznego
![[Obrazek: 592FIRS_2.1.2_2_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/592FIRS_2.1.2_2_ekonomia_.png)
j.w.
3. Zwykła ekonomia dla klimatu tropikalnego
![[Obrazek: 899FIRS_2.1.2_3_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/899FIRS_2.1.2_3_ekonomia_.png)
j.w.
4. W gorącym kraju
![[Obrazek: 512FIRS_2.1.2_4_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/512FIRS_2.1.2_4_ekonomia_.png)
Rozbudowana ekonomia, która jest całkiem ciekawą alternatywą kolejnej z ekonomii, ekstremalnej (dawniej zwaną po prostu ekonomią FIRS). Nie jest może aż tak bogata, ale też nie tak opatrzona jak obecna przez co gra mogła by być nawet ciekawsza. I nawet w przypadku jej wyboru, zawsze przecież będzie można wrócić do tej "standardowej". Moim zdaniem warto spróbować. Przy zmianie ekonomii wcale nie trzeba jednocześnie zmieniać klimatu mapy - gra nadal może się toczyć na zielonej trawce, choć równie dobrze można wraz z ekonomią zmienić dla pełnego obrazu także i klimat na tropikalny. W takim wypadku proponowałby włączenie na serwerze drzew - będą miłą odmianą dla wiecznie łysych mongolskich stepów, a że drzew w takim klimacie nie ma zbyt wiele, to i nie powinno w sposób widoczny wzrosnąć obciążenie serwera ani trudność z dostaniem się do gry (z resztą to raczej nie w tym był problem). Co do samych drzew, moim zdaniem koniecznie trzeba by było jednak dodać Open GFX + Trees, aby te tropikalne drzewa wyglądały bardziej naturalnie.
5. Ekonomia ekstremalna (FIRS)
![[Obrazek: 197FIRS_2.1.2_5_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/197FIRS_2.1.2_5_ekonomia_.png)
Jest to ten sam set przedsiębiorstw, który wszyscy z graczy tego serwera dobrze znają. W zasadzie jedynym nowym przedsiębiorstwem jest tutaj elektrownia, której wcześniej brakowało w FIRS'ie. Pozostałe zmiany tak jak we wszystkich innych ustawieniach dotyczą zwiększonej produkcji rolnej, większych różnic w produkcjach kopalni czy wydłużonym z miesiąca do trzech okresie oczekiwania na dodatkowe surowce zwiększające produkcję przetwórczą (wzrasta gdy dostarczy się więcej niż jeden surowiec). Tutaj też mam propozycję, aby przy zachowaniu umiarkowanego klimatu wyższe partie gór pokrył śnieg. Taki efekt był zawsze na serwerze Zapkiego. Można go osiągnąć de facto zmieniając klimat na arktyczny i dodając OpenGFX + Landscape, który zamienia burą, arktyczną trawę, tą z klimatu umiarkowanego. Co do zmian pokrywy śnieżnej, proponuję aby zimą sięgała ona poziomu 15 zaś latem 25.
B. Dodanie skryptu gry.
Dzięki niemu dostarczanie do miast towarów, żywności, materiałów budowlanych czy też produkcja w okolicznych przedsiębiorstwach również wpływa na rozwój miast.
Pierwszy z wymienionych skryptów RCG jest w pełni gotowym skryptem, który można pobrać z dodatków online i kontynuować grę z serwera w trybie offline. Ma on te cechę, że miasta powyżej 10 000 mieszkańców wymagają dostaw towarów, bądź żywności by mogły dalej się rozwijać - dla jednych będzie to wadą, dla innych zaletą.
Drugi NWD jest jeszcze w fazie rozwoju, wprawdzie nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny (np. nie liczy dostaw materiałów budowlanych), ale już teraz gra się na nim całkiem ciekawie, tak więc można by go było dodać, chociażby w ramach testów. Puki co nie jest on jeszcze opublikowany, także każdy kto chciałby kontynuować rozpoczętą grę poza serwerem musiałby samemu ściągnąć skrypt ze strony forum.
Alternatywą dla skryptów jest oczywiście ich brak, który niestety, ale oznacza nieznośnie prostą zasadę rozwoju miast polegającą na budowie i obsłudze ni mniej ni więcej 6 stacji i to bez względu na to czy mamy do czynienia z maleńką wioską czy wielką metropolią. Przystanki mogą leżeć tuż obok siebie, a obsługiwać je może jedna dorożka - to wystarczy aby w najlepsze rozwijać nawet kilkusettysięczne miasto. Dostawy czegokolwiek z rozbudowanego przemysłu FIRS'a nie mają absolutnie żadnego znaczenia. Nie jest to ani odrobinę realistyczne, dlatego ja jestem zdecydowanie za dodaniem któregoś ze skryptów. Dałem w propozycji akurat te dwa, bo właśnie one są najbardziej dopracowane i najbardziej pasują do całego przemysłu FIRS'a.
C. Dodanie Reduced Passenger Payment.
Jest to dodatek zmniejszający różnice w zyskach między transportem pasażerów i poczty, a transportem pozostałych, przemysłowych towarów. Bez tego zyski z przewozu pasażerów realnie są 3-4 krotnie wyższe niż np. z przewozu węgla, przez co właściwie nie ma mowy, aby mogły między sobą konkurować firmy o różnych specjalizacjach. Bardzo często bywa tak, że mała firma z jednym prostackim wręcz połączeniem między dwoma dużymi miastami ma dochody znacznie wyższe niż ta, która ogarnia np. połowę wydobywczego przemysłu na mapie.
Kto twierdzi, że dodatek jest zbędny i np. wystarczy sam skrypt, albo - co jest już śmieszne - ograniczenie tempa rozwoju miast, bardzo proszę, niech zobaczy sobie poniższy save.
To jest zbyt proste , 9 paź 1956.sav (Rozmiar: 1.99 MB / Pobrań: 200)
Jest rok 1956, pociągi pasażerskie jeżdżą z podobną prędkością co towarowe. Na serwerze jest m.in. Sir Tocznet, który jest naprawdę niezłym graczem. W jego firmie jeździ ponad 100 pociągów i niemal drugie tyle samochodów, nie ma mowy o żadnych korkach, wszystko jest dobrze rozplanowane, sama sieć też jest całkiem sporych rozmiarów... A ja? Zbudowałem sobie - na złość idiotyzmowi tego serwera - trzy raczej krótkie połączenia pasażerskie. Miałem mniej niż połowę taboru Toczneta. I jak tam porównanie między jego a moim dochodami? Jesteście ciekawi? Moje dochody były już 3 razy wyższe. 6 razy (!!!) wyższe, jeśli się weźmie pod uwagę wielkość taboru! A gdzie reszta spośród 14 firm, które były wówczas na serwerze? Tarzały się gdzieś na dnie wykresu zysków. Tak właśnie wygląda "konkurencja" na tym serwerze. NIE MA JEJ!
Dodatek zmniejsza dochód z pasażerów i poczty (ustawienia: parametr 1: 1) o ok. połowę. Nie piszcie, że to za dużo.
![[Obrazek: 251FIRS_bez_RPP.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/251FIRS_bez_RPP.png)
![[Obrazek: 199FIRS_bez_RPP_mapa.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/199FIRS_bez_RPP_mapa.png)
D. Jak kop w dupę, czyli Pakiet prozdrowotny T4
Ograniczenia te w mniej lub bardziej restrykcyjnej formie dobrze by było wprowadzić na wszystkie z serwerów. Najbardziej restrykcyjne proponowałbym dla serwera mapy Polski gdzie zabawa w terraformację i tak jest bardzo droga, i na większą skalę stosowana jest właściwie wyłącznie przez osobniki najbardziej upośledzone, które nie są w stanie samodzielnie zarabiać, więc włamują się do czyichś firm i wydają jednym ruchem cały zgromadzony majątek; zaś najmniej na Standardzie. Dla FIRS'a jak i mapy Europy myślę, że dobrze by się sprawdziło pośrednie rozwiązanie. Niżej szczegóły (do ewentualnej korekty).
Dla serwera mapy Polski:
[construction]
terraform_per_64k_frames = 500
terraform_frame_burst = 2
clear_per_64k_frames = 1000
clear_frame_burst = 20
tree_per_64k_frames = 10000
tree_frame_burst = 20
Dla serwerów FIRS i mapy Europy:
terraform_per_64k_frames = 1000
terraform_frame_burst = 12
clear_per_64k_frames = 2000
clear_frame_burst = 100
tree_per_64k_frames = 10000
tree_frame_burst = 20
Dla serwera standard:
terraform_per_64k_frames = 3000
terraform_frame_burst = 30
clear_per_64k_frames = 3000
clear_frame_burst = 100
tree_per_64k_frames = 4194304
tree_frame_burst = 4096
E. Wybór setu statków
W następnym wątku - pytanie nie zmieści się już w ankiecie
F. Wybór setu kolejowego
j.w.


A: Ekonomie FIRS'a, czyli ilość i rodzaj dostępnych przedsiębiorstw w grze.
W ankiecie każdy może zaznaczyć 1, 2 lub 3 ekonomie, które mu najbardziej odpowiadają.
1. Zwykła ekonomia dla klimatu umiarkowanego
![[Obrazek: 127FIRS_2.1.2_1_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/127FIRS_2.1.2_1_ekonomia_.png)
Ilość przedsiębiorstw jest tutaj dość mocno ograniczona - chyba nie o to chodzi, dlatego nie dałem tej ekonomi do wyboru w ankiecie.
2. Zwykła ekonomia dla klimatu arktycznego
![[Obrazek: 592FIRS_2.1.2_2_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/592FIRS_2.1.2_2_ekonomia_.png)
j.w.
3. Zwykła ekonomia dla klimatu tropikalnego
![[Obrazek: 899FIRS_2.1.2_3_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/899FIRS_2.1.2_3_ekonomia_.png)
j.w.
4. W gorącym kraju
![[Obrazek: 512FIRS_2.1.2_4_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/512FIRS_2.1.2_4_ekonomia_.png)
Rozbudowana ekonomia, która jest całkiem ciekawą alternatywą kolejnej z ekonomii, ekstremalnej (dawniej zwaną po prostu ekonomią FIRS). Nie jest może aż tak bogata, ale też nie tak opatrzona jak obecna przez co gra mogła by być nawet ciekawsza. I nawet w przypadku jej wyboru, zawsze przecież będzie można wrócić do tej "standardowej". Moim zdaniem warto spróbować. Przy zmianie ekonomii wcale nie trzeba jednocześnie zmieniać klimatu mapy - gra nadal może się toczyć na zielonej trawce, choć równie dobrze można wraz z ekonomią zmienić dla pełnego obrazu także i klimat na tropikalny. W takim wypadku proponowałby włączenie na serwerze drzew - będą miłą odmianą dla wiecznie łysych mongolskich stepów, a że drzew w takim klimacie nie ma zbyt wiele, to i nie powinno w sposób widoczny wzrosnąć obciążenie serwera ani trudność z dostaniem się do gry (z resztą to raczej nie w tym był problem). Co do samych drzew, moim zdaniem koniecznie trzeba by było jednak dodać Open GFX + Trees, aby te tropikalne drzewa wyglądały bardziej naturalnie.
5. Ekonomia ekstremalna (FIRS)
![[Obrazek: 197FIRS_2.1.2_5_ekonomia_.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/197FIRS_2.1.2_5_ekonomia_.png)
Jest to ten sam set przedsiębiorstw, który wszyscy z graczy tego serwera dobrze znają. W zasadzie jedynym nowym przedsiębiorstwem jest tutaj elektrownia, której wcześniej brakowało w FIRS'ie. Pozostałe zmiany tak jak we wszystkich innych ustawieniach dotyczą zwiększonej produkcji rolnej, większych różnic w produkcjach kopalni czy wydłużonym z miesiąca do trzech okresie oczekiwania na dodatkowe surowce zwiększające produkcję przetwórczą (wzrasta gdy dostarczy się więcej niż jeden surowiec). Tutaj też mam propozycję, aby przy zachowaniu umiarkowanego klimatu wyższe partie gór pokrył śnieg. Taki efekt był zawsze na serwerze Zapkiego. Można go osiągnąć de facto zmieniając klimat na arktyczny i dodając OpenGFX + Landscape, który zamienia burą, arktyczną trawę, tą z klimatu umiarkowanego. Co do zmian pokrywy śnieżnej, proponuję aby zimą sięgała ona poziomu 15 zaś latem 25.
B. Dodanie skryptu gry.
Dzięki niemu dostarczanie do miast towarów, żywności, materiałów budowlanych czy też produkcja w okolicznych przedsiębiorstwach również wpływa na rozwój miast.
Pierwszy z wymienionych skryptów RCG jest w pełni gotowym skryptem, który można pobrać z dodatków online i kontynuować grę z serwera w trybie offline. Ma on te cechę, że miasta powyżej 10 000 mieszkańców wymagają dostaw towarów, bądź żywności by mogły dalej się rozwijać - dla jednych będzie to wadą, dla innych zaletą.
Drugi NWD jest jeszcze w fazie rozwoju, wprawdzie nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny (np. nie liczy dostaw materiałów budowlanych), ale już teraz gra się na nim całkiem ciekawie, tak więc można by go było dodać, chociażby w ramach testów. Puki co nie jest on jeszcze opublikowany, także każdy kto chciałby kontynuować rozpoczętą grę poza serwerem musiałby samemu ściągnąć skrypt ze strony forum.
Alternatywą dla skryptów jest oczywiście ich brak, który niestety, ale oznacza nieznośnie prostą zasadę rozwoju miast polegającą na budowie i obsłudze ni mniej ni więcej 6 stacji i to bez względu na to czy mamy do czynienia z maleńką wioską czy wielką metropolią. Przystanki mogą leżeć tuż obok siebie, a obsługiwać je może jedna dorożka - to wystarczy aby w najlepsze rozwijać nawet kilkusettysięczne miasto. Dostawy czegokolwiek z rozbudowanego przemysłu FIRS'a nie mają absolutnie żadnego znaczenia. Nie jest to ani odrobinę realistyczne, dlatego ja jestem zdecydowanie za dodaniem któregoś ze skryptów. Dałem w propozycji akurat te dwa, bo właśnie one są najbardziej dopracowane i najbardziej pasują do całego przemysłu FIRS'a.
C. Dodanie Reduced Passenger Payment.
Jest to dodatek zmniejszający różnice w zyskach między transportem pasażerów i poczty, a transportem pozostałych, przemysłowych towarów. Bez tego zyski z przewozu pasażerów realnie są 3-4 krotnie wyższe niż np. z przewozu węgla, przez co właściwie nie ma mowy, aby mogły między sobą konkurować firmy o różnych specjalizacjach. Bardzo często bywa tak, że mała firma z jednym prostackim wręcz połączeniem między dwoma dużymi miastami ma dochody znacznie wyższe niż ta, która ogarnia np. połowę wydobywczego przemysłu na mapie.
Kto twierdzi, że dodatek jest zbędny i np. wystarczy sam skrypt, albo - co jest już śmieszne - ograniczenie tempa rozwoju miast, bardzo proszę, niech zobaczy sobie poniższy save.

Jest rok 1956, pociągi pasażerskie jeżdżą z podobną prędkością co towarowe. Na serwerze jest m.in. Sir Tocznet, który jest naprawdę niezłym graczem. W jego firmie jeździ ponad 100 pociągów i niemal drugie tyle samochodów, nie ma mowy o żadnych korkach, wszystko jest dobrze rozplanowane, sama sieć też jest całkiem sporych rozmiarów... A ja? Zbudowałem sobie - na złość idiotyzmowi tego serwera - trzy raczej krótkie połączenia pasażerskie. Miałem mniej niż połowę taboru Toczneta. I jak tam porównanie między jego a moim dochodami? Jesteście ciekawi? Moje dochody były już 3 razy wyższe. 6 razy (!!!) wyższe, jeśli się weźmie pod uwagę wielkość taboru! A gdzie reszta spośród 14 firm, które były wówczas na serwerze? Tarzały się gdzieś na dnie wykresu zysków. Tak właśnie wygląda "konkurencja" na tym serwerze. NIE MA JEJ!
Dodatek zmniejsza dochód z pasażerów i poczty (ustawienia: parametr 1: 1) o ok. połowę. Nie piszcie, że to za dużo.
![[Obrazek: 251FIRS_bez_RPP.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/251FIRS_bez_RPP.png)
![[Obrazek: 199FIRS_bez_RPP_mapa.png]](https://openttd-polska.pl/uploads/other/199FIRS_bez_RPP_mapa.png)
D. Jak kop w dupę, czyli Pakiet prozdrowotny T4
Tomasz333333 (Shoutbox) napisał(a):Wchodząc na firsa jestem świadkiem jak ktoś obniża ląd do poziomu morzaHeh, no właśnie... A więc chciałbym przedstawić odkrycie roku znane od dawna, którego nikt jakimś cudem do tej pory nie dostrzegł, choć doskonale o nim wie. Poniższe ustawienia działając niczym solidny kop w dupę wymierzany co kilka sekund, eliminuje niektóre przejawy debilizmu wrodzonego jak i nabytego u niektórych osobników z podgatunku playerus noobus. Owe rozwiązania zostały już przetestowane z powodzeniem na dzikich zwierzętach m.in. na serwerze reddit vanilla, Milek7, a nawet serwerach BTpro o czym wspomniał nawet Shoter. Działanie pakietu polega na uniemożliwieniu kompulsywnego równania terenu, zatapiania lądów, czy sadzenia drzew.
Ograniczenia te w mniej lub bardziej restrykcyjnej formie dobrze by było wprowadzić na wszystkie z serwerów. Najbardziej restrykcyjne proponowałbym dla serwera mapy Polski gdzie zabawa w terraformację i tak jest bardzo droga, i na większą skalę stosowana jest właściwie wyłącznie przez osobniki najbardziej upośledzone, które nie są w stanie samodzielnie zarabiać, więc włamują się do czyichś firm i wydają jednym ruchem cały zgromadzony majątek; zaś najmniej na Standardzie. Dla FIRS'a jak i mapy Europy myślę, że dobrze by się sprawdziło pośrednie rozwiązanie. Niżej szczegóły (do ewentualnej korekty).
Dla serwera mapy Polski:
[construction]
terraform_per_64k_frames = 500
terraform_frame_burst = 2
clear_per_64k_frames = 1000
clear_frame_burst = 20
tree_per_64k_frames = 10000
tree_frame_burst = 20
Dla serwerów FIRS i mapy Europy:
terraform_per_64k_frames = 1000
terraform_frame_burst = 12
clear_per_64k_frames = 2000
clear_frame_burst = 100
tree_per_64k_frames = 10000
tree_frame_burst = 20
Dla serwera standard:
terraform_per_64k_frames = 3000
terraform_frame_burst = 30
clear_per_64k_frames = 3000
clear_frame_burst = 100
tree_per_64k_frames = 4194304
tree_frame_burst = 4096
E. Wybór setu statków
W następnym wątku - pytanie nie zmieści się już w ankiecie
F. Wybór setu kolejowego
j.w.