Liczba postów: 34
Liczba wątków: 9
Dołączył: Jan 2015
Witam
Wiem, że to beznadziejny pomysł i wszyscy mnie nazwiecie... nie ważne

Można zrobić dodatek dodający trochę realistyczności w grze, mianowicie zbalansowanie ilości osób na przystankach.
Bo wiecie, czasami na jednym przystanku siedzi ponad 1.000 pasażerów i cały czas ich przybywa a nie ma jak ich odwieść bo autobus ma na np. pojemność 100 pasażerów. Warto wspomnieć że 1 kratka w openTTD to 50 metrów. 1.000 na 50 metrów? Może to Indie? Proszę zastanówcie się nad tym. Tu już nie chodzi o realistyczność. Ci pasażerowie czekają a nie ma jak ich odwieść.
Liczba postów: 596
Liczba wątków: 19
Dołączył: May 2013
(14-02-2016, 11:43)Sergiusz1305 napisał(a): Warto wspomnieć że 1 kratka w openTTD to 50 metrów.
Niezupełnie tak jest. Wszelkie wartości w OpenTTD są kwestią umowną. To, że jakiś wieżowiec, który w rzeczywistości ma 30 metrów długości, w grze zajmuje całą kratkę, nie oznacza, że 1 kratka = 30 metrów. Ten budynek może być reprezentacją np. całego osiedla.
Gdyby się trzymać racjonalnych wartości, to np. pojazdy musiałyby jeździć dużo szybciej, bo kto to widział, żeby z jednego przystanku w mieście autobus jechał do drugiego przez 5 dni?
Po prostu trzeba przyjąć, że 1000 osób na przystanku, to np. 1000 pasażerów w przeciągu kilku dni. Oni wcale tam nie czekają w ścisku miesiącami na autobus - to jest umowna liczba osób, które deklarują chęć podróży. Tak samo liczba mieszkańców miasta - 1000 wcale nie musi oznaczać 1000 pojedynczych osób, tylko np. 100000.
Liczba postów: 60
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2015
Wielkości w openttd są kwestią umowną. Bo np. w kwestii prędkości pojazdów, to jest:
"A tile is, for vehicle speed purposes 664.(216) km-ish, 668 km or 415 miles long."
Liczba postów: 8
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2021
15-04-2021, 16:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2021, 22:16 przez Przemek.)
Czy jest jakiś godny polecenia set z różnego rodzaju słupkami i peronami przystankowymi dla pojazdów drogowych?
W mojej symulacji próbowałem zrobić węzeł Bydgoszcz Wschód, gdzie tramwaj jedzie górą a na dole jest peron kolejowy - i trochę trąci myszką domyślny przystanek na tunelu kolejowym. Przydałoby się więcej rodzajów takich przystanków, np. żeby móc zrobić np. multimodalny węzeł przesiadkowy, lub dworzec kolejowo-autobusowy, typu MDA.
Liczba postów: 428
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
(15-04-2021, 16:16)Przemek napisał(a): Czy jest jakiś godny polecenia set z różnego rodzaju słupkami i peronami przystankowymi dla pojazdów drogowych?
Obecnie nie ma możliwości wyboru grafik przystanków. Możesz wybrać jedną i w każdym przypadku tylko jej używać. Trwają prace nad dodaniem takiej funkcji, ale najpewniej będzie ona dostępna dopiero w kolejnym wydaniu gry 1.12.
Nie będzie to coś czego poszukujesz, ale jeśli chcesz różnych grafik przystanków, są dodatki z obiektami, które zakrywają obecne grafiki dodając im różne ciekawe zadaszenia.
Poszukaj w dodatkach online NewGRF z serii Auz - któryś ma te przystanki. Wkrótce też Fridaemon opublikuje swoje. Możesz je zobaczyć tutaj:
https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?...4#p1243464
Liczba postów: 428
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2015
(14-02-2016, 11:43)Sergiusz1305 napisał(a): Witam
Wiem, że to beznadziejny pomysł i wszyscy mnie nazwiecie... nie ważne 
Można zrobić dodatek dodający trochę realistyczności w grze, mianowicie zbalansowanie ilości osób na przystankach.
Bo wiecie, czasami na jednym przystanku siedzi ponad 1.000 pasażerów i cały czas ich przybywa a nie ma jak ich odwieść bo autobus ma na np. pojemność 100 pasażerów. Warto wspomnieć że 1 kratka w openTTD to 50 metrów. 1.000 na 50 metrów? Może to Indie? Proszę zastanówcie się nad tym. Tu już nie chodzi o realistyczność. Ci pasażerowie czekają a nie ma jak ich odwieść.
Obecnie wersja gry JGRPP ma taką funkcję.
Liczba postów: 1,115
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
Zgadza się w JGRPP jest opcja że ocena stacji z dużą ilością towaru zależy od jej rozmiaru. Więc mały przystaneczek z 1000 osób długo czekających będzie je tracił szybciej niż wieloperonowa stacja.
Ale nie miałem okazji aby sprawdzić jak to działa, bo jak gram z czasem x4 i cargodistem, to ocena stacji raczej nie jest problemem.