Ankieta dot. zmian ustawień serwera Mapa Polski
|
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2014
03-11-2014, 18:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2014, 18:32 przez gustlik.)
Są problemy ze znikaniem firm na serwerze Mapa Polski, dlatego proponuję ankietę ws. zmiany w jego ustawieniach.
Liczba postów: 1,132
Liczba wątków: 80
Dołączył: Jan 2009
Pozwoliłem sobie dodać opcję "Żadnych zmian".
Liczba postów: 133
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2014
Można, jak brakowało. Dzięki. Mój błąd przy tworzeniu. Poza tym pisałem ankietę na szybko, byle zakończyć ten "cyrk" wokół sprawy jakimś działaniem. Wszyscy piszą o zmianach, a nie było nawet ankiety, ani propozycji dot. rozwiązania sprawy. Teraz można głosować.
Liczba postów: 1,355
Liczba wątków: 114
Dołączył: Jun 2008
Nie chce ingerować w Waszą ankietę ale powinniście wiedzieć, że max do usunięcia hasła to 240 miesięcy, co jest ustawione na serwerze.
240m-cy=20lat
1rok=~12min
Wychodzi 4h.
Liczba postów: 137
Liczba wątków: 3
Dołączył: Aug 2012
Znikanie firm jest generalnie takie sobie, ale ludzie, to jest multi, jeśli chcesz dłubać w swojej firmie przez te 20h, to nie graj w multi. ;v
Liczba postów: 1,115
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
Problem nie leży w tym, że ktoś nie chce grzebać w firmie przez dłuższy czas, tylko nie chce grzebać przez całą noc.
Przedłużenie ochrony niewiele da, bo jak się jakaś łajza nie wyloguje, to rano firmy będą mocno klapnięte
o ile w ogóle sesja się nie skończy.
Moim zdaniem sensownym rozwiązaniem jest punkt 1, aczkolwiek z doświadczenia wiem że 23:30 to za wcześnie,
0:30 jest optymalne.
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 0
Dołączył: May 2014
Powinno być takiego że jak jakiś gracz jest afk przez np 2 czy 5 lat to serwer powinien go wyrzucać. Myślę że dałoby się tak zrobić 
Statki żyją 30 lat i dlatego myślę że najlepiej by było wydłużyć czas znikania firmy do 30 lat. Myślę że byłby odpowiednim.
Oczywiście jestem za zamknięciem serwera w nocy ale czy to ma jakiś sens? Wyrzucanie graczy afk byłoby dużo lepszym i sensowniejszym rozwiązaniem.
Liczba postów: 1,355
Liczba wątków: 114
Dołączył: Jun 2008
03-11-2014, 23:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2014, 23:38 przez Mouse.)
@MPK Lublin: Max to 20 lat i tego nie przeskoczymy.
Co do wyrzucania AFK to trzeba jakoś rozpoznać delikwenta. Można po wydawanej kasie ale nie wiem, czy taki parametr wyciągniemy z AP.
Jeśli chodzi o wyłączanie serwera to nie widzę sensu, ponieważ gracze też przychodzą w nocy grać (mamy przecież różne strefy czasowe na świecie). Pewnie dlatego, że grają w nocy znikają firmy, czy się mylę (pomijam kogoś AFK z włączoną grą)? Samo wyłączenie serwera jest najprostszym rozwiązaniem, przestawiam loader na odpowiednie godziny i potem wczytuje ostatniego save. Trzeba by było pokombinować tylko, czy gra wczyta save przy nowej rozgrywce (jak się skończą lata), czy wygeneruje nową mapę.
Sami widzicie, że to nie jest kwestia samego cfg bo to, co mogliśmy zrobić za pomocą opcji to było już dawno zrobione.
Tu jest info z dokumentacji (trochę przestarzałe):
https://wiki.openttd.org/Autoclean_protected
A tu z serwera:
Liczba postów: 1,132
Liczba wątków: 80
Dołączył: Jan 2009
04-11-2014, 06:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2014, 06:33 przez niemiec.)
Wczytanie save nie będzie dobrym pomysłem. Hasła do firm się nie zapisują.
Liczba postów: 1,115
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
(03-11-2014, 23:38)Mouse napisał(a): Samo wyłączenie serwera jest najprostszym rozwiązaniem, przestawiam loader na odpowiednie godziny i potem wczytuje ostatniego save. Jest lepszy sposób który już opisywaliśmy, crontab wypisujący komendę pause i unpause:
www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=65&t=59321
Liczba postów: 1,355
Liczba wątków: 114
Dołączył: Jun 2008
 dobre...
AP co 2 minuty sprawdza status gry i liczy graczy co każde logowanie/desync/drop/logout i na tej podstawie decyduje czy puścić pause, czy unpause. Tak więc co z tego, że mu puszczę pause skoro AP zaraz uruchomi grę.
McZapkie: jakby to było takie proste to bym wyżej nie opisywał problemu...
Liczba postów: 1,115
Liczba wątków: 23
Dołączył: Jan 2014
Ja nie używam AP i nie mam tego problemu.
W takim razie powinno się ulepszyć AP aby mógł sam pauzować w odpowiednim okresie czasu.
Albo wyłączyć w AP reakcję na logowanie - to jest zaszłość z czasów, gdy nie było opcji "minimalna ilość graczy".
Co do wywalania afk, to sprawdzanie wydatków jest złym pomysłem (autorenew), raczej sprawdzanie wysłanych komend.
Liczba postów: 299
Liczba wątków: 8
Dołączył: Nov 2010
następny który chce serwaera pod siebie, jestem na nie
Liczba postów: 115
Liczba wątków: 0
Dołączył: May 2014
Trzeba wprowadzić coś do kickowania tych co przez więcej niż np 5 lat nic nie robią. To jest wkurzające. Nikt nie gra, oni mają ttd włączony i firmy się likwidują... Na mapie Polski aż 2 takich delikwentów aktualnie jest.
To kickowanie powinno choć troszkę opisywany problem rozwiązać ale bez narażania żadnych graczy.
Liczba postów: 1,355
Liczba wątków: 114
Dołączył: Jun 2008
Nie ma jak sprawdzić, czy user jest AFK bez ingerencji w kod gry.
Jeśli znasz jakąś metodę to podrzuć, będę wdzięczny.
Liczba postów: 1,132
Liczba wątków: 80
Dołączył: Jan 2009
No i z ankiety wychodzi brak zmian. Jednak, jeśli pojawi się rozwiązanie nocnej pauzy pasujące do naszych serwerów, na jakiś czas wprowadzimy taką przerwę.
Liczba postów: 299
Liczba wątków: 8
Dołączył: Nov 2010
a jakaś dyskusja na ten temat była? bo jakoś nie kojaże
Liczba postów: 1,132
Liczba wątków: 80
Dołączył: Jan 2009
Niech najpierw pojawi się realny pomysł, jak to zrobić, a potem będziemy się martwić resztą czy zostawić, czy nie.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
Witaj
|
You have to register before you can post on our site.
|
|