Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,

Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD. Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami. Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach.

Z poważaniem,
Zespół OpenTTD Polska.
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
INNE Narzędzia do automatycznej generacji rzeczywistych map
#21
Zasadniczo możesz zapisać do pliku bitmapę z tego mojego scenariusza, zaimportować do edytora obrazków (gimp, paint itp) i tam zmienić rozmiar na 2x większy, a taką powiększoną mapę (będzie mniej szczegółowa niż bitmapa 4096x4096 generowana bezpośrednio) zaimportować jako nowy scenariusz. Z tym że będzie to "goła" mapa bez miast i przemysłu, który zazwyczaj robi się ręcznie w edytorze.
Ten wątek jest o specjalnej poprawce do kodu openttd który pozwala na zaimportowanie miast, rzek, napisów, lasów i przemysłu z plików tekstowych.
Odpowiedz
#22
Tylko taką mapę wysokościową już mam, i nie chcę zmieniać choć nie posiada rzek. Starałem się wykorzystać ten sposób na rozmieszczenie miast, no i rzek. Wystarczyło by mi aby pojawiły się napisy w odpowiednich miejscach na mapie gdzie dane miasta się znajdują, ponieważ na takiej dużej mapie ciężko złapać orientacje a chciałem zrobić to precyzyjnie, nie "na oko". Potem gdy będę miał wszystko na miejscu, łatwo mi będzie już ręcznie usytuowywać miasta korzystając z map jako wzorca.
Odpowiedz
#23
(25-09-2017, 17:03)Jasina napisał(a): Wystarczyło by mi aby pojawiły się napisy w odpowiednich miejscach na mapie gdzie dane miasta się znajdują, ponieważ na takiej dużej mapie ciężko złapać orientacje a chciałem zrobić to precyzyjnie, nie "na oko". Potem gdy będę miał wszystko na miejscu, łatwo mi będzie już ręcznie usytuowywać miasta korzystając z map jako wzorca.

No to bierz skompilowaną wersję z pierwszego posta, i tam komendą import_towns.txt importujesz rzeczy z pliku tekstowego.
Korzystając z http://ade.se/ttd/scenario-import-tool możesz taki plik z miastami wygenerować automatycznie z bazy danych.
Odpowiedz
#24
Cześć, grając w twój scenariusz zamarzyło mi się zrobienie podobnego na podstawie mniejszego obszaru, by uzyskać większą szczegółowość - chciałbym zagrać w znanej mi części Polski i odtworzyć ją jak najwierniej - z mapą wysokości, rzekami i jeziorami, lasami, drogami, miastami i wsiami. Czytam różne informacje zawarte na tt-forums, natrafiam jednak na samym początku na problem - próbując importować dane o wysokości pobrane z http://srtm.csi.cgiar.org/srtmdata/ MicroDEM zdaje się nie wyrabiać - po półtorej godziny przetworzył tylko 2% i nie wyglądało by miało się posunąć dalej, wygląda na to, że mój komputer nie poradzi sobie z tak wielkim plikiem - znasz inne źródło danych? GEarth z pluginem już nie funkcjonuje.
Dalej - gdyby udało mi się zaimportować w jakiś sposób dane czy to jest możliwość użycia twojego skryptu by zamiast importować miasta stawiał w ich miejsce Sign z nazwą + wielkością? Chciałbym mieć większą kontrolę nad stawianymi miastami. Ostatecznie jednak mogę kasować zaimportowane miasta i stawiać je po swojemu.
I jeszcze - czy masz jakieś praktyczne info jak wykorzystać skrypt do automatycznego zaimportowania lasów?

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#25
@kami: ja udostępniłem mapę wysokości Polski w dużej rozdzielczości - https://openttd-polska.pl/Thread-Mapy-Ma...i-by-pAter
Odpowiedz
#26
(20-05-2014, 23:21)McZapkie napisał(a):
Skompilowana wersja 1.5.0 pod Win32 zawierająca powyższe a także zoomx16:
http://149.156.194.203/~mczapkie/Train/T...import.zip
Witam! Czy można skądś pobrać skompilowaną nowszą wersję dla Windows. Ta nie działa nowymi skryptami i FIRS 3,4.
Odpowiedz
#27
Niestety nie mam kompilatora pod windows. Jeśli ktoś ma takowy, to kod źródłowy zaktualizowany do obecnej wersji openttd jest tu: http://149.156.194.203/~mczapkie/Train/T...e_cmds.cpp
Odpowiedz
#28
Wersja pod OpenTTD 12.2:
https://www.dropbox.com/s/zmsabsiei81mfd...2.cpp?dl=1

Sprawdzane na Xubuntu 20.04.
Odpowiedz
#29
(22-07-2022, 16:57)pAter napisał(a): Wersja pod OpenTTD 12.2:
https://www.dropbox.com/s/zmsabsiei81mfd...2.cpp?dl=1

Sprawdzane na Xubuntu 20.04.
A nie masz tego skompilowanego pod windowsy?
Odpowiedz
#30
(19-09-2022, 14:34)McZapkie napisał(a):
(22-07-2022, 16:57)pAter napisał(a): Wersja pod OpenTTD 12.2:
https://www.dropbox.com/s/zmsabsiei81mfd...2.cpp?dl=1

Sprawdzane na Xubuntu 20.04.
A nie masz tego skompilowanego pod windowsy?

Nie mam, zawsze kompilowałem pod linuksem.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
[-]
Witaj
You have to register before you can post on our site.

Login/Adres e-mail:


Hasło:





[-]
Zamknięcie forum OpenTTD Polska
Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,
Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD. Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami. Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach.
Z poważaniem,
Zespół OpenTTD Polska.

[-]
Discord

[-]
Ostatnie posty
Projekt polskie budynki
Tak, zamierzam wrzuc...McZapkie — 16:19
Projekt polskie budynki
Postanowiłem zrewi...pAter — 12:10
Projekt polskie budynki
Postanowiłem zrewita...McZapkie — 00:48
Europa Centralna V4 [16384x16384]
Niestety strona któr...McZapkie — 00:36
Polish Train Set
Mam propozycję zmian...gustlik — 12:32