Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,

Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD. Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami. Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach.

Z poważaniem,
Zespół OpenTTD Polska.
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moje własne super skrzyżowanie
#1
Po pierwsze chciałbym się przywitać.
Wczoraj pierwszy raz zagrałem na MP, jako że jestem nowy to chciał bym się pochwalić swoją najlepszą konstrukcją jaką udało mi się stworzyć w grze SP.
Założenia:
Stworzyć skrzyżowanie, dwa wjazdy i wyjazdy w każdym z czterech kierunków
Przejazd pociągów z maksymalną prędkością, zasada 2x 45 stopni
Wszystko dla pociągów 2+12

Oto wynik: http://www.wrzuta.pl/obraz/3WRzpGqi5W/
[Obrazek: 2x2]


Niestety wydajność nie poszła w parze z prostotą i wielkością rozwiązania, ale wynik 200 pociągów na miesiąc jest chyba wynikiem imponującym. Proszę o opinie.
Odpowiedz
#2
Nie wiem jak reszta ale ja nie widze obrazka Tongue rehost plx
Odpowiedz
#3
Ja widze obrazek, robota niezla, jednak 200 pociagow, to nieda sie ukryc przy normalnej grze nie jest imponujacy Smile spec od megakonstrukcji to tj gdzie przepustowosc wynosi 300+(ograniczenie)
Odpowiedz
#4
Big Grin 
(08-04-2009, 18:44)Sander napisał(a): Ja widze obrazek, robota niezla, jednak 200 pociagow, to nieda sie ukryc przy normalnej grze nie jest imponujacy Smile spec od megakonstrukcji to tj gdzie przepustowosc wynosi 300+(ograniczenie)

Chciał bym to zobaczyć Big Grin, oczekuje na obrazek Big Grin.

Najfajniejsze w moim rozwiązaniu jest to że tylko w czterech miejscach pociągi muszą zwolnić na zakrętach do 420. A każdy inny zakręt mogą brać z pełną prędkością.

Zresztą ilość jest zależna od różnych czynników, po skończeniu konstrukcji okazało się że największy problem mam z podwójnymi trasami dojazdowymi niż z samym skrzyżowaniem. Nie dało się już puścić więcej pociągów na te trasy.
Odpowiedz
#5
swego czasu tez miałem przyjemność postawić spore skrzyżowanko.
[IMG=http://img25.imageshack.us/img25/316/tjlaniespakcyjna8mylip2b.png][/IMG]

skrzyżowanie mojego autorstwa z małymi poprawkami o ile pamiętam to niemca (lecz pamięć ma bywa zawodna i mylić się mogę)
Odpowiedz
#6
Bardzo ładne skrzyżowanie Smile, oczekuje na następne.

Widzę dwa tory w każdym kierunku i zastanawiam się czy łączenia skrętów z możliwością zmiany toru to dobry pomysł. Załóżmy że dwa pociągi wjeżdżające na skrzyżowanie chcą skręcić w prawo, jeden jedzie torem Lewym a drugi torem Prawym. Pociąg z L toru skręca i zmienia też swój tor na P, blokują tym samym możliwość skrętu pociągowi na torze P. Czy nie lepszym rozwiązaniem było by usuniecie kawałka toru i uniemożliwiającego takiego manewru?
Odpowiedz
#7
Widzę, że cię bardzo skrzyżowania interesują. Zajrzyj tutaj, znajdziesz tam różne konstrukcje, między innymi skrzyżowania.
Odpowiedz
#8
Fajne, szkoda że nie użyłeś PBSów, byłoby o połowę mniej sygnalizacji.
Odpowiedz
#9
Witam,
Jak zawsze z chęcią zapoznałem się z nowym rozwiązaniem. Gratuluję ciekawego pomysłu. Najważniejsze, że działa Wink

Sander wspomniał o moich rozwiązaniu. Podczas jednej z rozgrywek zainspirowany rondami turbinowymi zrobiłem coś takiego.

//
Ciężko określić jaka jest wydajność takiego rozwiązania bo limit 300 pociągów nie dał możliwości tego sprawdzenia. Ogólnie całkiem płynnie wszystko na tym śmigało. Chyba największym minusem jest jego rozmiar przez co pociągi nadkładają sporo drogi żeby go pokonać.

Zachęcam do dalszej pracy nad nowymi rozwiązaniami. Jak coś uda Ci się wykombinować to wrzuć na forum, z chęcią zobaczę. pzdr
Odpowiedz
#10
(14-04-2009, 14:07)tj+ napisał(a): Ciężko określić jaka jest wydajność takiego rozwiązania bo limit 300 pociągów nie dał możliwości tego sprawdzenia. Ogólnie całkiem płynnie wszystko na tym śmigało. Chyba największym minusem jest jego rozmiar przez co pociągi nadkładają sporo drogi żeby go pokonać.

Obawiam się że przy dużej ilości pociągów mogą się pojawić kłopoty przy samy wjeździe, ja by dodał z każdego toru oddzielny prawo i lewo skręt tak by pociągi nie musiały przecinać kierunku na wprost i siebie nawzajem.

Poza tym bardzo ciekawe rozwiązanie czekam na kolejne wersje Big Grin.
Odpowiedz
#11
Dawno temat się nie ruszył Tongue.
Przedstawiam trzy ciekawe rozwiązania, na początek coś małego i niepozornego ale dosyć wydajnego:
[Obrazek: zrzut_ekranu3]
Zalety: jest stosunkowo małe, może przyjąć duży ruch, doskonale się sprawuje ze skaldami 10-ciowagonowymi
Wady: 2 na 3 przypadki lewoskręt blokuje inny lewoskręt


[Obrazek: zrzut_ekranu2]
Zalety: duża przepustowość ruchu, dużo krótszy lewoskręt niż w klasycznej koniczynie, długości tunelu to 3 pola
Wady: Sztywna konstrukcja ciężko modyfikowalna


[Obrazek: zrzut_ekranu1]
Jest to większa wersja skrzyżowania powyżej, ciężko porównać je do czegoś innego więc postawie je do oceny innych. skrzyżowanie przy dużym ruchu sprawowało się nieźle.
Odpowiedz
#12
Ja robię mniej wyrafinowane, bo krzyżówka na 40 wagonów zajeła by pół plansz a poza tym nie mam tylu pociągów bo jeden bierzeSmile!!!
Odpowiedz
#13
w końcu znalazłem miejsce, w którym mógłbym się pochwalić Wink
[Obrazek: szczebrzeszynmorskitran.th.png]
Odpowiedz
#14
a czy nie lepiej nie budować takich molochów, tylko skrzyżowania normalne (do 5 pociągów Big Grin ) ?
Odpowiedz
#15
(11-06-2009, 16:18)buczek93 napisał(a): a czy nie lepiej nie budować takich molochów, tylko skrzyżowania normalne (do 5 pociągów Big Grin ) ?

Nam glownie chodzi o to, zeby skrzyzowanie mialo jak najwieksza przepustowosc. Im wiecej pociagow przejedzie mniejszym czasie tym wiecej kasy zarobia...
Odpowiedz
#16
Nie da sie ukryc ze wartosc firmy przewaznie jest ponad 1kkk Smile
Odpowiedz
#17
(12-06-2009, 08:55)mouse napisał(a): Nam glownie chodzi o to, zeby skrzyzowanie mialo jak najwieksza przepustowosc. Im wiecej pociagow przejedzie mniejszym czasie tym wiecej kasy zarobia...

tak sobie myslalem ostatnio, czy by na kazda linie nie robic odsobnych torow. to moim zdaniem jest maxymalizacja efektywnosci. nie trzeba sie glowic ile pocaigow przejedzie przez skrzyzowanie, bo ich nie ma.
Odpowiedz
#18
Dobre Big Grin
Przypuscmy, ze mamy 200 pociagow, jesli zalozymy, ze kazdy obsluguje inne stacje to wyobraz sobie warunki na mapie. A co wtedy jak 2 graczy gra? Totalna masakra...
Dla nas sztuka jest to, zeby miec jak najwiecej maszyn, jak najmniej torow (z tym nie koniecznie ale chodzi o minimalizacje kosztow i styl ukladania torow) a potem to opanowac przez redukowanie zbednych skrzyzowan, skracanie tras, rozwiazywanie problemow z zatorami itp.
Ta ostatnia czesc jest dla mnie najlepsza, wtedy nie buduje nic (prawie nic) tylko zarzadzam ruchem Tongue
Odpowiedz
#19
jak gram na singlu to tez sie bawie i czesto, gesto tak robie jak ty, uwielbiam sie patrzyc na skrzyzowania i rozwiazywac problemy... ale na multi na mapach powyzej 500x500 buduje osobne tory na kazda linie, zawsze wygrywam, nawet, gdy zaczne grac kilka lat po innych graczach.
Odpowiedz
#20
wpadnij na serwer, chętnie popatrzę jak budujesz
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
[-]
Witaj
You have to register before you can post on our site.

Login/Adres e-mail:


Hasło:





[-]
Zamknięcie forum OpenTTD Polska
Szanowni użytkownicy OpenTTD Polska,
Chcielibyśmy Was poinformować, że po wielu latach działalności, nasze forum zostanie wyłączone za 3 miesiące (koniec lipca 2023), a 9 miesięcy później zostanie całkowicie usunięte. Zdecydowaliśmy się na tę decyzję z powodu spadku aktywności użytkowników oraz zmian w sposobie interakcji i dzielenia się wiedzą w społeczności OpenTTD. Chcemy jednak podkreślić, że nie kończymy naszej działalności całkowicie. Nadal będziemy dostępni na Discordzie oraz Facebooku, gdzie będziemy mieli nadzieję kontynuować rozmowy i dzielić się wiedzą zainteresowanymi graczami. Dziękujemy Wam za lata aktywności na naszym forum i mamy nadzieję, że będziemy mogli kontynuować naszą współpracę w innych miejscach.
Z poważaniem,
Zespół OpenTTD Polska.

[-]
Discord

[-]
Ostatnie posty
Projekt polskie budynki
Tak, zamierzam wrzuc...McZapkie — 16:19
Projekt polskie budynki
Postanowiłem zrewi...pAter — 12:10
Projekt polskie budynki
Postanowiłem zrewita...McZapkie — 00:48
Europa Centralna V4 [16384x16384]
Niestety strona któr...McZapkie — 00:36
Polish Train Set
Mam propozycję zmian...gustlik — 12:32