12-11-2022, 17:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2022, 08:10 przez yazalo.
Powód edycji: drobne
)
Wersja 1.0.0 z 10.11.2022 (GitHub) dostępna na Bananach!
Po długim czasie nieaktywności, wracam z wersją 1.0.0
! A spowodował to @LaChupacabra, namawiając mnie do wprowadzenia poprawek w secie
Najnowsza wersja dostała numerek 1, bo udało mi się pozbyć "skrzynek-niespodzianek", czyli obiektów które planowałem dodać najszybciej, jak to możliwe. Pojawiło się też kilka nowych, nie planowanych wcześniej obiektów i innych zmian. Cała lista nowości poniżej:
Nowe obiekty
W secie pojawiło się sześć zupełnie nowych latarń morskich: 3 z Polski, oraz 3 z innych krajów. Być może w przyszłości set wyewoluuje do "Bałtyckich Latarni Morskich"
. Nowe obiekty:
Na dole: Polskie latarnie morskie:
Ulepszone animacje
Wszystkie latarnie otrzymały nowe, ulepszone animacje światła.
Warto wiedzieć, że w rzeczywistości światło nie we wszystkich latarniach się obraca. W niektórych z nich zwyczajnie zapala się i gaśnie. W miarę możliwości (oraz w miarę dostępności informacji na ten temat w internecie) zaprogramowałem latarnie tak, jak w rzeczywistości.
Przykładowa animacja obrotu światła (Jarosławiec):
Przykładowa animacja światła "mrugającego" (Czołpino):
Specjalna animacja jest dodana w latarni Gdańsk Nowy Port
.
Nowe widoki obiektów
Przygotowałem po kilka widoków dla niektórych obiektów.
Jedną z tych latarni była Jastarnia: Narysowałem alternatywną wersję, nieco większą niż według skali, ponieważ ta obecna (na co zwrócił mi uwagę LaChupacabra) gorzej pasowała do innych obiektów w grze. Dodałem też wersję z pagórkiem:
Zanim zaczęto budować latarnie morskie, drogi statkom oświetlały ognie rozpalane na brzegu morza, często umieszczone na wysokości (wtedy nazywane blizami). W secie znajdowała się jedna bliza, teraz jest ich więcej:
Poprawki w obecnych rysunkach
Kilka z obecnych rysunków wymagało poprawek. Do najważniejszych należą:
Nowe parametry
W wyniku wcześniej wymienionych zmian, powstało też klika nowych parametrów. Obecna lista parametrów wygląda tak: [url=https://i.ibb.co/P9JwBWQ/Parametry.png][/url]
Korzystając z okazji, opiszę je wszystkie.
Pierwsze trzy parametry (obecne już w poprzedniej wersji):
Aktualna lista parametrów wygląda nieco inaczej i jest na tyle przejrzyście opisana, że nie wymaga dodatkowych wyjaśnień.
Na pewno zmieniło się coś jeszcze, ale w tym momencie nie przypominam sobie, co
Nową wersję setu opublikowałem 10.11 na GitHubie, a od dzisiaj można ją znaleźć na Bananach (w wewnętrznym menu pobierania dodatków w OpenTTD) wpisując: Polish Lighthouses
Po długim czasie nieaktywności, wracam z wersją 1.0.0

Najnowsza wersja dostała numerek 1, bo udało mi się pozbyć "skrzynek-niespodzianek", czyli obiektów które planowałem dodać najszybciej, jak to możliwe. Pojawiło się też kilka nowych, nie planowanych wcześniej obiektów i innych zmian. Cała lista nowości poniżej:
Nowe obiekty
W secie pojawiło się sześć zupełnie nowych latarń morskich: 3 z Polski, oraz 3 z innych krajów. Być może w przyszłości set wyewoluuje do "Bałtyckich Latarni Morskich"

![[Obrazek: Nowe.png]](https://i.ibb.co/qjP55Bz/Nowe.png)
Na dole: Polskie latarnie morskie:
- Nowa latarnia morska z Rozewia (Rozewie II)
- Latarnia morska z Sopotu
- Latarnia morska Gdańsk Nowy Port
- Latarnia morska z Rønne (Bornholm, Dania)
- Latarnia morska z Dueodde (Bornholm, Dania)
- Latarnia morska z Bałtyjska (Obwód Kaliningradzki, Rosja Královecký Kraj, Czechy
)
Ulepszone animacje
Wszystkie latarnie otrzymały nowe, ulepszone animacje światła.
Warto wiedzieć, że w rzeczywistości światło nie we wszystkich latarniach się obraca. W niektórych z nich zwyczajnie zapala się i gaśnie. W miarę możliwości (oraz w miarę dostępności informacji na ten temat w internecie) zaprogramowałem latarnie tak, jak w rzeczywistości.
Przykładowa animacja obrotu światła (Jarosławiec):
![[Obrazek: jaroslawiec.gif]](https://i.ibb.co/2qXbx6C/jaroslawiec.gif)
Przykładowa animacja światła "mrugającego" (Czołpino):
![[Obrazek: czolpino.gif]](https://i.ibb.co/cwYTY62/czolpino.gif)
Specjalna animacja jest dodana w latarni Gdańsk Nowy Port

Nowe widoki obiektów
Przygotowałem po kilka widoków dla niektórych obiektów.
Jedną z tych latarni była Jastarnia: Narysowałem alternatywną wersję, nieco większą niż według skali, ponieważ ta obecna (na co zwrócił mi uwagę LaChupacabra) gorzej pasowała do innych obiektów w grze. Dodałem też wersję z pagórkiem:
![[Obrazek: Jastarnia.png]](https://i.ibb.co/6y6cyV3/Jastarnia.png)
Zanim zaczęto budować latarnie morskie, drogi statkom oświetlały ognie rozpalane na brzegu morza, często umieszczone na wysokości (wtedy nazywane blizami). W secie znajdowała się jedna bliza, teraz jest ich więcej:
![[Obrazek: Bliza.png]](https://i.ibb.co/GswVJnb/Bliza.png)
Poprawki w obecnych rysunkach
Kilka z obecnych rysunków wymagało poprawek. Do najważniejszych należą:
- "uspokojenie" koloru ścian latarni ze Świnoujścia (wg pomysłu LaChupacabry),
- modyfikacja laterny (górnej części latarni) ze Stilo,
- zmniejszenie kontrastu fragmentów latarni z Niechorza,
- poprawki laterny i perspektywy w latarni z Helu.
Nowe parametry
W wyniku wcześniej wymienionych zmian, powstało też klika nowych parametrów. Obecna lista parametrów wygląda tak: [url=https://i.ibb.co/P9JwBWQ/Parametry.png][/url]
Korzystając z okazji, opiszę je wszystkie.
Pierwsze trzy parametry (obecne już w poprzedniej wersji):
- Tylko edytor scenariuszy - włączenie powoduje, że obiekty z setu dostępne są tylko z poziomu Edytora Scenariuszy
- Nieusuwalne obiekty - pozwala wybrać, których obiektów z setu nie da się wyburzyć
- Obiekty zawsze dostępne - wyłącza ograniczenia czasowe dostępności latarni (normalnie, są one dostępne wg rzeczywistych lat wybudowania)
- Fikcyjne animacje w latarniach ze światłem stałym - na razie w secie jest jedna latarnia, świecąca światłem stałym (Rozewie II). Włączenie tego parametru powoduje, że zaczyna ona "mrugać". W przyszłości parametr będzie też włączał animacje dla innych latarni ze światłem stałym.
- Bazowa prędkość animacji - jest ona różna w poszczególnych latarniach (taka, jak w rzeczywistości, lub podobna). To ustawienie pozwala ujednolicić tę bazową prędkość.
- Mnożnik prędkości animacji - pozwala dodatkowo spowolnić lub przyspieszyć animacje światła.
Aktualna lista parametrów wygląda nieco inaczej i jest na tyle przejrzyście opisana, że nie wymaga dodatkowych wyjaśnień.
Na pewno zmieniło się coś jeszcze, ale w tym momencie nie przypominam sobie, co

Nową wersję setu opublikowałem 10.11 na GitHubie, a od dzisiaj można ją znaleźć na Bananach (w wewnętrznym menu pobierania dodatków w OpenTTD) wpisując: Polish Lighthouses