![]() |
INNE Polskie latarnie morskie - Wersja do druku +- OpenTTD #Polska - Polskie forum gry OpenTTD (https://openttd-polska.pl) +-- Dział: OpenTTD (https://openttd-polska.pl/forumdisplay.php?fid=1) +--- Dział: Dodatki (https://openttd-polska.pl/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: INNE Polskie latarnie morskie (/showthread.php?tid=2465) Strony:
1
2
|
Polskie latarnie morskie - yazalo - 01-02-2021 Polskie latarnie morskie Set polskich latarni morskich, autorstwa yazalo. If you don't speak Polish, look here Aktualna wersja: 1.0.1 Dostępna na BaNaNaS: TAK ![]() Licencja: GPL v3 lub CC-BY-SA 4.0 GitHub (kod źródłowy): https://github.com/yazalo/Polish-Lighthouses Pobierz plik NewGRF: Polish_Lighthouse_Set_1.0.1.grf Wszelkie zauważone błędy, rzeczy, które można poprawić, lub pomysły na ulepszenie NewGRF'a najlepiej zgłosić w tym wątku, albo w wiadomości prywatnej do mnie ![]() Latarnie są, oczywiście, dodane do gry jako obiekty. Wszystkie latarnie są wykonane w tej samej skali. Lata dostępności pokrywają się z oryginalnymi latami budowy. Światło latarń w grze jest zaprogramowane tak, jak w ich prawdziwych odpowiednikach (w miarę możliwości moich i OpenTTD). Poprzednie wersje dostępne na: https://github.com/yazalo/Polish-Lighthouses/releases Lista elementów w secie: Kod: Gotowe: Udostępniam ten plik na licencjach GPL v3 oraz CC-BY-SA 4.0: To znaczy m. in., że możesz wykorzystać elementy dodatku (rysunki, fragmenty kodu) w swoim NewGRFie, ale musisz wtedy zaznaczyć że ja (yazalo) jestem jednym z autorów. Musisz również udostępnić swoje dzieło na licencji takiej samej jak jedna z tych, bądź kompatybilnej. Pełny tekst licencji jest podlinkowany wcześniej w tym poście. RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 03-02-2021 Oryginalny pierwszy post: Cytat:Na początek, trochę historii: Wszyscy na pewno już przeczytali historię, więc ogłaszam, że powstał pierwszy set: Polskie latarnie morskie ![]() Latarnie są, oczywiście, dodane do gry jako obiekty. Wszystkie latarnie są wykonane w tej samej skali. Lata dostępności pokrywają się z oryginalnymi latami budowy. Światło latarń w grze jest zaprogramowane tak, jak w ich prawdziwych odpowiednikach (w miarę możliwości OpenTTD). To mój pierwszy NewGRF, więc nie będzie na pewno idealny. Jeśli ktoś znajdzie błędy w moich rysunkach, albo kodzie (lub po prostu ktoś będzie uważał że coś można zrobić lepiej ![]() ![]() Oprócz latarń morskich, planuję także dodać takie elementy jak:
Wersja beta do ściągnięcia bezpośrednio z posta pojawi się niebawem tutaj ![]() W następnym poście: Wyjaśnienie dot. dat budowy ![]() RE: Polskie latarnie morskie - pAter - 03-02-2021 Myślę, że latarnie morskie to na tyle mało skomplikowane obiekty (pod względem zaprogramowania ich), że to świetny pomysł na naukę tworzenia NewGRF. Przy okazji możesz umieścić pliki źródłowe na GitHubie i poćwiczyć działanie gita ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 04-02-2021 (03-02-2021, 01:22)pAter napisał(a): Myślę, że latarnie morskie to na tyle mało skomplikowane obiekty (pod względem zaprogramowania ich), że to świetny pomysł na naukę tworzenia NewGRF. Przy okazji możesz umieścić pliki źródłowe na GitHubie i poćwiczyć działanie gita Właśnie tak zamierzam zrobić, całość udostępnię na licencji GPL, ale to w momencie, gdy już skończę te podstawy (tak jak pisałem ![]() Obiecane wyjaśnienie dat budowy: Mam problem z datami budowy. Mam nadzieję, że kiedy projekt osiągnie pewien stopień zaawansowania, latarnie trafią na mapę Polski ![]() Automatycznie nasuwa się pytanie: Co w takim razie z innymi latarniami? Przecież one też dawniej wyglądały inaczej niż obecnie. W związku z tym, w późniejszych wersjach setu zamierzam stworzyć również stare sprite'y latarni morskich, które zostały potem przebudowane z wyglądu, który miały dawniej. Jednak latarnie, które istniały historycznie, a obecnie są zniszczone, nie będą burzone w grze. Przez to rozważam też opcję, żeby każdą latarnię morską (np. Kołobrzeg z lat <1909, 1909-1945 i z czasów współczesnych) umieścić w grze jako osobny obiekt. To rozwiązanie ma kilka wad:
![]() w następnym poście: zrzuty ekranu z gry z latarniami RE: Polskie latarnie morskie - pAter - 04-02-2021 (04-02-2021, 07:16)yazalo napisał(a):(03-02-2021, 01:22)pAter napisał(a): Myślę, że latarnie morskie to na tyle mało skomplikowane obiekty (pod względem zaprogramowania ich), że to świetny pomysł na naukę tworzenia NewGRF. Przy okazji możesz umieścić pliki źródłowe na GitHubie i poćwiczyć działanie gita Skoro już jesteśmy przy licencjach i rozpoczynasz nowy projekt, to poczytaj o licencjach Creative Commons, które pozwalają na nieco bardziej precyzyjne określenie warunków wykorzystywania, niż GPL: https://creativecommons.pl/poznaj-licencje-creative-commons/ Np. ja swoją mapę Polski udostępniam na CC BY-NC-SA - https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pl Każdy może ją za darmo pobrać i udostępniać innym. Można ją zmodyfikować, następnie udostępnić, ale wykorzystywać do celów wyłącznie niekomercyjnych. Należy również określić, że autorem oryginalnej mapy jestem ja (w przypadku NewGRFa z latarniami autora można umieszczać bezpośrednio na grafikach, tak jak to jest w secie PKP, PolRoad, czy Polskich Budynków). Dodatkowo, modyfikacje mojej mapy należy udostępniać na tej samej licencji. Brzmi podobnie do GPL, jednak tutaj kluczową różnicą jest właśnie możliwość wykorzystywania wyłącznie do celów niekomercyjnych - zarówno mojej mapy, jak i jej modyfikacji. (04-02-2021, 07:16)yazalo napisał(a): Obiecane wyjaśnienie dat budowy: Wiesz już więc, że tworzenie dodatków do tej gry to sztuka kompromisów ![]() ![]() W przypadku twoich latarni sugerowałbym tworzenie tych, które istniały w okresie np. od 1918 roku - daj swobodę nie tylko graczom, ale i twórcom scenariuszy, bo nie każdy rozpoczyna grę od 1950 r. Z renowacjami jest problem taki, że ciężko, aby scenariusz z automatu usuwał jakąś i zastępował ją inną. Trzeba szukać kompromisu i ja osobiście wolałbym widzieć współczesną wersję, niż historyczną (i jeśli jest taka możliwość, to tylko te istniejące do dziś mogłyby mieć flagę IRREMOVABLE). Jednak kto wie, czy w przyszłości któryś z GameScriptów nie będzie miał zaimplementowanego jakiegoś buildera obiektów podobnego do tego: Industry Builder. Ale jak by nie było, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby narysować kilka wersji historycznych jednej latarni. Myślę, że każdy gracz już sam mógłby sobie wybrać, czy chce starą latarnię usunąć, czy nową postawić obok ![]() RE: Polskie latarnie morskie - LaChupacabra - 05-02-2021 Hej yazalo! (03-02-2021, 00:58)yazalo napisał(a): To mój pierwszy NewGRF, więc nie będzie na pewno idealny (...) Zawsze będziesz mógł wrzucić z czasem jakąś aktualizację. ![]() Mówi się, że obiekty są najprostszymi dodatkami newGRF i że najłatwiej je stworzyć. Aby nie było za prosto napiszę parę uwag. ![]() Może wiesz, może nie, istnieje już jeden dodatek z latarniami morskimi i innymi obiektami. Łatwo go znaleźć po świetnie dobranej nazwie... SuperCars. ![]() Set jako jeden z nielicznych ma też dodany opis do każdego obiektu - też mógłbyś coś takiego załączyć. Wadą, typową dla wielu setów obiektów jest bezsensownie rozciągnięte okno podglądu - proszę, zwróć na to uwagę. Co prawda okno i tak dostosuje rozmiar do najmarniej zrobionego setu, ale sądzę, że warto zachować dobry poziom. Możliwość usuwania latarni Jeśli nie będzie to problemem, myślę, że dobrze by było dać opcję włączającą / wyłączającą nieusuwalność latarni. Na serwerze dobrze by było aby były nieusuwalne, ale w grze solo to ograniczenie może być wkurzające. Tym pierwotnym latarniom nie dawałbym w ogóle tego ograniczenia. Przebudowy latarni Jestem tego samego zdania co pAter: w grze najlepiej umieścić to co widać współcześnie - osoby, które widziały obiekt na żywo łatwiej będzie go rozpoznać niż nieznaną wersję historyczną. Natomiast ewentualne wcześniejsze wersje mogą być również dostępne i zmieniać się z czasem, tak jak ma to miejsce z wyglądem stacji huty ISR czy japońskich stacji. Nie dawałbym jednak automatycznej aktualizacji (chyba, że opcjonalnie) - czasami dawny wygląd może być ciekawszy - niech gracz zadecyduje czy będzie chciał odnowić latarnie np. nadbudowując ją. Obiekty mogą pozwalać na nadbudowanie lub nie. Nadbudowa też może wiązać się z kosztami, a może być za darmo. GarryG zrobił w kilku miejscach ten błąd, że nadbudowując niektóre obiekty można coś zarobić. ![]() Koszty Dość ważny element. Warto tutaj za punkt odniesienia wybrać dodatek City Objects. Tam proporcje - to one są najważniejsze - kosztów są dość dobrze dobrane. To istotne, gdy ktoś chce podnieść koszty budowy obiektów, w tym wieżowców jak Taipei 101 czy Empire State Building z tego dodatku, aby były bardziej adekwatne. Sir Tocznet kiedyś dodał ten dodatek i za budowe nowej siedziby na jego serwerze płaciło się setki milionów. Tylko latarnie czy coś więcej? Jeśli chciałbyś, aby set zawierał też inne obiekty, warto by było abyś odpowiednio podzielił te elemenenty między zakładki. Ostatnio GarryG zrobił porządek ze swoimi dodatkami i wyszło to naprawde nieźle. (zobacz) Nazwa dodatku Ważne jest, aby dodatek używał tej samej nazwy zarówno w oknie pobierania jak i w oknie ustawień NewGRF. Używanie innych np. spolszczonych wersji nazw naprawdę jedynie utrudnia ich wyszukanie po pobraniu. Btw. Nazwy nienarodowe są moim zdaniem przyjemniejsze w użyciu, bardziej uniwersalne. Oznaczenie wersji w nazwie Jest to ważne, gdy potrzebujesz mieć widok wszystkich wersji dodatków. W przypadku wielu dodatków panuje straszny chaos i brak konsekwencji w oznaczeniach. Najgorzej jest w dodatkach Garry'ego. Odnaleźć się w nich to koszmar. Naprawdę warto już na początku wybrać styl oznaczeń i trzymać się go. Każda wersja powinna być inaczej oznaczona, również te które publikowałbyś w ramach testów. Kiedyś Tadeusz opublikował dwie różne wersje PKP 2.0.12 - do dziś niektóre save'y mam popsute. Popularne są oznaczenia w stylu 0.0.1 / 0.0.1a / 0.0.1-alpha-1 lub 0.1 / 1.0 / 1.0a (literki lub alpha/beta często są oznaczeniami wersji testowych, nieoficjalnych) Powodzenia ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 05-02-2021 Wow, dzięki wam za tyle porad! ![]() ![]() Licencje (04-02-2021, 14:01)pAter napisał(a): Skoro już jesteśmy przy licencjach i rozpoczynasz nowy projekt, to poczytaj o licencjach Creative Commons, które pozwalają na nieco bardziej precyzyjne określenie warunków wykorzystywania, niż GPL: https://creativecommons.pl/poznaj-licencje-creative-commons/Przeczytałem poradnik tutaj, zajrzałem też na kilka stron poświęconych licencjonowaniu. Nie chcę stosować tej licencji, ponieważ to uniemożliwi wykorzystanie fragmentów NewGRFa w innych dodatkach, udostępnianych w większości na warunkach GPL. Ponadto: planetmaker napisał(a):This choice excludes the NewGRF also from being included in cover-DVDs of computer magazines and alike which ship e.g. OpenTTD bundled with base sets and a hand-selected set of NewGRF.Zastanawiam się, czy dodatkowo nie udostępnić tego na licencji CC-BY-SA, jeśli ktoś będzie chciał wykorzystać to w projektach licencjonowanych w ten sposób. Możliwość usuwania latarni (05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Jeśli nie będzie to problemem, myślę, że dobrze by było dać opcję włączającą / wyłączającą nieusuwalność latarni. (04-02-2021, 14:01)pAter napisał(a): jeśli jest taka możliwość, to tylko te istniejące do dziś mogłyby mieć flagę IRREMOVABLE). Myślę, że każdy gracz już sam mógłby sobie wybrać, czy chce starą latarnię usunąć, czy nową postawić obokJeszcze wczoraj stworzyłem parametr, który odpowiada za nieusuwalność obiektów. Jest on na razie typu on/off, ale w skoro i tak już istnieje, równie dobrze mogę zmienić go na taki z dostępnymi trzema opcjami: Nieusuwalne obiekty: (żadne)/(istniejące latarnie morskie)/(wszystkie) Prawdopodobnie tak właśnie zrobię, dla wczesnych scenariuszy. Dodałem również parametr pozwalający włączyć/wyłączyć flagę ONLY_SE, dzięki czemu latarnie mogą być dostępne tylko z poziomu Edytora scenariuszy. To zapobiegnie ośmiu identycznym latarniom obok siebie w grze wieloosobowej ![]() Przebudowa latarni (04-02-2021, 14:01)pAter napisał(a): Z renowacjami jest problem taki, że ciężko, aby scenariusz z automatu usuwał jakąś i zastępował ją inną.Właśnie dlatego zastanawiam się, czy nie wprowadzić tego jako jeden obiekt, który do (np.) 1962 roku będzie miał określony wygląd, a potem inny. To jest możliwe i nietrudne do zrobienia, za pomocą funkcji current_year. (Obiekt sam się zmienia.) Jednak: (05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Nie dawałbym jednak automatycznej aktualizacji (chyba, że opcjonalnie) - czasami dawny wygląd może być ciekawszy - niech gracz zadecyduje czy będzie chciał odnowić latarnie np. nadbudowując ją.Nie wiem jak działa ta nadbudowa, kiedy odzyskam komputer, spróbuję to rozgryźć. Dobrze rozumiem że jeden obiekt może być nadbudowany innym, konkretnym? Uwaga: nowy pomysł ![]() Wpadłem teraz na pomysł współpracujących ze sobą parametrów, które postaram się zrealizować: Dostępność latarni: (zawsze)/(wg rzeczywistych dat) i Przebudowane latarnie: (stary wygląd latarni dostępny jako osobny obiekt)/(automatyczna przebudowa wg rzeczywistych dat) Opis: Połączenie opcji "Automatyczna przebudowa" i opcji "Dostępność latarni: zawsze" spowoduje, że latarnia pojawi się w danym miejscu dopiero w momencie faktycznego wybudowania, nawet, jeśli obiekt umieszczony został tam wcześniej. opcjonalnie: Automatyczna przebudowa uwzględnia także wyburzanie latarni, które w rzeczywistości już nie istnieją, jeśli na ich miejscu nie powstały nowe. Niezalecane w połączeniu z ustawieniem parametru "Nieusuwalne obiekty" na "wszystkie". Przekroczono limit obrazków w poście, ciąg dalszy w następnym ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 05-02-2021 (05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Nazwa dodatkuHm... Nie pomyślałem o tym, na razie (dla polskiego i angielskiego) nazwy są w odpowiednich językach. Jestem zwolennikiem tłumaczenia tłumaczenia nazw, jednak faktycznie może o utrudniać wyszukanie, zastanowię się nad zmianą. Oznaczenie wersji w nazwie To akurat uwzględniałem od początku ![]() Tylko latarnie czy coś więcej? W tym secie będą tylko latarnie. Zastanawiam się nad przeniesieniem do gry też innych rozpoznawalnych obiektów, ale jeśli (kiedyś) się za to zabiorę, stworzę dla nich osobny NewGRF. Poza tym, wszystko w swoim czasie, na razie nie zrobiłem rysunków nawet połowy latarni ![]() ![]() Koszty Tym jeszcze nie zacząłem się zajmować, dzięki za podpowiedź, będę się wzorował na tamtym dodatku. (05-02-2021, 00:18)LaChupacabra napisał(a): Mówi się, że obiekty są najprostszymi dodatkami newGRF i że najłatwiej je stworzyć.Wszystkie uwagi przyjmuję bardzo chętnie ![]() Nie wiedziałem o tamtym dodatku, po nazwie znalazłem za to The Lighthouse Set. Planuję umieszczać opisy do latarni (np. Latarnia w Świnoujściu: najwyższa latarnia na polskim wybrzeżu (67,7 metra), i jednocześnie pierwsza od zachodu. Jej zasięg światła to 24 Mm. Od 2000 roku jest udostępniona do zwiedzania.), a zwłaszcza do innych obiektów niż latarnie, ale jeszcze ich nie napisałem. Nie wiem jak rozciąga się okno podglądu, mam nadzieję że przypadkiem tego nie zrobiłem... Mam nadzieję, że okaże się że nie, wrzucę screena jak będę miał możliwość ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 11-02-2021 Uwaga: ważna aktualizacja pierwszego posta dla zainteresowanych tym setem ![]() ![]() RE: Polskie latarnie morskie - pAter - 11-02-2021 Świetna robota! Szybko się uwinąłeś z tym setem - nie dość, że narysowałeś i zaprogramowałeś, to jeszcze udostępniłeś wszystko w odpowiednich miejscach ![]() Mam kilka drobnych uwag: 1. Wydaje mi się, że latarnia w Świnoujściu powinna być obrócona o 90 stopni. ![]() 2. Latarnia w Kołobrzegu chyba trochę krzywo stoi - zaokrąglenie podstawy budynku jest dosyć problematyczne przy rysowaniu. 3. Animacje mogłyby mieć (?) więcej klatek, tak aby był widoczny obrót światła. Swoją drogą, ciekawy jestem czy współpraca przy rysunkach na GitHubie będzie wygodna - może ktoś ze społeczności dokona jakichś poprawek? ![]() PS. Skoro już wrzuciłeś na BaNaNaS, to będę mógł dodać set przy następnej aktualizacji mapy ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 11-02-2021 (11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): Mam kilka drobnych uwag: Mnie zdaje się, że powinna o około 45 ![]() (11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): 2. Latarnia w Kołobrzegu chyba trochę krzywo stoi - zaokrąglenie podstawy budynku jest dosyć problematyczne przy rysowaniu. ![]() Tak skupiłem się na tej "przybudówce" po lewej, że zupełnie nie zauważyłem tej na środku... Kiedy ją dorysuję, cała latarnia też będzie bardziej wyprostowana ![]() (11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): 3. Animacje mogłyby mieć (?) więcej klatek, tak aby był widoczny obrót światła. Mogłyby mieć. Wtedy byłoby trudniej zaprogramować je tak, aby świeciły jak w rzeczywistości, ale postaram się dojść do tego przed wersją 1.0 ![]() (11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): PS. Skoro już wrzuciłeś na BaNaNaS, to będę mógł dodać set przy następnej aktualizacji mapy Szczerze mówiąc wolałbym poczekać z tym na pełną wersję (1.0, będą już tam wszystkie planowane obiekty), na razie set jest trochę niedokończony ![]() Btw, muszę jeszcze dokończyć latarnię w Porcie Północnym (Gdańsk). Ze względu na to, że znajduje się na zamkniętym terenie portu, w internecie jest mało jej zdjęć. Przez to miałem problemy przy rysowaniu (czasami trudno było określić, jaką stronę przedstawia dane zdjęcie). Jednakże odkryłem, że GoogleMaps udostępnia widoki tej latarni w 3D. (Co prawda akurat na tym zdjęciu jest w remoncie). W związku z tym mogę obejrzeć tę latarnię dokładnie od strony, od której chcę ją narysować ![]() RE: Polskie latarnie morskie - pAter - 11-02-2021 (11-02-2021, 09:14)yazalo napisał(a):(11-02-2021, 02:13)pAter napisał(a): Mam kilka drobnych uwag: Nadal nie rozumiesz ![]() ![]() ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 11-02-2021 (11-02-2021, 11:21)pAter napisał(a): Nadal nie rozumiesz Dzisiaj/jutro po południu odpalę mapę, i sprawdzę jeszcze raz wszystkie latarnie po kolei, bo faktycznie mogę mieć błędy w ułożeniu, część latarni zrobiłem "domyślnie" z "najkorzystniejszej" strony. Nie upieram się ![]() RE: Polskie latarnie morskie - McZapkie - 12-02-2021 Realizm realizmem, ale osobiście wolałbym latarnię obróconą ładniejszą stroną niezgodnie z mapą, niż właściwą z mapą ale brzydszą. PS. Fajnie byłoby mieć przełącznik który by określał, czy latarnie mogą być stawiane/burzone przez gracza czy tylko przez map-dewelopera. RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 12-02-2021 (11-02-2021, 12:11)yazalo napisał(a):(11-02-2021, 11:21)pAter napisał(a): Nadal nie rozumiesz (12-02-2021, 14:59)McZapkie napisał(a): Realizm realizmem, ale osobiście wolałbym latarnię obróconą ładniejszą stroną niezgodnie z mapą, niż właściwą z mapą ale brzydszą. Akurat w przypadku Świnoujścia, nie ma ono brzydkiej strony ![]() W najbliższej aktualizacji będzie już Świnoujście "poprawnie" (realistycznie) ![]() Poza tym mam do poprawki (według mapy):
(12-02-2021, 14:59)McZapkie napisał(a): PS. Fajnie byłoby mieć przełącznik który by określał, czy latarnie mogą być stawiane/burzone przez gracza czy tylko przez map-dewelopera. Taki przełącznik? ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 19-02-2021 (01-02-2021, 13:08)yazalo napisał(a): Aktualna wersja: 0.1.0 Tak, to prawda, w końcu wprowadziłem te kilka zapowiadanych zmian, i aktualizuję NewGRF do wersji 0.1.0 ![]() Dodatkowe wyjaśnienie: W obecnej wersji nie ma latarni morskiej ze Świnoujścia w poprzednim widoku. Wersja 0.1 zakłada minimum, czyli jeden, południowo-zachodni, widok każdej istniejącej latarni, i dodatkowo bliza dostępna od czasów Średniowiecza. Na większą ilość widoków, trzeba poczekać do wersji 0.2 ![]() A tak wyglądało rysowanie latarni z Gdańska ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 12-03-2021 Wersja 0.1.1, z poprawioną perspektywą, jest już dostępna na BaNaNaS Teraz latarnie wreszcie są dopasowane do innych obiektów w grze ![]() Wersja zawiera również po dwa widoki Świnoujścia i Kołobrzegu. Obecnie pracuję nad propozycją pAtera, aby dodać więcej klatek animacji poszczególnych sprite'ów. Ze względu na to, jak napisałem kod, będzie to trochę trudniejsze niż powinno. Chcę zachować rzeczywisty rytm świecenia latarni, ale jeśli będzie to bezsensowne komplikowanie, to, być może, dodam wersję ze "światłem obrotowym" tylko jako wariant (zamiast prawdziwego rytmu). W kwestii technicznej: od wersji 0.1.1, wszystkie będą oprócz licencji GPL v3 udostępniane na licencji CC-BY-SA (linki do pełnego tekstu w pierwszym poście). Jeśli nie rozumiesz o co chodzi w tym zdaniu, wcale się tym nie przejmuj ![]() Na zdjęciach: poprawiony Kołobrzeg: ![]() RE: Polskie latarnie morskie - McZapkie - 04-07-2021 Czy projekt będzie kontynuowany? (są pytajniki w miejsce niektórych latarń). Pytam bo odświeżam projekt PL2048 RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 07-07-2021 (04-07-2021, 12:11)McZapkie napisał(a): Czy projekt będzie kontynuowany? (są pytajniki w miejsce niektórych latarń). Będzie ![]() RE: Polskie latarnie morskie - yazalo - 12-11-2022 Wersja 1.0.0 z 10.11.2022 (GitHub) dostępna na Bananach! Po długim czasie nieaktywności, wracam z wersją 1.0.0 ![]() Najnowsza wersja dostała numerek 1, bo udało mi się pozbyć "skrzynek-niespodzianek", czyli obiektów które planowałem dodać najszybciej, jak to możliwe. Pojawiło się też kilka nowych, nie planowanych wcześniej obiektów i innych zmian. Cała lista nowości poniżej: Nowe obiekty W secie pojawiło się sześć zupełnie nowych latarń morskich: 3 z Polski, oraz 3 z innych krajów. Być może w przyszłości set wyewoluuje do "Bałtyckich Latarni Morskich" ![]() ![]() Na dole: Polskie latarnie morskie:
Ulepszone animacje Wszystkie latarnie otrzymały nowe, ulepszone animacje światła. Warto wiedzieć, że w rzeczywistości światło nie we wszystkich latarniach się obraca. W niektórych z nich zwyczajnie zapala się i gaśnie. W miarę możliwości (oraz w miarę dostępności informacji na ten temat w internecie) zaprogramowałem latarnie tak, jak w rzeczywistości. Przykładowa animacja obrotu światła (Jarosławiec): ![]() Przykładowa animacja światła "mrugającego" (Czołpino): ![]() Specjalna animacja jest dodana w latarni Gdańsk Nowy Port ![]() Nowe widoki obiektów Przygotowałem po kilka widoków dla niektórych obiektów. Jedną z tych latarni była Jastarnia: Narysowałem alternatywną wersję, nieco większą niż według skali, ponieważ ta obecna (na co zwrócił mi uwagę LaChupacabra) gorzej pasowała do innych obiektów w grze. Dodałem też wersję z pagórkiem: ![]() Zanim zaczęto budować latarnie morskie, drogi statkom oświetlały ognie rozpalane na brzegu morza, często umieszczone na wysokości (wtedy nazywane blizami). W secie znajdowała się jedna bliza, teraz jest ich więcej: ![]() Poprawki w obecnych rysunkach Kilka z obecnych rysunków wymagało poprawek. Do najważniejszych należą:
Nowe parametry W wyniku wcześniej wymienionych zmian, powstało też klika nowych parametrów. Obecna lista parametrów wygląda tak: [url=https://i.ibb.co/P9JwBWQ/Parametry.png][/url] Korzystając z okazji, opiszę je wszystkie. Pierwsze trzy parametry (obecne już w poprzedniej wersji):
Aktualna lista parametrów wygląda nieco inaczej i jest na tyle przejrzyście opisana, że nie wymaga dodatkowych wyjaśnień. Na pewno zmieniło się coś jeszcze, ale w tym momencie nie przypominam sobie, co ![]() Nową wersję setu opublikowałem 10.11 na GitHubie, a od dzisiaj można ją znaleźć na Bananach (w wewnętrznym menu pobierania dodatków w OpenTTD) wpisując: Polish Lighthouses |