01-12-2018, 18:49
Poniewaz sa rozne niedokonczone lub bez nowszych wersji polskie projekty developerow,
a programista lepszym lub bardziej nadzwyczajnym moze byc kazdy ,
wiec tak jakby watek do dyskusji.
Ogolnie nie trzeba przerabiac Openttd , dla jakiegos wyzwania programistycznego i skompilowac cos dla
polskich uzytkownikow . Ale nie jest latwo zaczynac i zamiast o wszystkim to troche (w paru postach)
jak zabrac sie za jakis Newgrf tudziez pierwszego patch'a .
Jesli chodzi o sztuki grafiki to najlepiej ogarnac przetwarzajac jakies inne sprite ktore sa dostepne
i te zagadnienia do pominiecia tu, a jakby ktos chcial dodac kontynuacje lub zrobic inny poradnik to mozna z tego skorzystac .
Ponadto sa dokumentacje -
przewaznie polecane jest:
https://wiki.openttd.org/NewGRF_development_tools ,
ale u windowsa to jak sterowanie kosmicznym wehikulem w pasmie asteroid
to raz
a 2, nie wszyscy maja w to czas .
Zakladam ze otworzyc okno do komend (jak) tych dosowych -ekranik z czarnym tlem i szarymi literami-
to pewne .
Wiadome, ze na stronie :
https://www.python.org/downloads/release/python-340/
jest (powinien) m.in. Windows x86 MSI installer .
nowszej wersjii to N.M.L. nie wykorzystuje wiec nie ma ptrzeby zeby obciazac zasoby na wiele .
Zas wlasciwy NML to skrot od NewGrf Meta Language -mniejsza z tym jakie tłumaczenie tego ,
nie ma co przedluzac zaraz.
Jesli chodzi o instalowanie Pythona to tylko zwrocic uwage , aby zmienic opcje , aby automatycznie zostaly utworzone zmienne srodowiskowe dla systemu ( patch).
W razie przeoczenia pojawi sie do rozwiazania lamiglowka (ze sciezka do \scripts\).
Wszelkie dodatkowe moduly (biblioteki) niezbedne mozna znalezc pod:
np. https://pypi.org/project/nml/
nie daja tego razem , by niezajmowac przestrzeni mnostwem innych jeszcze do wyboru..
http://www.dabeaz.com/ply/ply-3.4.tar.gz
po rozpakowaniu z tara (w dowolnie utworzony katalog w 'pythonie' )
zeby mozna bylo uzyc zawartosc to w cmd jednorazowa komenda:
python setup.py install .
( ^ stamtad Pillow-5.3.0.win32-py3.4.exe )
po rozpakowaniu w dowolnie utworzonym katalogu w python
z cmd dopisac taki bajer:
pip install pillow
( ^ wczytac plik-. nml-0.4.5-windows-win32.zip )
po rozpakowaniu do dowolnie utworzonego katalogu w python,
z tego wywolac wiersz polecen i wpisac bodajze:
pip install nml
^tam wersje sprawdzone, zmodyfikowany przewaznie nie oznacza szybszy.
Gadzet z kolorowaniem etc w tym, to mozna sobie z wiki poszukac jak nie samemu poszperac w programie .
Moza kiedys o tym wspomne jak zmienic plik filetype_extensions.conf
Nie odrazu calego neta w jednym poscie .
Prawidlowo po przepisaniu takiej regułki l :
nmlc --version
jest poniekad taki komunikat
0.4.5
Library versions encountered:
PIL: 1.1.7
PLY: 3.4
To oznacza ze mamy skonfigurowane narzedzia i od teraz mozna cos stworzyc (chocby przy pomocy jakiegos gotowca).
W razie jakby byly jakies braki to prawdopodobnie bez :
c+
^ mozna se dorzucic do systemu niecale 5 Mb.
o kodowaniu i dekodowaniu czegos konkretnego (czy z uzyciem gcc) to mozna znalezc w dziale dodatki,
byc moze wiecej tutaj pozniej
a programista lepszym lub bardziej nadzwyczajnym moze byc kazdy ,
wiec tak jakby watek do dyskusji.
Ogolnie nie trzeba przerabiac Openttd , dla jakiegos wyzwania programistycznego i skompilowac cos dla
polskich uzytkownikow . Ale nie jest latwo zaczynac i zamiast o wszystkim to troche (w paru postach)
jak zabrac sie za jakis Newgrf tudziez pierwszego patch'a .
Jesli chodzi o sztuki grafiki to najlepiej ogarnac przetwarzajac jakies inne sprite ktore sa dostepne
i te zagadnienia do pominiecia tu, a jakby ktos chcial dodac kontynuacje lub zrobic inny poradnik to mozna z tego skorzystac .
Ponadto sa dokumentacje -
przewaznie polecane jest:
https://wiki.openttd.org/NewGRF_development_tools ,
ale u windowsa to jak sterowanie kosmicznym wehikulem w pasmie asteroid
to raz
a 2, nie wszyscy maja w to czas .
- Zatem najpierw do zainstalowania Python.
Zakladam ze otworzyc okno do komend (jak) tych dosowych -ekranik z czarnym tlem i szarymi literami-
to pewne .
Wiadome, ze na stronie :
https://www.python.org/downloads/release/python-340/
jest (powinien) m.in. Windows x86 MSI installer .
nowszej wersjii to N.M.L. nie wykorzystuje wiec nie ma ptrzeby zeby obciazac zasoby na wiele .
Zas wlasciwy NML to skrot od NewGrf Meta Language -mniejsza z tym jakie tłumaczenie tego ,
nie ma co przedluzac zaraz.
Jesli chodzi o instalowanie Pythona to tylko zwrocic uwage , aby zmienic opcje , aby automatycznie zostaly utworzone zmienne srodowiskowe dla systemu ( patch).
W razie przeoczenia pojawi sie do rozwiazania lamiglowka (ze sciezka do \scripts\).
Wszelkie dodatkowe moduly (biblioteki) niezbedne mozna znalezc pod:
np. https://pypi.org/project/nml/
nie daja tego razem , by niezajmowac przestrzeni mnostwem innych jeszcze do wyboru..
- download 'generatory' PLY. :
http://www.dabeaz.com/ply/ply-3.4.tar.gz
po rozpakowaniu z tara (w dowolnie utworzony katalog w 'pythonie' )
zeby mozna bylo uzyc zawartosc to w cmd jednorazowa komenda:
python setup.py install .
- ' imaging library' do obrazowania z :
( ^ stamtad Pillow-5.3.0.win32-py3.4.exe )
po rozpakowaniu w dowolnie utworzonym katalogu w python
z cmd dopisac taki bajer:
pip install pillow
- na :
( ^ wczytac plik-. nml-0.4.5-windows-win32.zip )
po rozpakowaniu do dowolnie utworzonego katalogu w python,
z tego wywolac wiersz polecen i wpisac bodajze:
pip install nml
- Edytor text u z debugerem, jeden z wygodniejszych dla 'Paitona' zwie sie Geany
^tam wersje sprawdzone, zmodyfikowany przewaznie nie oznacza szybszy.
Gadzet z kolorowaniem etc w tym, to mozna sobie z wiki poszukac jak nie samemu poszperac w programie .
Moza kiedys o tym wspomne jak zmienic plik filetype_extensions.conf
Nie odrazu calego neta w jednym poscie .
Prawidlowo po przepisaniu takiej regułki l :
nmlc --version
jest poniekad taki komunikat
0.4.5
Library versions encountered:
PIL: 1.1.7
PLY: 3.4
To oznacza ze mamy skonfigurowane narzedzia i od teraz mozna cos stworzyc (chocby przy pomocy jakiegos gotowca).
W razie jakby byly jakies braki to prawdopodobnie bez :
c+
^ mozna se dorzucic do systemu niecale 5 Mb.
o kodowaniu i dekodowaniu czegos konkretnego (czy z uzyciem gcc) to mozna znalezc w dziale dodatki,
byc moze wiecej tutaj pozniej