Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
programowanie w ,,Paitonie"
#1
Poniewaz sa rozne niedokonczone lub bez nowszych wersji polskie projekty developerow

a programista lepszym lub bardziej nadzwyczajnym moze byc kazdy ,
wiec tak jakby watek do dyskusji.

Ogolnie nie trzeba przerabiac Openttd , dla jakiegos wyzwania programistycznego i skompilowac cos dla 
polskich uzytkownikow . Ale nie jest latwo zaczynac  i   zamiast o wszystkim to troche (w paru postach) 
 jak zabrac sie za jakis Newgrf tudziez pierwszego patch'a  .

Jesli chodzi o sztuki grafiki to najlepiej ogarnac przetwarzajac jakies inne sprite ktore sa dostepne 
i te zagadnienia do pominiecia tu, a jakby ktos chcial dodac kontynuacje lub zrobic inny poradnik to mozna z tego skorzystac .
Ponadto  sa dokumentacje -
przewaznie polecane jest:
https://wiki.openttd.org/NewGRF_development_tools ,
 ale u windowsa to jak sterowanie kosmicznym wehikulem w pasmie asteroid
to raz 
a 2, nie wszyscy maja w to czas .
  • Zatem najpierw do zainstalowania Python.
nie jesto to jezyk jak C , ale cos jak batch w dosie , tylko fajniejszy windowsowy.
Zakladam ze otworzyc okno do komend (jak) tych dosowych -ekranik z czarnym tlem i szarymi literami-
to pewne .
Wiadome, ze na stronie :

https://www.python.org/downloads/release/python-340/

jest (powinien) m.in. Windows x86 MSI installer .
nowszej  wersjii to N.M.L. nie wykorzystuje wiec nie ma ptrzeby zeby obciazac zasoby na wiele . 
Zas wlasciwy NML to skrot od NewGrf Meta Language -mniejsza z tym jakie tłumaczenie tego , 
nie ma co przedluzac zaraz. 
Jesli chodzi  o instalowanie Pythona to tylko zwrocic uwage , aby zmienic opcje , aby automatycznie zostaly utworzone zmienne srodowiskowe dla systemu ( patch).
W razie przeoczenia pojawi sie do rozwiazania lamiglowka (ze sciezka do \scripts\).

Wszelkie dodatkowe moduly (biblioteki) niezbedne mozna znalezc pod:
np. https://pypi.org/project/nml/
nie daja tego razem , by niezajmowac przestrzeni mnostwem innych jeszcze do wyboru..
  • download 'generatory' PLY. :

http://www.dabeaz.com/ply/ply-3.4.tar.gz

po rozpakowaniu z tara (w dowolnie utworzony katalog w 'pythonie' )
zeby mozna bylo uzyc zawartosc to w cmd jednorazowa komenda:
python setup.py install .
  • ' imaging library'  do obrazowania z :
https://pypi.org/project/Pillow/#files

( ^ stamtad Pillow-5.3.0.win32-py3.4.exe )
po rozpakowaniu w dowolnie utworzonym katalogu w python
z cmd dopisac taki bajer: 
pip install pillow
  • na :
http://bundles.openttdcoop.org/nml/releases/0.4.5/

( ^ wczytac plik-. nml-0.4.5-windows-win32.zip )
po rozpakowaniu do dowolnie utworzonego katalogu w python,
z tego wywolac wiersz polecen i wpisac bodajze:
pip install nml
  • Edytor text u z debugerem, jeden z wygodniejszych dla 'Paitona' zwie sie Geany
 http://download.geany.org/old/

^tam wersje sprawdzone,  zmodyfikowany przewaznie nie oznacza szybszy.
Gadzet z kolorowaniem etc w tym, to mozna sobie z wiki poszukac jak nie samemu poszperac w programie .
Moza kiedys o tym wspomne jak zmienic plik filetype_extensions.conf
Nie odrazu calego neta w jednym poscie .

Prawidlowo po przepisaniu takiej regułki l :
nmlc --version
jest poniekad taki komunikat
0.4.5
Library versions encountered:
PIL: 1.1.7
PLY: 3.4
To oznacza ze mamy skonfigurowane narzedzia i od teraz mozna cos stworzyc (chocby przy pomocy jakiegos gotowca).


W razie jakby byly jakies braki to prawdopodobnie bez :

c+

 ^ mozna se dorzucic do systemu niecale 5 Mb.


 o kodowaniu i dekodowaniu czegos konkretnego (czy z uzyciem gcc) to mozna znalezc w dziale dodatki, 
byc moze wiecej tutaj pozniej
#2
z Pillow oczywiscie rozpakowywanie przez uruchomienie pliku .exe
i sie ulokuje w pythonie .

> pip install nml
tu mozna jeszcze zobaczyc czy tak:
pip install nmlc

a Geany, to moze byc instalator geany-1.23.1_setup.exe ,
w ustawieniach kompilacji trzeba tylko zmienic na nmlc
#3
zbudowanie polish.lng w OpenTTD wg  zalacznikow :

.zip   strgen8.zip (Rozmiar: 118.15 KB / Pobrań: 25)

I.   o ile wczesniej zostal pobrany plik do Geany dla rozszerzenia NML z:
     https://dev.openttdcoop.org/attachments/...s.NML.conf
II.  to w zależności od wersji Windows ,
     umieszczony w np. "C:\Documents and Settings\username\Dane aplikacji\geany\filedefs\"
     i tam zduplikować plik (I) oraz nadac druga nazwe filetypes.TXT.conf 
          - edycja i zapis pliku (II) - po komentarzu jak poniżej: 
           
Kod:
# default extension used when saving files
            extension=txt

          - opcjonalnie mozna poedytowac i z innymi kolorami (kiedy indziej)
            
III. po uruchomieniu Geany :
      1a) menu narzedzia -> pliki konfiguracyjne -> filetype_extensions.conf (otworzyć plik do edycji)
       b) dopisać linie (byle nie na końcu -najlepiej alfabetycznie): 
                           
Kod:
[Extensions] 
                           ...
                           TXT=english.txt;polish.txt;
                           ...

       c) zapis albo opcjonalnie mozna zmienic dodatkowo tak:
                         
Kod:
 [Groups]
                           ...
                           Misc=TXT; 
                           ...

      2) po otwarciu pliku do edycji tlumaczenia polish.txt w Geany -
          menu zbuduj -> zdefiniowanie polecenia budowania
             
      3) jesli uzupelnione jak z obrazka mozna kompilowac przyciskiem skompiluj  
          - source code: link
          - wczesniej wyodrebnienie ze źródłowego katalogu src\lang\polish.txt 
          - i jako odniesienie translacji english txt 
          - powyzsze 3 pliki umieszczone razem (z rozpakowanym strgen.exe) np w w katalogu jezykow ottd
#4
Spolszczenie jakiegos ogfx-mars-industries.grf  to mniej wiecej tyle:
Najpierw nalezy upewnic sie, ze sa odpowiednie grafiki.
Mozna wyszukac w pliku .nml  zawarte obrazy .png 
Liste kompletowac z repozytorium -
https://dev.openttdcoop.org/projects/ope...repository

Do tego kody zrodlowe .pnml wraz z .lng  -
https://dev.openttdcoop.org/projects/opengfx-mars-industries/repository

Calosc pobrana np. w [REPOZYT] i umieszczona podkatalogach wg schematu struktur:
\graphics\
 hgignore (niewymagane kiedy nie jest pobierane wszystko)
 
\graphics\Buildings\
 Industry_AirMine_8bpp.png
 Industry_AquiferPump_8bpp.png
 Industry_ChemicalFactory_8bpp.png
 Industry_FarmFields_8bpp.png
 Industry_Farm_8bpp.png
 Industry_FusionPlant_8bpp.png
 Industry_GoodsFactory_8bpp.png
 Industry_HydrolysisPlant_8bpp.png
 Industry_IceMine_8bpp.png
 Industry_LifeSupport_8bpp.png
 Industry_MetalWorks_8bpp.png
 Industry_OreMine_8bpp.png  
 Industry_RegolithMine_8bpp.png
 Industry_RegolithProcessing_8bpp.png
 Industry_TerraformingPlant_8bpp.png

\graphics\Buildings\Stockpiles\
 Stockpiles_8bpp.png
 Stockpiles_MixedOres_8bpp.png
 Stockpiles_Regolith_8bpp.png

\graphics\Cargos\
 Cargo_Icons.txt (dla informacji)
 Cargo_Icons_8bpp.png

\graphics\common_nml\
 cargo_table.pnml

\mars_industries\
 findversion.sh (offline nie wymagane)
 hgignore (niewymagane)
 Makefile (przydatne przy modyfikacjach)
 Makefile.config (pomocny do makefile)
 ogfx-mars-industries.nml
 ogfx-mars-industries.pnml

\mars_industries\lang\
 english.lng
 polish.lng (przepisame z tlumaczeniem w kodowaniu UTF-8)

\mars_industries\src\
 airmine.pnml 
 aquiferpump.pnml
 cargos.pnml
 cargosprites.pnml
 chemicalfactory.pnml
 electrolysisplant.pnml
 farm.pnml
 fusionpowerplant.pnml
 goodsfactory.pnml
 header.pnml
 icemine.pnml
 industry_templates.pnml
 lifesupport.pnml
 metalworks.pnml
 oremine.pnml
 regolithmine.pnml
 regolithprocessing.pnml
 stockpiles.pnml
 terraformingplant.pnml
\mars_industries\tep\ (tylko folder jesli jakies zmiany oprocz jezykowych)

Jak bez logowania to W header.pnml -
uniewaznic linie ( "komentem" // ) -
Kod:
,,,
// version: NEWGRF_VERSION;
,,,

dodac :
Kod:
,,,
 version: 2;
,,,


podobnie w obu .lng (wstawoenie #) -
Kod:
,,,
# STR_GRF_NAME :OpenGFX Mars Industries {VERSION}
,,,

dopisanie :
Kod:
,,,
STR_GRF_NAME :OpenGFX Mars Industries 2
,,,


i oprocz tego w polskim :
Kod:
,,,
##plural 7
...
# Dlugie nazwy ladunku - { 3 odmiany P-koncowek} np.
STR_WATER_LONG_CARGO  :{COMMA} litr{P "" y ów} wody
...

Kompilacja spolszczenia, bez linqw i na plik wynikowy .GRF < ze sciezki do ,nml > :

Kod:
nmlc -c --grf ogfx-mars-industries.grf ogfx-mars-industries.nml


Jesli ma powstac nowa przerobka .nml to poprzedzonec potokiem wsadowym :
Kod:
@ echo off
echo Preprocessing ~~~~
gcc -E -x c ogfx-mars-industries.pnml -o tep\ogfx-mars-industries.nml
rem -nie kompiluj -jezyk C <plik wejsciowy> -output <miejsce wyjsciowe>
echo = = = = = = = = KONIEC

 .no i przekopiowanie
#5
lang ID dla PL

##grflangid 0x30
...


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości