Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tworzenie mapy.
#1
Witam.

Próbuje stworzyć mape Warszawy i okolic. Przeczytałem tematy o tworzeniu map tutaj na forum sciagnałem wersje gry od McZapkie która miała mi pomóc w tym oraz korzystam z narzedzia do generowania plików tekstowych z miastami itp. 

I tutaj pojawiają się moje problemy : 

Nie potrafie wygenerować highmapy - probowałem metod z tego wątku :  https://openttd-polska.pl/Thread-Tworzen...%9Bciowych i w google maps nie działa mi ta nakładka a z podpowiedzi pAtera generuje się duża mapa z której wyciecie tego obszaru generuje strasznie płaski teren. Tak samo jak wyciecie tego obszaru z istniejących highmap. Czy jest jakiś sposób inny na wygenerowanie takiej mapy ? 

Kolejna sprawa w wersji gry od McZapkie nie mam komend do importowania miast z pliku tekstowego. Pliki console_cmds.cpp sciagałem ale na swoim komputerze nie mogę znaleść orginalnego który miał bym podmienić. 

Gdzie mogę znaleść dane hidrograficzne do stworzenie pliku z rzekamia przez to narzędzie http://ade.se/ttd/scenario-import-tool/ ? 

Prosił bym o jakiś poradnik dla idiotów bo z tych co są dostępne u nas na forum jak i na forach zagranicznych nie potrafie tego zrobić. 

Jak by co pracuje na win10 i zaczynam odnośić wrażenie ze on jest najwiekszym problemem.  Smiley61
#2
W skrócie - tworzenie map w OpenTTD na podstawie rzeczywistych map wysokości to zadanie dla nerdów.

Po pierwsze, dobrze jakbyś potrafił obsługiwać GIMPa. Mapa wysokości musi być tak przygotowana, żeby miała w miarę duży kontrast - jeśli w grze generuje się zbyt płasko, to musisz w GIMPie pobawić się nieco suwakami w narzędziu Kolory > Jasność i kontrast (również w grze przy generowaniu mapy możesz ustawić więcej niż 15 poziomów wysokości).
Udostępniłem mapę wysokości Polski, dzięki czemu nie musisz pobierać ogromnych obszarów danych od SRTM. Wycinając fragment z Warszawą, warto zapamiętać współrzędne wierzchołków (to może być trudne, ale kadr można zrobić w jakimś charakterystycznym miejscu, np. zakręt rzeki, a potem tylko kliknąć tam na Google Maps i z dołu ekranu skopiować dane współrzędne) - przydadzą się przy korzystaniu z narzędzia do importu miast http://ade.se/ttd/scenario-import-tool/

Po drugie, z narzędziami od McZapkie jest taki problem, że jeśli chcesz tworzyć mapę w najnowszej wersji OpenTTD, to dobrze jakbyś korzystał z Linuxa i potrafił patchować Big Grin Ale na szczęście na samym dole jego pierwszego posta możesz pobrać skompilowaną wersję gry 1.5.0 pod Windowsa (po prostu zapomnij o tym pliku źródłowym console_cmds.cpp).

Po trzecie - dane hydrograficzne... Ja ostatnio (czyli jakiś roku temu) bawiłem się GRASS GIS przy tworzeniu mapy Grupy Wyszehradzkiej i... do tego potrzeba kolejnego poradnika Smiley57 Sam już nie pamiętam ile mi zajęło ogarnięcie podstawowej obsługi programu, nie wspominając o tym skąd pobrałem te dane hydrograficzne... Nie wiem ile rzek byś chciał mieć na swojej mapie, ale może łatwiej byłoby je narysować w GIMPie zgodnie z korytami rzek, które widać na mapie wysokości? Potem warstwę z narysowaną rzeką zapisać do pliku PNG i zaimportować do http://ade.se/ttd/scenario-import-tool/

Po czwarte, sam import z przygotowanych plików też nie jest taki prosty. Będziesz miał poprzerywane rzeki i możliwe, że nie postawione jakieś miasta (bo np. będą zbyt blisko siebie). Więc jeśli chcesz myśleć przyszłościowo o swojej mapie, to warto te zmiany nanosić też na bieżąco do plików tekstowych.

Temat-rzeka... Smile
#3
Super dzięki za pomoc. Co do twojego pierwszego punktu to wyciecie obszaru i zabawa z kontrastem to ogarnołem w miare (przynajmniej tak myślę) i wydaję mi się ze się uda tylko trzeba się bawić. Metodą prób i błedów w koncu dojdę do takie stanu który mnie zadowoli. 

Cytat:Po drugie, z narzędziami od McZapkie jest taki problem, że jeśli chcesz tworzyć mapę w najnowszej wersji OpenTTD, to dobrze jakbyś korzystał z Linuxa i potrafił patchować [Obrazek: biggrin.gif] Ale na szczęście na samym dole jego pierwszego posta możesz pobrać skompilowaną wersję gry 1.5.0 pod Windowsa (po prostu zapomnij o tym pliku źródłowym console_cmds.cpp).

No właśnie działam na tej wersji od niego i tam jest tylko jedna komenda do improtowania danych a brakuje tych od importu miast i rzek. Chyba ze one się nie pojawiają po wpisaniu list_cmds.

Co do tego ostatniego pkt to mam świadomość że dużo pracy czeka mnie z dopasowaniem wszystkie po wgraniu danych. Prócz rzek i miast jeszcze przemysł itp. , dobrze ze mam troche wolnego ostatnio i będe mógł nad tym siedzieć.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości