Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tworzę mapkę, pomóżcie.
#1
Tworzę nową dużą mapę Polski do gry. Używam wersji 1.5.0 bo posiada ona narzędzia od McZapkie. I nie powiem ile czasu na to spędziłem bo trzeba by było zacząć liczyć w całych dniach.
Natknąłem się na taki problem: Na mapie pojawiły się drzewa (nie wiem skąd) i rozrosły się tak, że zamiast skupić się na dalszym tworzeniu musiałbym zająć się cały czas ich tępieniem. Rozwiązaniem nie jest wyłączenie widoku drzew bo prędzej czy później i tak będę je usuwał. Drzewa dodam sam w późniejszym etapie lub w ogóle ich nie dam. A jak mi się rozrosną do końca to będę musiał ręcznie usuwać ok. 10-15 milionów drzew.
Proszę o pomoc.
#2
(21-11-2017, 14:17)Jasina napisał(a): Tworzę nową dużą mapę polski do gry. Używam wersji 1.5.0 bo posiada ona narzędzia od McZapkie. I nie powiem ile czasu na to spędziłem bo trzeba by było zacząć liczyć w całych dniach.
Natknąłem się na taki problem: Na mapie pojawiły się drzewa (nie wiem skąd) i rozrosły się tak, że zamiast skupić się na dalszym tworzeniu musiałbym zająć się cały czas ich tępieniem. Rozwiązaniem nie jest wyłączenie widoku drzew bo prędzej czy później i tak będę je usuwał. Drzewa dodam sam w późniejszym etapie lub w ogóle ich nie dam. A jak mi się rozrosną do końca to będę musiał ręcznie usuwać ok. 10-15 milionów drzew.
Proszę o pomoc.

Aby nie pojawiały się drzewa w edytorze należy edytować z włączoną pauzą.
#3
W ustawieniach zaawansowanych zmień "Rozmieszczenie drzew w grze" na "Brak". A dopiero potem zajmij się ich usuwaniem.
#4
Swoją drogą, jak to robisz że używasz moich narzędzi do szybkiej generacji mapy, a zdążyły wszędzie drzewa wyrosnąć?
Pytam się, bo może powinienem coś poprawić albo coś robisz źle?
#5
Niczego ręcznie nie musisz usuwać!
1. Wczytaj mapę w edytorze.
2. Wyłącz drzewa w ustawieniach (środowisko/ rozmieszczenie drzew w grze: brak).
3. Włącz przyśpieszenie gry.
4. Przybliż maksymalnie widok (jeszcze bardziej przyśpiesza).
5. Zostaw tak włączoną grę na jakiś czas (np. na noc).
6. W zależności od szybkości twojego komputera i wielkości mapy oczyszczenie z drzew potrwa od kilku minut (64x64: rok w 2-3s) do kilku, a czasem kilkunastu godzin (edycja rozbudowanego save'u na mapie 4k x 4k: rok w kilkadziesiąt minut).
7. W edytorze nic poza drzewami nie powinno się zmienić.
8. Stawiając przedsiębiorstwa / miasta uważaj na: "wiele losowych". Wink
9. Staraj się dość często zapisywać stan edycji jako oddzielne scn-y - to tak na wypadek gdybyś nie zauważył, że wcisnąłeś coś nie tak.
10. Tworzenie mapy 4x4 jeśli nie masz potężnego procesora, albo chcesz grać na niej online z innymi, jest bez sensu - lagi na takich mapach są przeokrutne.
#6
Dzięki za pomoc ale szkoda, że późno. Włączyłem pauzę i wziąłem się w garść, prawie 10h roboty. Ale mimo to wasze odpowiedzi pomogą w dalszej pracy bo potrzebuję w końcu wyłączyć pauzę. Przeszkadza ona przy edycji miast, gdzie zależy mi o proporcjonalnej liczbie mieszkańców w miastach oraz przy tworzeniu ujścia Odry, gdzie zdecydowałem się na wysokość równą z morzem. Miasta mają tendencję do rozbudowy o kilka domków co zmienia ich zaludnienie a rzeka musi się sama rozlać.

Tak, narzędzia do szybkiej generacji map. Ale wykorzystałem je tylko jako wstępne przygotowanie mapy. Gdybym miał sam rozmieszczać miasta nie wyszło by to tak dokładnie i pochłonęło by znacznie więcej czasu. Rzeki rozmieszczam ręcznie wykorzystując miasta jako odnośniki i wzorując się mapami Google przekręconymi o kąt, jaki przekręcona jest mapa w grze. Ilość mieszkańców przypadająca na miasta borę z Wikipedii i zmniejszam 100-krotnie, przy czym staram się w miarę możliwości uzyskać podobny układ zabudowy jak w rzeczywistości.
#7
Cytat:Rzeki rozmieszczam ręcznie wykorzystując miasta jako odnośniki i wzorując się mapami Google

Ale wiesz że rzeki można zaimportować z pliku, który można wygenerować z bitmapy,
którą to bitmapę można otrzymać przez przekonwertowanie hydrograficznych danych wektorowych (szczegóły u mnie w wątku o narzędziach) ?
Jakieś kilka minut roboty. Ręcznie trzeba poprawić tylko ewentualne dziury albo wyspy, gdy masz mapę wysokości zaszumioną (ale od tego są filtry w edytorze grafiki).
#8
Nie umiałem tego zrobić...


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości