Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Takie tam, na serwerze wyszehradzkim...
#1
Panowie, na serwerze wyszehradzkim rozkręciłem produkcję metalu i zaopatrzenia tak, że nie mam co z nim robić Big Grin Pociągi w jedną stronę dowożą surowce, a w drugą zabierają zaopatrzenie. Poza tym mocno rozwinąłem transport pasażerów na Śląsku.

Zostało 10 lat, może ktoś chętny, żeby kontynuować? W ogóle bardzo fajny serwer - gratulacje dla pomysłodawców i adminów.
[Obrazek: OIPKEGc.png]
[Obrazek: ciCP3iB.png]
#2
Kolejna sesja. Grałem tylko do 1972, dalej niestety nie wiem co się działo. Generalnie scenariusz jest bardzo fajny - w sam raz do casualowego poklikania. Produkcję dość łatwo rozwinąć, produkcja i dostarczanie zaopatrzenia jest ciekawym urozmaiceniem ale na tyle łatwym, że nie wprowadza zbędnej upierdliwości. Tym razem skupiłem się na przewozach towarów - stworzyłem 2 kombinaty - huta + rafineria i spożywczy (młyn + cukrownia).

Koledzy z czerwonej firmy w tym czasie rozwijali przewozy osobowe. Save w załączniku.

[Obrazek: rS6aTLa.png]
[Obrazek: zzKSGtI.png][Obrazek: rHabhbn.png][Obrazek: KpDA0WF.png]

Save (trochę nieaktualny, potem zelektryfikowałem główne linie i puściłem ET41:
https://ufile.io/5txrd39t
#3
Cieszę się, że wreszcie ktoś recenzuje mapę Big Grin

Łatwość tworzenia firmy opartej na przemyśle powinna nieco zniechęcić do zajmowania się jedynie nudnymi pasażerami Wink Zastanawia mnie jak mapa sprawdza się w takich rozmiarach. 1024x1024 na mapie Polski to doskonały rozmiar, tutaj natomiast mamy 4x więcej przestrzeni, a parametry serwera są takie same. Zapewne konkurencyjność się nieco zmniejszyła, ale być może przedsiębiorstwa będą powodem "walk" o dane rejony mapy.
#4
No to jeszcze jednak rozgrywka Smile Tym razem pociągów było tyle, że 2-torowa magistrala nie wystarczyła. Trzeba było zbudować 4-torową.

[Obrazek: VpJcqm9.png][Obrazek: RxJJsDF.png][Obrazek: Td7nXZB.png][Obrazek: SGo8ixk.png]

Save:
https://ufile.io/kfpw4k7r

[url=https://ufile.io/kfpw4k7r][/url]
Cytat:Zastanawia mnie jak mapa sprawdza się w takich rozmiarach. 1024x1024 na mapie Polski to doskonały rozmiar, tutaj natomiast mamy 4x więcej przestrzeni, a parametry serwera są takie same. Zapewne konkurencyjność się nieco zmniejszyła, ale być może przedsiębiorstwa będą powodem "walk" o dane rejony mapy.

Przy obecnych ustawieniach kombo kopalnia-huta-fabryka maszyn przynosi takie kokosy, że można tylko na tym oprzeć firmę. Jeśli wszystkie są zajęte, można najpierw pójść w pasażerkę a potem samemu ufundować przedsiębiorstwa - koszt nowych nie jest wysoki. Ciekawym tematem może być dowożenie zaopatrzenia samolotami do odległych zakładów. Oczywiście koszt dużych lotnisk jest zabójczy ale są małe samoloty, zabierające akurat po 80 skrzyń, co wystarczy do osiągnięcia maksymalnego poziomu produkcji. Ostatnio się tak bawiłem ale nie miałem czasu tego zoptymalizować, a można by spróbować dowozić zaopatrzenie na duże lotniska gdzieś w polu a dalej małymi samolotami/ciężarówkami/pociągami. Wątpliwe, aby samoloty same z siebie zarobiły ale może zwróci się to w zyskach za przewóz produkowanych w ten sposób surowców. Tyle, że na razie bardziej opłaca się postawić hutę i fabrykę tam, gdzie potrzeba, a jakiś węgiel czy złom zawsze się w okolicy znajdzie Big Grin

Do pełni szczęścia brakuje dzielenia infrastruktury i daylenghta, ale pewnie nieprędko doczekamy się ich w oficjalnej wersji gry...
#5
Hmm... Na serwerze pojawił się spory lag. Co kilka sekund wszystkie pojazdy stają, ale nie przeskakują więc to chyba nie problem z połączeniem. Graczy nie jest dużo, sprzętu też mają niewiele. Od ostatniego razu pojawiło się jednak 6 statków. Czy to możliwe, że przez nie pathfinder dostaje po tyłku?...
#6
Możliwe że to wina statków, jeśli to Twoja firma to daj gęsto boje, powinno pomóc.
PS. wkrótce będzie nowa wersja setu V4, z własnym systemem torów bardziej dostosowanym do potrzeb niż nutrack.
#7
No niestety nie moja... Mam co prawda 2 statki ale na odcinku dosłownie kilku pól. Zauważyłem, że jeden z graczy dał w rozkładzie boję tylko w jedną stronę tzn. wracając statek płynie długi odcinek bezpośrednio do portu. Może to jest przyczyną?
#8
Pater, nie myślałeś o przyspieszeniu samolotów do 1/1? Koszty utrzymania ich samych oraz lotnisk i tak są zabójcze (a przy 1/1 chyba i tak zostaną automatycznie podniesione), więc kokosów z tego nie będzie a przy 1/1 można by chociaż szybko wozić helikopterami zaopatrzenie na platformy. Jeden helikopter mógłby wtedy nawet obsługiwać kila platform i nie trzeba by w tym celu puszczać zamulających pathfinder statków. Szkoda, że nie da się oddzielnie ustawiać kosztu helikopterów i ich baz, bo obecnie w stosunku do tego, co oferują, są zdecydowanie za drogie...

BTW. Jednemu z graczy, który puścił statki, wygasło hasło. Wbiłem się na jego firmę i dołożyłem boi. Serwer trochę przyspieszył Smile Przy okazji przebudowałem kilka jego statków na ropę, bo próbował z platform węgiel odbierać.
#9
(01-08-2019, 23:46)FrontierPharmacist napisał(a): Pater, nie myślałeś o przyspieszeniu samolotów do 1/1?

Jestem otwarty na propozycje, jednak nie mam czasu na grę, ani testowanie różnych parametrów. Jeśli by ci się chciało, to odpal mapę na singlu, zmień ustawienia i sprawdź czy takie rozwiązanie nie da znaczącej przewagi nad pociągami (sprawdzając nie tylko transport zaopatrzenia, ale też pasażerów).
#10
Zrobiłem mały test i moim zdaniem można spokojnie dać 1/1. Nie ma szans, żeby samoloty przebiły, czy nawet dorównały pociągom.

Save (tam się proszę nie śmiać z mojej kopalni węgla, gdzie produkcja spadła po źle podmieniłem wagony i brakuje zaopatrzenia):
https://ufile.io/xkhycwah

Wygląda to tak:
1. Helikoptery z zaopatrzeniem są na minusie lub niewielkim plusie. Doliczając koszt utrzymania baz to i tak się do tego dokłada. Ale dzięki temu, że są szybsze, potrzeba ich mniej do utrzymania produkcji platform.
2. Pasażerowie... Zapomnij Smile Odrzutowce zarabiają (albo i nie...) dopiero na dystansie Warszawa-Wrocław i w żaden sposób nie równoważą kosztów budowy i utrzymania lotnisk. Dodatkowo, jeśli limit hałasu nie pozwala postawić lotniska w pobliżu miasta to dochodzi konieczność dowożenia do niego ludzi autobusami - chwile trwa zamin Cargodist to ogarnie. To wszystko ok. roku 2030, gdzie dostępne są szybkie i pojemne maszyny - wcześniej byłoby pewnie jeszcze gorzej...
#11
Kolejna sesja, tym razem zabawa w szejka naftowego (żółta firma). Zacząłem od rafinerii koło Kielc, niestety pobliska fabryka maszyn została zamknięta zanim zdążyłem z niej skorzystać, dlatego za pierwsze zarobione 4 mln postawiłem nową, tuż obok rafinerii. To pozwoliło rozkręcić produkcję wiertni, jednak ten schemat z rafinerią jest trudniejszy niż z hutą. Jeden z graczy zaczął podbierać chemikalia ale nie robiłem z tego dymu, z resztą ostatecznie i tak zbankrutował. Kolejnym projektem była budowa rafinerii koło Elbląga i wykorzystanie ropy z platform. Dzięki zaopatrzeniu z portów tu również produkcję udało się rozkręcić do niewiarygodnej. 3 porty sfinansowałem sam, chociaż ciężko było znaleźć miejsce pod ich budowę. Pomimo dużej ilości statków, gra nie spowalniała, dzięki dużej ilości boi.

Save:
https://ufile.io/94sosk2n

Moje propozycje:
1. Dodać informację (np w formie tekstu wiszącego przy Helu), że przy korzystaniu statków należy korzystać z boi. Niestety, często się zdarza, że gracze ich nie używają, używają za mało albo nie uwzględniają w rozkładzie w drodze powrotnej, przez co gra bardzo zwalnia
2. Przyspieszyć samoloty. W dokumentacji dodatku jest informacja, że przy większej prędkości wzrosną też koszty utrzymania, więc nie sądzę aby samoloty stały się przez to żyłą złota. Szczerze mówiąc nie wiem, skąd wzięło się przekonanie, że samoloty są jakoś nadzwyczajnie dochodowe i trzeba je dobijać BaseCostem. Być może tak było w przypadku oryginalnych samolotów OTTD ale w stosowany w scenariuszu dodatek sam z siebie już je ogranicza (wysokie koszty zakupu i utrzymania, limity zasięgu, konieczność budowy lotnisk daleko od miast...).
3. Obniżyć ceny budowy i utrzymania lotnisk. Samoloty same z siebie rzadko kiedy zarabiają, a dokładając kosmiczny koszt lotnisk wychodzi, że w ogóle nie warto się nimi zajmować, a chyba nie o to chodzi. Obniżenie kosztów pozwoliłoby chociaż sprawnie zaopatrywać platformy helikopterami, co byłoby ciekawsze niż puszczanie dziesiątków łódek, które przy niewłaściwym użyciu spowalniają grę. Przy obecnych ustawieniach, koszt utrzymania jednej bazy helikopterów to ok 700 tyś rocznie, bez porównania więcej niż stacji kolejowej czy portu...
EDIT: 4. Proponuję również wyłączyć recesję. Bardziej ona wkurza, niż stwarza wyzwanie, a szkodzi głównie świeżo założonym firmom oraz tym graczom, którzy bawią się w dostarczanie zaopatrzenia (mniej zaopatrzenia = produkcja w dół = jeszcze mniej zaopatrzenia = produkcja jeszcze bardziej w dół itp.). Najmniej szkodzi to firmom, które po prostu wożą pasażerów z jednego końca mamy na drugi, a chyba sam Pater wspominał, że fajnie byłoby gdyby scenariusz promował przewozy towarów
#12
W nawiązaniu do powyższego... Ponieważ koniec gry zbliżał się wielkimi krokami, pozwoliłem sobie na odrażający i wstrętny ale zabawny exploit Smile Zakład recyklingu postawiłem sam, obydwie stacje są jednocześnie donorami i akceptorami surowców wtórnych. Wytworzone opakowania wykorzystywane są do zwiększenia produkcji portu w Gdańsku.

Wcześniej do gry dołączył PawełKolejarz i trochę pobudowaliśmy wspólnie (Paweł odebrał nieużywane chemikalia z rafinerii pod Kielcami, ja zaś dostarczałem helikopterami zaopatrzenie do zakładów obsługiwanych przez Pawła)

Save:
https://ufile.io/j9ed5wfn

[Obrazek: P1GuvU4.png]


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości