Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porady by KJ ;)
#1
1. Mieszadło:
Służy do rozładowywania korków występujących w lini podwójnej

a) Skuteczność:
Pomysł sprawdza się w sub-tropicalu idealnie, można zaczynać już budując w ten sposób od samego początku, zapewnia bezproblemowy przepływ ruchu kolejowego, jednakże ma swoją przepustowość wynosi ona okol 200 pociągów (zależy od sposobu budowy i zagospodarowania). Gorzej budowa Mieszadła wygląda w Tropicalu, który charakteryzuje się górzystą formą zagospodarowania przestrzennego, jednakże przy odpowiedniej niwelacji terenu jest ono możliwe do wybudowania, zarówno w początkowej fazie gry jak i w rozwiniętej.

b) Sposób budowy:

- prosta:

[Obrazek: 419mieszadlo_tn.jpg]

- ukośna lewa:

[Obrazek: 318mieszadlo_l_tn.jpg]

-ukośna prawa:

[Obrazek: 557mieszadlo_p_tn.jpg]

-łączenie poszczególnych elementów Mieszadła:

[Obrazek: 134mieszadlo_laczenie_tn.jpg]

c) Problem depotów i jak go rozwiązać:

Z depotami jest o tyle problem, iż pociągi kursują według rozkładu i serwisują się po przejechaniu przez waypointa, przebudowa linii wymaga, zlikwidowania waypointów i zbudowania depotow ich nie posiadających i zmianie rozkładu pociągów, które w planie jazdy będą posiadały same depoty bez waypointów:

[Obrazek: 953wahadlo_dep_tn.jpg]

d) dołączanie tras lini podwójnej do Mieszadła:

[Obrazek: 849wahadlo_linia_tn.jpg]
#2
Wiec... jesli chodzi o punkty serwisowe, bardziej sie sprawdza tzw. Sander GP PitIn , oficjalny opatentowany przy uzyciu bardzo o-skillonych swiadkow ;> :

[Obrazek: 598wahadlo_gp_tn.jpg]

w kazdym badz razie bardzo dobrze sie sprawdza kiedy mamy ciagle napiecia na sieci, duzy tranzyt, no i tez troche szybsze pociagi, aczkolwiek system jest niezawodny ;-)
#3
e) zalety i wady Mieszadła:

Zalety:
- dobra przepustowość ruchu
- sprawdza się również w odcinkach niekoniecznie w całości
- w początkowych fazach gry pozwala zastąpić linie podwójną

Wady:
- zajmuje dużo miejsca
- duży koszt budowy
- przy źle zniwelowanym terenie sprawdza się średnio

*-jeżeli macie pytania lub uwagi piszcie do mnie na priv nie w temacie
*-w kolejnym wątku przedstawię jak łączyć Mieszadło z Mieszadłem

Smile
Wiesz Sander jak masz jakieś uwagi to pisz na priv nie w temacie jeżeli mógłbym cię prosić Smile
f) łączenie Mieszadła z Mieszadłem za pomocą ronda:

[Obrazek: 869miesz_rondo_tn.jpg]

Trochę mi kasy nie starczyło, ale idea chyba jest jasna i klarowna Smile
#4
Z łączeniem dwóch Mieszadł, jest o tyle problem, iż widać ile to miejsca zajmuje i nie polecałbym tej opcji Tongue

g) podsumowanie i działanie Mieszadła:

W Mieszadle dwa zewnętrzne tory służą do poruszania się pociągom natomiast środkowy służy do zmiany pasów przy zjazdach do stacji i wjazdach do depotów na serwisowania, zależy jak umieścimy to w rozkładzie.

Mimo, że Mieszadło wygląda jak wygląda, może nie przypadnie wam do gustu mi nie raz pomogło gdy trasy zaczynały się korkować i działa Smile
2. Radzenie sobie z przeszkodami nie do sforsowania na trasie

a) Tunele

Powiedzmy, że ominąć przeszkodę, każdy potrafi Tongue ale co wtedy gdy mamy zwiększony ruch na trasie i jedzie 7 pociągów w sznurku i jeden psuje się w dłuższym tunelu pod miastem lub pod szeregiem fabryk to wszystko staje, jak tego uniknąć? prosto, zbudować zwielokrotnienie tunelów i problem z głowy Smile

[Obrazek: 960tunele.jpg]

*-przy krótkich tunelach nie stosujemy tego rozwiązania, ponieważ nie jest ono potrzebne
*-zobrazowany przykład pokazuje jak budować niekoniecznie ta opcja w tym wypadku może się przydać
*-zwielokrotnienie tuneli najlepiej stosować gdy w tunelu pociąg znika w całości od semafory wjazdowej do wyjazdowej
b) Mosty

No i zdarzyło się na drodze pojawiło się jezioro, morze, ocean do wyboru do koloru Tongue możemy zastosować tą samą opcje jaką stosuję się przy tunelach, zasady są te same przy czym gdy mamy już odpowiednią ilość pieniędzy na koncie, likwidujemy cały system budujemy na wodzie, ląd stały wyrzucając mosty i przeciągamy zwyczajnie trasę Smile
[Obrazek: 876mosty.jpg]
#5
Swiatla przy wjazdach na mosty i tunele sa podwojne, tzn przed mostem NIE MOZE wystepowac wiecej swiatel exit, poniewaz powoduje to falszywe przekazywanie informacji o tym, ze most jest pusty (swiatla te maja byc czerwone jak most jest zajety a nie jak dotychczas jak pociag przejedzie za sygnalizator)
#6
2. Sposoby łączenia tras

a) rondo

[Obrazek: 471rondo_tn.jpg]

b) pół rondo

[Obrazek: 354polrondo_tn.jpg]
#7
Cytat:a) rondo
Zapytaj tj+ jakie ma doswiadczenia z tego typu rondem.
Bezpieczniej jest robicte proste rozjazdy na zewnatrz a nie w petlach... Uwierz mi Big Grin
#8
http://www.openttdcoop.org/wiki/Junctionary

polecam ;-)
#9
(27-01-2009, 20:25)mouse napisał(a):
Cytat:a) rondo
Zapytaj tj+ jakie ma doswiadczenia z tego typu rondem.
Bezpieczniej jest robicte proste rozjazdy na zewnatrz a nie w petlach... Uwierz mi Big Grin

Zgadzam sie z mousem. Niestety nie zawsze jest na to miejsce bo taka konstrukcja z reguly wymaga wiecej miejsca. Faktem jest, ze kiedys wpedzilem sie w niezla biede z rozjazdami wewnetrznymi. Wielu debatowalo, wielu pomagalo Wink i w koncu udalo sie rozwiazac problem. Ponizej zalanczam Screen z prawidlowym rondem (oczywiscie wedlug mojej skromnej opinii).
[Obrazek: 338rondotj_tn.jpg]
#10
No to widzę, że zawiązała się koalicja przeciwko moim pomysłom Tongue
to są moje porady możecie się z nimi nie zgadzać, ale ja lubię kombinować Big Grin
szczególnie po pakieciku Tongue (6 browarków+fajeczki) Tongue
#11
Ja znam inne rozwiazanie zamiast kokardy (nazwanej przez was rondem, co rondem nie jest). Udostępnie je później
#12
[attachment=1131 napisał(a):tj+ pid='974' dateline='1233102595']
(27-01-2009, 20:25)mouse napisał(a):
Cytat:a) rondo
Zapytaj tj+ jakie ma doswiadczenia z tego typu rondem.
Bezpieczniej jest robicte proste rozjazdy na zewnatrz a nie w petlach... Uwierz mi Big Grin

Zgadzam sie z mousem. Niestety nie zawsze jest na to miejsce bo taka konstrukcja z reguly wymaga wiecej miejsca. Faktem jest, ze kiedys wpedzilem sie w niezla biede z rozjazdami wewnetrznymi. Wielu debatowalo, wielu pomagalo Wink i w koncu udalo sie rozwiazac problem. Ponizej zalanczam Screen z prawidlowym rondem (oczywiscie wedlug mojej skromnej opinii).
[Obrazek: 338rondotj_tn.jpg]

Lepsze rozwiazanie, żeby pociągi nie zwalniały na petlach:


Załączone pliki Miniatury
   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości