Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pojazdy Polskie pociagi w 32bpp
#1
W OpenTTD gram juz z dekade i powoli mecza mnie te piksele, zas sam zBase poza budynkami ktore mozna zniesc, nie oferuje mi do konca tego, co bym chcial. Alternatyw poki co brak, Mashinky wygladaja sredniawo, Transport Fever to nieporozumienie. Postanowilem wiec zakasac rekawy i zrobic sobie na wlasna reke jakis dodatek pojazdow 32bpp, zeby gra na zBase byla znosna. Pare pojazdow jest gotowych,w zalaczniku na zachete EP09. Jak uda mi sie to zakodowac na cos grywalnego, to moge sie podzielic. Zdaje sobie sprawe ile to pracy, ale robie to glownie na wlasny uzytek, post tutaj w ramach ciekawostki i dla zainteresowanych.


Załączone pliki Miniatury
   
#2
Sam do tej herezji nie przyłożę ręki ale jeśli na własny użytek to nie widzę nic w tym złego. Co kto lubi.
#3
[Obrazek: db7.jpg][Obrazek: db7.jpg]
#4
https://imgur.com/a/DHdZZ
#5
Osobiście wolę piksele bo bardziej pasują do kanciastości gry, ale coraz więcej powstaje dodatków 32bit, np. Czesi mają auta i pociągi w dużej rozdzielczości. W czym to robisz? Jakby co, to mam trochę modeli w 3dsmax z czasów Maszyny EU07.

Co do kanciastości: proponuję wyeksportować dodatkowe widoki skośne, bo takie ładne obrazki brzydko wyglądają gdy gwałtownie skręcają pod kątem 45 stopni. W openttd jest możliwość testowania jak głęboko w zakręt wszedł pojazd (vehicle_curv_info). Przykładowo cets to wykorzystuje:
http://dev.openttdcoop.org/projects/cets...normal.png

Dobrze byłoby też wyeksportować obrazki aby były podobne w skali do np. CSD.
#6
(29-01-2018, 14:42)McZapkie napisał(a): Osobiście wolę piksele bo bardziej pasują do kanciastości gry, ale coraz więcej powstaje dodatków 32bit, np. Czesi mają auta i pociągi w dużej rozdzielczości. W czym to robisz? Jakby co, to mam trochę modeli w 3dsmax z czasów Maszyny EU07.

Co do kanciastości: proponuję wyeksportować dodatkowe widoki skośne, bo takie ładne obrazki brzydko wyglądają gdy gwałtownie skręcają pod kątem 45 stopni. W openttd jest możliwość testowania jak głęboko w zakręt wszedł pojazd (vehicle_curv_info). Przykładowo cets to wykorzystuje:
http://dev.openttdcoop.org/projects/cets...normal.png

Dobrze byłoby też wyeksportować obrazki aby były podobne w skali do np. CSD.

Pamietam Cie z maszyny Big Grin Na tabor nie narzekam, swego czasu troche sie nastukalo rzeczy, a to jeszcze zupelnie inna skala detali, tutaj bardzo mocne low poly daje rade. Pracuje w 3ds max wlasnie. Na codzien przy modelach wlasnie do gier w stylu cities skylines uzywam substance paintera, ale tutaj stykaja tekstury w inkscape - te z z tej dziewiatki robilem wlasnie tam.

Przegladalem wiki openttd i tt forums, ale nie znalazlem nigdzie ustawien kamery zeby zlapac idealny kat. Juz w ogole marzeniem bylby jakis szablon z kamerami i potem tylko render z X kamer, zeby miec wszystkie rzuty. To jest najwiekszy problem o ktorym na poczatku w ogole nie pomyslalem. Bede szukal dalej i probowal. Dziekuje za template.

Zas jesli chodzi o CSD, odezwalem sie do osobn robiacych na tt forums wlasnie ten Czech Replacement Set i dostosowalem oswietlenie, zeby pasowalo. Skale tez dopasuje.
#7
 Set Polskich Kolei v.3 
Taki można właściwie chyba założyć .
Mogłoby znajdować się w nim tylko grafiki z zoom zi2 (w tym "x4") .
Standard ( uwzględniając wymiany klimatu) to około min.10 lokomotyw
różnej mocy o żywotności przeciętnie 30 lat .
Na początku mógłby znajdować się wybrany polski tabor :
  2 parowozy lub wiecej np. zabytkowy odrestaurowany do dziś
     ( min. 1 historyczny z czasów xx lecia międzywojennego + 1 nowszy do lat '80)
       -nie miałyby ekonomicznych parametrów , awaryjny , ale niska cena zakupu
z 5 spalinówek 
     ( 1 po roku '50 + 1 motorowo-pasażerski tj.SN61 lata  '70/2000 + 1 szynobus od '2000 + 
       1 z teraźniejszości + 1 realny projekt prototypowy po roku 2018)
       -droższy do nabycia , tańszy w kosztach, bardziej niezawodne
  3 elektrowozy
     ( 1 z '60/'90 + 1 z 90/2020 + 1 obecny na lata do 2040 )
       -konkurencyjne na lepsze prędkości torów, szybsze , ale wymaga nakładów w trakcje
  
w dalszej kolejności :  
  1 wagon typu osobowego przebudowywalny na poczte i przesyłki -paczki kosztowności
     ( max 210 km/h)
  4 wagony towarowe (max 130 km/h)
     wagon na węgiel lub żelazo albo inne surowce mineralne oraz przebudowywalny do przewozu żywca
     wagon kryty na ziarno lub żywność
     wagon cysterna na zawartości płynne , z wymienną "beczką" 
     wagon platforma na konstrukcje stalowe, drewno, towary w kontenerach
Z możliwością całkiem rozszerzenia na inne wytyczne, przemysły , piętrowe dla aut .
#8
Co do Transport Fever, gierka jest całkiem niezła, niestety brak jakichkolwiek PKPowych modeli (oprócz ST44/M62)


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości