Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PRYWATNY] [1.6.1] AD. 1775-2100 PL-EU
#1
Witam, zakładam serwer openttd którego czas gry to od 1700-2100 roku.
Start serwera dziś (27.02.2017) o 20:00.
Przerwy od ok. 01:00 do 7:00. ogólnie serwer będzie działał przez tydzień, jak zabawa chwyci to będą nowe edycję.

Dodatki:
Wszystkie które udało mi się znaleźć a dodają wczesne pojazdy(statki, pojazdy, samoloty).
Wszystkie które dodają pojazdy po 2050 (futurystyczną kolej, pojazdy itp.)
Kilka innych które podrasowują rozgrywkę (ekonomię) np. przez dodawanie kryzysów itp.

Sailing Ships 0.62 - Statki żaglowe
Earlier Road vehicles v1.0 - wczesne pojazdy
VACE- VTOL Aircraft for Everyone -0.4 - Pojazdy pionowego startu i lądowania
Squid Ate FISH r1687 - Nie wiem co to ale polecono mi to na innym forum.
eGRVTS v1.0 -Dodatkowe pojazdy i takie tam.

[Te nie wiem czy będą]
Buy, process, sell - Dodatek ekonomiczny ustawia minimalna wartość za podstawowe towary 
Max tiles paid - Ustawia mnożnik odległości po którym zwiększa się przychód z transportu na odległość
UK Town Set v2.2 - Miasta w stylu angielskim

Jestem otwarty na sugestie!

Hasło:NIE
Klimat:obecnie umiarkowany
Rozmiar mapy: 1024x1024
Max graczy: 30
Max firm: 15
Czas gry: 1701 -2100

Informacje techniczne:
IP Serwera: 94.229.209.123
Port serwera:3979
Maszyna: Notebook flex 10
Łącze: 
[Obrazek: Zrzut_ekranu_z_2017_02_27_14_26_00.png]
Online: 24/7 (w godzinach ~24:00 do ~8:00 serwer wstrzymany)
Administrator maszyny: Qjr (aka Q)
Kontakt: https://www.facebook.com/qjr.zkontinuum

Regulamin (wstępny):
1. Wolno konkurować o ile nie przekracza to zasad fair play. (czyli nie wolno usuwać komuś dróg kładąc w to miejsce tory itp. nieczyste zagrania) 
2. Wolno kupować teren (pod inwestycję) o ile ma to sens. inaczej będzie to traktowane jak pkt. 1  
3. wszystkie skargi zgłaszamy umieszczając znak "admin" co jakiś czas będę sprawdzał czy wszystko gra.

Dodatkowe opcje:
  • awarie pojazdów: WŁĄCZONE (ale zredukowane)
  • kupowanie akcji i przekazywanie pieniędzy: włączone

  • budowa nowych przedsiębiorstw: włączone (kopalnie: tylko poszukiwania)

  • automatycznie usuwanie firm: bez pojazdów i hasła 12 miesięcy.

Po 2100 zliczam 3 parametry: największy obrót (nie liczy się chwilowy), największa wartość firmy, najwyższa ocena firmy.
W każdej kategorii można dostać od 1 do 3 pkt. Zwycięzcą będzie firma z najwyższa ilością pkt.
Zwycięzca może (bo nie obiecuje, mam zepsutą drukarkę 3D) dostanie taki pociąg z nikiem z boku drukowany na drukarce 3D w kolorze firmy która grał (jeśli grało więcej osób firmą musicie mi zgłosić ten fakt przed upływem połowy gry)
[Obrazek: Zrzut_ekranu_z_2017_02_27_14_15_56.png]   

To pierwsza edycja tego serwera więc wybaczcie jeśli coś nie będzie działać tak jak powinno.

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie.
#2
Jakas lista grfów ? Smile

Wrzucisz test z speedtesta?
#3
W aktualizacji opisu znajdziesz wszystkie interesujące Cie dane.
#4
Tylko najlepiej, żeby był jeden GRF od pojazdów, fabryk itp.
#5
Łącze asymetryczne raczej nie jest opłacalne na serwery ale jeśli to domowy internet to jeszcze można zrozumieć.
#6
(27-02-2017, 19:10)Tomasz333333 napisał(a): Łącze asymetryczne raczej nie jest opłacalne na serwery ale jeśli to domowy internet to jeszcze można zrozumieć.

Prowadziłem 2 lata serwer Minecrafta gdy miałem gorsze łącze i dawał w 100% radę.
#7
(27-02-2017, 19:12)Qjr napisał(a):
(27-02-2017, 19:10)Tomasz333333 napisał(a): Łącze asymetryczne raczej nie jest opłacalne na serwery ale jeśli to domowy internet to jeszcze można zrozumieć.

Prowadziłem 2 lata serwer Minecrafta gdy miałem gorsze łącze i dawał w 100% radę.

O tej asymetrii mówiłem, ponieważ w późniejszych latach na oficjalnych serwerach forum niekiedy bywały lagi. Dla porównania zagraniczne serwery jak np. Vanilla nie miały lagów np. przy tej samej ilości pojazdów.

Jak u ciebie będzie to będę musiał wejść i sprawdzić.
#8
Serwer ruszył
#9
(27-02-2017, 14:18)Qjr napisał(a): Buy, process, sell - Dodatek ekonomiczny ustawia minimalna wartość za podstawowe towary 
Max tiles paid - Ustawia mnożnik odległości po którym zwiększa się przychód z transportu na odległość

Ajajaj! Smiley5 To nie tak.
Buy, process, sell sprawia, że za surowce jak drewno, zboże itp. się płaci, a zarabia się wyłącznie na dostarczeniu produktów.
Drugi dodatek natomiast ogranicza wysokość stawek do wybranej wysokości. Np. jeśli w ustawieniach ustali się wartość 20 to za transport na odległość czy to 50, 100, 200 czy 4000 kratek otrzyma się zapłatę taką jak za transport jedynie na 20.
Oba dodatki się wykluczają, a przynajmniej na pewno jeden z nich (ten wyżej na liście newGRF) nie będzie aktywny.

Podobnie rzecz się ma z dodatkami pojazdów czy pociągów. Niektóre do siebie całkiem nieźle pasują, ale w większości jest zupełnie na odwrót. Ja bym nie dawał wszystkiego jak leci, zwłaszcza w przypadku pociągów, bo tutaj niekiedy mogą się z tego pojawiać różne niezbyt przyjemne bugi.

Czymś czego zdecydowanie w ogóle nie powinno się robić, to mieszanie różnych setów przedsiębiorstw.

Earlier Road vehicles przy eGRVTS może być, ale jest moim zdaniem zbędny. Poza tym jest nowsza, ciekawsza wersja eG-a - 2.0. Dobrze do niego pasuje Hover Vehicles z lewitującymi pojazdami dostępnymi od ok.2070 roku.
#10
Ledwie serwer włączony i już jakiś player łamie zasady. Wyrzuć i zbanuj gracza o nicku Player #1. Biała firma. Skasuj ją.
Kradnie mi surowce i oszukuje.
#11
(27-02-2017, 21:21)Tomasz333333 napisał(a): Ledwie serwer włączony i już jakiś player łamie zasady. Wyrzuć i zbanuj gracza o nicku Player #1. Biała firma. Skasuj ją.
Kradnie mi surowce i oszukuje.

Jak ktoś ciągnie drogę i korzysta z Twojej fabryki to jest OK!
Na tym serwerze dozwolona jest konkurencja.
Koleś wyleciał za sztuczkę z portami. Pewnie dlatego sie posunął bo wykupiłeś cały teren wokół tych fabryk. Nie wiem tego.
Jeśli to było forma samoobrony za ten port to ok. Oceniam to co widzę.

Na przyszłość: w dobrym tonie jest spytać (retorycznie) czy ktoś ma coś przeciwko konkurencyjnej stacji obok czyjejś, dzięki temu będzie dowód na czacie że uprzedzaliśmy że stawiamy stację, wtedy wykupywanie terenu i blokada będzie karane.

Bawcie się grzecznie.
#12
(27-02-2017, 20:16)LaChupacabra napisał(a): Ajajaj! Smiley5 To nie tak.
Buy, process, sell sprawia, że za surowce jak drewno, zboże itp. się płaci, a zarabia się wyłącznie na dostarczeniu produktów.
Drugi dodatek natomiast ogranicza wysokość stawek do wybranej wysokości. Np. jeśli w ustawieniach ustali się wartość 20 to za transport na odległość czy to 50, 100, 200 czy 4000 kratek otrzyma się zapłatę taką jak za transport jedynie na 20.
Oba dodatki się wykluczają, a przynajmniej na pewno jeden z nich (ten wyżej na liście newGRF) nie będzie aktywny.
Mało tego, oba dodatki są napisane pod przemysł ECS, a tego na serwerze nie ma.
Nie chcę być niegrzeczny, ale dobrze jest wiedzieć, co się robi, przed uruchomieniem serwera samemu pograć i sprawdzić co i jak.
#13
(28-02-2017, 14:04)McZapkie napisał(a):
(27-02-2017, 20:16)LaChupacabra napisał(a): Buy, process, sell (...) Max tiles paid
...oba dodatki są napisane pod przemysł ECS, a tego na serwerze nie ma.

Ale oba działają dobrze też ze zwykłym przemysłem, a nawet z Manual'em / Manpower'em czy OpenGFX'em Smile Max tiles zdaje się, że chyba nawet z każdym. Oczywiście nie zmienia to faktu, że zanim się coś wrzuci do "gara" wypadałoby wiedzieć co to właściwie jest. Czasami wystarczy przeczytać opis dodatku.  Smiley62
   

W każdym bądź razie pograłem trochę i na razie nie wygląda to najlepiej.
1. O ww. dodatkach była już mowa. Dodam jeszcze tylko tyle, że przy domyślnym ustawieniu Max tiles paid wynoszącym 20 (kratek) nie opłaca się wozić towarów na odległości większe niż ta wartość - czyli używanie pociągów, tworzenie magistrali co jest clou TT zostało tutaj pozbawione sensu.
2. Autosave co każdy miesiąc - widać po tym, że raczej dopiero zaczynasz przygodę z grąSmile To jedna z najbardziej irytujących opcji w grze. Na początku nie ma to większego znaczenia, ale gdy gracze rozbudują swoje firmy, gra co chwila (ok.1 min) będzie się zacinała nawet na kilkanaście sekund, aby zapisać stan!
3. Oryginalny układ dróg - w sumie kto co woli, jednak nie wiem czy wiesz, ale z tym układem w miastach będzie więcej ulic niż budynków. Ok jest losowy - daje dużą różnorodność. Ulepszony jest podobny do oryginalnego, ale daje możliwość dość swobodnego przekształcania siatki ulic. Wielu graczy lubi też prostą siatkę 3x3.
4. Włączona inflacja sprawia, że ciężko jest ocenić rzeczywisty zysk firmy - na papierze może wyglądać to tak, że firma działa coraz lepiej, gdy w rzeczywistości stoi w miejscu lub nawet zaczyna tracić. Inną cechą, i wadą, i zaletą inflacji jest to, że z czasem koszty utrzymania względem dochodu coraz bardziej rosną, przez co gra staje się coraz bardziej wymagająca. Ma to jednak ten minus, że już po 100, 150 latach gry dołączenie do niej nowych graczy będzie wyjątkowo trudne lub nawet niemożliwe. Po 300 latach większość, o ile nie wszyscy będą bankrutami.
5. Zostawiłeś włączone dźwięki w dodatku UK Railway Set - pograj z nimi chociaż pół godziny to będziesz wiedział czy to był dobry pomysł. Moim zdaniem fatalny.
6. Oryginalne modele przyśpieszeń pojazdów i pociągów - przez to będą się prawie zatrzymywały na każdym najmniejszym nawet wzniesieniu.
7. Pociągi mogą skręcać o 90st. - nie wygląda to dobrze; na większości serwerów ta możliwość jest wyłączona.
8. Włączone sponsorowanie odbudowy dróg - to niczemu nie służy poza uprzykrzaniu gry innym graczom, na dodatek w skrajnych przypadkach może spowodować skraszowanie gry.
9. Z włączonym Cargodistem wożenie pasażerów i poczty jest zwykle ciekawsze (ustawienie symetryczne jest lepsze niż asymetryczne). Cargodist dla towarów potrafi być za to bardzo irytujący - lepiej jest zostawić tryb manualny, zwłaszcza gdybyś chciał dodać jakiś set przedsiębiorstw.
10. A gdzie ta kolej i pojazdy przyszłości?Smile
#14
Inflację już wyłączył.
#15
Cytat:1. O ww. dodatkach była już mowa. Dodam jeszcze tylko tyle, że przy domyślnym ustawieniu Max tiles paid wynoszącym 20 (kratek) nie opłaca się wozić towarów na odległości większe niż ta wartość - czyli używanie pociągów, tworzenie magistrali co jest clou TT zostało tutaj pozbawione sensu.
Oba dodatki lądują w koszu.


Cytat:2. Autosave co każdy miesiąc - widać po tym, że raczej dopiero zaczynasz przygodę z grą[Obrazek: smile.gif] To jedna z najbardziej irytujących opcji w grze. Na początku nie ma to większego znaczenia, ale gdy gracze rozbudują swoje firmy, gra co chwila (ok.1 min) będzie się zacinała nawet na kilkanaście sekund, aby zapisać stan!
Ustawię na 1h.


Cytat:3. Oryginalny układ dróg - w sumie kto co woli, jednak nie wiem czy wiesz, ale z tym układem w miastach będzie więcej ulic niż budynków. Ok jest losowy - daje dużą różnorodność. Ulepszony jest podobny do oryginalnego, ale daje możliwość dość swobodnego przekształcania siatki ulic. Wielu graczy lubi też prostą siatkę 3x3.
Ustawię ulepszony, możesz podpowiedzieć gdzie jest ta opcja?


Cytat:4. Włączona inflacja sprawia, że ciężko jest ocenić rzeczywisty zysk firmy - na papierze może wyglądać to tak, że firma działa coraz lepiej, gdy w rzeczywistości stoi w miejscu lub nawet zaczyna tracić. Inną cechą, i wadą, i zaletą inflacji jest to, że z czasem koszty utrzymania względem dochodu coraz bardziej rosną, przez co gra staje się coraz bardziej wymagająca. Ma to jednak ten minus, że już po 100, 150 latach gry dołączenie do niej nowych graczy będzie wyjątkowo trudne lub nawet niemożliwe. Po 300 latach większość, o ile nie wszyscy będą bankrutami.
Już teraz (po 70 latach) jest mega problem. Żadna firma się nie rozwija. Nowe od razu bankrutują

 
Cytat:5. Zostawiłeś włączone dźwięki w dodatku UK Railway Set - pograj z nimi chociaż pół godziny to będziesz wiedział czy to był dobry pomysł. Moim zdaniem fatalny.

Będzie wyłączony.
Cytat:6. Oryginalne modele przyśpieszeń pojazdów i pociągów - przez to będą się prawie zatrzymywały na każdym najmniejszym nawet wzniesieniu.
jaka opcja za to odpowiada?


Cytat:7. Pociągi mogą skręcać o 90st. - nie wygląda to dobrze; na większości serwerów ta możliwość jest wyłączona.
Ustawię to.


Cytat:9. Z włączonym Cargodistem wożenie pasażerów i poczty jest zwykle ciekawsze (ustawienie symetryczne jest lepsze niż asymetryczne). Cargodist dla towarów potrafi być za to bardzo irytujący - lepiej jest zostawić tryb manualny, zwłaszcza gdybyś chciał dodać jakiś set przedsiębiorstw.
Możesz podpowiedzieć co to za opcją?

+ jak save-uje się te ustawienia? w opcjach pojawia sie napis że niektóre opcje nie sa zapisywane w pliku czy to znaczy że trzeba je ustawiać przy każdej nowej grze?
Ponieważ gra zrobiła się skrajnie trudna ( a właściwie niemożliwa) oto co następuje:
  • Jutro o godzinie ~20:00 będzie nowa mapa  Smiley6
  • Zostaną usunięte te 2 dodatki.
  • Wyłączona inflacja + reszta wyżej wymienionych zmian w ustawieniach .
  • Data startu serwera zostaje zmieniona na 1750 z 2 powodów (nazwa serwera też ulega zmianie.)
  1. Przez te 100 lat do 1800 nie ma żadnego postępu technicznego.
  2. Wszystkim obecnym juz się znudziły zaprzegi konne Tongue
#16
Może też jakiś GRF z przemysłem dodać? Sugeruję FIRSA (podpowiem jak najlepiej parametry ustawić).
Ewentualnie inny przemysł.
Co do tego Squid ate Fish to dodaje statki (kilka do ryb, kilka kontenerowców, kilka tankowców i kilka pasażerskich).
#17
(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:1. O ww. dodatkach była już mowa. Dodam jeszcze tylko tyle, że przy domyślnym ustawieniu Max tiles paid wynoszącym 20 (kratek) nie opłaca się wozić towarów na odległości większe niż ta wartość - czyli używanie pociągów, tworzenie magistrali co jest clou TT zostało tutaj pozbawione sensu.
Oba dodatki lądują w koszu.
One nie są wcale złe, tylko trzeba by je było odpowiednio ustawić no i tylko jeden wybrać. Chociaż w sumie "Buy" mógłby łatwo prowadzić do konfliktów wśród graczy. Drugi też jest raczej dla bardziej zaawansowanych scenariuszy. Ok.

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:2. Autosave co każdy miesiąc - widać po tym, że raczej dopiero zaczynasz przygodę z grą[Obrazek: smile.gif] To jedna z najbardziej irytujących opcji w grze. Na początku nie ma to większego znaczenia, ale gdy gracze rozbudują swoje firmy, gra co chwila (ok.1 min) będzie się zacinała nawet na kilkanaście sekund, aby zapisać stan!
Ustawię na 1h.
A można tak? Ok. Ale jakby co, raz w roku, czyli co ok.14-15 minut też nie będzie źle.

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:3. Oryginalny układ dróg - w sumie kto co woli, jednak nie wiem czy wiesz, ale z tym układem w miastach będzie więcej ulic niż budynków. Ok jest losowy - daje dużą różnorodność. Ulepszony jest podobny do oryginalnego, ale daje możliwość dość swobodnego przekształcania siatki ulic. Wielu graczy lubi też prostą siatkę 3x3.
Ustawię ulepszony, możesz podpowiedzieć gdzie jest ta opcja?
Ustawienia (Kategoria Expert) > Tworzenie mapy > Układ dróg dla nowych miast: ...

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:4. Włączona inflacja sprawia, że ciężko jest ocenić rzeczywisty zysk firmy - na papierze może wyglądać to tak, że firma działa coraz lepiej, gdy w rzeczywistości stoi w miejscu lub nawet zaczyna tracić. Inną cechą, i wadą, i zaletą inflacji jest to, że z czasem koszty utrzymania względem dochodu coraz bardziej rosną, przez co gra staje się coraz bardziej wymagająca. Ma to jednak ten minus, że już po 100, 150 latach gry dołączenie do niej nowych graczy będzie wyjątkowo trudne lub nawet niemożliwe. Po 300 latach większość, o ile nie wszyscy będą bankrutami.
Już teraz (po 70 latach) jest mega problem. Żadna firma się nie rozwija. Nowe od razu bankrutują
Przyznam, że prawie w ogóle nie gram z inflacją. Teraz sobie trochę pograłem, aby sprawdzić co się stanie i nawet mi się spodobało.Smile  Jak dla mnie prawdziwa zabawa zaczyna się właśnie dopiero po 100-150 latach - robi się wtedy naprawdę drogo i trudno. Po jakichś 170 latach inflacja się zatrzymuje, limit kredytu wynosi 85,5 mln zł, a najdroższy samolot z setu WAS kosztuje ponad pół miliarda zł! - jest rzeź. Smiley29  Ok, nie każdy lubi widok krwi i flaków - może faktycznie lepiej będzie bez tej inflacji...

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:5. Zostawiłeś włączone dźwięki w dodatku UK Railway Set - pograj z nimi chociaż pół godziny to będziesz wiedział czy to był dobry pomysł. Moim zdaniem fatalny.
Będzie wyłączony.
Z kolei przyszłości masz np. Monolev Replacement Set i Vacuum Tube Train Set - jakbyś chciał coś dodać. Do tego drugiego warto dodać też set z "szybszymi" mostami Brianum speed limit for bridges - pociągi rozpędzają się do ponad 4000 km/h, a najszybszy zwykły most ma limit nieco ponad 600.

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:6. Oryginalne modele przyśpieszeń pojazdów i pociągów - przez to będą się prawie zatrzymywały na każdym najmniejszym nawet wzniesieniu.
jaka opcja za to odpowiada?
Ustawienia > Pojazdy > Fizyka > tutaj masz te opcje

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:7. Pociągi mogą skręcać o 90st. - nie wygląda to dobrze; na większości serwerów ta możliwość jest wyłączona.
Ustawię to.
Ustawienia > Pojazdy > Wytyczanie trasy > ....

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a):
Cytat:9. Z włączonym Cargodistem wożenie pasażerów i poczty jest zwykle ciekawsze (ustawienie symetryczne jest lepsze niż asymetryczne). Cargodist dla towarów potrafi być za to bardzo irytujący - lepiej jest zostawić tryb manualny, zwłaszcza gdybyś chciał dodać jakiś set przedsiębiorstw.
Możesz podpowiedzieć co to za opcją?
Ustawienia > Środowisko > Dystrybucja towarów > ...
W skrócie:
Manualna dystrybucja - wozisz wszystko skąd chcesz, tam gdzie chcesz.
Symetryczna, asymetryczna dystrybucja - komputer wyznacza cel dla pasażerów / poczty / kosztowności / innych towarów. Celem może być tylko jedna ze stacji, z którą jest jakieś połączenie w rozkładzie. Cel wyświetlany jest na panelu stacji po kliknięciu na "+" za liczbą określającą ilość czekającego ładunku. Dla pozostałych towarów lepiej jest zostawić tryb manualny.

(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a): + jak save-uje się te ustawienia?
Nie wiem, nigdy nie prowadziłem własnego serwera. Może ktoś inny podpowie?


(28-02-2017, 23:42)Qjr napisał(a): Data startu serwera zostaje zmieniona na 1750 z 2 powodów (nazwa serwera też ulega zmianie.)
Datę startu możesz śmiało dać na 1800 - nie trzeba będzie zbyt długo czekać na pierwsze pociągi. Wink 50 lat, to ok.12 godzin gry.
#18
LaChupacabra Dzięki za pomoc, jest ona nieoceniona.
Serwer ruszy dzis o 20 lub jutro o 8 (musze jechac z psem do weterynaża i nie mam za bardzo głowy do zabawy serwerem)
Wczoraj rzucił mi się w oczy dodatek usuwający siatkę z mapy, wygląda całkiem fajnie, dodać?
#19
OpenGFX+Landscape? Mapa wygląda całkiem nieźle bez siatki, w dodatku w parametrach NewGRF możesz też m.in zmieniać teksturę murków oporowych.
#20
Serwer nazywa się teraz: AD. 1775-2100 PL-EU. Sprawdzcie czy wszystko jest ok. Odpauzuje jak stwierdzicie że jest ok.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości