Ocena wątku:
  • 5 głosów - średnia: 4.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mapy Mapa Polski (pAter)
(12-10-2015, 22:00)pAter napisał(a):
(12-10-2015, 20:41)cih napisał(a): Super, dzięki! Smile Sorry może za głupie pytanie, ale nie znam Twojego dotychczasowego wkładu w TTD, zrobiłeś jeszcze jakieś mapki publicznie dostępne? Jeżeli tak to podaj linki. Z góry dzięki.

pozdr!

To moja jedyna mapa - zrobiłem ją, żeby grać z moimi kolegami po nocach, ale chętnie się podzieliłem ze Społecznością (i sporo osób mi też pomogło, pisząc sugestie) Wink

Czyt. wpadli kumple, pochlalismy, nagle ktos rzucil haslo "fajnie by bylo w opena w polsce pograc"
-boom
=profit
(15-10-2015, 12:16)Sander napisał(a):
(12-10-2015, 22:00)pAter napisał(a): To moja jedyna mapa - zrobiłem ją, żeby grać z moimi kolegami po nocach, ale chętnie się podzieliłem ze Społecznością (i sporo osób mi też pomogło, pisząc sugestie) Wink

Czyt. wpadli kumple, pochlalismy, nagle ktos rzucil haslo "fajnie by bylo w opena w polsce pograc"
-boom
=profit

Nie nie - jak się ustawiamy na picie, to nie gramy w gierki Wink A jak gramy w OTTD, to siedzimy na Skype, ktoś tworzy serwer i siedzimy całą noc. I gramy we trzech, chociaż kiedyś nawet moja siostra się podłączała, albo brat - chociaż z nim się nie da grać towarzysko, bo jest zbyt dobry Wink Co do mapy Polski - po kilku gierkach miałem już dość słuchania "Pater, na mapie Polski by się grało zajebiście - weź no zrób." - tak się zbierałem i zbierałem, aż w końcu zrobiłem Wink

Teraz mam na dysku wersję mapy z małymi poprawkami, ale to nic pilnego, więc na razie nie publikuję. Tym bardziej, że jakiś czas temu zacząłem się przymierzać do dostosowania mapy do narzędzi McZapkiego (będzie można grać w różnych klimatach, z różnymi NewGRFami przedsiębiorstw itp.). Ale to daleka przyszłość, znacie mnie Wink
Pater , jedno nie wyklucza drugiego , ottd + piwo + skype
Stało się! Nowa wersja mapy, sporo gruntownych zmian - całą mapę mam już w plikach TXT, dzięki którym będzie można w prostszy sposób generować scenariusze w dowolnej konfiguracji NewGRFów, czy nawet w innym klimacie. Wkrótce udostępnię te pliki.

Na pewno wielu miłośników mojej mapy czekało na FIRS, więc teraz wreszcie będą mogli w spokoju zmarnować kolejne setki godzin przy OpenTTD Wink

[Obrazek: XeAnemOm.png] [Obrazek: suxzIOnm.png]

[Obrazek: s1gKh03s.png] [Obrazek: RgW0rg6s.png] [Obrazek: Oc7VxYis.png] [Obrazek: Jzqrreps.png] [Obrazek: eLdirdds.png] [Obrazek: J3DCy7bs.png]

Pobierz:

-> Mapa Polski (pAter) 1024x1024 STANDARD
Żadne dodatki nie są wymagane.

-> Mapa Polski (pAter) 1024x1024 POLISH SETS
Zawiera polskie zestawy pociągów, samochodów, budynków i tramwajów.

-> Mapa Polski (pAter) 1024x1024 FIRS PL
Więcej rodzajów przedsiębiorstw! Zawiera również polskie zestawy NewGRF.

Wszystkie dodatki dostępne są z poziomu menu gry.

___

Najważniejsze zmiany w stosunku do wersji beta-2.3:
- wszystkie elementy dostosowane zostały do narzędzi do generowania map autorstwa McZapkie - można je importować z plików txt
- możliwość wygenerowania mapy w dowolnym klimacie, z dowolnymi dodatkami NewGRF
- mapa wysokości została nieco "uproszczona" (jest mniej "szumów")
- dodane zostały za to jeziora na całym obszarze
- lekko przesunięta mapa wysokości
- 19 poziomów wysokości
- FIRS! Wink
Chyba zaimplementuje to dzis na serwer rysha Smile

edit

Jest na serwerze Ryshowym
Nowa wersja mapy na serwerze.
Zupełnie zapomniałem o NewGRFach dla statków i samolotów na mapie FIRS. Które byście polecili?
Ave pAterSmile

Ze statków chyba najlepszy byłby Squid Ate Fish. Ewentualnie Red Fish - ma większe ładowności (do 4000 ton), ale przy FIRS'ie i niedużych odległościach raczej ciężko będzie to wykorzystać (dodając set zwróć uwagę na opcję zmiany kosztów budowy kanałów).

Co do samolotów, zależy czy chcesz, aby scenariusz był lajtowy i beztroski, czy aby jednak wymagał nieco wysiłku. W pierwszym przypadku chyba bardziej pasowałby AV8 ze względu na większą różnorodność dostępnych maszyn - poza samolotami, są również dostępne helikoptery i kilka sterowców. Dla drugiej opcji z podniesionymi kosztami użytkowania zdecydowanie lepiej pasuje WAS. Kiedyś testowałem ustawienia z nim nawet pod kontem serwera FIRS, a także właśnie Mapy Polski, tak aby set był uzupełnieniem a nie nokautem dla innych gałęzi transportu. Powiem, że całkiem nieźle to wyglądało. Niestety w ankiecie nie przeszłoSad Temat jest w archiwum propozycji zmian. Są tam szczegóły ustawień dla czterech różnych wariantów.

Ogólnie mapa jest super, ale tradycyjnie Smiley16 mam jednak kilka bardziej lub mniej drobnych uwag:
1. Poltram (13) i Polroad (28) w użytych wersjach mają bugi z dźwiękami - np. w przypadku przegubowego Solarisa gdy wyjeżdża z zajezdni słychać... dzwoneczek. Po dodaniu set z samolotami w przypadku niektórych tirów będzie słychać "odlotowe" dźwięki. Puki Zapkiemu nie uda się tego zmienić, chyba jednak lepiej będzie wrócić do poprzednich wersji (11 i 24).
2. Brak Reduced Passengers Payment - Już w przypadku zwykłego przemysłu, transportem innym niż pasażerskim zajmowali się hobbiści i pasjonaci - ciężko było mówić o jakiejkolwiek konkurencji. Jak to będzie w przypadku FIRS'a gdzie stawki za transport pasażerów paradoksalnie są jeszcze wyższe, najlepiej opisać można parafrazując słowa niejakiej waćpanny Bieńkowskiej: "Przemysł?! Tylko idiota wozi towary".
3. Goleniów, Kamień Pomorski, Drawsko Pomorskie, Bytów, Kościerzyna, Mrągowo, Szczytno... łyso na tej północySad
4. Przedmieścia, Jezioro, Zatoka... na morzu. Można by było pozamieniać te nazwy na coś w rodzaju "Łowisko Łeba nr2".
(25-01-2016, 22:13)LaChupacabra napisał(a): Ze statków chyba najlepszy byłby Squid Ate Fish. Ewentualnie Red Fish - ma większe ładowności (do 4000 ton), ale przy FIRS'ie i niedużych odległościach raczej ciężko będzie to wykorzystać (dodając set zwróć uwagę na opcję zmiany kosztów budowy kanałów).

Taka była właśnie pierwsza myśl. Co do kosztów - myślę, że obniżanie kosztów budowy kanałów itp. jest pomysłem mało trafionym (Kanał Bydgoski już jest, nie wiem gdzie można by było jeszcze jakiś zbudować), dlatego tę opcję wyłączę. Zresztą te koszty i tak standardowo nie są jakieś wysokie.

(25-01-2016, 22:13)LaChupacabra napisał(a): Co do samolotów, zależy czy chcesz, aby scenariusz był lajtowy i beztroski, czy aby jednak wymagał nieco wysiłku. W pierwszym przypadku chyba bardziej pasowałby AV8 ze względu na większą różnorodność dostępnych maszyn - poza samolotami, są również dostępne helikoptery i kilka sterowców. Dla drugiej opcji z podniesionymi kosztami użytkowania zdecydowanie lepiej pasuje WAS. Kiedyś testowałem ustawienia z nim nawet pod kontem serwera FIRS, a także właśnie Mapy Polski, tak aby set był uzupełnieniem a nie nokautem dla innych gałęzi transportu. Powiem, że całkiem nieźle to wyglądało. Niestety w ankiecie nie przeszłoSad Temat jest w archiwum propozycji zmian. Są tam szczegóły ustawień dla czterech różnych wariantów.

Chcę, aby każdy mógł swobodnie grać na mojej mapie. O ile na singu gra się bardziej dla przyjemności, to na multi chodzi bardziej o konkurencję i tutaj zwiększone koszty dla samolotów byłyby jak najbardziej wskazane. Ale dzięki za ogólny zarys tych dodatków - mam bazę do przemyśleń Wink

(25-01-2016, 22:13)LaChupacabra napisał(a): 1. Poltram (13) i Polroad (28) w użytych wersjach mają bugi z dźwiękami - np. w przypadku przegubowego Solarisa gdy wyjeżdża z zajezdni słychać... dzwoneczek. Po dodaniu set z samolotami w przypadku niektórych tirów będzie słychać "odlotowe" dźwięki. Puki Zapkiemu nie uda się tego zmienić, chyba jednak lepiej będzie wrócić do poprzednich wersji (11 i 24).

Chcę, aby wszystkie dodatki były dostępne w menu gry. Mógłbym ewentualnie Polroad zmienić na Polish Road Set (wersja 5). Ale moim skromnym zdaniem, dźwięki nie są jakimś strasznym problemem i lepiej aby dodatki były aktualne i dostępne, niż przestarzałe i sprawiały problemy przy pobieraniu.

(25-01-2016, 22:13)LaChupacabra napisał(a): 2. Brak Reduced Passengers Payment - Już w przypadku zwykłego przemysłu, transportem innym niż pasażerskim zajmowali się hobbiści i pasjonaci - ciężko było mówić o jakiejkolwiek konkurencji. Jak to będzie w przypadku FIRS'a gdzie stawki za transport pasażerów paradoksalnie są jeszcze wyższe, najlepiej opisać można parafrazując słowa niejakiej waćpanny Bieńkowskiej: "Przemysł?! Tylko idiota wozi towary".

To jest dobry pomysł. Na pewno dodam.

(25-01-2016, 22:13)LaChupacabra napisał(a): 3. Goleniów, Kamień Pomorski, Drawsko Pomorskie, Bytów, Kościerzyna, Mrągowo, Szczytno... łyso na tej północySad

Miasta stawiałem według liczby mieszkańców - od 25 tys. wzwyż. To, że Mazury są tak mało zaludnione, to już nie moja wina. Jakiś powód takiego zaludnienia jest i nie chcę tego zmieniać na siłę. Dla mnie bezsensem jest stawiać np. miasta w każdej gminie tylko po to, by były rozmieszczone równomiernie po całej mapie.

(25-01-2016, 22:13)LaChupacabra napisał(a): 4. Przedmieścia, Jezioro, Zatoka... na morzu. Można by było pozamieniać te nazwy na coś w rodzaju "Łowisko Łeba nr2".

To jest problem z domyślnym nazewnictwem stacji. Również w angielskiej wersji językowej. Generuję mapę automatycznie za pomocą import_land i nie mam zamiaru za każdym razem zmieniać tych nazw.
(26-01-2016, 00:47)pAter napisał(a): Co do kosztów - myślę, że obniżanie kosztów budowy kanałów itp. jest pomysłem mało trafionym (Kanał Bydgoski już jest, nie wiem gdzie można by było jeszcze jakiś zbudować), dlatego tę opcję wyłączę. Zresztą te koszty i tak standardowo nie są jakieś wysokie.
No właśnie Smile Dlatego zwróciłem uwagę - ta opcja jest domyślnie włączona. Ogólnie koszty dla gry offline są ok - niech każdy robi co chce, ale co do gdy na serwerze, są już zdecydowania za niskie - kanałami można bez problemu usuwać rzeki.

(26-01-2016, 00:47)pAter napisał(a): Chcę, aby wszystkie dodatki były dostępne w menu gry. Mógłbym ewentualnie Polroad zmienić na Polish Road Set (wersja 5). Ale moim skromnym zdaniem, dźwięki nie są jakimś strasznym problemem i lepiej aby dodatki były aktualne i dostępne, niż przestarzałe i sprawiały problemy przy pobieraniu.
Starsze wersje też są i będą dostępne w dodatkach online - po prostu na liście widoczne są tylko ich najnowsze wersje.
Gdybyś chciał wybrać którąś ze starszych wersji musisz w pliku konfiguracyjnym dać w części [gui] newgrf_show_old_versions = true
Testowałem z Chupą Wink Mapka jak najbardziej grywalna Smile Moim zdaniem:
- liczba lasów w normie jedynie zróżnicowałbym wielkość produkcji
- zredukował produkcję wysypisk do minimum
- dodał trochę więcej złomowisk
- można by się było zastanowić nad większym rozrzuceniem fabryk przetwórczych

Zbudowałem nawet niezłą firmę z potencjałem na rozwój Chupa dowoził mi do lasów zasoby i zwiększał produkcję. Wyjściowa produkcja Timber'u na dalsze przemielenie i dalszy rozwój łańcucha produkcji. Ogólnie firma nastawiona na ekspansję, ale nie będę grać do 4 rano jak ostatnio bo wyspać się muszę wystarczy, że do roboty wstaję wcześnie od pon do piątku Big Grin Wrzucam save'a z testów Wink btw. dobra robota pAter Thumbsupsmileyanim


Załączone pliki
.sav   SERWER MAPA POLSKI FIRS (ogromny potencjał firmy).sav (Rozmiar: 752.17 KB / Pobrań: 119)
Propo grywalnosci... 27 ton ryb w kazdym miesiacu stalej produkcji, troche malo, gdzie do wykozystania sa ogromnej ladownosci statki np...
Zdecydowanie brakuje biorafinerii na mapie. Można to też ująć inaczej - brakuje możliwości ufundowania biorafinerii na serwerze z mapą Polski.
(30-01-2016, 21:48)Kolarz napisał(a): Propo grywalnosci... 27 ton ryb w kazdym miesiacu stalej produkcji, troche malo, gdzie do wykozystania sa ogromnej ladownosci statki np...

Zanotowane do poprawki Smile

(30-01-2016, 23:48)Mewa napisał(a): Zdecydowanie brakuje biorafinerii na mapie. Można to też ująć inaczej - brakuje możliwości ufundowania biorafinerii na serwerze z mapą Polski.

Fundowanie biorafinerii brzmi nieźle. Niestety FIRS ma głupi parametr, który pozwala wyłączyć automatyczne powstawanie przedsiębiorstw, ale jednocześnie blokuje ich fundowanie. Przy standardowych przedsiębiorstwach problemu nie ma, bo można włączyć Manual Industries, jednak oba te NewGRFy są ze sobą niekompatybilne.
Jednak stwierdzam fakt, że produkcja odpadów to gruba przesada, ogólnie jakby dało radę zblokować ten tym przemysłu byłoby bardziej przejrzyście. jeszcze jest jeden szkopuł odnośnie CD ale to już Chupa opisze o co dokładnie chodzi.
Dobra KJ przestan marudzic, to nie ma zadnego znaczenia.

Apropo biorafinerii to poprostu trzeba dostawic jedna gdzies i tyle Wink
(31-01-2016, 04:00)KJ(KeyJey)[PL] napisał(a): Jednak stwierdzam fakt, że produkcja odpadów to gruba przesada, ogólnie jakby dało radę zblokować ten tym przemysłu byłoby bardziej przejrzyście. jeszcze jest jeden szkopuł odnośnie CD ale to już Chupa opisze o co dokładnie chodzi.
(31-01-2016, 11:19)Sander napisał(a): Dobra KJ przestan marudzic, to nie ma zadnego znaczenia.

Ma ogromne znaczenie, bo produkcja surowców wtórnych w 1950 r. np. blisko Pragi na poziomie 1000 ton od razu zniechęca do rozpoczęcia rozgrywki w innym sektorze. Po prostu ten, kto zajmie sobie to wysypisko, jest już ustawiony do końca gry bez większego wysiłku. Trzeba to zbalansować.

(31-01-2016, 11:19)Sander napisał(a): Apropo biorafinerii to poprostu trzeba dostawic jedna gdzies i tyle Wink

Tyle, że biorafinerie powstają dopiero współcześnie. Pomysł z ich fundowaniem jest dobry.
(31-01-2016, 11:19)Sander napisał(a): Dobra KJ przestan marudzic, to nie ma zadnego znaczenia.

Apropo biorafinerii to poprostu trzeba dostawic jedna gdzies i tyle Wink

Napieprzanie produkcji odpadów 6000 ton nie jest marudzeniem tylko faktem Sander i ma znaczenie bo walniesz 3 trasy i masz miliardowe zyski raczej nie w tym jest duch FIRS tylko w tworzeniu składnego łańcucha transporotwego. W czym rzecz wrzucę save'a i daruj Sobie komentarze typu, że marudzę ja się Ciebie w ten sposób nie czepiam, a chce pomóc w temacie. W złączniku zostawiam save z gry.


Załączone pliki
.sav   KJ(KeyJey)[PL] & LaChupacabra, 28th Jun 2016.sav (Rozmiar: 1.03 MB / Pobrań: 116)
OK ale sie nie posrajmy, ok?

Płakanie o te smieci jest tak samo bezsensu jak to ze Ty wozisz wegiel a ja pasazerów i mam 5x taki zysk jak Ty.

Moze miasta wszystkie tez usuniemy?

Nie ma znaczenia czy wozisz śmieci w 1950 czy w 2000.

Smicie sa bonusem to "wyhodowanego" miasta jak dla mnie.
Pograłem ostatnio trochę na nowej mapce i jednak jest jeszcze kilka bardzo istotnych rzeczy do poprawki.

Zacznę może od tego, co najłatwiej jest zmienić, a co jest absolutnie konieczne, zwłaszcza w przypadku FIRS'a. Włączony cargodist dla towarów - nie mam tutaj chyba do nikogo pretensji, bo jednak trzeba trochę pograć i stworzyć coś większego, aby zrozumieć... jak bardzo idiotyczne jest to ustawienie. Ono nikomu nie jest potrzebne, niczego nie urozmaica, tylko szkód wyrządza psując całą grę. Zdecydowana większość nawet nie wie o jego istnieniu, przez co zalega im masa towarów na stacjach, a oni nie wiedzą dlaczego. Natomiast jeśli ktoś stworzy większą sieć przemysłową i będzie chciał np. możliwie równomiernie rozwozić maszyny po swoich kopalniach, pojawi się znacznie istotniejszy i co najgorsze nierozwiązywalny problem - bo to nie on będzie decydował gdzie i ile ma być ich dostarczane, tylko jakiś durny niedorobiony algorytm (sory, musiałem sobie ulżyć), który np. z czterech dostępnych i blisko siebie położonych stacji wybierze tylko jedną.

Dla przykładu:
1. Dostawa maszyn z fabryki w Brzegu na dwa leżące obok siebie pola naftowe w pobliżu Gorzowa - cargodist uznał sobie, że maszyny mogą być dostarczane tylko na jedno z nich...
[Obrazek: 183Absurd_CD_maszyny_1.2.png]

[Obrazek: 652Absurd_CD_maszyny_1.1.png]

2. Rozdział dostawy sprzętu rolniczego między 12 lasów - znowu cargodist uskutecznia swoje widzimisie preferując sobie dwie, trzy stacje odbiorcze, niektóre zaś zupełnie olewając.
[Obrazek: 240Absurd_CD_sprz_t_rolni.png]

3. Z poprzedniej mapy - lepiej bez komentarza...
[Obrazek: 107Absurd_CD_zwyk_y_przem.png]

Kolejną, istotną kwestią jest zbalansowanie znaczenia i dochodów z transportu różnych ładunków. Obecnie nie ma tutaj mowy o jakiejkolwiek konkurencji. Jak ktoś nie kupi sobie samolotów (śmieci / pasażerka) ten będzie się tułał na dnie rankingu. Gdyby każdy kierował się w grze wyłącznie chęcią zarabiania jak największych pieniędzy, cały przemysł robiłby za pustego eyecanda będącego jedynie taką ozdóbką dla transportu pasażerów i ewentualnie śmieci.
Pierwszą przyczyną tego są tutaj nieproporcjonalnie wysokie stawki za przewóz pasażerów (również poczty, jeśli miałyby być włączone samoloty) - to łatwo można rozwiązać wprowadzając Reduced Passengers Payment, o którym już pisałem.
Drugą są niedorzecznie wysokie - w porównaniu do innych przedsiębiorstw - produkcje surowców wtórnych na wysypiskach oraz łatwość ich podniesienia. Aby podnieść produkcję w jakieś kopalni z powiedzmy 125 ton do maksymalnych 500 ton, trzeba włożyć nie mały wysiłek w stworzenie całej sieci produkującej i dostarczającej maszyny do tych kopalni. A tutaj co? W Pradze już na starcie mamy 1000 ton! Ale! Likwidacja tego wysypiska zbyt wiele nie zmieni w temacie. W innych wysypiskach produkcja jest co prawda wyraźnie mniejsza, ale wystarczy rozwinąć miasto, do którego jest ono przypisane, a to obecnie jest wręcz idiotycznie proste - sześć przystanków, jedna może dwie dorożki i można mieć całą resztę w D. Nic więcej nie trzeba robić, aby nawet maleńkie miasto osiągnęło rozmiar 100-200k mieszkańców. Dla maksymalnej produkcji wysypiska wystarczy 70k, bo wynosi ona 1/10 populacji miasta, do którego ono należy.
I tu pojawia się trzeci problem, który w zasadzie jest najistotniejszym źródłem dwóch poprzednich - zbyt łatwy rozwój miast. O zasadzie napisałem - jest bezdennie prymitywna. I w zasadzie ten cały rozbudowany przemysł jaki daje FIRS, w żaden sposób nie wpływa na ich rozwój, a mógłby i to by mogło bardzo ciekawie wpłynąć na rozgrywkę na mapie. Jeśli znaczenia dla rozwoju miast nabrałyby dostawy materiałów budowlanych, żywności albo paliwa czy też towarów, byłoby o wiele ciekawiej. Nie sądzicie? To wszystko można właśnie zmienić dodając do gry odpowiedni skrypt.
Nie ma idealnego skryptu, ale najlepszy dla FIRS'a wydaje mi się, że byłby Real Growth. Dobrze by było jednak wprowadzić w nim kilka zmian (nie chodzi o parametry). Ewentualnie mógłby to być Renewed City Growth.

Co do umożliwienia fundowania przedsiębiorstw i jednocześnie uniemożliwienia samodzielnego powstawania nowych, jest to prawdopodobnie możliwe ze skryptem Industry Consrtuctor. O ile się nie mylę, chyba Zapkie łączył na swoim serwerze dwa skrypty.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości