Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mapy Mapa Czarnorusi 1024x1024 by Kozak
#1
Siema,
Mimo, że na forum jestem dość świeży, to OpenTTD (a nawet TTD) znam całkiem nieźle.
Z racji tego, że dość często pykam sobie w Armę, a nie widziałem jeszcze podobnego projektu, to wymyśliłem sobie, że odwzoruję mapę Czarnorusi w ramach scenariusza 1024^2 (mimo, że mam techniczną możliwość zrobienia tego w 2048, a nawet wyższych rozdzielczościach - mniam).

*Wrzucę tutaj szybki DISCLAIMER, że nie interesuje mnie militaryzacja Czarnorusi w ramach OpenTTD, pozostawmy to innym grom - chcę po prostu robić biznes na znanej i lubianej przeze mnie mapie.

Do stworzenia mapy.. wykorzystałem oryginalną Bohemiowską heightmapę, którą całkiem przypadkiem znalazłem u siebie na dysku, miasta stawiałem na "pi razy oko" na bazie mapy topograficznej Czarnorusi i własnej wiedzy (nie znam na razie lepszej metody w tutejszym edytorze - jeśli ktoś podsunie mi jak to zrobić dokładniej to z chęcią posłucham).

[Obrazek: Q9MfLnZ.png]

Dla tych którzy o Czarnorusi nie wiedzą nic (bo nie grali w żadną Armę czy DayZ) - jest to teren oparty na niewielkim wycinku Czech - szczególnie interesującym z punktu widzenia rozgrywki bo górzystym i zalesionym. Fabuła Army przenosiła go (już jako pełnoprawne państwo z własną historią) pod Kaukaz i co za tym idzie w rosyjską strefę wpływów, stąd też wyglądem mocno nawiązuje do rosyjsko/białorusko/ukraińsko/bałtyckiej prowincji... z kilkoma większymi miastami.

[Obrazek: gZj4kG3.png]

Jako ramy czasowe scenariusza z początku ustaliłem sobie lata 1922 - 2010 (rok wcielenia fikcyjnej czarnorusi do ZSRR, a po 2010 nic ciekawego chyba nie ma) ale natrafiłem na techniczne trudności z xUSSR (a mianowicie brak wagonów pasażerskich), więc rok startowy został przesunięty do 1924.
I taki setting miałem w głowie budując tę mapę. Zajęło mi to niewiele ponad 6 godzin. Niestety - o ile teoretycznie sporo rzeczy w OpenTTD rozumiem, to nie jestem szczególnie świeży jeśli chodzi o newGRF-y i sensowne ich ustawienia. O ile jeszcze z początku myślałem nad FIRSem, tak najnowsze wersje mapy są go pozbawione (i na razie chcę przy tym pozostać).

[Obrazek: ItrmOyy.png]

Obecne ustawienia newGRF-ów to:
Industrial Stations Renewal 1.0.2
Polroad nr 37 (tragedii nie ma, ale może jest coś bardziej w klimacie i na podobnym poziomie wykonania)
PolTrams v5880M (j.w.)
Polish Building Set v4 (nie jestem z niego zadowolony, chciałbym coś innego na jego miejsce)
OpenGFX+ Landscape 1.1.2
Dutch Stations Addition Set v0.8
Dutch Station Set
xUSSR Railway Set 0.5 (wymienił PKP Seta.. i wprowadził kilka nowych feature'ów, które chyba trzeba trochę zrebalansować)
BaseCosts Mod 5.0
(Fajny byłby jeszcze jakiś newGRF dodający więcej charakterystycznych budynków - latarnie, anteny i płotki mają swój urok ale fajnie by było móc postawić jakiś zameczek.. albo wieżę telewizyjną Wink)

Jeżeli jakaś dobra dusza mogłaby mi polecić coś innego to z chęcią wysłucham każdej krytyki.

No i naturalnie te nieszczęsne ustawienia... Chce móc sobie pograć przyjemnie z kumplem, który niezbyt ogarnia, nie musząc ciągle wysyłać zapomogi ale także utrzymać pewien poziom trudności (żeby mi nie było nudno). Jeśli coś możecie polecić - będę wdzięczny.

Pozdrawiam,


Załączone pliki
.rar   Chernarus1024_v2f.rar (Rozmiar: 738.56 KB / Pobrań: 43)
#2
(22-06-2018, 01:19)Kozak napisał(a): Polish Building Set v4 (nie jestem z niego zadowolony, chciałbym coś innego na jego miejsce)
Total Town Replacement Set (TTRS)?
#3
No właśnie nie bardzo wiem, czy TTRS jest bardziej wschodni od Polish set'a. Ma kilka fajnych budynków ale wydają się być mocno zachodnie.
#4
Łał, mapka dayz, fajnie pogram sobie.
#5
Smuci mnie stwierdzenie, że czarnoruś kojarzy się komuś tylko z mapką DayZ. No ale cóż, Bohemia tak wykalibrowała marketing, aby zbić dobre pieniądze i się wzbogacić - więc nie ma czemu się dziwić.

Dla niewtajemniczonych - mod DayZ dodawał tryb zombie survival na mapie czarnorusi. Oryginalnie gra ArmA (dla której był ten mod) wspierała tylko rozgrywki militarne nastawione na dużą doze symulacji.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości