Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej V4 CEE Train Set
#1
Postanowiłem zrobić newgrf z pociągami z Europy Centralnej i Wschodniej, ponieważ brak jest takiego dodatku. PKP set działa dopiero od 1918 a ponadto nie jest kompatybilny z innymi dodatkami (zarówno graficznie, funkcjonalnie jak i kosztowo). Z kolei Trains2cc w wersji East Europe jest zbyt ubogi, ma też inne wady.
Dlatego, na bazie Trains 2cc zrobiłem dodatek V4 CEE - zawiera on pociągi z obszarów Austrii, byłej Czechosłowacji i Jugosławii, Polski, Rumunii, Węgier, Wschodnich Niemiec i byłego Związku Radzieckiego. Poszczególne rejony można dezaktywować.
Oprócz kolorów firmowych, lokomotywy i składy mogą też być w kolorach odpowiadających mniej więcej rzeczywistym zarządom kolejowym, np. CSD, OBB, DR, MAV, PKP, JZ, CFR itp:
   
W przyszłości zamierzam dołożyć trochę więcej lokomotyw oraz dodać różne rodzaje torów i trakcji elektrycznych.
Dodatek dostępny na "bananach".
#2
Wyglada niezle, dobra robota
#3
(15-03-2018, 17:17)McZapkie napisał(a): Postanowiłem zrobić newgrf z pociągami z Europy Centralnej i Wschodniej, ponieważ brak jest takiego dodatku. PKP set działa dopiero od 1918 a ponadto nie jest kompatybilny z innymi dodatkami (zarówno graficznie, funkcjonalnie jak i kosztowo). Z kolei Trains2cc w wersji East Europe jest zbyt ubogi, ma też inne wady.
Dlatego, na bazie Trains 2cc zrobiłem dodatek V4 CEE - zawiera on pociągi z obszarów Austrii, byłej Czechosłowacji i Jugosławii, Polski, Rumunii, Węgier, Wschodnich Niemiec i byłego Związku Radzieckiego. Poszczególne rejony można dezaktywować.
Oprócz kolorów firmowych, lokomotywy i składy mogą też być w kolorach odpowiadających mniej więcej rzeczywistym zarządom kolejowym, np. CSD, OBB, DR, MAV, PKP, JZ, CFR itp:

W przyszłości zamierzam dołożyć trochę więcej lokomotyw oraz dodać różne rodzaje torów i trakcji elektrycznych.
Dodatek dostępny na "bananach".

Czyli w tym dodatku pojawią się widoczne na polskich torach Skody, Ludmiły i inne tego typu lokomotywy, które na razie nie znalazły miejsca w dodatku PKP 2.0?
Ten dodatek ma być kompatybilny z PKP 2.0 czy z Trains 2cc?
#4
Cytat:Czyli w tym dodatku pojawią się widoczne na polskich torach Skody, Ludmiły i inne tego typu lokomotywy, które na razie nie znalazły miejsca w dodatku PKP 2.0?

Ten dodatek ma być kompatybilny z PKP 2.0 czy z Trains 2cc?

Tak, będą lub nawet już są, lista lokomotyw które są i które planowane są być, jest tu:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...sp=sharing
Staram się zamieszczać najbardziej popularne lokomotywy oraz dbać o w miarę równy przydział między kraje.
Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem kompatybilności, set jest oparty w dużej mierze na Trains 2cc, więc z PKP 2.0 nie jest kompatybilny
ani pod względem grafik (inna skala, inny styl) ani pod względem technicznym lub kosztowym.
#5
Jest dostępna nowa wersja. Dołożyłem trochę parowozów pruskich i austriackich, tak więc set jest teraz grywalny począwszy od drugiej połowy XIXw.
#6
Dostępna nowa wersja 7023. Trochę nowych lokomotyw, zarówno parowozy z XIX w jak i bardziej współczesne (np. "Ludmiła BR 232), uporządkowane wagony towarowe, poprawione wyliczenia kosztów zakupu.
#7
Pytanko:
Dlaczego 5 generacja wagonu z przesuwnymi ścianami oraz szerokotorowego uniwersalnego mogą być przebudowywane tylko w warsztatach? To bug, czy feature? Smile Uniwersalne normalnotorowe wcześniejszych generacji nie mają tego ograniczenia...
#8
Niektóre serie wagonów mogą być przebudowywane tylko w warsztatach, wiąże się to też ze zmianą ich kolorów/grafiki.
Informacja o tym jest w oknie informacji o wagonie (tekst na czerwono lub zielono).
Są 3 powody braku autoprzebudowy niektórych serii:
1.  aby zbalansować handicap który dana seria ma, np. wagon uniwersalny może przewozić prawie wszystko, albo silos ma szybki za/wyładunek, więc coś za coś,;
2. jeśli pociąg przewozi kilka rodzajów towarów, to wagony z zafiksowanym rodzajem towaru są czasem bardzo przydatne (przykładowo chcemy brać węgiel i rudę automatycznie dopasowując węglarki, ale dowozimy też krytymi mnsp do kopalni, a na stacji są też inne towary które nie chcemy by pociąg brał do krytych);
3. z powodów estetycznych (zmiana grafiki tylko w warsztatach).

Brak autoprzebudowy jest w:
wagonach pocztowych (1435mm i 1520mm)
uniwersalnych wagonach pociągu zbiorowego (1435mm)
uniwersalnych krytych (1435mm i 1520mm)
uniwersalnych cysternach (1435mm i 1520mm)
silosach (1435mm i 1520mm)
wagonach z przesuwnymi ścianami (1435mm)
wagonach służbowych (1435mm i 1520mm)

Autoprzebudowa jest w:
węglarkach, gondolach (1435mm i 1520mm)
platformach (1435mm i 1520mm)
chłodniach (1435mm i 1520mm)
krytych do przewozu żywca (1435mm i 1520mm)
krytych do przewozu zboża (1435mm)
cysternach do produktów naftowych (1435mm)
platformach z ramą (1520mm)
wagonach do przewozu kosztowności (1435mm i 1520mm)

Nie wiem której wersji używasz, ale wszystkie generacje powinny mieć tę samą własność, jeśli jest inaczej to jest to bug.
Czyli np, kryte uniwersalne zawsze bez przebudowy, węglarki zawsze z przebudową, niezależnie od generacji.
#9
Wersja v6730M (ta, co na serwerze wyszehradzkim). OK, zmylił mnie wagon kryty z zastawami (normalnotorowy), który jest przebudowywalny a chyba nie ma odpowiednika szerokotorowego...
#10
Pograłem trochę i mam jeszcze kilka uwag Smile

1. W generacji 5 nie ma żadnego wagonu mogącego wozić złom
2. Pod koniec gry brakuje dobrego normalnotorowego elektrowozu towarowego. Właściwie do końca nic nie przebija Macedonian Railways 462. Traxx jest słabszy, a większa prędkość i tak nie ma znaczenia, ze względu na limity prędkości wagonów, inne z kolei są dużo droższe w utrzymaniu. Wychodzi na to, że najlepszym późnym lokiem towarowym jest spalinowa Maxima, co stawia pod znakiem zapytania sens elektryfikowania linii towarowych.
3. ET41 ma kosmiczną wartość pociągową (powyżej 900kN), znacznie odstającą od innych lokomotyw. Czy to zamierzone?

Ogólnie bardzo fajny set. Gratuluję pomysłu i wykonania Smile


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości