Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej V4 CEE Train Set
#1
Postanowiłem zrobić newgrf z pociągami z Europy Centralnej i Wschodniej, ponieważ brak jest takiego dodatku. PKP set działa dopiero od 1918 a ponadto nie jest kompatybilny z innymi dodatkami (zarówno graficznie, funkcjonalnie jak i kosztowo). Z kolei Trains2cc w wersji East Europe jest zbyt ubogi, ma też inne wady.
Dlatego, na bazie Trains 2cc zrobiłem dodatek V4 CEE - zawiera on pociągi z obszarów Austrii, byłej Czechosłowacji i Jugosławii, Polski, Rumunii, Węgier, Wschodnich Niemiec i byłego Związku Radzieckiego. Poszczególne rejony można dezaktywować.
Oprócz kolorów firmowych, lokomotywy i składy mogą też być w kolorach odpowiadających mniej więcej rzeczywistym zarządom kolejowym, np. CSD, OBB, DR, MAV, PKP, JZ, CFR itp:
   
W przyszłości zamierzam dołożyć trochę więcej lokomotyw oraz dodać różne rodzaje torów i trakcji elektrycznych.
Dodatek dostępny na "bananach".
#2
Wyglada niezle, dobra robota
#3
(15-03-2018, 17:17)McZapkie napisał(a): Postanowiłem zrobić newgrf z pociągami z Europy Centralnej i Wschodniej, ponieważ brak jest takiego dodatku. PKP set działa dopiero od 1918 a ponadto nie jest kompatybilny z innymi dodatkami (zarówno graficznie, funkcjonalnie jak i kosztowo). Z kolei Trains2cc w wersji East Europe jest zbyt ubogi, ma też inne wady.
Dlatego, na bazie Trains 2cc zrobiłem dodatek V4 CEE - zawiera on pociągi z obszarów Austrii, byłej Czechosłowacji i Jugosławii, Polski, Rumunii, Węgier, Wschodnich Niemiec i byłego Związku Radzieckiego. Poszczególne rejony można dezaktywować.
Oprócz kolorów firmowych, lokomotywy i składy mogą też być w kolorach odpowiadających mniej więcej rzeczywistym zarządom kolejowym, np. CSD, OBB, DR, MAV, PKP, JZ, CFR itp:

W przyszłości zamierzam dołożyć trochę więcej lokomotyw oraz dodać różne rodzaje torów i trakcji elektrycznych.
Dodatek dostępny na "bananach".

Czyli w tym dodatku pojawią się widoczne na polskich torach Skody, Ludmiły i inne tego typu lokomotywy, które na razie nie znalazły miejsca w dodatku PKP 2.0?
Ten dodatek ma być kompatybilny z PKP 2.0 czy z Trains 2cc?
#4
Cytat:Czyli w tym dodatku pojawią się widoczne na polskich torach Skody, Ludmiły i inne tego typu lokomotywy, które na razie nie znalazły miejsca w dodatku PKP 2.0?

Ten dodatek ma być kompatybilny z PKP 2.0 czy z Trains 2cc?

Tak, będą lub nawet już są, lista lokomotyw które są i które planowane są być, jest tu:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...sp=sharing
Staram się zamieszczać najbardziej popularne lokomotywy oraz dbać o w miarę równy przydział między kraje.
Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem kompatybilności, set jest oparty w dużej mierze na Trains 2cc, więc z PKP 2.0 nie jest kompatybilny
ani pod względem grafik (inna skala, inny styl) ani pod względem technicznym lub kosztowym.
#5
Jest dostępna nowa wersja. Dołożyłem trochę parowozów pruskich i austriackich, tak więc set jest teraz grywalny począwszy od drugiej połowy XIXw.
#6
Dostępna nowa wersja 7023. Trochę nowych lokomotyw, zarówno parowozy z XIX w jak i bardziej współczesne (np. "Ludmiła BR 232), uporządkowane wagony towarowe, poprawione wyliczenia kosztów zakupu.
#7
Pytanko:
Dlaczego 5 generacja wagonu z przesuwnymi ścianami oraz szerokotorowego uniwersalnego mogą być przebudowywane tylko w warsztatach? To bug, czy feature? Smile Uniwersalne normalnotorowe wcześniejszych generacji nie mają tego ograniczenia...
#8
Niektóre serie wagonów mogą być przebudowywane tylko w warsztatach, wiąże się to też ze zmianą ich kolorów/grafiki.
Informacja o tym jest w oknie informacji o wagonie (tekst na czerwono lub zielono).
Są 3 powody braku autoprzebudowy niektórych serii:
1.  aby zbalansować handicap który dana seria ma, np. wagon uniwersalny może przewozić prawie wszystko, albo silos ma szybki za/wyładunek, więc coś za coś,;
2. jeśli pociąg przewozi kilka rodzajów towarów, to wagony z zafiksowanym rodzajem towaru są czasem bardzo przydatne (przykładowo chcemy brać węgiel i rudę automatycznie dopasowując węglarki, ale dowozimy też krytymi mnsp do kopalni, a na stacji są też inne towary które nie chcemy by pociąg brał do krytych);
3. z powodów estetycznych (zmiana grafiki tylko w warsztatach).

Brak autoprzebudowy jest w:
wagonach pocztowych (1435mm i 1520mm)
uniwersalnych wagonach pociągu zbiorowego (1435mm)
uniwersalnych krytych (1435mm i 1520mm)
uniwersalnych cysternach (1435mm i 1520mm)
silosach (1435mm i 1520mm)
wagonach z przesuwnymi ścianami (1435mm)
wagonach służbowych (1435mm i 1520mm)

Autoprzebudowa jest w:
węglarkach, gondolach (1435mm i 1520mm)
platformach (1435mm i 1520mm)
chłodniach (1435mm i 1520mm)
krytych do przewozu żywca (1435mm i 1520mm)
krytych do przewozu zboża (1435mm)
cysternach do produktów naftowych (1435mm)
platformach z ramą (1520mm)
wagonach do przewozu kosztowności (1435mm i 1520mm)

Nie wiem której wersji używasz, ale wszystkie generacje powinny mieć tę samą własność, jeśli jest inaczej to jest to bug.
Czyli np, kryte uniwersalne zawsze bez przebudowy, węglarki zawsze z przebudową, niezależnie od generacji.
#9
Wersja v6730M (ta, co na serwerze wyszehradzkim). OK, zmylił mnie wagon kryty z zastawami (normalnotorowy), który jest przebudowywalny a chyba nie ma odpowiednika szerokotorowego...


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości