Ocena wątku:
  • 14 głosów - średnia: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Polish PKP Set v2.0
Btw w Wiki widzę nie ścisłość co do WM15A i PWM15. Chodzi o rok wprowadzenia na rynek. Powinien być 1977 dla WM15A i 1979 dla PWM15
(08-12-2011, 18:29)TadeuszD napisał(a): Przyznam, że nie mam pojęcia, skąd biorą się błędy raportowane przez wib_wk. Myślę, że to efekt wersji OTTD lub "gryzienia się" z innymi GRF-ami. Ja używam stabilnej 1.1.3 i nic podobnego nie zauważyłem.

Rozumiem ale inne GRF'y "kolejowe" nie mają takich przypadłości a kompatybilność wstecz jak i przyszłościowa jest chyba ważna, OTTD które używam to w pewnym sensie kolejna beta nadchodzącej v. 1.2.0 a najnowsza stabilna to już 1.1.4, więc jeśli inne GRF'y są z nimi kompatybilne to chyba warto aby PKP też był, po co być zmuszonym do jego późniejszych przeróbek, zwłaszcza że jak historia uczy twórcy amatorzy (zapaleńcy) często wypalają się przed zakończeniem własnego projektu. Aha no i dla pełniejszego obrazu opisu błędu, używam Windows.

P.S.
Oczywiście b. jestem ciekaw kolejnych "nightly", od razu będę je testował, gdy coś znajdę oczywiście opiszę.

Wiki zostało ustawione na edycję również przez gości.
(08-12-2011, 21:35)wib_wk napisał(a): ...jak historia uczy twórcy amatorzy (zapaleńcy) często wypalają się przed zakończeniem własnego projektu.

Czuję się niezmiernie podbudowany i zachęcony do dalszej pracy...Big Grin Tongue
A na serio - podałbyś chociaż jakie inne GRF'y używasz. Nie jestem przecież w stanie przetestować wszystkich kombinacji... Poza tym, jak już pisałem wczesniej, jest to wciąż bardzo wczesna wersja robocza, więc o takie "drobiazgi", jak np. kompatybilność wstecz, w ogóle na razie nie dbam. Tongue

Poniżej obiecana kolejna "nightly":
http://modelarstwott.pl/files/ottd/PKP-2.0.1.grf

Ze zmian, które poczyniłem:
  • doszedł wagon BCy, zwany popularnie "boczniakiem",
  • doszły wagony: kryty Kddet, chłodnia Slr,
  • wagon 408W (Eaos) utracił możliwość przewożenia zboża i pszenicy, zyskał za to zdolność przewożenia drewna,
  • doszedł wagon 401Ka (Gags), posiadający m.in. zdolność przewożenia zboża i pszenicy.

[Obrazek: 629BCy_Gags.png]

GRF nie jest kompatybilny z wcześniejszą wersją. Aby uratować sav'y, należy PRZED WGRANIEM GRF'a skierować wszystkie pociągi do zajezdni, sprzedać WSZYSTKIE wagony i zapisać grę. Potem wystarczy podmienić plik GRF, wczytać save'a, zignorować różne ostrzeżenia i kupić nowe wagony.
(09-12-2011, 01:28)TadeuszD napisał(a):
(08-12-2011, 21:35)wib_wk napisał(a): ...jak historia uczy twórcy amatorzy (zapaleńcy) często wypalają się przed zakończeniem własnego projektu.

Czuję się niezmiernie podbudowany i zachęcony do dalszej pracy...Big Grin Tongue

Mam nadzieję że twardy jesteś i ten mój tekst nie zadziała dołująco kiedyś, w każdym bądź razie nie miał. Cool

Potestuję seta w weekend na stable 1.1.4 i najnowszym "nightly", oczywiście podam wszystkie GRF'y jakie używam na stałe, jest ich raptem kilka.
Jeżeli ktoś z Was będzie rysował wagon Laaers, to tu macie zdjęcia podglądowe:
http://d29-139.cba.pl/galeria/details.php?image_id=300
http://d29-139.cba.pl/galeria/details.php?image_id=299

Nadal pozostaje szkło bez żadnego wagonu i kilka brakujących danych:
Pn12 - moc, max. siła pociągowa
Oi2 - moc, max. siła pociągowa
Pm2 - długość
EN75 - max. siła pociągowa
ED74 - max. siła pociągowa
EN76 - max. siła pociągowa

Sd - typ wagonu, Vmax, ładowność, długość
[Obrazek: LSM60021.jpg]
(12-12-2011, 22:56)niemiec napisał(a): Nadal pozostaje szkło bez żadnego wagonu i kilka brakujących danych:

Max. siłę pociągową OTTD wylicza sobie sam. Wymagany jest tylko współczynnik TEC, który można wyliczyć, znając liczbę i nacisk osi napędnych w stosunku do masy całkowitej. W przypadku zespołów trakcyjnych można w przybliżeniu założyć, że nacisk na każdy wózek jest taki sam. W takiej sytuacji TEC będzie proporcjonalny do ilorazu ilości wózków napędnych do całkowitej ilości wózków w zespole.

Trzy wymienione parowozy odpuściłbym sobie w tej wersji Setu. Nie wnoszą one nic ciekawego, za to wydłużą tworzenie setu.
Zastanawiam się także nad sensem tworzenia osobnego wagonu do przewozu zwierząt (LVST). Jak sobie poczytałem, przed wojną bydło transportowano w zwykłych wagonach krytych lub węglarkach, zaś nierogaciznę, kury i gęsi transportowano w specjalnych wagonach serii "S". Po wojnie bydło transportowano w wagonach krytych, czasem w tych samych, co zboże (sic!), zaś transport mniejszych żywych zwierząt w zasadzie całkowicie zanikł.
Do szkła (w postaci tafli) chyba najlepsze byłyby platformy, a w późniejszych czasach wagony z rozsuwanym dachem (seria "T").

Chwilowo mam problemy z wagonami osobowymi na wczesnym etapie gry. Zrobiłem trzyosiowe boczniaki i wagon pocztowy Gmy (ten z Chabówki), jednak nie nadają się one do pociągów pośpiesznych i ekspresowych (Vmax. = 80km/h). Musze więc stworzyć odrębny typ wagonu ekspresowego, który będzie można puścić z np. Pm36 (Vmax. = 140-160km/h). Mam problem, bo muszę wybrać coś, co będzie wyglądało choć trochę inaczej niż późniejsze wagony osobowe 111A i 112A. Jakieś propozycje?
Jak patrzę po parowozach używanych na PKP to jedynie co to Piękna Helena mogła rozwijać te 140-160 km/h. Tak reszta to maks 110-120 km/h.
A do tych 110-120 km/h nadadzą się wagony Ryflaki typu 101A i 102A. Jak widzę mają V max 120 km/h.
Co do wagonów. Tj. w miarę dokładnych danych to polecam tę stronę. http://www.archeo.kolej.pl/koval/typ.html
Znajomy co zna się na tych wagonach mówi że te typy Ryflaków były wykorzystywane w ruchu dalekobieżnym.
Zresztą Piękna Helena według wikipedi ma V max 130 km/h.
(13-12-2011, 12:43)TadeuszD napisał(a): Jak sobie poczytałem, przed wojną bydło transportowano w zwykłych wagonach krytych lub węglarkach, zaś nierogaciznę, kury i gęsi transportowano w specjalnych wagonach serii "S". Po wojnie bydło transportowano w wagonach krytych, czasem w tych samych, co zboże (sic!), zaś transport mniejszych żywych zwierząt w zasadzie całkowicie zanikł.

Z tego co pamiętam w filmie "Jak rozpętałem II wojnę światową" - Franek Dolas w scenie z bykiem, jechał właśnie już wtedy w wagonie krytym Smile
(13-12-2011, 17:09)robert051 napisał(a): Znajomy co zna się na tych wagonach mówi że te typy Ryflaków były wykorzystywane w ruchu dalekobieżnym.
Zresztą Piękna Helena według wikipedi ma V max 130 km/h.

Problem w tym, że ryflaki i im podobne wagony to konstrukcje zdecydowanie powojenne. Tymczasem Pm-a w otulinie rozwijała 140km/h już w 1936 roku...Sad

Ale już chyba znalazłem rozwiązanie. Czasową lukę w taborze spróbuję zapełnić wagonami z fabryki Lilpop, Rau i Loewenstein (rok prod.: 1929):
http://archiwumwoli.waw.pl/search.htm?wo...id=120&s=2
Kontynuacją tej konstrukcji były powojenne wagony 3A, 4A i 5A:
http://forum.modelarstwo.info/download/f...8f7ce35f00

W sumie mój problem bierze się z tego, że chciałbym połączyć realizm historyczny z realiami OTTD. W grze parametry wagonów i lokomotyw powinny być stopniowo coraz lepsze. Tymczasem na PKP mieliśmy po wojnie ogromną zapaść, która spowodowała, że dopiero tabor z lat 90-tych zaczął dorównywać osiągnięciom z lat międzywojennych...Sad
To może aż tak daleko nie sięgać?? Wystarczy do czasów po wojenych i tego co wtedy jeździło.
(13-12-2011, 18:09)robert051 napisał(a): To może aż tak daleko nie sięgać??

Gra domyślnie zaczyna się w 1930 roku, więc set powinien uwzględniać również i tamten okres, żeby nie było zdziwień...Wink
Cytat:Max. siłę pociągową OTTD wylicza sobie sam.
Czyli właściwie na cholerę się męczyliśmy z Robertem przy uzupełnianiu max. siły pociągowej :/ Czemu nikt wcześniej tego nie powiedział?
(13-12-2011, 19:03)niemiec napisał(a): Czyli właściwie na cholerę się męczyliśmy z Robertem przy uzupełnianiu max. siły pociągowej :/

Spokojnie. Wink OTTD wylicza tylko teoretyczną siłę pociągową, nie uwzględniając przełożenia przekładni ani wytrzymałości materiałów. Dlatego wyliczając TEC lokomotywy, za każdym razem porównuję uzyskane wyniki z wartościami rzeczywistymi, żeby nie stworzyć jakiegoś "mutanta".
Co myślicie o dodaniu wagonów kolei piaskowej? O takie: http://osb.cba.pl/categories.php?cat_id=243 Dla potwierdzenia, że to stare konstrukcje perełka: http://img.fotocommunity.com/photos/21012050.jpg
Jeśli set miałby być zgodny z FIRS to tego typu wagony były by wysoce porządane.
Do piasku i żwiru miała być według pierwotnych przymiarek węglarko-platforma 401Zb (Eamos). Choć w sumie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dodać kiedyś taki nietypowy wagon, jak ten powyżej.

Na razie mam poważny problem. Sad Osiągnąłem już limit 127 pojazdów, powyżej którego OTTD nieprawidłowo wyświetla pojazdy przegubowe. Muszę więc przeorganizować znacznie GRF-a i niestety zająć częściowo przestrzeń adresową, dotychczas zajmowaną przez domyślne lokomotywy i wagony. Do tej pory starałem się tego uniknąć, gdyż może to powodować konflikt z innymi GRF-ami, wykorzystującymi te same adresy. No ale trudno, nie ma rady...

A na razie... ET22 wśród kaktusów Big Grin Właściwie, czemu nie? 20 sztuk jeździło przecież w Maroku... Tongue

[Obrazek: 457ET22_pustynia.png]
(08-12-2011, 18:29)TadeuszD napisał(a): Przyznam, że nie mam pojęcia, skąd biorą się błędy raportowane przez wib_wk. Myślę, że to efekt wersji OTTD lub "gryzienia się" z innymi GRF-ami. ......... Na razie mam poważny problem. Osiągnąłem już limit 127 pojazdów, powyżej którego OTTD nieprawidłowo wyświetla pojazdy przegubowe......

Prawdopodobnie to u mnie spowodowało raportowanie błędu limitu, gdy usunąłem 2cctrainset już wszystko jest w porządku. Wink
Z tego co tutaj zrozumiałem, to ma być set składów poruszających się po polsce, ale nie koniecznie PKP. Tak więc czytając listę lokomotyw występujących w Polsce, dodałbym jeszcze parę.
ET05
EU06
EMD Class 66
E6ACT
i jak kiedyś pisałem żeby dodać jeszcze lux torpedę. SAx 90 081

A czy mógłbym już coś narysować, czy jeszcze nie? Tylko jeśli tak, to musze wiedzieć jakiego szablonu użyć żeby znowu nie wyszło źle. Smile


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości