Ocena wątku:
  • 14 głosów - średnia: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Polish PKP Set v2.0
Chyba problem był z ustawieniem PKP Setu z opcją by przewozić materiały specjalistyczne ECS czy coś w ten deseń w wagonach i teraz normalnie wykrywa poprawnie towary. Fixes wywaliłem, FIRSa mam w wersji 3.0.x to chyba najnowszy?
Nie wiem do jakich celów (towary , pasażerka) wstawiliście SU-160 do setu ale jak ją ,,odkryłem'' to wywaliłem wszystkie ep09 husarze Traxx'y i Vectrony na rzecz Gammy (osiąga 160km/h czyli wszystkie towarki na nią zamieniłem oraz większość kategorii TLK i ICE) Gamma ma również niższe koszty utrzymania od powyższych Wink
(06-03-2018, 08:22)PawelKolejarz napisał(a): Nie wiem do jakich celów (towary , pasażerka) wstawiliście SU-160 do setu ale jak ją ,,odkryłem'' to wywaliłem wszystkie ep09 husarze Traxx'y i Vectrony na rzecz Gammy (osiąga 160km/h czyli wszystkie towarki na nią zamieniłem oraz większość kategorii TLK i ICE) Gamma ma również niższe koszty utrzymania od powyższych Wink

Od jakiej wersji w PKP Set jest SU160? Mam 2.0.12 i 2.0.13 i jeszcze nie ma...

Pytanie nieważne, już znalazłem link.
Mam takie małe pytanie, czy da się dorobić opcję wyłączenia dokładniejszych widoków dla zoomów 2x i 4x? Jakby nie patrzeć, to na zbliżeniu trochę to nie pasuje.
(16-03-2018, 21:44)jakubg1 napisał(a): Mam takie małe pytanie, czy da się dorobić opcję wyłączenia dokładniejszych widoków dla zoomów 2x i 4x?
Nie da się.
Panowie czy PKP Set jest kompatybilny z FIRS 3.0.8?
Przy zmianie towarów na Ekstremalne, bądź Stalowa Metropolia, towary są tak rozpieprzone że np w Rh (cysterna) mogę przewozić części samochodowe, kauczuk piasek sól i wapno, ale już nie chemikalia. Podobnie z Slr - Zywnosc, piasek, ruda żelaza (??) i węgiel.

Da się to jakoś naprawić?
Hunter, masz chyba jakiś przedpotopowy set PKP, bo obecne wersje dobrze sobie radzą z FIRS, albo masz włączone standardowe wagony TTD, które są niekompatybilne z FIRS. W ustawieniach PKP można i trzeba je wyłączyć (to powinno być jako default, nawiasem mówiąc).
No chyba, że to efekt jakichś eksperymentów w najnowszym FIRS. Biorąc pod uwagę swobodne (delikatnie mówiąc) podejście Andy'ego do klas towarów, to wszystko możliwe...
PKP Set mam w wersji 2.0.14 (chyba najnowszy bo jest ED250), FIRS 3.0.8. Takie rzeczy mam dodane:

[Obrazek: UI8UrOq.png]

Może coś koliduje z innymi setami FIRSa i przez to wagony polskie mają rozpierdziel?

Znalazłem chyba winowajcę... Prawdopodobnie był dodany GRF "FixES - dodatki i poprawki do ekonomii FIRS", który obsługiwał wersję 1.4.x.

Na tej liście co mam wszystkie teraz materiały poprawnie się dopasowują.

Sorrki za kłopot, ale na przyszłość uważajcie co dodajecie do GRFów bo wam wysypie połowę dodatków Wink
Cytat:Znalazłem chyba winowajcę... Prawdopodobnie był dodany GRF "FixES - dodatki i poprawki do ekonomii FIRS", który obsługiwał wersję 1.4.x.

On obsługuje (w każdym razie aktualna wersja) zarówno wersję nową jak i starą FIRS, tylko trzeba sobie to ręcznie przełączyć.
A co powiecie na taki pomysł jak "przejściówka" ze sprzęgu standardowego na EZT ?? Smile
Byłby to "genetycznie" wagon o długości 0,1 albo 0,2 o grafice no jakby tego "sprzęgu". Pozwalałby on naprzykład na to aby SM42 mogła ciągnąć EN57 (xD). Wyglądało by to tak: SM42+łącznik+EN57
Nie wiem komu to potrzebne ale mi do"zabawy" by się przydało.
Może gdybym umiał robić jakieś grf'y to bym to zrobił ;p
(19-05-2018, 16:19)PawelKolejarz napisał(a): A co powiecie na taki pomysł jak "przejściówka" ze sprzęgu standardowego na EZT ?? Smile
Powiem tak - nie po to robiłem w secie zabezpieczenia, żeby właśnie nie dało się połączyć np. SM42 z kiblami, żeby teraz dodawać przejściówki... Smiley29
Rolleyes 
Hmm teraz mamy kilka perspektyw do wyboru Smile :
Ja: no fajnie chce coś od siebie dać a tu klops x) Chociaż właściwie komu to potrzebne (mi , chociaż i tak nie umiem zrobić tego sam 0_o)
Ty: ja tu robiłem zabezpieczenia a on dokładnie na odwrót Smiley29
45* No takie EU07 ciągnące pendolino to by było bardziej realistyczne niż SU45  Smiley59
90*  Ehh czego on znowu chce [ja]  Smiley43
360* Do objazdów np towarkiem przez linie niezelektryfikowane jeśli takowy zabłądzi to ok o ile nie będzie to trudne do zrobienia.
od strony gracza: znowu jakiś do [cenzura] pomysł... niech zamiast ET41 da 2 razy SU45 i po problemie  26
To nie jest symulator realnego ruchu kolejowego, w którym są zmiany trakcji, obloty, ograniczenia prędkości itp. i w przypadku awarii wysyła się spalinowa lokomotywa coby przeciągnąć pojazd do następnej stacji i potem wprowadzić KKZ/podstawić inny pociąg. OpenTTD to gra, która ma być prosta w założeniach, do grania "po godzinach" a nie w celu imitacji/symulowania rzeczywistości.
Fakt faktem, nie ma żadnego symulatora sieci kolejowych, w których są sytuacje losowe itd. i się miło patrzy jak zdarzy się sytuacja np. połamania pantografu i jest ciekawie, ale to nie znaczy, że OpenTTD powstał właśnie w tym celu. To gra, nie symulator.

Dlatego myślę, że rozwiązania typu przejściówki itp. w secie są zbędne.
Hmm opowiem ci historie....
Jak to ET41 jechał z Augustowa do częstochowy (miał jechać obwodnicą warszawy) ale pojechał sobie przez Lublin , Kraków i zapchał cały ruch na linii w katowicach x) Potem już ciężko było go wyciągnąć... Mimo zmiany poleceń on dalej wariował Smiley26
Druga historia:
Pendolino Łódź - Gdańsk jakimś cudem dostało się na linie Olsztyn - Kalingrad , chciałem ściągnąć go do Iławy przy pomocy sm42 ale nie mogłem podłączyć x) No cóż. Komu to potrzebne.
Swoją drogą fajny by był taki symulator jak ty powiedziałeś Smile
Nie jest to stricte problem z setem Tongue Masz jakieś stacje pośrednie jednoznacznie identyfikujące stacje? Jeśli nie, to zrób gdzieś w sensownym miejscu na linii posterunek (nie pamiętam jak to się nazywa w grze, ale myślę, że wiesz, co to jest), i do listy rozkazów dodaj w odpowiednim miejscu, zeby między stacją A a B pociąg przejechał przez stację/posterunek C, i problem się rozwiąże.
Wink 
Wiem. Na takiej podstawie zrobiłem szlak jednotorowy aczkolwiek jeśli na każdej lini o  znaczeniu krajowym dam takie waypointy to samo ustawianie ich w ponad dwustu pociągach będzie uciążliwe  92
Przeciąganie ezetów przez niezelektryfikowane linie by się przydało, ja swego czasu proponowałem aby SM30 miała taką opcję (do tego się ją zresztą używa w warsztatach itp).
Są co najmniej dwa zastosowania:
1. rozwiązywanie problemów z siecią, np. pociąg nie chce jechać, podłączamy spalinowóz i sprawdzamy gdzie traci moc,
2. przepychanie ezt między fragmentami sieci (ma sens gdy cena nowego ezt to miliony funtów, jak np, u mnie Smile

SM30 ma na tyle małą prędkość, że obejście zabezpieczeń łączenia nie daje żadnych korzyści


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości