Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne Projekt polskie budynki
(05-08-2018, 20:24)TadeuszD napisał(a): W takim razie czekam, aż ktoś mi pomoże....
W wolnym czasie zrobiłem za to ORCO Tower. Wyszedł trochę za niebieski, wymaga więc drobnej poprawy. Jest tez trochę niski w porównaniu z blokami mieszkalnymi, ale to już chyba wina skali tych bloków:

[Obrazek: 983orco_tower.png]
A jak dodać te wierzowce bo ja ich nie mam....
Tych wieżowców jeszcze nie ma dostępnych online Wink
Wersję roboczą można sobie ściągnąć stąd: https://dev.openttdcoop.org/projects/pol...uses/files
(17-09-2018, 16:42)TadeuszD napisał(a):
(17-09-2018, 15:48)pAter napisał(a): Przykładowo jakie to są zależności?

Kluczowe jest wypadkowe prawdopodobieństwo, będące wynikiem wszystkich innych parametrów i reguł. W przeciwieństwie do np. setu pojazdów, gdzie dodanie nowego nie ma żadnego wpływu na pozostałe, w secie budynków wszystko jest płynne. Jeśli w secie masz 10 budynków i dodasz jedenasty, to automatycznie wszystkim poprzednim przycinasz prawdopodobieństwo wybudowania z 1/10 na 1/11. Na to nakładają się daty dostępności, lokalne współczynniki prawdopodobieństwa, reguły stawiania budynków, a nawet wielkość budynku (większy trudniej wpasować w układ ulic). I to jest hardkor, bo jak nie zapewnisz odpowiednich proporcji, to np. w określonych latach budują się miasta bez przedmieści, albo złożone z samych hoteli.
Samo zaznaczanie kolorkami lub cyferkami w Excelu to dużo za mało, żeby nad tym zapanować.

Edit
Zobacz jak to działa (rysunek w załączniku). Załóżmy, że mamy 3 budynki, dla uproszczenia wszystkie o tym samym prawdopodobieństwie. Bud. A występuje tylko na przedmieściach, B i C tylko w centrum. Aby zrobić płynne przejście między epokami, bud. B i C nakładają się latami budowy. Skutkuje to jednak zmniejszeniem przedmieści w latach 1930-50. Budynki B i C można by dać na styk, np. w 1940, ale wtedy wystąpi efekt "cięcia nożem", tzn. rozpoczęcie rozgrywki w 1939 wygeneruje miasta złożone wyłącznie z budynków B w centrum, a już w 1940 - z samych budynków C.
To tylko 3 budynki. Wyobraź sobie, gdy jest ich 100 i w dodatku bardzo różnorodnych...

W porządku, rozumiem i zdaję sobie sprawę z tego, że tych czynników, algorytmów itp. jest więcej.

Ogólnie - ja chcę się skupić na stronie internetowej, a nie stricte na secie budynków. Z mojego punktu widzenia (czyli twórcy systemu, a nie współtwórcy setu budynków) wygląda to tak, że najpierw i tak muszę wprowadzić wszystkie budynki do systemu, a dopiero potem będę mógł stworzyć jakąś sensowną wizualizację tego. I dla mnie to nie jest aż tak istotne, czy docelowo będzie to wizualizacja graficzna, czy jakaś forma tabelki, czy cokolwiek innego - jak będę miał wprowadzone dane, to będę mógł zaprojektować wizualizację. Bo tak to będziemy dyskutować nad złożonością problemu i z każdym postem będę dowiadywał się czegoś nowego, zamiast po prostu spojrzeć na surowe dane i zobaczyć horyzont. Najpierw więc postawię stronę i wstępnie skonfiguruję system do wprowadzania danych z setu budynków Wink
(18-09-2018, 20:43)pAter napisał(a): Ogólnie - ja chcę się skupić na stronie internetowej,

No to przyświecają nam nieco inne cele... Wink

Coś czuję, że podzielę wszystkie budynki na sztywne, z góry narzucone epoki, np:
1850-1945 (historyczne),
1946-1965 (wczesny PRL),
1966-1985 (późny PRL),
1986-2005 (czas przemian),
2006-9999 (współczesność)
Oleję rzeczywiste daty wybudowania poszczególnych budynków, bo i tak w grze budują się gdzie chcą i kiedy chcą. Za to będzie prościej zapanować nad tym wszystkim, o czym wcześniej pisałem.
(20-09-2018, 09:25)TadeuszD napisał(a):
(18-09-2018, 20:43)pAter napisał(a): Ogólnie - ja chcę się skupić na stronie internetowej,

No to przyświecają nam nieco inne cele... Wink

Stworzenie takiej strony pokrywa się z twoim celem Wink Nie wiem, może mnie źle rozumiesz. Wczuj się w osobę, która w tej chwili chciałaby ci pomóc przy tworzeniu tego projektu - przecież nawet nie wiadomo co można rysować. Nie wiadomo ile budynków jest narysowanych dla PRLu, a ile współczesnych i czy to już dużo, czy za mało. Narysować teatr? A może stadion? A może kolejny wieżowiec z wielkiej płyty? Ty rysujesz kolejny drapacz chmur - czy to oznacza, że brakuje tego typu budynków? Czy po prostu rysujesz je, bo ładnie wyglądają, albo twoim celem jest narysowanie top 30 najwyższych budynków w Polsce? Nie widzimy celu tego projektu. Nie widzimy planów. Nie wiemy co robić. Podobnie jest z zestawem PKP - może gdybym bardziej interesował się koleją, to bym wiedział jakiej lokomotywy jeszcze brakuje. Ale nawet nie wiem co wpisać w wyszukiwarkę, więc jak mam ci pomóc?

Moim skromnym zdaniem prowadzenie tego typu przedsięwzięć na forum à la MyBB, które jest mało praktycznym wymysłem z ubiegłego wieku, jest po prostu ciężkie. Spróbuj poprosić społeczność o jakiś rysunek - po 10 postach nikt już o tym nie będzie pamiętał. Co innego, gdybyś miał dedykowaną stronę - brakuje budynku? W porządku - klikam zakładkę "brakujące budynki", wyświetla mi się ich lista wraz z opisem, jakimś tłem historycznym, wstępne szkice, zdjęcia poglądowe, bezpośrednie linki do szablonów... Tworzę strony internetowe od 18 lat, niejeden portal społecznościowy stworzyłem i uwierz mi, że wiem na co się piszę i znam swoje możliwości.

(20-09-2018, 09:25)TadeuszD napisał(a): Coś czuję, że podzielę wszystkie budynki na sztywne, z góry narzucone epoki, np:
1850-1945 (historyczne),
1946-1965 (wczesny PRL),
1966-1985 (późny PRL),
1986-2005 (czas przemian),
2006-9999 (współczesność)
Oleję rzeczywiste daty wybudowania poszczególnych budynków, bo i tak w grze budują się gdzie chcą i kiedy chcą. Za to będzie prościej zapanować nad tym wszystkim, o czym wcześniej pisałem.

Ale możesz też zrobić kilka "zazębień" - można zrobić pulę budynków, które wymieniają się w różnych latach przed końcem epoki, ale niech liczba (albo procent ogółu) aktywnych będzie taka sama w każdym czasie.

W ogóle, ja proponuję skategoryzować budynki - kultura, religia, edukacja, sport, mieszkalne itp. Niech każda z kategorii będzie miała jednakowy procent budynków co w poprzedniej epoce (również można ustalić procentową ilość budynków zajmujących więcej niż 1 kratkę). Do tego ww. pula "zazębień". Jeśli chcielibyśmy większą różnorodność w późniejszych epokach - wystarczy, że będziemy trzymać się ustalonych proporcji.
Napisałem "nieco", gdyż mi byłoby potrzebne narzędzie, w którym wprowadzam/zmieniam jakieś dane, a ono wylicza mi różne dziwne współczynniki, kompletnie niezrozumiałe dla zwykłego zjadacza chleba... Kwestia wizualizacji jest dla mnie drugo- a nawet trzeciorzędna. Wink

(20-09-2018, 11:44)pAter napisał(a): Nie widzimy celu tego projektu. Nie widzimy planów.

Słuszna uwaga. Ale bierze się ona stąd, że w tym secie faktycznie nie ma określonych planów ani celu. Gdzieś na początku był cel prostego przepisania starego setu na NML, ale trochę się "rozmył"...

Cytat:Ale możesz też zrobić kilka "zazębień"...

Zazębienia obejmujące całe epoki - OK. Ale takie np. +/-5 lat znowu wszystko rozwalą, bo wypadkowe prawdopodobieństwa w sąsiednich epokach będą różne. Musiałbyś dokładnie pilnować każdego wyjątku, a tego właśnie chciałbym uniknąć.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości