Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 4.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne Projekt polskie budynki
Przecież w większości normalnych edytorów graficznych masz narzędzia do tworzenia automatycznych animacji. A jeśli nie chcesz używać czegoś takiego, to przecież wystarczy "magicznymi nożyczkami" złapać napis, przesunąć po 2 px w każdej klatce i już. Przecież chyba pracujesz na warstwach?
Tyle że napis przesuwa się po zniekształconej powierzchni walca, w dodatku w rzucie izometrycznym.
Ale skoro to takie proste, to może to zrobisz? Smiley16
Nienawidzę żmudności zadań. Jeżeli uważasz, że Ci się nie chce, to możesz nie robić, ale przyznaj, że Ci się nie chce, a nie, że tp trudne. Zrobienie czterech rzutów poprzez typowe algorytmy nie jest trudne, ale może wymagać dużo pracy i to można szczerze powiedzieć. Może znajdzie się ktoś, kto Ci pomoże. Społeczności narodów zachodnich czy międzynarodowe się na tym opierają. Naprawdę, dla mnie mówienie, że powinieneś to. zrobić  byłoby hipokryzją i tak nie uważam Wink
Jak nie tu, to może na TT Forums?
W takim razie czekam, aż ktoś mi pomoże....
W wolnym czasie zrobiłem za to ORCO Tower. Wyszedł trochę za niebieski, wymaga więc drobnej poprawy. Jest tez trochę niski w porównaniu z blokami mieszkalnymi, ale to już chyba wina skali tych bloków:

[Obrazek: 983orco_tower.png]
Niezmiernie się cieszę że w projekcie coś się ruszyło Smile

Toteż myślę by w ramach urozmaicenia współczesnego centrum miasta (bo tego w grze będzie najwięcej więc tu raczej najwięcej urozmaicenia by się przydało) narysować tego brzydala:
http://bi.gazeta.pl/im/de/20/14/z2110665...olenie.jpg

lub by nie było tak szklanie coś w tym stylu:
http://www.szymmar.pl/wp-content/uploads...ice_01.jpg - jakby kilka takich stało obok siebie tworzyło by jeden długi kompleks.
Według mnie, nadal potrzebujemy jakiegoś planu rozwoju tego dodatku. Możemy rysować unikalne budynki, jak drapacze chmur, ratusze, zamki, ale przecież to przeciętne budynki nadają obraz ogółu miast w danej epoce. Np. w PRLu - szara wielka płyta, potem w latach 90. ocieplenia - z tym jest dobrze, ale te budynki stawiane są już do końca gry i nic nowego się nie pojawia. Brakuje nowych przeciętnych budynków. Brakuje nowych szkół, uczelni, supermarketów, obiektów kultury i sportu.

Poruszany był też wcześniej temat poszczególnych rejonów miast - np. jakie budynki "rosną" na obrzeżach (nie pamiętam czy to było napisane, ale na obrzeżach również stawiane są bloki - całe osiedla - a nie same domki), jakie budynki zastępują stare bliżej centrum itd. ale nie wiem czy jakieś wnioski zostały wyciągnięte i nie wiem jakie są plany na dalszy rozwój. Temat ucichł, a przydałaby się chociażby plansza, linia czasu (jaką TadeuszD zrobił do PKP), na której widoczne byłyby istniejące już budynki wraz z zaznaczonym okresem, w którym się pojawiają. Dałoby to obraz nam, rysującym, tego co już jest gotowe, a co trzeba jeszcze narysować. Bo w tej chwili to wygląda tak, że rysowane są losowe mało znaczące dla rozgrywki budynki - w centrum dużych miast będą ładne unikalne drapacze chmur (i oczywiście rynek z czerwonymi dachami - za to duży plus), a reszta będzie wyglądała tak jak w obecnej wersji - wielka płyta, kostki i małe domki.

Ponadto, myślę że takie budowle jak zamki, PKiN powinny być dostępne do budowy w formie obiektów, ponieważ nie dość, że są unikalne i charakterystyczne dla konkretnych miast, to jeszcze nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę. Mało tego, obiekty mogą zajmować większe obszary niż budynki w mieście (2x2). Oczywiście można by było rysować obiekty, które można będzie stawiać poza miastami, np.: zamki, wieże ciśnień, latarnie morskie, pomniki.
(10-08-2018, 14:43)pAter napisał(a): Poruszany był też wcześniej temat poszczególnych rejonów miast - np. jakie budynki "rosną" na obrzeżach (nie pamiętam czy to było napisane, ale na obrzeżach również stawiane są bloki - całe osiedla - a nie same domki), jakie budynki zastępują stare bliżej centrum itd. ale nie wiem czy jakieś wnioski zostały wyciągnięte...

Wnioski są takie, że mechanika rośnięcia miast w OTTD jest do d...
Typowe duże miasto w OTTD ma wieeeeelkie centrum, wąski rejon przedmieścia (z drzewkami na chodnikach) i równie wąski pasek obrzeży miasta. Wystarczy spojrzeć na tło strony tego forum. OTTD nie ma żadnego innego mechanizmu kontroli nad wyglądem miasta niż podział na strefy (są ich 3 lub 4: https://newgrf-specs.tt-wiki.net/wiki/TownZones ). Zarówno w Pcimiu Dolnym jak i w metropolii na pół planszy są stawiane te same budynki z tą samą częstotliwością. Nie ma opcji budowy osiedli. Próby sterowania tym procesem z poziomu NewGRF kończą się efektami dużo gorszymi niż bym oczekiwał.

Co do samego setu - nie ma nowoczesnych kościołów, nie ma jeszcze stadionów, nie przeniosłem jeszcze sklepów i marketów.
Budynki "przeciętne" też się przydadzą, choć we współczesnych czasach trudno o przeciętność, bo każdy architekt prześciguje się, żeby być bardziej oryginalny od pozostałych...

PKiN, Zamek Królewski jako domy są lepsze niż jako obiekty. Była na ten temat dyskusja. Domy mogą przyjmować pasażerów/turystów lub nawet coś produkować, a obiekty to tylko ozdobniki, które raczej przeszkadzają w rozwoju miasta.
Tak. Co by nie robić układ stref przypomina tarczę przy czym tylko centralne kółko zmienia swą średnicę.
Dlatego w mojej eksperymentalnej wersji wymieszałem nieco te strefy. Nie było tak że centrum to tylko biurowce i wieżowce, dalej wysokie bloki w kolejnej strefie tylko niskie.
Jeśli dobrze pamiętam jest 5:
-W centrum dałem wieżowce, biurowce i wysokie bloki
-W strefie miejskiej wysokie bloki, niskie bloki i najmniejsze biurowce
-W strefie podmiejskiej niskie i najniższe bloki do tego sklepy
- W strefie przedmieść domy, duże domy i sklepy
- W strefie zewnętrznej tylko domy

I przeciętne mniejsze miasto miało głównie domy i sporadyczne bloki a wielkie metropolie nie wyglądały jak zbiór wieżowców i biurowców z 4-5 i ok 8 domami na obrzeżach

Ale tu też kwestia prawdopodobieństwa, trzeba metodą prób i błędów uzyskać coś co wyglądać będzie w miarę sensownie.
Jeśli dobrze pamiętam japoński set ma całkiem ładne i dość sensowne miasta mimo że nie ma jakieś ogromnej różnorodności budynków.
Swego czasu miałem koncepcję, aby pogrupować budynki w klasy, np. klasa blokowisk, klasa zabudowy jednorodzinnej, klasa zabudowy magazynowo-komercyjnej, itp, niektóre budynki danej klasy mogłyby być budowane gdziekolwiek, inne tylko w pobliżu budynków danej klasy.

Przykładowo, sklep, szkoła itp. należące do klasy blokowisk mogłyby być budowane gdziekolwiek, a długie bloki tylko w poblizu sklepu, szkoły i innych długich bloków.
To by złamało przeraźliwie kołową symetrię miast openttd.

Tadeusz narzekał, że mechanizmy losowania/budowy sobie z takim czymś nie radzą.
A co jeśli zamiast klas w obrębie jednego grf, zrobić oddzielne grfy? Bazowy grf ze standardowymi wszędzie budowanymi obiektami i dodatkowe grfy z budynkami opisywanymi i budowanymi tak jak opisałem?
Czyli grf z dużymi blokami, grf z wieżowcami, grf z szeregowcami itp?
(12-08-2018, 11:43)Sojita napisał(a): Jeśli dobrze pamiętam jest 5...

Tak, teoretycznie jest 5, ale strefa 2 pojawia się tylko w małych miastach (do 50 budynków), zaś strefy 1 i 3 tylko w większych. Możliwe, że miało to pomagać w zróżnicowaniu wyglądu miast. Jest to jednak pół-środek, bo centrum (Zone 0) jest w każdym mieście i je najtrudniej "spersonalizować"...

Próby zagnieżdżania budynków wokół innych budynków dokonywałem, ale to zbyt mocno zaburzało prawdopodobieństwa w całym secie. Np. niektóre budynki po takiej przeróbce "spamowały" w trakcie generowania miasta, a potem już nigdy nie miały szansy się pojawić, itp.
Ja wiem że był problem z prawdopodobieństwem w secie, dlatego odświeżyłem problem: proponuj te zagnieżdżone budynki zrobić jako osobne sety.
Osobne sety jest jeszcze trudniej zbalansować, bo nadane prawdopodobieństwo działa tylko wewnątrz danego setu, a kwestią, który z setów użyć, zarządza OTTD. Generalnie jest kicha.
Więc jak pisałem wcześniej - pozostaje metodami prób i błędów zrobić coś co będzie wyglądać dość sensownie bo o realiźmie nie ma mowy...
Zupdate'owalem (chyba) całe repozytorium: https://dev.openttdcoop.org/projects/pol...repository
(17-09-2018, 11:07)TadeuszD napisał(a): Zupdate'owalem (chyba) całe repozytorium: https://dev.openttdcoop.org/projects/pol...repository

Wcześniej już zauważyłem - dzięki! Nie znalazłem tam ratuszy, a na screenach mi się przewijały - nie pominąłeś ich przypadkiem? No i zależy mi też na aktualnym pliku PLB-Set.ods, ponieważ zamierzam jakoś graficznie przedstawić zakresy dat powstawania poszczególnych budynków dla lepszej organizacji pracy nad setem.

Przypomnij mi jeszcze jakie jest ograniczenie jeśli chodzi o ilość budynków - wydaje mi się, że w którymś poście wspominałeś o 256 szt. ID, z tym że każde ID może przedstawiać zestaw budynków?
Faktycznie, grafiki ratuszy gdzieś się zgubiły.
Odnośnie pliku .ODS, to nie ma nowszej wersji. Taka forma dokumentacji nie sprawdziła się, więc na pewnym etapie przestałem ją aktualizować.

(17-09-2018, 11:29)pAter napisał(a): Przypomnij mi jeszcze jakie jest ograniczenie jeśli chodzi o ilość budynków - wydaje mi się, że w którymś poście wspominałeś o 256 szt. ID, z tym że każde ID może przedstawiać zestaw budynków?

Tak, w secie może być max. 255 ID. Przy czym duże budynki zużywają tyle ID, ile kratek zajmują. Obecnie w secie wykorzystanych jest już nieco ponad 100.
Pod pojęciem "zestawu budynków na jednym ID" należy rozumieć po prostu jeden budynek o określonych parametrach (np. daty dostępności, populacja), ale  o losowym wyglądzie. Nic więcej.
Do mnie osobiście przemawia dokumentacja FIRSa: http://bundles.openttdcoop.org/firs/rele...rence.html - zawiera nie tylko code reference, ale i cały spis grafik i diagramy czytelne dla zwykłych zjadaczy chleba.

Jestem w stanie takie strony stworzyć dla naszych polskich dodatków. Każdy z nich może mieć osobną subdomenę, np. budynki.openttd.pl, pkp.openttd.pl (tworzę też portal openttd.pl - ale to temat na osobny wątek).
Rozważam też prezentację m.in. polskich budynków na osi czasu w takiej formie: https://timeline.knightlab.com/index.html

[Obrazek: pOcEgR4m.png]
FIRS to jeszcze inna bajka. Tam nie masz tylu zależności, co w secie budynków. Obecnie potrzebny byłby jakiś roboczy system dokumentowania i analizy zależności między budynkami. Graficzki i diagramy dla proletariatu to zadanie, gdy set będzie już bliski publikacji.

BTW, do dobrego udokumentowania setu budynków przydałby się jakiś diagram 3-wymiarowy. Smile 1-szy wymiar to czas, 2-gi to strefy miasta, a 3-ci przedstawiałby stos budynków wraz z prawdopodobieństwem ich wybudowania...
(17-09-2018, 14:40)TadeuszD napisał(a): FIRS to jeszcze inna bajka. Tam nie masz tylu zależności, co w secie budynków. Obecnie potrzebny byłby jakiś roboczy system dokumentowania i analizy zależności między budynkami.

Przykładowo jakie to są zależności? Odniesienia do jakichkolwiek innych jednostek/wpisów w bazie danych nie są problemem. I żeby nie było - absolutnie zdaję sobie sprawę, że będzie to dedykowany system pod właśnie ten projekt i wiem, że nigdzie gotowca do tego nie znajdziemy Wink 

(17-09-2018, 14:40)TadeuszD napisał(a): BTW, do dobrego udokumentowania setu budynków przydałby się jakiś diagram 3-wymiarowy. Smile 1-szy wymiar to czas, 2-gi to strefy miasta, a 3-ci przedstawiałby stos budynków wraz z prawdopodobieństwem ich wybudowania...

Strefy można oznaczyć kolorem (albo liczbą, albo tekstem) i już jeden wymiar odchodzi Wink Na osi czasu można też zrobić warstwy odpowiadające każdej strefie (analogicznie jak w timeline'ach w programach do edycji wideo).

Dane (np. budynki) można przedstawić na tysiące sposobów - mogą to być zwykłe listy z nazwami, tabele, odwrócone tabele, grafy, wykresy. W tabeli można wyświetlić podgląd budynku, hex, datę, liczbę pasażerów. Można wybrać konkretne kolumny do wyświetlenia, można zrobić sortowanie na dowolne sposoby (po nazwie, po dacie, po erze), można wykluczyć wpisy o określonych kategoriach, albo wyświetlić tylko przypisane do nich. Można zrobić filtrowanie po erach, rodzaju przeznaczenia, akceptowalności pasażerów... Dalej - odniesienie do strefy, czy innego budynku to w bazie tylko ich ID, a w tabeli przedstawić to można w dowolny sposób - nazwa, link, przypisany do niej kolor itp. Każdy budynek może mieć wpisanego autora, licencję, link do wpisu na jakimś forum, notkę historyczną (którą potem można wyświetlić na timeline'ie). Ogranicza nas tylko wyobraźnia Wink
(17-09-2018, 15:48)pAter napisał(a): Przykładowo jakie to są zależności?

Kluczowe jest wypadkowe prawdopodobieństwo, będące wynikiem wszystkich innych parametrów i reguł. W przeciwieństwie do np. setu pojazdów, gdzie dodanie nowego nie ma żadnego wpływu na pozostałe, w secie budynków wszystko jest płynne. Jeśli w secie masz 10 budynków i dodasz jedenasty, to automatycznie wszystkim poprzednim przycinasz prawdopodobieństwo wybudowania z 1/10 na 1/11. Na to nakładają się daty dostępności, lokalne współczynniki prawdopodobieństwa, reguły stawiania budynków, a nawet wielkość budynku (większy trudniej wpasować w układ ulic). I to jest hardkor, bo jak nie zapewnisz odpowiednich proporcji, to np. w określonych latach budują się miasta bez przedmieści, albo złożone z samych hoteli.
Samo zaznaczanie kolorkami lub cyferkami w Excelu to dużo za mało, żeby nad tym zapanować.

Edit
Zobacz jak to działa (rysunek w załączniku). Załóżmy, że mamy 3 budynki, dla uproszczenia wszystkie o tym samym prawdopodobieństwie. Bud. A występuje tylko na przedmieściach, B i C tylko w centrum. Aby zrobić płynne przejście między epokami, bud. B i C nakładają się latami budowy. Skutkuje to jednak zmniejszeniem przedmieści w latach 1930-50. Budynki B i C można by dać na styk, np. w 1940, ale wtedy wystąpi efekt "cięcia nożem", tzn. rozpoczęcie rozgrywki w 1939 wygeneruje miasta złożone wyłącznie z budynków B w centrum, a już w 1940 - z samych budynków C.
To tylko 3 budynki. Wyobraź sobie, gdy jest ich 100 i w dodatku bardzo różnorodnych...


Załączone pliki Miniatury
   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości