Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne Polish Industry set
#1
Witam!

Dzisiaj wpadłem na pomysł zrobienia "polskich przedsiębiorstw". W sumie byłoby to połączenie trochę ECS i FIRS oraz dodanie nowych towarów.
Grafikę pozostawię grafikom, ale najlepiej żeby te przedsiębiorstwa "komponowały się" z Polish PKP, z PBS oraz Polroad.
Bardziej niż na nowej grafice zależy mi (i może wam) na nowych towarach. Najłatwiej zrobię to na przykładzie linii z Plastikiem:

Pole naftowe >--Ropa--> Rafineria >--Plastik--> Fabryka >--Towary--> Miasto/Port.
Co do plastiku, z 3 podstawówki pamiętam że plastik robiło się z węgla, ale gdzie?

Mogę rozpisać więcej łańcuchów ale muszę wiedzieć:
-ile towarów można maksymalnie dowozić do przedsiębiorstw.
-ile rodzajów towarów można maksymalnie mieć w OTTD.

Myślę, że taki dodatek będzie dobry do Mapy Polski Big Grin
#2
(21-12-2016, 17:25)Sergiusz1305 napisał(a): Dzisiaj wpadłem na pomysł zrobienia "polskich przedsiębiorstw". (...)
Grafikę pozostawię grafikom, (...)
Genialne Smile Dlaczego nikt jeszcze na to nie wpadł? Ja poszedłbym jeszcze dalej i za jednym zamachem wpadł na pomysł setu polskich samolotów, statków i drzew. Oczywiście grafikę pozostawiając grafikom.
#3
Sądzę że to byłby delikatnie mówiąc 'młyn'. Mnie czasem jest ciężko ogarnąć łańcuchy dostaw FIRS'a. Dodatkowo to by chyba wymagało zmian w kodach GRF'ów, bo potrzebne były by opcje przebudowy na np. plastik. No, i może się zdarzyć, że potrzebne były by też nowe grafiki ładunków. (Jak palnęłem jakieś głupstwo to poprawcie :v)

Pozdrawiam, Jakub
#4
(21-12-2016, 18:17)FrontierPharmacist napisał(a):
(21-12-2016, 17:25)Sergiusz1305 napisał(a): Dzisiaj wpadłem na pomysł zrobienia "polskich przedsiębiorstw". (...)
Grafikę pozostawię grafikom, (...)
Genialne Smile Dlaczego nikt jeszcze na to nie wpadł? Ja poszedłbym jeszcze dalej i za jednym zamachem wpadł na pomysł setu polskich samolotów, statków i drzew. Oczywiście grafikę pozostawiając grafikom.

A kodowanie koderom ? Smiley29
#5
Ludzie, wy tu sobie żartujecie ja mówię poważnie.
Czemu musimy używać jakiegoś FIRSa skoro możemy zrobić własne?
Mamy już własne samochody, pociągi, budynki. Nawet budynki, więc czemu nie mielibyśmy zrobić własnych przedsiębiorstw?
Już lata gram w OTTD, już znudziły mi się (i zapewne wam) przedsiębiorstwa klasyczne, ECS i FIRS.
Pewnie wasza reakcja będzie wyglądać tak:  Smiley21 
Ale zróbmy to! Dlaczego? A czemu nie? Big Grin




A, i tak. Kodowanie koderom  Smiley29
#6
(23-12-2016, 20:43)Sergiusz1305 napisał(a): Ale zróbmy to! Dlaczego? A czemu nie? Big Grin

Generalnie sto procent poparcia. TOWARZYSZE! WEŹMY SIĘ I ZRÓBCIE TO!
#7
(23-12-2016, 20:43)Sergiusz1305 napisał(a): Mamy już własne samochody, pociągi, budynki. Nawet budynki, więc czemu nie mielibyśmy zrobić własnych przedsiębiorstw?

Sergiusz, po prostu nie zdajesz sobie sprawy z wielkości przedsięwzięcia...
Przykładowo, w skład PKP Setu wchodzi obecnie ponad 5600 sprite'ów. Jest tworzony od ponad 5 lat. Na prace przy nim poświęciłem już lekko licząc półtora tysiąca godzin swojego czasu. Takie sety przemysłowe jak FIRS czy ECS są tworzone od jeszcze dłuższego czasu. To nie jest tak, że wpadasz na pomysł, pstrykasz palcami i na drugi dzień już jest gotowe.
#8
(24-12-2016, 00:18)TadeuszD napisał(a):
(23-12-2016, 20:43)Sergiusz1305 napisał(a): Mamy już własne samochody, pociągi, budynki. Nawet budynki, więc czemu nie mielibyśmy zrobić własnych przedsiębiorstw?

Sergiusz, po prostu nie zdajesz sobie sprawy z wielkości przedsięwzięcia...
Przykładowo, w skład PKP Setu wchodzi obecnie ponad 5600 sprite'ów. Jest tworzony od ponad 5 lat. Na prace przy nim poświęciłem już lekko licząc półtora tysiąca godzin swojego czasu. To nie jest tak, że wpadasz na pomysł, pstrykasz palcami i na drugi dzień już jest gotowe.

W pojedynczy dzień najwyżej np. dałoby się zrobić sprity, ale nie cały grf...

Edycja: post nr 19000 Smile
#9
(23-12-2016, 20:43)Sergiusz1305 napisał(a): Ludzie, wy tu sobie żartujecie ja mówię poważnie.
Czemu musimy używać jakiegoś FIRSa skoro możemy zrobić własne?
Mamy już własne samochody, pociągi, budynki. Nawet budynki, więc czemu nie mielibyśmy zrobić własnych przedsiębiorstw?
Ok, pogadajmy poważnie. Na czym miałaby polegać "polskość" tego setu? Na grafice? Ok, jeśli potrafisz zaproponować typowo polski wygląd tartaku, kopalni czy fabryki to wrzuć na forum materiały. Może ktoś z grafików podejmie się narysowania jeśli będzie to uzasadnione.

To samo pytanie do szlaków przetwarzania - masz pomysł na coś w 100% polskiego, czego nie mają inne sety? Podany przykład plastiku akurat niewiele wnosi - w ECS są analogiczne produkty rafinacji.

Sam pomysł to trochę mało - trzeba by go jeszcze przemyśleć i zaproponować jakieś konkrety.
#10
Tadeusz ma 100% rację ciężko będzie stworzyć bez poświęceń a przede wszystkim wiedzy taki set.

Proponuje byś Sergiusz zaczął od stworzenia grafik Polskich przedsiębiorstw i na początek można byłoby zastąpić nimi oryginalne. To pierwszy krok który wprowadziłby w klimat.
#11
Ok, bardzo chętnie się za to zabiorę.
Tylko w jakim programie to robić?
#12
Po co ulepszać/zastępować coś, co jest dobre? W FIRS'ie grafiki są bardzo ładne, łańcuchy dostaw są najbardziej logiczne. Po co to gmatwać? Faktycznie, zaproponuj jak bardzo 'polsko' można by przedstawić np. tartak, fabrykę.

Pozdrawiam, Jakub

EDIT:
Jak na razie potrzebne by były grafiki, polecam GIMP'a, a poradnik jak wgrać paletę TTD masz w wątku PKP 750mm
#13
set industrialny w .grf  czy patch ?
Jakby .grf  z extra zoom - a był wydany tylko bazowy , to nie byłoby takiego nie polskiego .
Choć Czesi podobno mają .. Można patch kolonizacyjny  .   

T.Tycoon  czyli tytułowy potentat usługowy w rozrachunku rankingowym, 
to nie tylko wprawa w kładzeniu na planszy wszystkich dostępnych środków lokomocji, 
ruchliwość wskaźnikiem w każde zakątki i powtarzalność doboru ustawień .  

Gromadzone finanse (pierwotnie pożyczkowe) 
i kontrakty biznesowe (głównie dla pionierów unowocześniania tras handlowych), 
służące populacji zamieszkałej na hipotetycznej mapie ,
symulują funkcjonowanie miast i związane pomiędzy nimi transporty .
Wyłącznie wersji multi, można umownie by czegoś nie rozwozić albo tak za opłatę  .
Pozostałe czynniki są zapodane trochę na relaks  .  
Miejscowości rozlokowują się , a ludności przybywa (tym samym rozwija się potencjał gospodarczy),
w tym może być wolniej , mniej lub bardziej , gdyż takie jest założenie zasiedlenia. 
Istnieją grupy miejscowości ograniczone w swojej wielkości względem reszty (town)
i są miasta mogące rozprzestrzeniać się na swojej okolicy terenu (city)
oraz aglomeracje metropolitarne , które wznoszą budowle na największą skale (liczne wysokościowce).
Natomiast kwestią losową bywa ułożenie złóż surowców budowlanych, źródła energetyczne czy pożywienia, 
rozmaite przetwórstwa użyteczności dla klimatów.
Pojawienie się takich obiektów w trakcie (np. w nieużywanym rejonie mało koniunkturalnym ) 
może skutkować do "przemieszczenia się" ich w lepsze , ale przypadkowo (bez ingerencji).
 
Dodatkowe skrypty - urealniające , mogą tworzyć mechanizmy , że określony obszar
prosperuje inaczej niż inne , więcej w oparciu o ich zarządzanie.
Mogą mieć pewne limity , ale nie muszą .
Wtedy kupno hangaru serwisowego, ustanowienie do 80 stacji i wyeksponowanie ponad 120 pojazdów (poruszających się)
rozwiązuje około 50 % możliwości w całym tym przedsięwzięciu nawet jeśli zainwestujemy na choćby 8 różnych ładunków.
Standardowy TT Deluxe przestaje być magnackim budżetem do rozdysponowania, 
w którym odrazu generuję się sporo kasy , w zamyśle pojęcia uogólnionych zasad rynkowych .

OTTD to właśnie działanie różnych branż przemysłowych z zaakcentowaniem ekonomiki przedsiębiorstw 
obsługujących ich zaopatrzenie i dystrybucje .
Wiadome , iż do eksploatacji jest parę ,,vectors industrial''  m.in.:
  • A.
  • I. Przekaz z wydobycia minerałów kopalnych -> żelaza do hutnictwa
Po zatwierdzeniu otrzymujesz bardziej opłacalną stal 
(droższa i nie narażona na odległości dostarczania - ważna kategoria minimalizowania strat czasowych ).
Zasięg rozgrywki rozrasta się i nie ma różnicy , kto dowozi żelastwo .
Huta może przyjąć ludzi , a aktywowanie ich z miejskich ośrodków stanie się przyczyną wzrostu ich liczby 
(faza z bonusem).
  • II. Drugi podpunkt może być końcowym -tu akurat nie- stale można jeszcze przewieźć do fabryk .
Tam wyprodukowany "pod postacią" ostatniego etapu jako 'towar' 
staje się odzieniem, napojeniem i wyposażeniem społeczeństwa. 
Nie zostanie nic zrobione jeżeli nie będą ze_składowane ustalone pół~fabrykaty 
(którykolwiek z zachowaniem proporcji 'input~output). 
  • III. Dobra te są akceptowalne przez odpowiednie zabudowania mieszczańskie 
(znajdują się w nieźle obrotnych miejscach - skomunikowanych i ładownych ) . 
Dzięki towarom , podobnie jak przesyłkom pieniężnym (przez pocztę, tudzież paczki wartościowsze)
istoty-człowiek może wzbogacać się i modernizować dzielnice z żyjącymi ludźmi. 
Ujęte w uniwersalne ,,goods'' będą sprzedawać się jak końcowego odbiorce na to stać. 
Zacofanie i bieda osób = bank 0 mimo zasobów zakładowych.
Żadne wektory nie maja nic dalej, 
odpady nie zalegają , za to można remontować drogi etc , a władze trzymają poziom progresji 
 (posiadają oszczędności dla celów nie objętych w interesie prywatnym).
Zatem zyski za towary sprzyjają większości dla prężności .
  • B.
plony farmerskie -> fabryka -> tony produktów (spożywczych)
  • C.
ropa -> rafineria -> towarowe wyroby "litrów paliwa" 
                 (np.zasilające w ogrzewanie, plastyka chemiczna cementująco-budulcowa)
  • D.
drewno leśne -> tartak -> tworzywa przyjmowane w domach (za_etykietowane w 1 gotowe sprzęty, wózki, urządzenia )
  • E.
węgiel -> elektrownia 
  • F .
pasażerowie, poczta, kosztowności mają ten cel , co początek -tyle ,że celem przedostania się w jakiś odrębny.
Jest to zawężony zakres , lecz programowo dający się regulować .

I jakby ktoś rozkminiał nad czymś brakującym , a miał wątpliwości co , to taka zagwozdka Smiley33
Klimat w odmianie księżycowego mógłby mieć zamiast wód morsko-oceanicznych , przestrzeń kosmiczną 
z gwiazdami i pulsarami (zmienna jasność).
Jeden ląd stanowiłby 1/3 . Księżyc bardziej arktyczny bez drzew. 
Na płaszczyźnie kraterów rozmieszczone przemysły . 
Miasta z architekturą futurystyczną . 
Kolej typowo torowa , z hermetycznymi wagonami , bez parowozów 
(za dizle, drezyny elektromobilne), ludzie w kombinezonach. 
Okręty stanowiłyby statki "powietrzne" pomiędzy lądami.
Boje zastąpiłyby satelity , zasady zbliżone.
Platformy wiertnicze to "stacje orbitalne", na planetoidach (bez lądowisk helikopterów).
Zamiast organicznych substancji , pierwiastki użyteczne poza ziemią:
-rudy "aluminiowe" -> hutnictwo aluminium -> towary
- - -
-CO2 (jako odzysk z miast) + owoce -> żywność
-wody -> zapotrzebowanie bezpośrednio do "suchych miast" , albo z wód-> tlen (na księżycu) 
-izotopy, urany, hel3 , wodór -> elektrownie "napędowe"(dla zelektryfikowanych pojazdów) 
-pasażerowie, poczta, przesyłki bez zmian.
 Wśród budowli, szklarnie hodowlane itp itd. 
Samoloty nie mogłyby wznosić się poza lądami (z reguły byłyby 2 "kontynentalne" - ziemia i księżyc).
Śmigłowce tylko w obrębie ziemi (nie duży 'kilometraż').
Rzeki dozwolone, na księżycu jako zamarznięte. 
Mosty tylko na 3 kafle - na lądzie można kilka połączonych .
Po drogach poruszałyby się autokary i ciężarówki przystosowane 
(konwencjonalne hybrydy wodorowe i częściowo~ładowane "quasiTrolejbusy" ).
Oczywiście to tak połowicznie
#14
za "szablon" do przeróbki może przydać się :
Toyland2Mars (dostępny w ustawieniach NewGrf ~> sprawdź dodatki online

ogfx-mars-industries.grf -version.zip
http://bundles.openttdcoop.org/opengfx-m...sh/LATEST/
^pod hiperłączem również ładunki -z pojazdami .

GS: https://www.tt-forums.net/download/file.php?id=196324


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości