Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne NewGRF - przetwarzanie odpadów
#1
Chciałbym przedstawić mój pomysł na NewGRF do wykonania w celu gimnastyki umysłowej oraz lepszego poznania mechaniki gry:

Przetwarzanie śmieci - taki łańcuch spotkałem do tej pory jedynie w FIRS3, a opiera się on na tym, że placówki w pobliżu miast generują odpady jak przemysł, a po przewiezieniu ich do przemysłu odpowiedniego rodzaju można uzyskać opakowania i metal.

Moja idea opiera się na innych założeniach:
  1. śmieci generowane są w miastach i odbierane ze stacji załadunkowych podobnie jak poczta;
  2. rozszerzenie mechaniki gry tylko na tyle, na ile to konieczne (nowe typy przemysłu, pojazd kołowy oraz cargo - same śmieci, bez niestandardowych surowców potencjalnie dublujących inne NewGRFy);
  3. ciekawszy cykl życia towaru przez co rozumiem:
  • możliwość dostarczenia ich na wysypiska - pojawiają się wcześniej i w największej ilości, oczywiście stawka za przewóz jest stosunkowo niska, a placówki będą mogły znikać w późniejszych etapach gry;
  • spalarnie obecne w tym samym czasie co wysypiska lub niedługo potem, ale na pewno rzadziej - wyższa stawka;
  • sortownie pojawiające się najpóźniej - najwyższa opłata za przewóz oraz możliwość odebrania pewnej ilości stali.
W celu niekomplikowania zanadto gry, nie planuję tworzenia osobnych frakcji odpadów do sortowni i pozostałych.

Moje pytania do forumowiczów:
  1. Co sądzicie o takim pomyśle? Czy mogłoby to wystarczająco urozmaicić rozgrywkę, by ktoś był skłonny taki GRF pobrać? Smiley45
  2. Planuję stworzenie osobnego pojazdu drogowego do transportu odpadów. Czy warto decydować się na dodawanie specjalnego wagonu, czy może lepiej poszerzyć standardowy wagon towarowy o możliwość jego przekształcenia w "śmieciowy"? Czy druga opcja nie zepsuje kompatybilności z innymi dodatkami? Wiem, że przemysłowe zaleca się używać po jeden naraz, ale chyba taki niewchodzący w drogę GRF nie musiałby konkurować o miejsce z ciekawszymi rozszerzeniami?
  3.  Czy istnieje już NewGRF o zbliżonej mechanice który pominąłem? Szukałem przede wszystkim w repozytorium Bananas i tt-forums, ale coś mogło umknąć mojej uwadze.
  4. I ostatecznie: czy ktoś z doświadczeniem w tworzeniu dodatków mógłby rozwiać moje wątpliwości co do możliwości generowania śmieci bezpośrednio w miastach bez dodawania nowego typu przemysłu? Do tej pory nie znalazłem takiej opcji w dokumentacji.
Dzięki!
#2
(26-07-2018, 05:21)Etua napisał(a): ...I ostatecznie: czy ktoś z doświadczeniem w tworzeniu dodatków mógłby rozwiać moje wątpliwości co do możliwości generowania śmieci bezpośrednio w miastach bez dodawania nowego typu przemysłu? Do tej pory nie znalazłem takiej opcji w dokumentacji.

Callaback 2E (Custom cargo production) to umożliwia.
#3
(26-07-2018, 10:42)TadeuszD napisał(a):
(26-07-2018, 05:21)Etua napisał(a): ...I ostatecznie: czy ktoś z doświadczeniem w tworzeniu dodatków mógłby rozwiać moje wątpliwości co do możliwości generowania śmieci bezpośrednio w miastach bez dodawania nowego typu przemysłu? Do tej pory nie znalazłem takiej opcji w dokumentacji.

Callaback 2E (Custom cargo production) to umożliwia.

Dziękuję za odpowiedź. GRF piszę w NML, ale z tego co widzę, ten callback należy do NFO. Czy istnieje możliwość "pożyczenia" tej instrukcji i wykorzystania jej w kodzie NML lub połączenia w jednym GRFie tekstu NML i NFO np. poprzez zdefiniowanie cargo w NFO, a reszty w NML?
#4
Odpowiednik CB 2E w NML nazywa się cargo_production ( https://newgrf-specs.tt-wiki.net/wiki/NML:Houses ).


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości