Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne Mapa Realistyczna - Sompolno i okolice
#1
Witam! Mam zaszczyt przedstawić mój pierwszy projekt mapowy w OpenTTD, czyli mapa "Sompolno i okolice". Mapa jest wzorowana na prawdziwym krajobrazie na wschodzie woj. wielkopolskiego. Rozgrywka kładzie nacisk głównie na przemysł, który jest dość rozbudowany dzięki dodatkowi FIRS z ekonomią Ekstremalną. Na mapie starałem się umieszczać przynajmniej po jednym z każdego przedsiębiorstwa, jednak nie udało mi się zaimplementować przedsiębiorstw wodnych z uwagi na brak akwenów w okolicy. W miarę możliwości próbowałem umieszczać przedsiębiorstwa w rzeczywistych ich miejscach występowania, ale byłem zmuszony użyć pewnego triku pokazanego na screenie.

Cała sztuczka polega na tym, że oddzieliłem granicą strefy przemysłowe mające obrazować dwa większe miasta oddalone około o 40km od przedstawionego obszaru (Konin i Koło). Za pomocą dodatku Base costs mod podwyższyłem koszty niwelacji kamiennej granicy, co skutkuje dużymi kosztami przedostania się do tych stref (ok. 10 mln); oznaczając budowę długiej infrastruktury (np. drogi, linii kolejowej) do miast-widmo. Tym sposobem mogłem zobrazować przedsiębiorstwa występujące w tych miastach

Mapa zawiera jedno duże miasto - Sompolno, które ma służyć za "farmę pasażerów":

Pozostałe miasta to głównie małe wioski, a wszystkie połączone są drogami wzorowanymi na rzeczywistych.
Poniżej zostawiam jeszcze kilka screenów:
   
   
   
   

Proszę o ocenę mapki  Smiley2 Powiedzcie co o niej sądzicie!

DOWNLOAD:
http://www.mediafire.com/file/983n1hdcbh...MPOLNO.scn
#2
Hej kaplok,

Fajnie, że dodajesz tu coś od siebie, ale...

1. Proszę cię, nie używaj do zamieszczania tutaj zdjęć czy plików tz. "darmowych" hostingów. Po pierwsze roi się w nich od upierdliwych adware'ów reklamowych; po drugie za rok nikt nie będzie mógł zobaczyć zdjęć, ani ściągnąć plików, które zamieściłeś; a po trzecie: o wiele prościej jest dodawać takie rzeczy poprzez załączniki, wtedy też zdjęcia są od razu widoczne. Ostatnio Mouse zwiększył dostępny limit dla nowych użytkowników, także nie powinno być z tym problemu.Wink

2. Ten scenariusz... nawet nie jest grywalny - nie dodałeś żadnych pojazdów, pociągów etc., którymi można transportować produkty FIRS'a.

3. Dodałeś za to najgorszego z możliwych AI - za XX lat cała mapa będzie zaspamowana jego napisami. Potem i tak zbankrutuje, a jego drugie wcielenie będzie robiło dalej to samo, tylko w innym kolorze. Smiley29

4. Przedsiębiorstwa FIRS, zwłaszcza te wydobywcze i rolnicze nie powinny leżeć tak blisko siebie - nie da się dostarczyć maszyn/sprzętu rolniczego do każdego z przedsiębiorstw.

5. Na mapie regionu jest jednak kilka jezior czy tam stawów - mogłeś je dać, urozmaiciłyby nie co ten płaski teren.

6. Drzewa - ledww gra się zaczyna, a już cała mapa jest nimi pokryta.

7. Nie dałeś ekonomii "W gorącym klimacie"... Teraz już tego nie zmienisz.

8. Takie "zamykanie" przedsiębiorstw nic nie daje - są inne metody niż budowa mostów czy tuneli by się tam przedostać.Wink

A poza tym...
Mapka ma swój klimat, lubię te nazwy małych miejscowości. Gdybyś ją dopracował, mogłaby być całkiem ciekawa.Smile
#3
@up

Ad. 1 Chciałem dać to w załączniku ale zdjęcia się nie pojawiały :/
Ad. 2 Chodziło mi o to żeby każdy dodał swoje Grf-y zakładając że włączył opcję scenario developer na true
Ad. 3 Zapomniałem go wyłączyć... Chodzi ci o city connectera czy coś w tym rodzaju?
Ad. 4 Zamienię kopalnię węgla w jedną ze zwiększoną produkcją. A, i jeszcze takie pytanko - czy da się "narysować" pola? Bo chodziło mi raczej o same pola, a nie przedsiębiorstwa typu Farma, ale nie wiedziałem jak zrobić same pola
Ad. 5 Tak... Tylko problem tkwi w tym że cała mapa jest na poziomie 10... Nie wiem czemu, ale czy da się jakoś "przenieść" ją na jakiś poziom 2 albo 3? Albo czy da się zrobić zbiornik wodny nie na poziomie morza?
Ad. 6 Zauważyłem to też w edytorze - mapa po czasie została obsypana drzewami nawet tam gdzie ich nie zasadziłem... Ale co dokładnie masz na myśli?
Ad. 7 Dałem, bo przecież przedsiębiorstwa wszystkie z tej ekonomii są... No chyba że trzeba ustawić to jeszcze w parametrach u grającego
Ad. 8 Więc jak możnaby to zastąpić? Założyłem też możliwość zbudowania tunelu i mostu i ich koszty podwyższyłem jeszcze bardziej

Podsumowując, jeżeli mapka miałaby jakiekolwiek zainteresowanie to postaram się ją dopracować Wink
#4
@1. To dodaj jeszcze save'a jako załącznik i będzie ok.Smile
@2. Lepiej gdybyś zrobił gotowy pod tym względem scenariusz, przynajmniej jeśli chodzi o środki transportu. To polski region i skoro ma być realistyczny, to sety PKP i Polroad są jak znalazł. Dla statków miejsca tu raczej nie ma, ale ponieważ to jest FIRS a nie standardowy przemysł, też coś możesz dodać  - coś z Fish w nazwie będzie zawsze ok. Resztę możesz pozostawić do wyboru. Mi się jednak podobają gotowe scenariusze.
@3. Dałeś CPU - w ustawieniach tego AI jest opcja, aby nie stawiał napisów. Albo ją włącz, albo wywal to AI i ewentualnie daj inne.
Clueless, Dictator AI, trAIns i ewentualnie Road Runner są w miarę dobre.
@4. Pól chyba nie narysujesz, ale jest/są takie australijskie dodatki z obiektami rolnymi i nie tylko - ściągniesz je z dodatków online. Pamiętaj, że dostawa maszyn / sprzętu rolniczego do kopalni / pól zwiększy te produkcje jeszcze 3-4 krotnie.
@5. Poziomu już nie zmienisz, musiałbyś robić wszystko od nowa. Jeziora możesz robić z rzek w edytorze. Aby ich brzegi nie były kwadratowe, możesz dodać OpenGFX + Landscape. Poza jeziorami możesz też nieco urozmaicić sam teren, aby nie był aż taki płaski.
@6. Możesz je nieco pousuwać / posadzić, aby mapa nie przypominała dżungli Wink Tz. z czasem i tak będzie cała zarośnięta albo łysa, ale na to za bardzo nie ma metody obecnie.
@7. Przed edycją postu napisałeś, że są z "gorącego kraju", a nie są. Tamte są zupełnie inne. Gdybyś chciał je zmienić, najpierw musiałbyś usunąć wszystkie obecne przedsiębiorstwa z mapy.
@8. Jest w ustawieniach ograniczeń opcja zabraniająca dzielenia stacji. Możesz ją włączyć. Bez tego każdy może wciskając Ctrl postawić sobie tą samą stację za i przed granicą. To po pierwsze, a po drugie zasięg stacji to 4 kratki nie 3.Wink

Ciekawe scenariusze zawsze będą cieszyły się zainteresowaniem.
#5
@3 Civil AI.
Łączy drogami miasteczka ale na starcie w swoim mieście matce stawia kilka przystanków i pierdyliard autobusów :O
Ogólnie polecam go nazwać np PKS sompolno Wink


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości