Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne JGR patch pack
#1
Jeszcze jedna fajna rzecz jest w JGR, ktra dawno powinna być w regularnym openttd: wzorce wymiany taboru.
Działa to w ten sposób, że definiuje się wzorzec składu, na który mają być wymienione wszystkie pociągi z danej grupy.
Uwaga - w odróżnieniu od autowymiany, definiuje się tylko efekt wyjściowy, jeśli chcemy wymienić tylko niektóre pociągi, musimy je przesunąć do oddzielnej grupy (jeśli mają współdzielenie rozkazów, trzymanie CTRL przy przesuwaniu jednego przesunie wszystkie inne do danej grupy).
Wreszcie można bez problemu zamieniać np. podwójną trakcję na pojedynczą, kilka wagonów na piętrusa itp.
Ponadto możemy zdefiniować, czy stare pojazdy mają być sprzedane, czy mają pozostać w depo, oraz czy nowe pojazdy mają być zawsze kupowane, czy brane z depo jeśli są tam. Można więc podmieniać tabor, np. przesuwać słabszy starszy tabor na mniej ważne pociągi.

Poniżej lista najważniejszych rzeczy, które zawierają się w paczce JGR, szczegóły i linki są na brytyjskim forum:
https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=73469
ale dobrze mieć je tu podsumowane ku pamięci:
#2
W ramach uzupełnienia: istnieje ukryty fiuczer: "slot operation", odkrywa się go w Settings/Interface/signals(advanced)/Show advanced routing restrictions.

Opcja ta umożliwia zdefiniowanie "slotów", coś w rodzaju berła które kiedyś było używane na kolei - pobierane na wjeździe na odcinek a oddawane przy jego opuszczaniu, dzięki czemu można kontrolować, ile składów jest na danym odcinku.
Szczególnie przydatne na liniach jednotorowych i stosowaniu semaforów 2-kierunkowych, które same w sobie są "głupie" i mają tendencje do kompletnego zatykania linii, ale w połączeniu ze "slot operations" działają OK.

Przykładowo, mam linię która kończy się stacją, oraz mijankę z semaforami 2-kierunkowymi (po lewej) - gdyby wjechały tam pod rząd 3 pociągi, to by zablokowały linię na amen. Więc na drugiej, przedostatniej mijance (po prawej), definiuję dla semafora puszczającego w lewo, że wjazd jest jeśli slot który nazwałem fru1 jest wolny, a dla semafora puszczającego w prawo, że slot fru1 ma być zwolniony. Każdy slot może mieć zdefiniowaną ilość wolnych miejsc, w tym wypadku dałem 2 miejsca, i można sobie podglądać (w Zarządzaj listą pociągów) zajętość slotów:
   
#3
Wersja 0.24.0 ma nowy ciekawy fiuczer: "load through". Polega on na tym, że jeśli pociąg jest dłuższy niż stacja, to zamiast ładować/rozładowywać całość bardzo wolno, ładuje/rozładowuje szybko ale tylko wagony stojące na stacji, po czym podjeżdża kawałek i ponawia czynności.
Całość wygląda efektownie, można np. symulować kopalnię z dozownikiem węgla, ale nie o to mi chodzi, bo jest coś ważniejszego:
gdy stacja jest końcowa, to pociąg dalej nie podjedzie, tylko przerwie załadunek/wyładunek i zawróci wykonując następny rozkaz.

Czyli że można wreszcie załadować/wyładować kawałek pociągu! Co to znaczy dla zaawansowanych ekonomii typu FIRS lub ECS to chyba nie muszę tłumaczyć Smile
Czekam na kolejną wersję i wrzucam na serwer Smile
#4
Kiedyś istni-ała/eje inna wersja OTTD z łatką "Conditional loading" , która umożliwia pojazdom czekać na określony poziom załadunku - na stacji .
W Yet Another Patch Pack based on YACD wszelkie okoliczności opóźnień można korygować wybierając warianty bez oczekiwania długo do pełnej ładowności - poza tym , że tabor nie odjedzie pusty .
Jeśli jest coś takiego w JGR pack to jak to zrobić , aby skład pozostał_w_miejscu jakoś zaparkowany i żeby był w tym czasie obsługiwany, aż do załóżmy połowy wagonów (pojemności)
polecenia:
1. jedź do stacji jakiejś "magazyn"
2. wróć do polecenia 1 dopóki procent załadowania mniejszy od 50 %
...
realizują to (w default setting) tak , że w transporcie kolejowym następuje poruszanie się wzdłuż peronu ,
Jeśli wyłączone zawracanie poza depotem i krótsza platforma to automatycznie manewruje od bocznicy do końca toru,
A można by tu prosto ustawić limit opłacalności .
#5
Hej. Witam wszystkich serdecznie. Chciałem się zapytać czy w JGR jest gdzieś opcja utrzymywania stałej odległości między składami jeśli z przodu jedzie wolniejszy pociąg ?
Drugą rzeczą jest podgląd rozmieszczenia wolnych wagonów w depotach ?
#6
W ramach poziomu trudnosci , kiedy jest konkurencja pierwszy kurs bywa niezbilansowany .
 To obecnie przy rozmaitych dodatkach symulacyjnych ( jak Daylength zawarty w JGR ) 
 tam gdzie ma byc lepsza synchronizacja dobrze troche odlozyc typowe polecenia
 na rzecz rozkladu jazdy .
 Dla regularnych lini najprosciej mozna to utworzyc tak :
 najpierw na wykazie polecen poumieszczac przystanki do przebycia 
 A ,
 B ,
 C ,
 . . . 
 A i ewentualne serwisowanie bez tzw. warunkowych skokow i uzywania opcji " full ".
 Nastepnie klik na ' rozklad ' 
 i sprawdzic czy wcisniete ' automat. wypelnienie ' ( oznaczenia w zaleznosci od ustawien ) .
 Wtedy po przebytej trasie w rozkladzie zostana okreslone poszczegolne godziny przyjazdow.
 Tam gdzie ma byc wiekszy lub mniejszy zaladunek wpisac recznie minuty postoju - w miejsce stacjonowania- 
 poprzez dwukrotne klikniecie na wskazanie i wypelnienie tylko cyfr z potwierdzeniem ' ok '
 Z reguly ile czasu przecietnie moze zajac ladowanie 1 % i proporcjonalnie to nalezy wyczaic .
 W Ottd , wplyw na koniunkture ma wiele - od aglomeracji , przemyslu , po renome rozwoznika, czy przeladunek etc.
 Rozwoj roznie przyspiesza przez prywatne kampanie reklamowe lub inwestycje w publiczna infrastrukture .
 Zwykle najlepiej pokombinowac na jakiejs nie calkiem fikcyjnej magistrali 

 - w pliku [wybrzeze.scn] ze wzgledu zminimalizowania obszaru sa pewne niescislosci , ale do modyfikacji .


Załączone pliki Miniatury
   

.scn   wybrzeze.scn (Rozmiar: 266.94 KB / Pobrań: 43)
#7
@yard - na razie nie ma chyba opcji typu "wait until half-full load", ja sobie radzę w ten sposób, że daję rozkaz zatrzymania się na początku peronu (który musi być ciut dłuższy niż pociąg) i polecenie zwykłego załadunku, po czym idzie rozkaz warunkowy - przeskocz kolejny rozkaz jeśli ładunek więcej niż dajmy na to 90% - a następny rozkaz to zatrzymanie na końcu peronu i czekanie ileś tam dni.
W ten sposób jak się załaduje (prawie) cały to jedzie od razu, jak ma mniej, to czeka dłużej żeby z pustymi rękami nie jechać (i wyrobić ocenę stacji przy okazji).

#vlad - czy chodzi ci o automatic schedule? To się dobrze sprawdza w przypadku tramwajów, ewentualnie w wahadłowym ruchu pasażerskim.
To gwarantuje, że nie będą jechać "w stadzie".
Natomiast jeśli pytasz o to, czy szybki pociąg zwolni zamiast ciągle hamować i ponownie się rozpędzać, to w JGR nie ma takiego patcha jeszcze
(istnieje taki mało znany patch - dodatkowe żółte światła na sygnalizatorach - ale tu go nie ma).

EDIT: jest nowa wersja JGR 0.28.0, a w niej ważna rzecz: wiadukty nad stacjami! Można zrobić Kępno Smile
#8
(23-11-2018, 14:13)McZapkie napisał(a): @yard - na razie nie ma chyba opcji typu "wait until half-full load", ja sobie radzę w ten sposób, że daję rozkaz zatrzymania się na początku peronu (który musi być ciut dłuższy niż pociąg) i polecenie zwykłego załadunku, po czym idzie rozkaz warunkowy - przeskocz kolejny rozkaz jeśli ładunek więcej niż dajmy na to 90% - a następny rozkaz to zatrzymanie na końcu peronu i czekanie ileś tam dni.
W ten sposób jak się załaduje (prawie) cały to jedzie od razu, jak ma mniej, to czeka dłużej żeby z pustymi rękami nie jechać (i wyrobić ocenę stacji przy okazji).

#vlad - czy chodzi ci o automatic schedule? To się dobrze sprawdza w przypadku tramwajów, ewentualnie w wahadłowym ruchu pasażerskim.
To gwarantuje, że nie będą jechać "w stadzie".
Natomiast jeśli pytasz o to, czy szybki pociąg zwolni zamiast ciągle hamować i ponownie się rozpędzać, to w JGR nie ma takiego patcha jeszcze
(istnieje taki mało znany patch - dodatkowe żółte światła na sygnalizatorach - ale tu go nie ma).

EDIT: jest nowa wersja JGR 0.28.0, a w niej ważna rzecz: wiadukty nad stacjami! Można zrobić Kępno 
Apropo wiaduktów, kiedy będzie można zrobić wiadukt nad wiaduktem? Albo wiadukt nad Inną infrastrukturą kanałów (porty, akwedukty, śluzy), tak samo czemu nie ma tunelów wodnych?
Oprócz tego, brakuje jeszcze czegoś innego (co wymagałoby dużej pracy)- skośne przejazdy kolejowe, skośne tunele i mosty.
#9
Czy JGR patch ma jakieś problemy z PKP Setem? Właśnie mi pokazał SM42 jako "nieprawidłowy pojazd", swoją drogą w komunikacie "nieprawidłowy pojazd is too heavy".


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości