Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Grupa Wyszehradzka] Propozycje zmian
#1
Rozpoczynam nowy wątek dotyczący ustawień na mapie V4.

Na szybko pierwsze rzeczy, które rzuciły mi się w oczy i trzeba je zmienić:

BaseCosts Mod:
- clear rocks: unchanged /te koszty póki co mogą zostać standardowe - na mapie Polski kamienie to granice, a tu granic na razie nie ma/

FIRS:
- Ekonomia: Ekstremalna /trzeba przygotować scenariusz od nowa/
- Pozwalaj zakładom przetwórczym na upadłość: wł

2cc Trains:
- Mnożnik kosztów zakupu: 1/4
- Mnożnik kosztów utrzymania: 1/2
- zostawić tylko Europę Wschodnią

2cc Bus Set:
- Purchase costs: Normal (x1)

Inne dodatki:
- brakuje samochodów towarowych (ale nie wiem który dodatek włączyć)
- usunąć 2cc Subways
- dodać 2cc Trams
- dodać NuTracks
#2
Co do samochodów, to możę Road Hog - dosyć nowoczesny set, ładniejszy i wygodniejszy niż eGRVTS gdzie nigdy nie wiadomo czy articulated czy nie. Ewentualnie Polroad z wyłączonymi autobusami.

Przydałby się też HEQS albo narrow gauge 600mm dla transferów technologicznych na małe odległości.

A jak się zapatrujesz na pomysł, aby wyspę z Visby przysunąć trochę bliżej aby się zmieściła w górnym rogu? Można by wtedy dać tam kopalnię z rudą żelaza.
#3
(23-09-2017, 14:18)McZapkie napisał(a): A jak się zapatrujesz na pomysł, aby wyspę z Visby przysunąć trochę bliżej aby się zmieściła w górnym rogu? Można by wtedy dać tam kopalnię z rudą żelaza.

W sumie niewiele brakuje do tej wyspy - mogę dorysować kawałek lądu. Będzie to dobre urozmaicenie na tej pustej morskiej przestrzeni.

Co do samochodów - ten Road Hog to chyba tylko brytyjskie, te piętrowe autobusy trochę nie pasują... Może faktycznie Polroad by wystarczył.

Wąskotorówki - jeśli już, to byłbym za Narrow Gauge 600mm.
#4
Tak tylko wejdę i powiem że metro fajnie działa na Śląsku, więc proszę o przemyślenie jego usunięcia.
#5
(23-09-2017, 19:16)kubex napisał(a): Tak tylko wejdę i powiem że metro fajnie działa na Śląsku, więc proszę o przemyślenie jego usunięcia.

O, myślałem, że przypadkiem się tam znalazł Wink Ok, można zostawić.
#6
W zasadzie to wożenie towarów w FIRS bez grfów ograniczających przychody z pax/mail jest takie raczej hobbystyczne. Na pasażerach najlepiej się zarabia.

Czemu mapa nie ma rzek? Gdzieś była strona z rzekami europejskimi w formie wektorowej, można było wygenerować obrazek, za pomocą tego obrazka można mapę wysokości lekko przyciemnić aby stworzyć koryta rzek i wtedy jak się włączy rzeki przy generacji mapy, to same popłyną tam gdzie trzeba (a i mosty będzie można robić bez hopek).
#7
(24-09-2017, 22:30)McZapkie napisał(a): Czemu mapa nie ma rzek? Gdzieś była strona z rzekami europejskimi w formie wektorowej, można było wygenerować obrazek, za pomocą tego obrazka można mapę wysokości lekko przyciemnić aby stworzyć koryta rzek i wtedy jak się włączy rzeki przy generacji mapy, to same popłyną tam gdzie trzeba (a i mosty będzie można robić bez hopek).

Póki co, postawiłem jedynie miasta - to pierwsza wersja mapy. Poszukam tej strony (chociaż nigdy nie korzystałem, bo ja swoje rzeki na mapie Polski rysowałem ręcznie, jeszcze zanim powstało import_land).

Co do pasażerów - absolutna racja, zupełnie zapomniałem o tym.

Będę działał w tym tygodniu.
#8
(24-09-2017, 22:39)pAter napisał(a): Póki co, postawiłem jedynie miasta - to pierwsza wersja mapy. Poszukam tej strony (chociaż nigdy nie korzystałem, bo ja swoje rzeki na mapie Polski rysowałem ręcznie, jeszcze zanim powstało import_land).
Ja dane hydrograficzne ściągałem stąd:
http://www.diva-gis.org/gdata
ale nie pamiętam chwilowo, czym je przerabiałem na bitmapy.
Jak mi przyślesz bitmapę, to mogę spróbować ją przerobić aby były doliny.
#9
Szkoda że nie da się dodać połączeń drogowych. Fajnie by było gdyby "główne" drogi na starcie byłby narysowane.
#10
(25-09-2017, 13:53)McZapkie napisał(a): Ja dane hydrograficzne ściągałem stąd:
http://www.diva-gis.org/gdata
ale nie pamiętam chwilowo, czym je przerabiałem na bitmapy.
Jak mi przyślesz bitmapę, to mogę spróbować ją przerobić aby były doliny.

Ok, dzięki. Poradzę sobie.
#11
Może warto by zamiast tego starego setu z polskimi budynkami, który działa tylko w klimacie umiarkowanym i z ograniczoną datą, dać jakiś lepszy, np. TTRS?
Wtedy można by dać klimat arktyczny ze zmienną linią śniegu, ma to takie zalety:
1. nie ma problemu z dostarczaniem żywności do miast
2. pola uprawne znikają na zimę, a wiosną pojawiają się usuwając drzewa (co zmniejsza rozmiar mapy)
3. do wzrostu miast w zimie potrzebna żywność, a więc samymi pasażerami ciężej grać.
4. można ustawić datę startową np. na 1900, bo od 1950 to mało czasu jest zwłaszcza przy FIRS Extreme.

Ponadto trochę za dużo jest przemysłu, może dać ograniczenie 1 przemysł na 1 miasto?
Co sądzisz o skrypcie który stawia przemysł w/g daty w zadanych obszarach mapy?
#12
To napiszcie na co się decydujecie.
#13
Przygotuję scenariusz w ten weekend.
#14
Jeśli chodzi o transfery technologiczne na krótkie odległości, to może lepiej tramwaje towarowe, zamiast kolejki wąskotorowej?
#15
pAter, a jest możliwość wyrównania miast na Śląsku żeby ich siatka się pokrywała? Bo jak już się któreś rozrośnie to wygląda beznadziejnie i jest średnio praktyczne.
#16
(27-09-2017, 18:23)kubex napisał(a): pAter, a jest możliwość wyrównania miast na Śląsku żeby ich siatka się pokrywała? Bo jak już się któreś rozrośnie to wygląda beznadziejnie i jest średnio praktyczne.

No, właśnie - dosyć istotna kwestia. Prawdopodobnie zrobię miasta nie na siatce, a na "lepszych drogach".
#17
(25-09-2017, 15:14)Rysh napisał(a): Szkoda że nie da się dodać połączeń drogowych. Fajnie by było gdyby "główne" drogi na starcie byłby narysowane.

Wszystko się daWink Tylko... po co. Transport drogowy i tak jest łatwiejszy od kolejowego. Poza tym przy limicie 100 pojazdów i tak nie dałoby się rozwinąć żadnej ciekawej firmy trudniącej się transportem drogowym. No i jeszcze jedno - "niczyje" drogi każdy może sobie usunąć. Chyba, że należałyby one do jakiejś firmy "rządowej"(na hiszpańskim serwerze było coś takiego - należała do admina i funkcjonowała z podatków od wszystkich pozostałych firm)... To plus jakiś dodatek uniemożliwiający budowanie przejazdów kolejowych... mogłoby być ciekawie.

Co do ciężarówek, do 2cc Bus bardziej by pasował eGRVTS niż Polroad - mniejsza różnica w skali pojazdów.
#18
Drzewko technologiczne jest bardzo ograniczone... Z metalu jedyne co można produkować to towary i opakowania ,natomiast jedyna możliwość pozyskania maszyn to port. Proponowałbym dodanie tak zróżnicowanego przemysłu jak na serwerze Mapa Polski ,bo tak to zostaje tylko pasażerka.

Dodatkowo wypadałoby ograniczyć powstawanie łowisk bo Bałtyk jest tym zaśmiecony po krótkim czasie gry.
#19
Prostszy przemysł też ma swoje zaletyWink Co do łowisk rozwiązaniem byłoby wyłączenie opcji "wiele podobnych przedsiębiorstw w mieście". Nadal brakuje na mapie jakichkolwiek ciężarówek, miasta szybko rosną (może dodać skrypta RCG lub NWD? Ten z wyznaczaniem stref dla przedsiębiorstw, o którym pisał Zapkie raczej byłby pracochłonny w określeniu parametrów), samoloty są zbyt tanie (WAS byłby tutaj dobry - mają odpowiedni zasięg) no i ogólnie ten kto nie ma pasażerki ten nędzarz. Z ejkandów brakuje jakichś stacji towarowych (ISR lub CHIPS?), może mało wyszehradzkie, ale ciekawe są stacje z Japan set - widać pasażerów na stacjach, gdy jest ich coraz więcej; Co do dróg pojawił się Total Bridge dla UK Roads, więc można by było użyć te dwa dodatki - drogi te moim zdaniem wyglądają o wiele ciekawiej.

No i jeszcze klimat... pAter, gdybyś robił jakąś aktualizacje, pomyśl może o klimacie arktycznym - widać by było śnieg na górach. Co do setu budynków polecałbym wtedy Swedish Houses (z wyłączonymi flagami).
#20
Ludzie.. Po co 2cc trains set.
Można by i to i pkp set 2.0 wgrać.
W końcu grupa wyszechradzka to też polska Tongue


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości