Ankieta: Czy przyspieszyć wydajność serwera?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak, zmniejszając mapę.
7.14%
2 7.14%
Nie, grać dalej na tej samej mapie.
10.71%
3 10.71%
Tak, wprowadzić GRF "reduce passenger payment".
14.29%
4 14.29%
Tak, ograniczyć ilość pojazdów.
14.29%
4 14.29%
Tak, zmniejszyć szybkość rozwoju miast.
25.00%
7 25.00%
Tak, zmniejszyć liczbę miast i fabryk.
28.57%
8 28.57%
Nic nie robić.
0%
0 0%
Razem 28 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Firs - wydajność serwera
#1
Question 
Witam, czy moglibyście poprawić wydajność serwerów tzn. żeby szybciej chodziły np. z zewnątrz wymienić transfer danych na szybszy, a z wewnątrz (z poziomu gry) ograniczyć niektóre elementy np. ilość pojazdów na daną firmę?
#2
Hej,
Na serwerze FIRS testujemy mapę 2048x2048. Jesteś pierwszy, który zgłasza problem. Serwer jest ustawiony jak kazdy inny, wiec niczego nie poprawimy. Transfer jest gwarantowany 25/25 minimum, wiec chyba starczy. Zasoby serwera są w 65-70% wolne. Jedyne co to można pokombinowac z ilością pojazdów a bardziej za nie psuciem się pojazdów - to odciazy pathfinder.
#3
Bo mnie czasem lagi dopadają... a sanusz, który ze mną gra ma problem z wejściem na serwer.
Dobrze, że transfer danych to u mnie 50 Mb/sek.
#4
Uploadu ile masz?
#5
Przycina, problem pojawia się mniej więcej w połowie gry, oraz przy większej liczbie osób, tzn 2-3 dają radę, ale np. ja powyżej tej ilosci juz mam ciężko wejść.

Moje propozycje:
- zmniejszenie liczby miast
- zmniejszenie szybkosci rozwoju miast
- awaryjność pojazdów jest wyłączona (i może niech tak zostanie)
- chociaż niewielkie zmniejszenie liczby pojazdów
- można też sie zastanowić nad wyłączeniem grf z rybkami, i zmniejszenie liczby statków do 50, albo ich całkowite wyłączenie

Nadmienię, że obecnie wygląda to tak (dane z conky na pulpicie)
ram - 500 mega z 2 giga
procki oba po 30%
up i dwn poniżej 30%
Jedyny problem co może sprawiać to to, że mam zintegrowaną grafikę. Niemniej jak mówie na począku jest płynnie, i przy małej liczbie osób na hoście.

Zachęcam też aby inni gracze się wypowiedzieli jak to u nich wygląda, wówczas będzie łatwiej ocenić czy to kwestia kompów graczy, czy przepustowości serwera.
#6
Jaki znowu grf z rybkami?
Przede wszystkim zrób save, i następnie załaduj go w trybie singleplayer i oceń czy się przycina.
#7
Jakbyś miał testować sanusz tą grę to w drugiej połowie lat rozgrywki testuj (po 1975 wzwyż).
#8
(04-05-2015, 15:23)sanusz napisał(a): Jak to jaki grf, z rybkami jest jeden, Squid ate FISH.
To jest newgrf ze statkami do rybek, a rybki są w firsie Wink
#9
No to trochę bez sensu jest wywalać set pozwalający na transport towarów FIRS.
Jak już, to można zamiast Squid2 załadować RedFish - statki są znacznie pojemniejsze, więc można śmiało ograniczyć ilość do 50.

Moja uwaga generalnie jest taka, że strasznie dużo jest miast i ogrom przemysłu, pisząc o singleplayerze miałem na myśli sprawdzenie, czy zatyka komputer sam z siebie czy sprawa łącza.

Dwie sprawy do poprawienia moim zdaniem, mające ze sobą związek:
1. wyłączyć opcję "pozwól na wiele tych samych zakładów przemysłowych w mieście"
2. ograniczyć ilość miast.
#10
Popieram zmniejszenie tych opcji McZapkie opisanych w punktach 1 i 2.
#11
Popieram przedmówców odnośnie dwóch wyżej wymienionych punktów.

(04-05-2015, 16:11)Kacper9 napisał(a):
(04-05-2015, 15:23)sanusz napisał(a): Jak to jaki grf, z rybkami jest jeden, Squid ate FISH.
To jest newgrf ze statkami do rybek, a rybki są w firsie Wink
Przepraszam w takim razie. Byłem przekonany że to grf dodający rybki, nazwa mnie zmyliła, w grf innych dodających statki jest ship.
#12
Ogólnie to nie chcę niepotrzebnych komentarzy w wątku, więc nie piszcie nie na temat.
#13
No więc tak:
  • liczba miast najlepiej niestandardowo ustawić na 20
  • liczba przemysłu na wysokim poziomie
  • usunąć opcję fundowania miast (bo aktualnie jest włączona)
  • dodać BC i w nim ustawić np. fundowanie kopani, lasów etc. na x64 aby to trochę kosztowało, a fabryki, które przerabiają pół produkty na np. x8, nie wiem czy to działa na FIRS'ie, ale aktualnie mam problemy z przegrzaniem sprzętu więc nawet nie dam rady tego sprawdzić :/ (może next time)
  • pozwolić na fundowanie przemysłu jednego typu w danym mieście wielokrotnie (ta opcja jest włączona więc ok)
  • serwer jest grywalny max przy 3-4 graczach przy 5-6 zaczynają się lagi, następnie przy 7-8 już są bardzo widoczne przerwy w transferze w czasie rzeczywistym (utrzymanie na serwerze wymaga co najmniej stabilnego łącza, wiadome jak największy upload( jakbym się postarał, ale odpuściłem przy 150 lokach to przy 250 serwer na bank bym skraszował)
  • co najważniejsze rozwój miast ustawiłbym na jak najniższy poziom z możliwych

Podsumowując testy wypadają nienagannie, ale jest parę parametrów do poprawy, ale większa mapka prezentuję się obiecująco co najważniejsze nikt nikomu nie przeszkadza Smile
#14
(05-05-2015, 00:23)KJ(KeyJey)[PL] napisał(a): [*]pozwolić na fundowanie przemysłu jednego typu w danym mieście wielokrotnie (ta opcja jest włączona więc ok)
Błąd moim zdaniem, będzie dokładnie to co obecnie, po pewnym czasie gęsta zupa a nie mapa.
Tylko przy wyłączonej powyższej opcji jest możliwość kontroli ilości przemysłu, inaczej pączkuje bez opamiętania i zapycha mapę (na początku owszem fajnie wyglądają te zgrupowane klastry, ale mówimy o końcu).

Oczywiście 20 miast na 2048 mapie to wtedy o wiele za mało, wystarczy dać opcję ilości miast: bardzo mała, wygląda to tak:
[Obrazek: 1t1i_vlt.jpg]

a obecnie jest tak:
[Obrazek: firspl.jpg]
Pomijając wydajność, jaka to radocha grać mając naćkane tyle wszystkiego?

Miasta rosną za szybko bo jest ustawiona opcja 1:1 stolic:miast, przestawić na 1:4 i będzie dobrze (co 4te miasto będzie się rozwijać szybciej).
#15
(05-05-2015, 09:28)McZapkie napisał(a): Błąd moim zdaniem, będzie dokładnie to co obecnie, po pewnym czasie gęsta zupa a nie mapa.

Znaczy pisałem w tym sensie, że przy zwiększonych kosztach budowy przedsiębiorstw przy użyciu BC więc nie każdego będzie stać na ich budowę i to wielokrotną w danym mieście więc ta zupa raczej rzadka Wink O ile tak jak wspomniałem idzie to na FIRS'ie ustawić.
#16
Ja bym wolał, żeby przedsiębiorstwa nie powstawały w trakcie gry, tylko co najwyżej ręcznie wybudować.

Obecnie na mapie wygląda to tak z miastami i fabrykami (załapała się moja linia):


Załączone pliki Miniatury
   
#17
(05-05-2015, 12:15)KJ(KeyJey)[PL] napisał(a): Znaczy pisałem w tym sensie, że przy zwiększonych kosztach budowy przedsiębiorstw przy użyciu BC więc nie każdego będzie stać na ich budowę i to wielokrotną w danym mieście więc ta zupa raczej rzadka Wink O ile tak jak wspomniałem idzie to na FIRS'ie ustawić.
Cytat:Ja bym wolał, żeby przedsiębiorstwa nie powstawały w trakcie gry, tylko co najwyżej ręcznie wybudować.
Przykro mi, nie ma takiej opcji w FIRS.
Można jedynie całkowicie zablokować budowę nowych, włączając w to fundowanie (w manpower jest inaczej - nowe nie powstają, ale można je budować).
#18
(05-05-2015, 00:23)KJ(KeyJey)[PL] napisał(a): No więc tak:
  • liczba miast najlepiej niestandardowo ustawić na 20
  • liczba przemysłu na wysokim poziomie
  • usunąć opcję fundowania miast (bo aktualnie jest włączona)
  • dodać BC i w nim ustawić np. fundowanie kopani, lasów etc. na x64 aby to trochę kosztowało, a fabryki, które przerabiają pół produkty na np. x8, nie wiem czy to działa na FIRS'ie, ale aktualnie mam problemy z przegrzaniem sprzętu więc nawet nie dam rady tego sprawdzić :/ (może next time)
  • pozwolić na fundowanie przemysłu jednego typu w danym mieście wielokrotnie (ta opcja jest włączona więc ok)
  • serwer jest grywalny max przy 3-4 graczach przy 5-6 zaczynają się lagi, następnie przy 7-8 już są bardzo widoczne przerwy w transferze w czasie rzeczywistym (utrzymanie na serwerze wymaga co najmniej stabilnego łącza, wiadome jak największy upload( jakbym się postarał, ale odpuściłem przy 150 lokach to przy 250 serwer na bank bym skraszował)
  • co najważniejsze rozwój miast ustawiłbym na jak najniższy poziom z możliwych

Podsumowując testy wypadają nienagannie, ale jest parę parametrów do poprawy, ale większa mapka prezentuję się obiecująco co najważniejsze nikt nikomu nie przeszkadza Smile

Rok 1977, 3 userów i już nie można połączyć się z serwerem. Jestem zdecydowanie za tym wszystkim.
#19
Zdecydowanie mogłoby to zależeć od transferu danych, siły procesora, pamięci RAM itp.

To co, dajemy ankietę?
#20
Ja bym też proponował aby zwiększyć koszt za wyrównanie terenu...Niektórzy gracze mają np. po 1 mld i co robią? Wyrównają ci teren do poziomu morza i wtedy są takie lagi , że osoby które mają słabsze komputery nie wejdą na serwer.Ogólnie też chciałbym aby na serwerze FIRS zawitał również Ikarus Set , Trolleybus set + moze jakies koleje zagraniczne bo w sumie DB jeżdzą po naszych polskich Szlakach , tak samo jak z Angli też jeżdzą po naszych szlakach


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości