Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coś innego
#1
Mam taki pomysł na wprowadzenie czegoś nowego.
W grze można grać zespołowo czyli razem prowadzić jedną firmę. Jest już opracowywane współdzielenie torów.
A gdyby dało się zrobić coś takiego. Aby powstał taki podział ról i każdy by prowadził firmę odpowiedzialną za co innego.
Czyli jedna firma była by odpowiedzialna za budowę infrastruktury inna za kupowanie pojazdów i tworzenie rozkładów. I tu zupełnie coś nowego czyli firma zarządzająca terenem, która udzielała by pozwolenia na budowę, wyburzała by budynki, taki burmistrz, architekt miast.
Co o tym myślicie?
Oczywiście wymagało by to poświecenia więcej czasu wspólnie na grę. Ale uważam, że warto by było wykombinować i spróbować czegoś takiego na małą skalę aby sprawdzić czy miało by to sens.
#2
OpenTTD nie pozwala na coś takiego; dałoby się coś takiego zrobić robiąc patch, ale wymagałoby to gruntownych zmian w kodzie (nie mówiąc już o przepisaniu jego znacznej części).
Alternatywnym rozwiązaniem jest jedna firma, do której należałoby kilku członków, każda osoba odpowiadająca za coś innego, jednak każda osoba mogłaby wyręczyć inną osobę, bo się po prostu nie da zablokować danemu członkowi firmy wykonywania określonych czynności.
Ogólnie do takiej gry najlepiej by było zrobić oddzielny serwer, tylko wiadomo - miejsce na serwerze, no i warto też przemyśleć, ile osób chciałoby się bawić w coś takiego - taka gra wymagałaby płynnej i zrozumiałej komunikacji między graczami. Kolejnym aspektem jest fakt, że żeby firma się ładnie rozwijała musiałoby grać kilka osób jednocześnie. Bo co, jak będzie dostępny tylko gracz odpowiedzialny za układanie torów, to ułoży tory, ale nic po nich nie pojedzie.
Podsumowując, pomysł dobry na konkursy itp, na codzienną rozgrywkę nie za bardzo.
#3
OpenTTD jest zbyt prostą grą, aby taki podział ról miał uzasadnienie.
#4
No właśnie OTTD jest za prosty. Przynajmniej dla mnie, bo się już znudził. Ale dla początkującego i tak jest trochę do ogarnięcia...
#5
Pomysl jest zacny, ale tak jak napisal Jakub bez wlasnych kompilacji to nie przejdzie - nie mniej jakbys cos mial zamiar takiego zrobic to z checia przetestuje Smile
#6
Na serwerze PLexp odchodziły już podobne próby, na trochę innej zasadzie, nie podział na infrastrukturę/transport tylko raczej na dyrekcje - ktoś budował na północy, a inny na południowym wschodzie, i była kooperacja po wspólnych torach. Ma to oczywiście sens na trudnych ustawieniach, gdy się płaci sporo za budowę i utrzymanie infrastruktury.
W praktyce wymaga to jednak ujawnienia sobie wzajemnie haseł, aby można było wejść na czyjeś konto i np. poprawić źle ustawiony semafor, który robi korek a ktoś akurat jest wylogowany.
Ponadto ludzie generalnie nie są mentalnie przygotowani do takich rozgrywek Smile
#7
Pytanie takie z innej beczki. Czy ta gra będzie się jakoś rozwijać? Bo moim zdaniem są w niej problemy, które należało by poprawić aby zyskała na grywalności.

Mam tu na myśli takie rzeczy jak np. rozkłady jazdy, które nie funkcjonują jak należy Pojazdy w wielu sytuacjach i tak jeżdżą jeden za drugim. W rzeczywistości środki komunikacji czasem czekają na opóźnione pojazdy aby ludzie mogli się przesiąść. Super by było ulepszenie tych rozkładów.
Ten system oceny stacji, gdzie towarów jest mniej gdy rzadzej pojawia się transport a na transferach znika towar. Ogólnie jest to jakieś rozwiązanie ale mogło być to lepiej przeprowadzone. Bardziej intuicyjnie.
W sumie to nie wiem jak dokładnie funkcjonują te rzeczy w rzeczywistości, transportu nie studiowałem. Przydał by się ktoś do tego.

Myśleliście może aby wprowadzić jakieś dodatki aby móc zrobić serwer na którym można by było uruchomić jakieś mikropłatności. Elementy premium. Na przykład aby można zacząć z większą pulą pieniędzy?
#8
Mikropłatności
A wypier pan z takimi pomysłami ._.
#9
Gra jest rozwijana cały czas. Smile poza tym jest open source więc sam możesz spróbować ją usprawnić. Nauka programowania nie jest taka trudna.

Co do mikropłatnosci to specem nie jestem ale chyba licencja GPL zabrania czerpania zysków z programu. I w ogóle jakiś taki niesmaczny ten pomysł :/
#10
@FrontierPharmacist

Jak nie jesteś specem to lepiej nie mów, bo wprowadzasz w błąd. GPL nie zabrania czerpania zysków z produktu o otwartym kodzie źródłowym.

źródło: https://tldrlegal.com/license/gnu-genera...v3-(gpl-3)
#11
OK, dzięki za sprostowanie. Edytowałem poprzedni post.

(ale pomysł nadal niesmaczny)


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości