Ocena wątku:
  • 6 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pojazdy Polish Road Set
Z tego co pamiętam, koszty poltrams były dopasowane tak, aby nowoczesne tramwaje były porównywalne z EZT, koszty polroad są niższe aby się w ogóle opłacało wozić towary, problem w tym że ten sam algorytm wyliczenia dla autobusu i ciężarówki skutkuje tym, że 40 ton towarów jest droższe w wożeniu niż "140 sardynek". Niby są tam koszty stałe typu konduktorzy/sprzątanie, ale mają małą wagę.
Popracuję nad tym.
(08-10-2017, 15:53)LaChupacabra napisał(a): >Tutaj<jest temat poświęcony temu setowi. @Rysh/Mouse/... może by go dodać do "przypiętych"? To w sumie jeden z bardziej liczących się dodatków.
Jeśli jest taka potrzeba piszcie prywatnie.
Takie coś sobie wymyśliłem...

[Obrazek: 883Dofinansowanie_set_w_P.png]

Przy tym koszty wiązałyby się przede wszystkim z ilością pasażerów. których może przewieźć pojazd. Podstawowy koszt wynosiłby ok.2000zł / pasażer.
Dodatkowym mnożnikiem kosztów mógłby być procent załadowania (50% kosztów jeśli pusty) oraz maksymalna prędkość aby wolniejsze/wczesne pojazdy nie były bezużyteczne (1km/h to 1% kosztów - autobus rozwijający 120km/h miałby koszty podniesione o 20%)
Bez "dotacji" komunikacja autobusowa niemal na pewno przynosiłaby tylko straty. Ale im wyższa ta dotacja, czyli im niższe koszty, tym większy zysk - dzięki takiemu ustawieniu można by było bardzo swobodnie balansować opłacalność poszczególnych gałęzi transportu, dopasowując go do pozostałych setów i dodatków. Takie ustawienie i sposób wyliczenia kosztów dla pasażerów najlepiej byłoby dać również do Poltrams i PKP Set, aby zachować spójność.
Wersja 4.1 posiada trochę zmodyfikowane koszty. Niestety openttd narzuca ograniczoną rozpiętość cen, więc szału nie ma, ale teraz polroad i poltrams są w miarę porównywalne (co do argumentów, że trzeba ponosić koszty budowy torów - plusem jest to, że tramwaje mogą mieć wydzielone torowisko, nic im nie przeszkadza i wiadomo gdzie jadą).
Przy okazji - zarówno polroad jak i poltrams posiadają modyfikatory kosztów, więc można też samemu to zmieniać, ponadto polroad posiada modyfikator ładowności ciężarówek.

W wersji 4.1 dodałem też dwa pojazdy z dwóch końców czasu: Ford T oraz Solaris Urbino 12 Electric.
Przy okazji prośba do grafików, bo ja już jestem zmęczony dłubaniem w pikselach: do skończenia setu potrzebuję rysunki samochodów takich jak Opel Kapitan, FSO Warszawa, Fiat 125P, Polonez, Opel Astra.
formatka jest tu: http://dev.openttdcoop.org/projects/polr...iat508.png
Z góry dzięki.
(30-10-2017, 03:16)McZapkie napisał(a): W wersji 4.1 dodałem też dwa pojazdy z dwóch końców czasu: Ford T oraz Solaris Urbino 12 Electric.
Przy okazji prośba do grafików, bo ja już jestem zmęczony dłubaniem w pikselach: do skończenia setu potrzebuję rysunki samochodów takich jak Opel Kapitan, FSO Warszawa, Fiat 125P, Polonez, Opel Astra.
formatka jest tu: http://dev.openttdcoop.org/projects/polr...iat508.png
Z góry dzięki.

Czyli wymiary Fiata 508 są maksymalnymi dozwolonymi wymiarami? Samochodów jeszcze nie rysowałem i nie wiem jak kształtuje się ich długość względem długości rzeczywistej, bo wszystkie te samochody są o około 1m (1/4 swojej długości) większe.
Można mazać po całym niebieskim polu, byle w jego środku. Polroad (jak cały openttd) nie trzyma się jakiejś konkretnej skali, zresztą niezbyt to możliwe, bo wtedy długie pojedyncze pojazdy np. autobusy nie zmieściły by się w długości 8 jednostek (trzebaby robić sztuczki z niewidzialnym członem a to by zablokowało wyprzedzanie i przystanki boczne)
Próbowałem zrobić jeden z wymienionych wyżej samochodów ale takie małe autka to jakaś masakra, wszystkie są bardzo podobne.
[Obrazek: 614xxx.png]
Do którego on jest waszym zdaniem najbardziej podobny?


Autosan H9-21

[Obrazek: 444AutosanH9_PKS_O_awa.png]
(30-10-2017, 22:51)Walter Novotny napisał(a): Do którego on jest waszym zdaniem najbardziej podobny?

Przecież widać, że to Polonez. Smiley16
Ej, ale ja nie zamawiałem "malucha" Smile
Tak jak pisałem, nie ma się co za bardzo przejmować skalą. I tak budynki są w innej skali, o statkach nie wspominając.
Syrena Wink ,  a szczerze to nawet na malucha za wysokie Wink
(30-10-2017, 10:35)McZapkie napisał(a): Można mazać po całym niebieskim polu, byle w jego środku. Polroad (jak cały openttd) nie trzyma się jakiejś konkretnej skali, zresztą niezbyt to możliwe, bo wtedy długie pojedyncze pojazdy np. autobusy nie zmieściły by się w długości 8 jednostek (trzebaby robić sztuczki z niewidzialnym członem a to by zablokowało wyprzedzanie i przystanki boczne)

Nie wiem ile to jest 8 jednostek, ale te z setu Long Vehicles raczej mają ich duużo więcej, a mimo to mieszczą się w zatoczkach i nawet dają się wyprzedzaćWink
Dla mnie wyglądają one dziwnie - są zbyt wielkie wobec otoczenia, do tego ciągniki siodłowe z naczepami czy autobusy przegubowe składają się z jednej części.

Co do skali, każdy set ma ją kompletnie różną, co widać niżej na screenie. Najlepiej dobraną ma chyba 2cc. Tyle, że ledwo co tam widać na tych kilku pikselach. Dobry kompromis między skalą a szczegółowością mają moim zdaniem pojazdy z Ikarusa i Germana. W Polroadzie nie jest źle, choć ten Solaris 15 gryzie mnie ilekroć na niego nie spojrzę - jest zwyczajnie za-kró-tki.

[Obrazek: 733Pixel_Battle_4.png]
Long vehicles to porażka - pomijając już sklejanie się ze sobą pojazdów stojących w kolejce oraz bezkolizyjne stanie na przejazdach kolejowych, to brak możliwości wjeżdżania przegubowców do zatoczek to zaleta, a nie wada.
Ja np. często to wykorzystuję do segregacji samochodów czekających na ładunek (w celu trzymania ratingu stacji) o tych wyładowujących jeden towar i biorących inny w drodze powrotnej bez czekania. Po prostu z kierunku w którym nadjeżdżają stawiam najpierw zatoczki (do których wjeżdżają krótkie) a potem przelotowe - dzięki temu unikam blokowania przelotowych.
Z wyprzedzaniem jest gorzej - przydałby się patch który umożliwia przegubowym wyprzedzanie na drodze jednokierunkowej.

Jak wam bardzo zależy, to mogę spróbować wydłużyć U15 oraz VanHoola, ale kosztem graficznych glitchy (nachodzenie na siebie w korku).
(31-10-2017, 13:28)McZapkie napisał(a): Jak wam bardzo zależy, to mogę spróbować wydłużyć U15 oraz VanHoola, ale kosztem graficznych glitchy (nachodzenie na siebie w korku).

Wtedy będą jeszcze bardziej zbyt duże względem pociągów. Już prędzej zmniejszyć pozostałe pojazdy niż tworzyć takie dziwne twory wystające na tory podczas stania na przejeździe albo wsiąkające do połowy jeden w drugi.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości