Ocena wątku:
  • 12 głosów - średnia: 4.42
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Polish PKP Set v2.0
Charakterystyki w zakresie dużych prędkości można modyfikować przez airdrag.
EP08 może się przydać, bo w planie mam newgrf z polskimi torami, a sieć trakcyjna YpC120-2C z lat 60tych jest właśnie na 140 km/h - jak kogoś nie będzie stać na przebudowę do 2C120-2C to będzie miał jak znalazł. Co do liczności - Ty37 było po wojnie 17 sztuk a jest, Ty45 było prawie 500 a nie ma Smile
Wagony Odry są dosyć egzotyczne, przydałyby się do zróżnicowania składów ale chyba w tym dodatkowym secie.
Jak mi ktoś pomoże z rysowaniem wąskotorówek 750mm, to pomogę z kodowaniem.
"w planie mam newgrf z polskimi torami, a sieć trakcyjna YpC120-2C z lat 60tych jest właśnie na 140 km/h"

A będziesz rysował sieć? Byłoby super bo domyślna jest zdecydowanie mało polska...
(Wczoraj, 12:59)McZapkie napisał(a): Charakterystyki w zakresie dużych prędkości można modyfikować przez airdrag.
...który jest uwzględniany tylko dla pierwszej lokomotywy. Już kiedyś to dyskutowaliśmy.

Cytat:Co do liczności - Ty37 było po wojnie 17 sztuk a jest, Ty45 było prawie 500 a nie ma Smile
Bo Ty45 to Ty37 po kosmetycznych zmianach. Wink Zmieniono budkę i tender, ale wszystkie podstawowe parametry konstrukcyjne parowozu zostały te same. Dlatego traktuję je jak jedną serię, podobnie jak Ty2 i Ty42.
(Wczoraj, 08:26)Walter Novotny napisał(a): Czy jest teraz sens przyczepiać EP05 do składu z warsem? Zyskujemy względem EU07 15km/h a płacimy za wzrost prędkości o 35km/h. W takim zestawieniu koszt jest nieproporcjonalny do zysków.

Sory, ale po tym co piszesz widać, że myślisz ideowo, a nie racjonalnieWink
Uwzględniając koszt amortyzacji i eksploatacji różnica między EP05 i EU07 to jakieś śmieszne 6,5 tys zł rocznie na korzyść EU. Natomiast różnica w przychodach we wspomnianej przez ciebie konfiguracji z wagonem wars ograniczającym prędkość do 140km/h, to nawet ponad 300 000 zł rocznie na korzyść EP - tyle daje różnica prędkości rzędu 15km/h.
(Wczoraj, 15:02)TadeuszD napisał(a): Co do liczności - Ty37 było po wojnie 17 sztuk a jest, Ty45 było prawie 500 a nie ma Smile
Bo Ty45 to Ty37 po kosmetycznych zmianach. Wink Zmieniono budkę i tender, ale wszystkie podstawowe parametry konstrukcyjne parowozu zostały te same. Dlatego traktuję je jak jedną serię, podobnie jak Ty2 i Ty42.

Ale Pt31 to też facelifting Pt31, a obydwie są w secie, tyle że Pt47 ma podrasowaną prędkość w/m oryginału. Może by taki sam zabieg zrobić dla Ty45 (80 km/h)? Wtedy byłyby 2 mocne lokomotywy Ty45 i Ty51 analogicznie jak są dwa podobne spalinowozy ST43 i ST44.

Odnośnie dyskusji "po co taka lokomotywa skoro istnieje już podobna" - jakbyście pograli w wersje z włączonymi awariami to byście wiedzieli Smile
O wygodzie w graficznym zróżnicowaniu składów nie mówiąc.
(Wczoraj, 17:45)McZapkie napisał(a): Odnośnie dyskusji "po co taka lokomotywa skoro istnieje już podobna" - jakbyście pograli w wersje z włączonymi awariami to byście wiedzieli Smile
O wygodzie w graficznym zróżnicowaniu składów nie mówiąc.

W pełni popieram to stanowisko. W czasach gdy dodawanie kolejnych pojazdów polegało na zamianie już istniejących należało wyselekcjonować konieczne do funkcjonowania dodatku pojazdy. Teraz można rozszerzyć wybór o bardziej wyspecjalizowane i niszowe lokomotywy i wagony.

W najnowszej generacji czyli 2010-2050 brakuje:
- ciężkiej lokomotywy towarowej
np Newag Dragon Lotosu (albo FPL z spalinowym silnikiem dojazdowym, bo już na początkach powstawania setu była mowa o możliwości zastosowania dwóch napędów a taka rozpędzona lokomotywa przecież w OpenTTD dałaby radę utrzymać prędkość na niezelektryfikowanym płaskim odcinku za pomocą słabszego silnika)

- nowej towarowej lokomotywy spalinowej:
np TRAXX 140 DE Lotosu, który jest już narysowany (albo Class 66 FPL)

- nowych cystern o większej pojemności, bo wzrost mocy lokomotyw pozwala na ciągnięcie cięższego składu a w FIRS duża część przemysłu opiera się na płynnych towarach, wyżej przytaczałem przykład

Przy dodaniu lokomotyw FPL można by zastosować mechanizm zmieniający kolor węglarek (teraz w barwach PKP Cargo) na barwy FPL jeśli jedna wyżej wymienionych lokomotyw by je ciągnęła. Ogólnie dobrze byłoby zwiększyć personalizację wagonów towarowych analogicznie do wagonów pasażerskich.
( 10 godzin(y) temu)Walter Novotny napisał(a): Lotos..., FPL...

Ani Lotos, ani FPL nawet nie stały koło PKP. Są to wręcz konkurenci dla PKP. Tak więc nie ma żadnych logicznych podstaw, żeby umieszczać ten tabor w PKP Secie. Zdania nie zmienię. Zróbcie sobie Lotos Set, albo FPL Set... Wink

Wracając do nieścisłości w PKP Secie, to jednak pomiędzy Pt31 i Pt47 były wyraźnie większe różnice, choćby ze względu na odstęp lat, w których powstały. W Pt47 przekonstruowano ramę, stojak kotła, przegrzewacz i wiele innych elementów, które w Pt31 były już zwyczajnie przestarzałe. Ty37 był znacznie nowocześniejszy. Jego produkcja została zatrzymana przez wojnę, a nie z powodu nieudanej konstrukcji. I została wznowiona praktycznie zaraz po jej zakończeniu, jako seria Ty45.
Zamiast Ty45 wolałbym dodać coś całkiem nowego, np. "Truman'a".


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości