Ocena wątku:
  • 13 głosów - średnia: 4.46
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Polish PKP Set v2.0
#41
Co do wagonów to myślę że starczy. Btw. Chyba w Bipie powinno być 48 a nie 12 jednostek. W końcu parametry podałem dla całej 4-ro członowej sekcji. Czyli 4 wagonów w okresie eksploatacji ciężko rozczepianych z powodu wspólnych wózków na 2 wagony. Fakt teraz po Polsce jeżdżą nawet 2 wagonowe sekcje ale to inna bajka.
Do przewozu bydła to myślę że Gags wystarczy.
Btw. Te wagony co są pod Bipą to one w ogóle po Polsce jeździły ??
#42
Mówiłem, że tabor wieloczłonowy jest brany jako jedna całość. Wzór prosty, długość oblicza według tego, co jest wpisane. Trzeba podawać długość jednego członu i np. w Uwagach podać razy n członów.

Tamte wagony podał Tadeusz, ja tylko przepisałem. Popytam na forum czy ktoś ma wiedzę z zakresu (przed)wojennego taboru.

Listę trzeba jeszcze uzupełnić. Zrobić w końcu spis wszystkich towarów (nie chce mi się tego tłumaczyć), przypisać wagony i wtedy wybierać co ostatecznie ląduje w secie. Przenieść to do Wiki ze zdjęciami, a reszta w rękach grafików i koderów Tongue
#43
Długość wyliczoną w jednostkach OTTD należy traktować poglądowo. I tak potem programista z grafikiem muszą zaokrąglić ją do wybranej pełnej wartości. Tak więc Bipą długości 12 kratek bym się kompletnie nie przejmował. Wiadomo, że wagony te należy traktować indywidualnie.

Do listy wagonów należałoby jeszcze dodać stare wagony osobowe - "boczniaki" 2 i 3 klasy, "donnerbuschen-y" z charakterystycznymi pomostami oraz wagony ekspresowe - poniemieckie "hecht-y" a także polskie "lilpopy" i późniejsze powojenne "szczupaki".
Możnaby też dopisać SN61 oraz wagon doczepny 101A w malowaniu selednowo-oliwkowym. No i oczywiście "ryflaki" 43A 101A i 102A.Smile
Parametry poszukam i podam później.

Z pytań, które mi się nasunęły to:
- czy w przypadku zboża trzymamy się realiów OTTD (zboże w węglarkach), czy realiów PKP - zboże w Kddet, Gags-ach?
- czy ktos wie, jak w OTTD wygląda ruda miedzi i aluminium? Bo prawdziwym kolorem kopalin to chyba nie należy się kierować...

dopisane:
Od przedwczoraj powstają powoli, pixel po pixelku, dwie pierwsze lokomotywy - Tp4 i Ok1. Obie mają podobna długość (ok. 18m), pasują więc w ten sam szablon (7/8 + 5/8), wyliczony z zaproponowanego wzoru. Poniżej prototypowe rysunki:

[Obrazek: 609Tp4_Ok1.png]
#44
Poniżej efekty dzisiejszej nocki - "złote lata" przewozów pasażerskich na PKP.Wink
Od lewej: wagon 43A ("ryflak"), dwa wagony 111A (10-przedziałowe) oraz wagon 112A (9-przedziałowy).
Wagony są wyrysowane w nowej, poprawionej skali, o długości 12/8. Na razie jest to tylko roboczy fotomontaż pod GIMP-em:

[Obrazek: 254Wagony_o1.png]
#45
Musimy sięgać aż tak daleko czyli do czasów drugiej wojny światowej?? Przecież okres od początku PRLu do dzisiaj to szmat czasu. Do tego sporo konstrukcji taboru kolejowego się pojawiło w tym okresie czasu.
#46
(19-11-2011, 19:55)Rysh napisał(a): Każdy może, tylko jeszcze pracuje nad najlepszym rozwiązaniem dotyczącym współpracy pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi.

W czym jesteś dobry?

W gadaniu, prawach pracownika i prawie budowlanym XD
#47
Już od długiego czasu nie robiłem żadnych spritów, więc w jakim formacie mają one być? Własnie znalazłem trochę czasu na rysowanie ale jakoś nie mogę sobie przypomnieć tej procedury. Z czego co pamiętam to chyba .bmp ale ilu kolorowe to nie wiem.
#48
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?...XlrNVJpZFE

Lista prawie gotowa. Zostało tylko pare towarów do uzupełnienia. Zapoznajcie się z nowym układem arkuszy - informacje na początku. Powoli można już ostatecznie decydować, co będzie, a czego nie. Przeglądnijcie i oceńcie.

Wielkie podziękowania dla Roberta za pomoc.

Tadeusz, na tych stronach, co podałeś na pewno są wszystkie towary? Bo na przykład brakuje mi desek, które są w FIRSie.
#49
Wow! Przejrzałem arkusz. Z chaosu powoli zaczyna wyłaniać się porządek.Wink
Na razie dwie małe uwagi:
* Do bawełny lepszy byłby lekki i pojemny Gbs (208Kf).
* Gags (401Ka) nie nadaje się do przewozu żywności oznaczonej klasą refrigerated, za to znakomicie nadaje się do przewozu zboża, pszenicy ozimej i wszelkich trwałych towarów przetworzonych (towary, nawozy, wyroby drewniane, itp.). Analogiczne zastosowanie miały wagony dwuosiowe starej serii Kddet.

Co do desek w FIRS-ie, to niestety (albo stety) nazewnictwo towarów w OTTD jest bardzo dowolne. Z tego co wiem, to deski odpowiadają towarowi WDPR. Ale każdy dodatek może nazywać ten sam towar zupełnie inaczej...

@ Czajnikowiec:
Przeczytaj poradnik opisujący budowę drezyny WM-15A. Tam masz wszystko napisane - co, jak, po co, i dlaczego?
#50
@Tadeusz
Co do Gagsa to już chyba ok. Skreśliłem Jedzenie dla niego.
A co do bawełny to wpisane zostało to co było wpisane w arkusz. Nie chciałem robić nowego wagonu.
Co do wprowadzania do Wiki to na razie wstrzymajcie się z jednostkami elektrycznymi. Sporo z nich ma podaną długość całkowitą pojazdu a nie poszczególnego wagonu. Chodzi tutaj o pojazdy serii EN76 (Elf) , EN75 (Flirt), ED74, ED72, EN71, EN57. Zaraz się mogę przejechać i dane dot. większości taboru pospisywać. Najmniejsze prawdopodobieństwo trafienia mam EN76, ED72.
#51
Swoja droga mam nadzieje ze po ukoczeniu seta bedzie wiecej osob na serwerach :-) chodzi mi tu glownie o forumowiczow
#52
Rysunek EN76, jak narazie tylko jeden będzie, będę kontynuował pracę nad kolejnymi gdy skończą się całkowicie prace nad listą, żeby nie mieszać ogólnie.
[Obrazek: 799elf4.bmp]
i do ściągniecia http://w265.wrzuta.pl/plik/2OHZbJuKmDF/elf4
#53
@Robert:
Wprowadzanie do Wiki można zacząć od "pewniaków". Do pozostałych można na razie zrobić zaślepki lub... w ogóle pominąć. Jak patrzę na ogrom przedsięwzięcia, to szacuję, że stworzenie wersji "beta", nadającej się do publicznych testów, zajmie jakieś pół roku. Dalsze 3 miesiące szacuję na "docieranie" parametrów lokomotyw i wagonów oraz usuwanie błędów...

@Czajnikowiec:
Sorry, chłopie, ale trochę się pośpieszyłeś.Sad Narysowałeś już pociąg, chociaż nie ustaliliśmy jeszcze, jaki ma być on długi w OTTD. Poza tym, rysunki nie są dostosowane do żadnego szablonu. Poczekaj parę dni, aż ustalimy wszystkie kwestie techniczne. Bo tak, to szkoda Twojej pracy. Wink

P.S.
Obecnie walczę z problemami technicznymi związanymi z wagonami dłuższymi niż normalne (8/8). Jakby nie udało mi się ich zwalczyć, to trzeba będzie zmodyfikować wzór na liczenie długości pojazdów...Sad
#54
Długie wagony już jeżdżą Smile , choć nie udało mi się tego zrealizować w sposób jaki pierwotnie planowałem. Wagonom dłuższym niż 8/8 towarzyszą więc różne efekty wizualne, widoczne na poniższych zrzutach. Oczywiście efektom tym można zapobiec, blokując w grze możliwość zakręcania pociągów o 90 stopni oraz budując linie kolejowe o małej ilości zakrętów. Jednak pomimo tego proponuję, aby unikać projektowania wagonów dłuższych niż 11/8. Pełną długość 12/8 proponuję zarezerwować jedynie dla najdłuższego polskiego wagonu, czyli Bdhpumn.

[Obrazek: 290Artefakty.png]
#55
Tragicznie to wygląda.

Czy grf może wymusić ustawienia serwera? Przykładowo jeśli jest zainstalowany dodatek, pomija wartość w ustaweniach i przyjmuje stałą w tym przypadku blokada skrętów o 90 stopni.
#56
Z tego co wiem z dostępnej dokumentacji GRF, to nie ma takiej możliwości.
#57
Przecież u nas są wyłączone skręty o 90 stopni.

Drobna aktualizacja danych. Zdobyłem dane wagonów, które podał Tadeusz. Powoli przenoszę wagony i towary do Wiki.
#58
(26-11-2011, 19:27)niemiec napisał(a): Przecież u nas są wyłączone skręty o 90 stopni.
Na innych serwerach może wyglądać dziwacznie.
#59
Po mojemu wystarczy w opisie grafiki dać info, że set wymaga wyłączonego skręcania o 90° i kto będzie grał ten sobie wyłączy. Gorzej, że na pierwszym screenie Tadeusza nie ma skrętu o 90° tylko dwa normalne blisko położone, co dość często się stosuje przy stacjach szczególnie a nie wygląda też zbyt ciekawie...
#60
Ja bym nie przejmowałbym się tym aż tak bardzo.
Moje screen-y przedstawiają najbardziej niekorzystne ułożenia wagonów, które są widoczne w grze przed zaledwie ułamek sekundy. Swoją drogą, trochę się namęczyłem, żeby je uzyskać.... Wink
Zwykłe wagony o długości 8/8 wykonują dokładnie takie same ewolucje, tyle że przez to że są krótsze, to nie odstają aż tak na boki. Takie zachowanie wagonów wynika po prostu z mechaniki gry. Swoją drogą, na http://dev.openttdcoop.org/ można znaleźć projekty pojazdów o długości nawet 15/8 - muszą "składać się" na zakrętach jeszcze mocniej...


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości