Ocena wątku:
  • 12 głosów - średnia: 4.42
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Polish PKP Set v2.0
Co sądzicie o wagonie Typ 408R seria Uahs do przewozu kwasu siarkowego?
[Obrazek: 158Chojnice_Transport_18_.png]

[Obrazek: 221408r.png]

A co do wagonów z rosyjskim sprzęgiem to jakby je dodawać, to można by dać wagon o dwóch rodzajach sprzęgów.
(31-12-2016, 20:22)Walter Novotny napisał(a): Co sądzicie o wagonie Typ 408R seria Uahs do przewozu kwasu siarkowego?

Podstawowe pytanie - które z towarów, oferowanych przez różne dodatki, miałaby ona wozić: https://newgrf-specs.tt-wiki.net/wiki/CargoTypes ?

Druga sprawa to kolorystyka tej cysterny. Te wagony nawet w czasach PRL były zwykle własnością zakładów przemysłowych, czyli taborem prywatnym w zarządzie PKP. Były więc przeróżnie opisywane i malowane. Znalazłem tylko współczesne:
http://www.polskakolej.info/details.php?image_id=866
http://sprzedajemy.pl/zbiornik-stalowy-p...-nr1676076
http://adamusadam.pl//system/assets/1452...normal.jpg
Ale warto wykorzystać ten fakt do odróżnienia tych wagonów specjalistycznych od ogólnego przeznaczenia - szarych.
No i skoro się powiedziało B, wypadałoby też powiedzieć A Wink i zrobić do kompletu kwasiarkę przedwojennej budowy, wzorując się np. na 13S.

Moim zdaniem można by też dorobić cysternę do przewozu ciężkich produktów jak smoła, asfalt (401R, 402R) i przystosować ją w OTTD do przewozu towarów ECS - kauczuku i plastiku. Ewentualnie można "upłynnić" w OTTD siarkę:
http://www.ztksiarkopol.com/418r.htm
(01-01-2017, 17:25)TadeuszD napisał(a):
(31-12-2016, 20:22)Walter Novotny napisał(a): Co sądzicie o wagonie Typ 408R seria Uahs do przewozu kwasu siarkowego?

Podstawowe pytanie - które z towarów, oferowanych przez różne dodatki, miałaby ona wozić: https://newgrf-specs.tt-wiki.net/wiki/CargoTypes ?

Druga sprawa to kolorystyka tej cysterny. Te wagony nawet w czasach PRL były zwykle własnością zakładów przemysłowych, czyli taborem prywatnym w zarządzie PKP. Były więc przeróżnie opisywane i malowane. Znalazłem tylko współczesne:
http://www.polskakolej.info/details.php?image_id=866
http://sprzedajemy.pl/zbiornik-stalowy-p...-nr1676076
http://adamusadam.pl//system/assets/1452...normal.jpg
Ale warto wykorzystać ten fakt do odróżnienia tych wagonów specjalistycznych od ogólnego przeznaczenia - szarych.
No i skoro się powiedziało B, wypadałoby też powiedzieć A Wink i zrobić do kompletu kwasiarkę przedwojennej budowy, wzorując się np. na 13S.

Moim zdaniem można by też dorobić cysternę do przewozu ciężkich produktów jak smoła, asfalt (401R, 402R) i przystosować ją w OTTD do przewozu towarów ECS - kauczuku i plastiku. Ewentualnie można "upłynnić" w OTTD siarkę:
http://www.ztksiarkopol.com/418r.htm

Kwas siarkowy jest produktem odsiarczania ropy w rafineriach czyli wpasowuje się w chemikalia (tak jest w FIRS). Jest wykorzystywany w sumie w ten sam sposób co "chemikalia".  W ECS są to "produkty rafinacji".
W katalogu na którego podstawie robiłem ten wagon, jest on w takim kolorze jak zrobiłem. Z tego co zauważyłem to są one opisane często jedynie napisem "kwas siarkowy" różnej wielkości.

Wagon 13S jest z 1958 roku. Znacznie lepszym poprzednikiem wagonu 408R jest wagon 5R zaprojektowany w 1949 roku (produkowany od 1950 roku), który również jest przystosowany do przewozu kwasu siarkowego (strona 143 wcześniej przytoczonego katalogu).

Ma ktoś może dostęp do książki "Charakterystyki normalnotorowych wagonów PKP" Wyd. komunik, 1960 R Rakowski, J Żmijewski?
Moim zdaniem w secie powinny być 3 rodziny cystern:
a) do przewozu ropy i benzyny, z opcją autorefitu
b) do przewozu chemikaliów, barwników i produktów rafinacji, refit w szopie
c) do przewozu wszystkiego wyżej nie wymienionego (czyli głównie spożywcze), refit w szopie
Do grupy a) należałyby cysterny w malowaniu ceglastoczerwonym, a wcześniej 20R (która ktoś zaczął chyba rysować) oraz przedwojenne 4-osiowe.
Do grupy b) cysterny w malowaniu żółtym, wcześniej wspomniana wyżej 408R a przed wojną kwasiarka garnkowa.
Do grupy c) istniejące obecnie cysterny 'szare'.
(01-01-2017, 21:45)Walter Novotny napisał(a): Kwas siarkowy jest produktem odsiarczania ropy w rafineriach czyli wpasowuje się w chemikalia (tak jest w FIRS). Jest wykorzystywany w sumie w ten sam sposób co "chemikalia".  W ECS są to "produkty rafinacji".

OK. Czyli cysterna na kwas woziłaby RFPR. Mimo wszystko jakoś bym ją wyróżnił. Może żółta od któregoś roku? Obecna cysterna podczas przewozu chemikaliów przybiera kolor biały z pomarańczowym pasem, więc żółty byłby dobrym wyróżnikiem.

Cytat:Wagon 13S jest z 1958 roku...

Wiem. Ale ten wagon jest kopią przedwojennych konstrukcji i już w roku opracowania jego konstrukcji był przestarzały Wink . Więc śmiało może służyć za wzór do narysowania czegoś dostępnego od 1918r.

Wracając do chłodni, to docelowo widziałbym taki ciąg dostępności wagonów:
1. obecna w secie Slr (80km/h),
2. chłodnia wzorowana na przedwojennej E1 (90km/h),
3. chłodnia 4L lub podobna (100km/h),
4. obecna w secie 202Lc (prędkość podniesiona do 120km/h).
Ponadto można by przygotować dla chłodni wersje kolorystyczne, odpowiadające przewożonym ładunkom, np. z napisami "Centrala Rybna", "HORTEX" lub z logami polskich browarów.
McZapkie znalazł dwa istotne błędy w PKP Secie. W związku z tym wydałem kolejną wersję - 2.0.13.
Update do najnowszej wersji jest mocno zalecany. Wink

Wersja 2.0.13 jest kompatybilna z poprzednią (2.0.12). Można więc wymusić zmianę setu nawet w trakcie gry.
Co sądzicie o przedwojennym wagonie garnkowym do przewozu kwasu?
[Obrazek: 446Choszczno_Mniejsze_Tra.png]
(14-01-2017, 12:24)Walter Novotny napisał(a): Co sądzicie o przedwojennym  wagonie garnkowym do przewozu kwasu?

Kompletnie nie widać, że to wagon z garnkami. Smiley57 Wyglądają raczej jak węglarka z szarym piaskiem. Rysunek musi być bardziej kontrastowy.
Poza tym, wydaje mi się, że te wagony ze względu na niebezpieczny ładunek były tylko w wersji z hamulcem, tj. budką lub przynajmniej pomostem.
(17-01-2017, 14:22)McZapkie (w innym wątku) napisał(a):
(17-01-2017, 13:17)TadeuszD napisał(a): Cena za budki raczej nie spadnie, bo inaczej wszyscy by kupowali 100% wagonów z budkami i nie liczyli się z ich kosztem. Zastanawiam się też nad większym zróżnicowaniem zdolności hamującej lokomotyw, żeby np. Tp4 była w stanie wyhamować samodzielnie więcej wagonów bez hamulca niż taka Ok1. Ale to już bardziej dyskusja dot. samego PKP Setu.

Koszt budek jest ok, tylko koszt całości nie jest OK. Pociąg z węglarkami zarabia z trudem 20k rocznie, pociąg z platformami 200k rocznie, bo szybszy i mniej budek.
Nie wiem czy jest sens wchodzić w różnicowanie lokomotyw (potem kłopoty z podmianą), skoro to wagony wymuszają vmax.

Takie zróżnicowanie i tak już teraz istnieje i stwarza pewne problemy, np. podczas wymiany ciężkiego parowozu na lżejszą spalinową. Obecnie to zróżnicowanie opiera się wyłącznie na masie służbowej lokomotywy (dlatego np. Ty23 jest w klasie HI, a ST44 jest "tylko" w MID), a mogłoby bardziej na jej typie/przeznaczeniu.

Wracając jeszcze do budek i wypadkowego kosztu utrzymania składu, to istnieje jeszcze możliwość całkowitego wyzerowania kosztów utrzymania najwolniejszych wagonów bez hamulca (teraz ten koszt wynosi 1). W końcu cała naprawa takiego wagonu ograniczała się do wymiany panewek i obręczy raz na x lat (IIRC, naprawa główna wypadała co 12 lat).
Swoją drogą, wagony węglarki bez hamulca (np. typu 4W) jeździły bardzo długo, pamiętam je jeszcze w późnych latach 70-tych ub.w.
Tak, jak wspominałem dawno temu, zacząłem przygotowywać ETR610 8/8. Tak wygląda jedna z wersji.

   

Jesienią 2016r. doszedłem do wniosku, że wózki w powyższym składzie są zbyt duże, więc rozpocząłem ich zmniejszanie pod 8/8. Tych poprawek nie uwzględniłem w opublikowanym wyżej pliku. Jest on z lipca 2016r.
Powolutku do przodu.
Robocza wersja PKP Set-u wzbogaciła się o parowóz TKi3, urozmaicający ubogi wybór lokomotyw na początku gry. Doszły nowe malowania: oliwkowe dla 120A, jasnobłękitne malowanie "bohuna" oraz malowanie PolRegio "siódemki".
Trwają też prace nad urozmaiceniem kolorystycznym wagonów 111/112A. Obecnie wagony te, kupione przed 1993r., pozostają oliwkowe aż do końca gry. Pracuję jednak nad zmianą tego stanu i częściowym uzależnieniem malowania wagonów od wieku lokomotywy. Docelowo, tabor historyczny miałby dalej jeździć oliwkowy, ale włączony do współczesnego składu przybierałby nowocześniejsze malowania.

Wciąż czekam na sprite'y dla ED74 i Pendolino. Jeśli pojawią się poprawione wersje kwasiarki i cysterny 408R (żółta) to stworzę serię wagonów specjalistycznych do przewozu chemikaliów (FIRS i ECS) oraz barwników ECS.
Co do kwasiarki, to w zasadzie obydwa rysunki, z budką i bez, mogą się przydać (tylko faktycznie rysunek butli trzeba by uwyraźnić).
W wersji przedwojennej z budką na vmax 80, a po wojnie jeszcze w latach 50/60 podobne były produkowane, z hamulcem pneumatycznym, na vmax 100.
Teraz w secie słuszny będzie pojazd SA139. PESA własnie rozpoczęła montaż pierwszej jednostki dla Przewozów Regionalnych aka PolRegio. Podobno ktoś już zaczął go rysować (oczywiście sprite'y Tongue)
(23-03-2017, 22:47)Sikoreł napisał(a): Teraz w secie słuszny będzie pojazd SA139. PESA własnie rozpoczęła montaż pierwszej jednostki...

Nie ma jeszcze nawet SA137/138, które ktoś kiedyś obiecał narysować dla PKP Setu, a ty już o SA139 piszesz... Wink Heh...
(24-03-2017, 22:06)TadeuszD napisał(a): Nie ma jeszcze nawet SA137/138, które ktoś kiedyś obiecał narysować dla PKP Setu, a ty już o SA139 piszesz... Wink Heh...

No halo halo, jak kiedyś pytałem, co najpierw: Pendolino czy SA 137/8, to napisałeś, że Pendolino. Więc bawię się z tym włoskim złomem pikselek po pikselku. A że sprite'ów do niego dużo, to zabawy też dużo.
(25-03-2017, 21:57)101ksl napisał(a): No halo halo, jak kiedyś pytałem, co najpierw: Pendolino czy SA 137/8, to napisałeś, że Pendolino.

Spoko, Chodziło mi tylko to, że od samego napisania, co by mogło pojawić się w secie, jeszcze nic samo się w secie nie pojawiło... Wink
Jako że w Słupsku wagony 120A stroją się w schemat POLREGIO (info via SMK Chojnice) to postanowiłem przygotować repaint'y tych pojazdów. Wrzucam do oceny efekt początkowy, malowanie jest strasznie trudne do dokładnego odwzorowania w tej skali, zwłaszcza ten wzdłużny, czerwony pas na dachu. Co wy na to? Coś poprawić? Plik w załączniku

Pozostając w temacie bonanzy skończyłem właśnie jej repaint w barwy oliwkowe. Plik w załączniku oczywiście.


Załączone pliki Miniatury
       
(02-04-2017, 13:20)Sikoreł napisał(a): Pozostając w temacie bonanzy skończyłem właśnie jej repaint w barwy oliwkowe.

Dosłownie kilka postów wyżej pisałem, że 120A ma już dodane malowanie oliwkowe. Czyli znowu robota poszła w piach... Sad
Odnośnie malowania PolRegio, to powinno być ono spójne z już istniejącym malowaniem "siódemki":
https://dev.openttdcoop.org/projects/pkp...x/eu07.png
Spokojnie, bonanzę zacząłem kilka miesięcy temu, ostatnio sobie o niej przypomniałem, do dokończenia były dosłownie dwa sprite'y. Tymczasem skończyłem malowanie POLREGIO dla 120A. Jeszcze tylko ewentualne poprawki wedle waszych wskazówek, i czekać na wyjazd pierwszego wagonu z naprawy (żeby sprawdzić, czy jednak znów nie zrobili czegoś inaczej niż w ogólnym schemacie :Tongue) Plik w załączniku


Załączone pliki Miniatury
   
To jeszcze tylko Bmnopux i kibel został do przemalowania w secie Tongue


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości